aA
Nesvarbu, kokį automobilį bevairuotumėte, elektra jame vaidina labai svarbų vaidmenį. Šiuolaikiniams akumuliatoriams reikia dėkoti už tai, kad nebereikia variklio užvesti rankiniu būdu. Dabar tai padaroma pasukus raktelį arba paspaudus mygtuką.
Automobilio akumuliatorius ir užvedimo laidai
© KTU nuotr.

Tačiau akumuliatorius svarbus ne tik užvedant variklį. „Popular Mechanics“ pataria, kaip akumuliatrių išsaugoti kuo ilgiau.

Akumuliatoriaus ilgaamžiškumas (ir „mirtis“)

Paprastai akumuliatorius turėtų tarnauti apie šešerius metus. Tačiau, kaip ir daugelio automobilio dalių atveju, viskas priklauso nuo to, kaip juos rūpinsitės. Daugybė išsikrovimo ir įkrovimo ciklų trumpina bet kurio akumuliatoriaus darbą, o automobilyje naudojama elektronika yra trumpiausias akumuliatoriaus kelias į „akumuliatorių kapines“.

Žinoma, akumuliatorius įsikrauna užvedus variklį, tad jei naudojate elektronikos sistemas neužvestu varikliu, energija imama iš akumuliatoriaus. Dėl šios priežasties labai svarbu visuomet, kai nevairuojate, išjungti žibintus ir salono apšvietimą. Taip pat nepamirškite, kad automobilyje įjungę elektronikos prietaisus, tokius, kaip navigatorius ar netgi įkrauti prijungtas išmanusis telefonas, sekinate automobilio akumuliatorių.

Visgi kad ir kaip gerai besirūpintumėte savo akumuliatoriumi, kažkada jis nustos veikti ir jį teks pakeisti. Prieš tai akumuliatorius jums signalizuos, kad jau „pavargo“: automobilis sunkiai užsives. Be to, prietaisų skydelyje gali užsidegti ir atitinkama lemputė. Jeigu staiga salone neįsijungia šviesos ar neveikia centrinis užraktas, žinokite, kad gali būti kaltas akumuliatorius.

Svarbios oro sąlygos

Temperatūra turi didelės įtakos akumuliatoriaus tarnavimo laikui. Daugelio akumuliatorių viduje yra skystas elektrolitas, kurį veikia karštas ir šaltas oras. Nors reikėtų itin žemos temperatūros, kad akumuliatorius užšaltų, šaltis sumažina akumuliatoriuje esančio skysčio galimybes perduoti visą galią (štai kodėl per šalčius sunku užvesti automobilį).

Kai kas klaidingai mano, kad geras sprendimo būdas yra įsigyti akumuliatorių su didesniu šalto užvedimo srovės (CCA) rodikliu. Automobilio kompiuteriai reguliuoja srovės stiprumą, reikalingą automobilio užvedimui, tad iš esmės neturi jokios įtakos. Šaltuoju metų laiku geriausia yra pasirūpinti akumuliatoriaus termoizoliacija.

Automobilio akumuliatorius
Automobilio akumuliatorius
© Organizacijos nuotr.

Tiesa ta, kad akumuliatoriams kenkia ir didelis karštis, nes dėl jo akumuliatoriaus viduje esantis skystis gali išgaruoti, ir akumuliatorius greičiau išsikraus. Paplitęs mitas, kad galima tiesiog papildyti akumuliatorių vandentiekio vandeniu. Tačiau jame yra mineralų ir nešvarumų, kurie gali pakenkti akumuliatoriui. Tokiu atveju galima naudoti distiliuotą vandenį. Jeigu jums reikia papildyti akumuliatorių, tai ženklas, kad greitai teks jį keisti. Šiuo atveju labiausiai pasisekė automobilį laikantiems garaže, nes akumuliatorius yra apsaugotas nuo temperatūrų svyravimo.

Kaip užvesti su „krokodilais“

Veikiausiai kiekvienam vairuotojui yra tekę susidurti su situacija, kai tenka gaivinti „numirusį“ akumuliatorių. Tai nėra sudėtingas procesas, tačiau visgi būtina prisiminti kelis žingsnius. Jums prireiks specialių laidų („krokodilų“) ir automobilio su įkrautu akumuliatoriumi.

Prieš prijungdami laidus, užgesinkite automobilio su geru akumuliatoriumi variklį. Abiejuose automobiliuose išjunkite žibintus, radiją, atjunkite visus elektrą naudojančius įrenginius. Atidžiai prijunkite laidus: pliusą prie pliuso, minusą prie minuso. Užveskite automobilį su veikiančiu akumuliatoriumi ir palikite jį veikti 5–10 minučių, kad išsikrovęs akumuliatorius būtų įkrautas pakankamai, jog būtų galima užvesti variklį.

Vėliau užgesinkite variklį. Pamėginkite užvesti automobilį, kurio akumuliatorių įkrovėte. Jeigu jis užsivedė, palikite jį veikti mažiausiai 20 minučių arba važiuokite pasivažinėti, kad akumuliatorius įsikrautų. O jeigu variklio užvesti nepavyksta, pakartokite procesą.

Automobilio akumuliatorius
Automobilio akumuliatorius
© KTU nuotr.

Gedimų yra daugiau

Jeigu negalite užvesti automobilio, akumuliatorius yra tik galimas kaltininkas, tačiau be jo yra ir daugybė kitų galimų priežasčių. Kaltas gali būti ir starteris, dėl kurio taip pat nebus galima užvesti automobilio. Taip pat gali būti problema, susijusi su generatoriumi. Dėl blogai veikiančio generatoriaus akumuliatorius važiuojant neįsikrauna.

Automobilis gali neužsivesti ir dėl užsikimšusių degalų purkštukų arba susidėvėjusių žvakių, aprūdijusių akumuliatoriaus kontaktų, dėl kurių suprastėja elektros srautas. Šiuo atveju paprasčiausias sprendimas yra juos nuvalyti.

Technologijoms sparčiai tobulėjant, tikėtina, kad kitas jūsų automobilis bus visiškai elektrinis. Na, o kol kas rūpinkitės savo automobilio akumuliatoriumi, kad nereikėtų iš bagažinės traukti „krokodilų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (15)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (28)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (21)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (35)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Top naujienos

Pravieniškių mafija“: išskirtinė slaptu informatoriumi paversto kalinio išpažintis (49)

Daugybę metų Pravieniškių pataisos namuose siautėję aukščiausioms kalinių kastoms...

Įsileidus Kremlių – tragedija: neįsivaizdavome, kad žmonės bus žudomi vidury baltos dienos (132)

Lygiai prieš penkerius metus prasidėjo Ukrainos Orumo revoliucija – Maidanas . „Tai buvo...

Susikirto dėl metro statybų: ar Vilniuje jį apskritai įmanoma įrengti (33)

Neseniai Seimas priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, kuriuo uždegė žalią šviesą...

„Sports Illustrated“: sužvėrėjęs Sabonis neįsivaizduoja žaidimo „puse kojos“ ar 50 proc. (31)

Vienu iš Indianos „Pacers“ komandos lyderių tapęs 22 metų Domantas Sabonis šį sezoną...

Į vieną labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių įžengusį amerikietį ištiko baisus likimas (54)

Indijos Andamanų salose, kurios yra tarp labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių, nuo valstybės...

Nuomos verslas vis dar skendi šešėlyje: kas laukia tų, kurie nemoka mokesčių

Nuomojančių būstą oficialiai pamažu daugėja – per penketą metų šalyje legalių nuomotojų...

Unikauskas ir Gylys – kodėl slogą gydyti reikia rimtai: po sinusito galite visiškai pasikeisti

„Ką daryti, jei net praėjus septynioms dienoms sloga nesibaigia?“ – LRT TELEVIZIJOS laidoje...

Bičiuliai, draugai ir gerbėjai atsisveikina su netikėtai mirusiu teatro genijumi Eimuntu Nekrošiumi: tai yra labai skaudu (52)

Žinia, kad lapkričio 20-ąją anapilin iškeliavo vienas garsiausių Lietuvos teatro režisierių...

Pramogos Vokietijoje pigesnės nei Lietuvoje: akys raibo nuo pasiūlymų (148)

Vieną negražią dieną, tingiai beieškodamas pigesnių savaitgalinių kelionių idėjų, aptikau...

Indrė Makaraitytė. Kai blaivus protas išeiginėje, ateina Puidokas (337)

Pernai užregistruotas 8181 asmuo, nukentėjęs nuo smurto artimoje aplinkoje. 80 proc. iš šių...