Skaičiuojama, jog šį atnaujintą ženklinimą jau anksčiau pritaikius kituose sostinės žieduose eismo įvykių skaičius juose sumažėjo net 6 kartus.

2016 metais naujai paženklintos buvo Vilniaus žiedinės sankryžos, kurios nustatytos kaip avaringiausios mieste ir kurios tuo metu turėjo mažiausią transporto pralaidumą – tai Antakalnio, Olandų ir T. Kosciuškos g. bei Žirmūnų, Šeimyniškių ir Tuskulėnų g. žiedinės sankryžos.

„Atnaujinus pirmųjų žiedinių sankryžų ženklinimą, stebėjome pokyčių rezultatus – avaringumas šiose sankirtose žymiai sumažėjo. Aiškesnis eismo organizavimas padeda vairuotojams karštuose taškuose judėti sklandžiau, nesiblaškyti, o taip didėja visų eismo dalyvių saugumas.

Atsižvelgdami į tai, imamės darbų ir kitose sostinės žiedinėse sankryžose. Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto g. žiedinę sankryžą rytinio piko valandomis kerta apie 4,4 tūkst., o vakarinio – apie 5,4 tūkst. automobilių, kurie jau netrukus pastebės eismo organizavimo pakeitimus“, – sako „Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Nuo liepos 18 dienos artėdami prie Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto g. žiedinės sankryžos vairuotojai matys stendus, iš anksto informuojančius apie laukiančius eismo pakeitimus. Patį dangos ženklinimą planuojama pradėti keisti nuo rugpjūčio 2 d., o visus darbus baigti iki rugpjūčio 6 d.

Nuo šios dienos vairuotojus pasitiks išankstinė informacija apie eismo tvarką žiedu, kad jie galėtų iš anksto pasirinkti ir užsiimti reikiamą eismo juostą. Šią informaciją vairuotojai matys prieš sankryžą įrengtuose informaciniuose skyduose, taip pat bus įrengti nurodomieji kelio ženklai ir paženklinta važiuojamoji dalis.

Pavyzdžiui, važiuojant Geležinio Vilko gatve (nuo Ukmergės g. pusės) ir pasirinkus pirmą eismo juostą, bus galima patekti į T. Narbuto, Geležinio Vilko gatves ir Konstitucijos pr., o pasirinkus antrą eismo juostą – į Konstitucijos pr. ar grįžti atgal į Ukmergės ir Geležinio Vilko gatves.

„Tose žiedinėse sankryžose, kuriose vykdomi ženklinimo pakeitimai, važiavimas eismo juostomis reguliuojamas taip, kad vairuotojai prieš įvažiuodami į žiedą iš anksto pasirinktų reikiamą juostą ir jiems nereikėtų persirikiuoti jau pačioje sankryžoje.

Šie eismo organizavimo pakeitimai įgyvendinami, jog automobilių srautai judėtų greičiau, žiedai taptų saugesni pėstiesiems, mažėtų spūsčių ir avarinių situacijų bei trukdžių viešajam transportui.

Tose žiedinėse sankryžose, kuriose pakeitimai jau atlikti, pastebimas aiškus avaringumo sumažėjimas, taip pat palaipsniui stebime ir eismo srautų pralaidumo gerėjimą“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.

Atnaujinus ženklinimą Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto g. žiedinėje sankryžoje, eismo valdymo ir organizavimo ekspertai stebės situaciją ir rezultatus.

Jei toks eismo organizavimo principas pateisins lūkesčius, dar šiemet pakeitimai numatomi ir Savanorių, Laisvės pr., Tūkstantmečio ir Geležinio Vilko g. žiedinėje sankryžoje.