aA
Ką daryti su panaudotu automobilių tepalu? Toks klausimas kyla ne vienam, pasikeitusiam tepalą savarankiškai namuose. Visgi, anot atliekų tvarkymo specialistų, tokių klausimų gali kilti ir automobilių servisams, mat atiduodant tvarkymui panaudotą automobilių tepalą jiems tenka papildomai už tai susimokėti.
Autoservisai privalo laikytis aplinkosauginių reikalavimų
© "Panevėžio balsas"

Tokia padėtis susiklostė po to, kai sumažėjo naftos kainos ir šiandien panaudotas automobilių tepalas turi neigiamą vertę. Kitaip tariant, jeigu automobilių remonto dirbtuvės atiduodamos atliekų tvarkytojams tepalo, degalų, oro filtrus, tepalinius amortizatorius ir pan. dar gauna pajamų iš šių atliekų sutvarkymo, už atvežtus senus tepalus tenka susimokėti papildomai.

Atliekų tvarkymo įmonių atstovai neslepia, kad tokiais atvejais automobilių servisai gali imti gudrauti. Pakeitę tepalus, talpas su panaudotais imti ir atiduoti automobilio savininkui. Visgi šitaip elgtis remonto dirbtuvės negali, perspėja Kristina Štelmokaitienė, „Atliekų tvarkymo centro“ vykdomoji direktorė.

Anot jos, visiškai nesvarbu, kad šiandien atiduodami tepalus atliekų tvarkytojams autoservisai turi papildomai susimokėti, tad jei vairuotojams būtų bandoma grąžinti jų senus tepalus, derėtų priminti remonto dirbtuvių atstovams jų pareigas ir panaudotų skysčių nesutikti pasiimti.

Jei tepalus keičiate namie

Tiesa, Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė pastebi, kad nežinodami, ką daryti su panaudotais tepalais ir bijodami, kad už jų sutvarkymą teks susimokėti, gyventojai, tepalus namuose keičiantys savarankiškai, sugalvoja įvairių būdų, kaip šias atliekas panaudoti.

Pavyzdžiui, vis dar pasitaiko atvejų, kai senais tepalais kūrenamos krosnys, o atėjus pavasariui ir atšilus orams, sena alyva impregnuojamos tvoros, kiti medienos gaminiai, nors to daryti negalima dėl taršos aplinkai.

„Dažniausiai pagundų netinkamai panaudoti automobilių alyvos atliekas kyla, kai transporto priemonių savininkai keičia tepalą namuose, o ne autoservisuose. Norime perspėti, kad automobilių tepamoji, pavaros ar variklio alyvos atliekos yra stipriai užterštos įvairiais metalais ir kitomis cheminėmis medžiagomis, todėl šiomis atliekomis būtina tinkamai pasirūpinti“, – sako V. Masalienė.

Pasak jos, tuo atveju, kai automobilių tepalai keičiami namuose, juos galima nemokamai pristatyti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Pavyzdžiui, Vilniuje ar Jonavoje veikiančios didelių gabaritų atliekų aikštelės nemokamai iš gyventojų priima iki 10 litrų (kilogramų) panaudotos alyvos.

„Kai kurios savivaldybės gali priimti ir mažesnį panaudoto tepalo kiekį, todėl prieš vežant reikėtų pasidomėti. Didelių gabaritų aikštelių adresus ir pavojingų atliekų tvarkytojų sąrašą galima rasti www.atliekos.lt“, – akcentavo V. Masalienė.

Sutvarko mažiau nei turėtų

Aplinkos apsaugos agentūros naujausiais duomenimis, 2017 metais gamintojai ir importuotojai Lietuvos rinkai patiekė 20,1 tūkst. tonų įvairios rūšies alyvos (2016-aisiais – 22 tūkst. tonų), o buvo surinkta 5,3 tūkst. tonų alyvos atliekų (2016 metais – 4,8 tūkst.). Skelbiama, kad 2017 metais buvo perdirbta ir eksportuota 4,8 tūkst. tonų alyvos atliekų (2016-aisiais – 6 tūkst. tonų).

„Manome, kad realiai Lietuvoje per metus gali būti parduodama iki 25-30 tūkst. tonų automobilių alyvos. Būtų keista, kad augant transporto priemonių skaičiui alyvos pardavimas mažėtų, ką rodo pastarųjų metų oficiali statistika“, – teigia V. Masalienė.

GIA skaičiavimu, šalyje sudeginama ar kitaip neteisėtai panaudojama apie 6 tūkst. tonų alyvos atliekų per metus. Perspėjama, kad buitiniuose katiluose deginamos alyvos atliekos į atmosferą išmeta kenksmingas medžiagas ir sunkiuosius metalus (kadmį, chromą, šviną, nikelį, arseną, varį, cinką, azoto ir anglies oksidus, kietąsias daleles ir pan.), kuriuos įkvepia gyventojai.

Panaudoto tepalo deginimas specialiose aukštos temperatūros krosnyse nekenkia aplinkai, nes specialūs filtrai išvalo į orą patenkančius teršalus. Kai alyva perdirbama, sutaupomos gamybos sąnaudos ir saugoma aplinka. Lietuvoje alyvos atliekos kol kas yra tik surenkamos, o perdirbimui išvežamos į užsienio šalis, daugiausia – į Lenkiją.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(16 žmonių įvertino)
3.3750
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prakalbo apie benzino ir dyzelino kokybę – skirtumai priklauso nuo degalinių

Lietuvoje apie degalų kokybę sklando ne vienas mitas, kurį įvairūs nepriklausomi tyrimai yra...

Pasakė, ko vairuotojai nežino: ar galima pasikeisti turimą valstybinį numerį į naują (16)

Viena iš pagrindinių sąlygų, kad automobilis galėtų dalyvauti viešajame eisme – jis turi...

Kaip elgiasi vairuotojai, kai kelyje pritrūksta degalų – nemaža dalis linkę rizikuoti (6)

Ketvirtadalis Lietuvos vairuotojų yra išgyvenę nemalonią patirtį – kelyje pristigę degalų ....

Užfiksavo šiurpią akimirką: gatvėje neišsitekęs sprogo dujinis autobusas (69)

Švedijos sostinėje Stokholme įvyko suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomo autobuso sprogimas....

Parodė, kodėl negalima pasitikėti tik tuo, ką matote per veidrodėlius (10)

Thames Valley policijos pareigūnai socialiniame tinkle paviešino kraupios ir itin tragiškai...

Top naujienos

Susitraukė partijas gaubusi pilkoji zona: vis labiau ryškėja rinkėjų nuostatos (74)

Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) ir valstiečiai-žalieji lieka...

Nepatikėsite, kur yra viena geriausių dviračių gamyklų pasaulyje: „Baltik vairo“ atsigavimas atima žadą (87)

Staiga visus lenkti pradėjęs dviratininkas gali sukelti įtarimų. Gal jis vartoja dopingą? Tačiau...

Švedijos bankų užuominos apie pasitraukimą ne juokais išgąsdino Estiją (24)

Estijos finansų reguliuotojas siekia, kad Švedijos bankai pasiliktų šalyje, kai po Europą...

Už Orbano išvarymą gali tekti brangiai sumokėti (25)

Trečiadienį sprendžiamas Viktoro Orbano ir jo partijos „ Fidesz “ klausimas: ar bus leista jam...

Veiksmai, kurie gali baigtis mirtimi: patarimai, ka daryti, kai vaikas nekvėpuoja

Dažniausios vaikų mirties priežastys yra kvėpavimo nepakankamumas, staigios mirties sindromas,...

Agnė Zuokienė – apie sunkų rinkimų laikotarpį ir gandus: buvo baisesnių dalykų už skyrybas (190)

„Buvo tikrai labai daug įvairių dalykų išsakyta apie mūsų šeimą ir mano vyrą“, –...

Profesoriaus Stuko patarimai: ką padaryti, kad kuo mažiau sirgtume ir gerai jaustumės (3)

Anot specialistų, rimtos ligos neretai prasideda nuo pervargimo, išsekimo ir per didelio streso , o...

Mokslininkai atrado naują būdą, kaip išgauti retuosius metalus ir tai gera žinia Lietuvai (1)

Retieji žemės elementai yra labai naudingi ir naudojami praktiškai viskam: nuo išmaniųjų...

Prakalbo apie benzino ir dyzelino kokybę – skirtumai priklauso nuo degalinių

Lietuvoje apie degalų kokybę sklando ne vienas mitas, kurį įvairūs nepriklausomi tyrimai yra...

Specialistai pataria, kaip išsirinkti gerą robotą siurblį (1)

Technologijų rinka vystosi žaibišku greičiu. Šiuo metu projektuojami įrenginiai yra aprūpinami...