aA
Ką daryti su panaudotu automobilių tepalu? Toks klausimas kyla ne vienam, pasikeitusiam tepalą savarankiškai namuose. Visgi, anot atliekų tvarkymo specialistų, tokių klausimų gali kilti ir automobilių servisams, mat atiduodant tvarkymui panaudotą automobilių tepalą jiems tenka papildomai už tai susimokėti.
Autoservisai privalo laikytis aplinkosauginių reikalavimų
Autoservisai privalo laikytis aplinkosauginių reikalavimų
© "Panevėžio balsas"

Tokia padėtis susiklostė po to, kai sumažėjo naftos kainos ir šiandien panaudotas automobilių tepalas turi neigiamą vertę. Kitaip tariant, jeigu automobilių remonto dirbtuvės atiduodamos atliekų tvarkytojams tepalo, degalų, oro filtrus, tepalinius amortizatorius ir pan. dar gauna pajamų iš šių atliekų sutvarkymo, už atvežtus senus tepalus tenka susimokėti papildomai.

Atliekų tvarkymo įmonių atstovai neslepia, kad tokiais atvejais automobilių servisai gali imti gudrauti. Pakeitę tepalus, talpas su panaudotais imti ir atiduoti automobilio savininkui. Visgi šitaip elgtis remonto dirbtuvės negali, perspėja Kristina Štelmokaitienė, „Atliekų tvarkymo centro“ vykdomoji direktorė.

Anot jos, visiškai nesvarbu, kad šiandien atiduodami tepalus atliekų tvarkytojams autoservisai turi papildomai susimokėti, tad jei vairuotojams būtų bandoma grąžinti jų senus tepalus, derėtų priminti remonto dirbtuvių atstovams jų pareigas ir panaudotų skysčių nesutikti pasiimti.

Jei tepalus keičiate namie

Tiesa, Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė pastebi, kad nežinodami, ką daryti su panaudotais tepalais ir bijodami, kad už jų sutvarkymą teks susimokėti, gyventojai, tepalus namuose keičiantys savarankiškai, sugalvoja įvairių būdų, kaip šias atliekas panaudoti.

Pavyzdžiui, vis dar pasitaiko atvejų, kai senais tepalais kūrenamos krosnys, o atėjus pavasariui ir atšilus orams, sena alyva impregnuojamos tvoros, kiti medienos gaminiai, nors to daryti negalima dėl taršos aplinkai.

„Dažniausiai pagundų netinkamai panaudoti automobilių alyvos atliekas kyla, kai transporto priemonių savininkai keičia tepalą namuose, o ne autoservisuose. Norime perspėti, kad automobilių tepamoji, pavaros ar variklio alyvos atliekos yra stipriai užterštos įvairiais metalais ir kitomis cheminėmis medžiagomis, todėl šiomis atliekomis būtina tinkamai pasirūpinti“, – sako V. Masalienė.

Pasak jos, tuo atveju, kai automobilių tepalai keičiami namuose, juos galima nemokamai pristatyti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Pavyzdžiui, Vilniuje ar Jonavoje veikiančios didelių gabaritų atliekų aikštelės nemokamai iš gyventojų priima iki 10 litrų (kilogramų) panaudotos alyvos.

„Kai kurios savivaldybės gali priimti ir mažesnį panaudoto tepalo kiekį, todėl prieš vežant reikėtų pasidomėti. Didelių gabaritų aikštelių adresus ir pavojingų atliekų tvarkytojų sąrašą galima rasti www.atliekos.lt“, – akcentavo V. Masalienė.

Sutvarko mažiau nei turėtų

Aplinkos apsaugos agentūros naujausiais duomenimis, 2017 metais gamintojai ir importuotojai Lietuvos rinkai patiekė 20,1 tūkst. tonų įvairios rūšies alyvos (2016-aisiais – 22 tūkst. tonų), o buvo surinkta 5,3 tūkst. tonų alyvos atliekų (2016 metais – 4,8 tūkst.). Skelbiama, kad 2017 metais buvo perdirbta ir eksportuota 4,8 tūkst. tonų alyvos atliekų (2016-aisiais – 6 tūkst. tonų).

„Manome, kad realiai Lietuvoje per metus gali būti parduodama iki 25-30 tūkst. tonų automobilių alyvos. Būtų keista, kad augant transporto priemonių skaičiui alyvos pardavimas mažėtų, ką rodo pastarųjų metų oficiali statistika“, – teigia V. Masalienė.

GIA skaičiavimu, šalyje sudeginama ar kitaip neteisėtai panaudojama apie 6 tūkst. tonų alyvos atliekų per metus. Perspėjama, kad buitiniuose katiluose deginamos alyvos atliekos į atmosferą išmeta kenksmingas medžiagas ir sunkiuosius metalus (kadmį, chromą, šviną, nikelį, arseną, varį, cinką, azoto ir anglies oksidus, kietąsias daleles ir pan.), kuriuos įkvepia gyventojai.

Panaudoto tepalo deginimas specialiose aukštos temperatūros krosnyse nekenkia aplinkai, nes specialūs filtrai išvalo į orą patenkančius teršalus. Kai alyva perdirbama, sutaupomos gamybos sąnaudos ir saugoma aplinka. Lietuvoje alyvos atliekos kol kas yra tik surenkamos, o perdirbimui išvežamos į užsienio šalis, daugiausia – į Lenkiją.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
3.4500

Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo? (23)

Vasara daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva automobilyje – kondicionierius . Tiesa, ne bet...

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (35)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (84)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (71)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Top naujienos

Profesorius Čaplinskas – apie trečią vakcinos nuo koronaviruso dozę: ar jos reikės ir, ar bus galima keisti vakciną? (63)

Šią savaitę Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba (VVKT) pranešė, kad du jauni žmonės, kuriems...

Lietuvoje – 740 naujų COVID-19 atvejų per parą, mirė 14 žmonių praėjusią parą paskiepyta beveik 6 tūkst. žmonių (153)

Praėjusią parą šalyje nustatyta 740 naujų COVID-19 atvejų, nuo šios infekcinės ligos mirė 14...

Išvydę rezultatus gyventojai liko sukrėsti: kas nutiko daugiausiai žmonių paskiepijusioje pasaulio šalyje? (435)

Seišeliuose, kur gyventojų nuo COVID-19 paskiepyta daugiau nei bet kurioje kitoje šalyje,...

Kūrėja Jusionytė apie darbo pasiūlymą su keista sąlyga: nuo tada labai bijau tokių situacijų (35)

Lygindami Lietuvą su Vakarų pasaulio praktika lyčių lygybės klausimu neretai pabrėžiame, kad...

Praūžęs „Didysis šeimos gynimo maršas“ liūdino ir piktino žinomus žmones: šitą šalį gali išgelbėti tik stebuklas

Gegužės 15-ąją visoje Lietuvoje vyko „Didysis šeimos gynimo maršas“. Tas pačios dienos...

Vaidas Čeponis | D+

Čepas veža Juozą Statkevičių: apie olimpinės aprangos gėdą, Sabonio įtaką ir gimnasčių žavesį

Žymiausias Lietuvos drabužių dizaineris Juozas Statkevičius domisi toli gražu ne tik mada. Jis...

„Didžiojo šeimos gynimo maršo“ dalyviai piktinosi valdžia: vardino skirtingas priežastis, prieš ką reikia kovoti renginyje dalyvavo apie 10 tūkst. žmonių (7634)

Nuo pat ryto šalyje vykstantis „Didysis Šeimos gynimo maršas“, kurio dalyvių automobilių...

Giedrė Renevė | D+

Gardžios ir sveikesnės klasikinės obuolių skarelės? Pavyks, jei pakeisite vieną ingredientą

Nors kalendorius skelbia pavasarį, vis dar norisi palįsti po antklode? O gal verčiau ką nors...