Kodėl svarbios žieminės padangois?

Pirmiausia prieš naują sezoną reikėtų pagalvoti apie žiemines padangas. Tinkamas jų pasirinkimas užtikrins jūsų saugumą. Žieminės padangos yra pagamintos iš minkštesnio gumos mišinio, kuris nesustingsta šaltyje, o žieminis protektorius užtikrina gerą sukibimą su sniegu ir ledu.

„Inter Car Lietuva“ Padangų skyriaus vadovo Dmitrijaus Murnikovo teigimu, pagrindiniai žieminių padangų privalumai – geras sniego ir purvo išstūmimas, kurį užtikrina unikalus gilus protektorius.

„Važinėjant su žieminėmis padangomis, sutrumpėja stabdymo kelias. Dėl sukibimo žieminės padangos padeda sumažinti atstumą, kurio reikia, kad automobilis visiškai sustotų apledėjusiame ar apsnigtame kelyje. Unikalus žieminių padangų protektoriaus raštas ir speciali gumos mišinio sudėtis gerokai sumažina slydimo riziką ir padidina bendrą transporto priemonės saugumą“, – pabrėžia D. Murnikovas.

Rinkdamiesi žiemines padangas atkreipkite dėmesį į tai, kad jos skirstomos į kelias kategorijas – dygliuotas arba bedygles, skandinaviško arba europietiško tipo. Europietiško tipo padangos skirtos miesto vairuotojams, važinėjantiems automagistralėmis bei tiems, kurie mėgsta dinamišką vairavimą. O skandinaviškas tipas patiks važinėjantiems užmiestyje, kur dažniau pasitaiko nevalytų kelių, sniego ir ledo.

Akumuliatorių patikrinkite dar prieš sezoną

Dažnas vairuotojas susiduria su problema, kai po šaltos nakties nepavyksta užvesti automobilio. Užbėkite įvykiams už akių – dar prieš prasidedant žiemos šalčiams pasitikrinkite akumuliatoriaus būklę ir, esant poreikiui, akumuliatorių įkraukite arba pakeiskite nauju. Taip pat reikėtų nepamiršti ir akumuliatoriaus įkrovimo sistemos automobilyje: jei bent vienas šios sistemos komponentų veikia netinkamai, net ir pakeitę akumuliatorių naujų problemų neišvengsite.

Inter Cars Lietuva“ Akumuliatorių skyriaus specialistas Paulius Vitkauskas sako, kad norint išvengti bėdų dėl išsikrovusio akumuliatoriaus, reikia periodiškai jį prižiūrėti ir tikrinti. Tai ypač aktualu, jei automobiliu važinėjama retai arba trumpais atstumais.

„Įkrovimo lygio stebėjimas užtikrins, kad akumuliatoriaus naudojimo laikas nesutrumpėtų. Išsikrovusį akumuliatorių reikia kuo greičiau įkrauti, kad jis nebūtų sugadintas. Taip pat reikia nepamiršti, kad akumuliatorius turi būti švarus ir tinkamai pritvirtintas, jo gnybtai nepaveikti oksidacijos, laidai tinkamai pritvirtinti, nepažeisti ir neprispausti“, – pataria P. Vitkauskas.

Jei nusprendėte įsigyti naują akumuliatorių, pirmiausia reikia įsitikinti, ar išsirinktas naujas akumuliatorius atitinka automobilio gamintojo rekomendacijas, t. y. ar tinkama akumuliatoriaus talpa (Ah) ir paleidimo srovė (A), poliškumas bei akumuliatoriaus matmenys. Taip pat labai svarbu išsirinkti tinkamo tipo akumuliatorių.

„Į automobilį, turintį „Start-Stop“ sistemą, įmontavę paprastą rūgštinį akumuliatorių vietoj AGM ar EFB tipo akumuliatoriaus, netrukus vėl turėsite bėdų dėl blogai veikiančio akumuliatoriaus, nes šis akumuliatorius nėra pritaikytas dažniems automobilio variklio užvedimams ir energijos palaikymui, kol variklis yra išjungtas“, – aiškina P. Vitkauskas.

Pakeisti vertėtų ir alyvą

Variklio alyva turi būti keičiama tokiu periodiškumu, kaip nurodo konkretaus automobilio variklio gamintojas, atsižvelgiant į ridą, bet ne rečiau kaip kas 2 metus. Tačiau pasikeisti variklio alyvą prieš žiemą yra naudinga dėl to, kad ilgai naudotos variklio alyvos klampumas padidėja dėl joje cirkuliuojančių teršalų ir priemaišų, tokių kaip metalo dalelės, suodžiai, kietosios dalelės ir kt.

„Inter Cars Lietuva“ Produktų grupės ekspertas Algirdas Seilius teigia, kad tokia frakcija gerokai sumažina tepamąsias savybes, apsunkina alyvos takumą, sumažina pliūpsnio temperatūrą, todėl variklio alyva greičiau pasiekia pliūpsnio taško ribą ir sudega.

„Tokiu atveju esame įpratę sakyti, kad variklis valgo alyvą ir turime jos nuolat papildyti. Sutirštėjusi ir užteršta alyva tai pat praranda atsparumą žemai temperatūrai, todėl žiemą atsitinka taip, kad šaltesniais orais nebegalime paleisti variklio, nes alyva sutirštėja tiek, kad starteris nebesugeba pasukti alkūninio veleno“ , – aiškina A. Seilius.

Pasak jo, renkantis variklio alyvą žiemai, pirmiausia rekomenduojama atkreipti dėmesį į alyvos klampumą ir pasidomėti alyvos stingimo temperatūra, kad per šalčius neturėtumėte sunkumų paleisti automobilio variklį. Taip pat prieš pasirinkdami alyvą turite įsitikinti, ar ji atitinka variklio gamintojo nurodytas reikiamas klampumo specifikacijas ir kokybės standartus. Alyvos klampumas privalo būti toks, koks yra numatytas inžinierių, kad užtikrintų optimalų variklio tepimą ir jo aušinimą.

Naudodami netinkamo klampumo alyvą rizikuojame sugadinti variklį. Naudojant per žemo klampumo alyvą tepimo debetas sistemoje bus per mažas ir daugelis ekstremalias apkrovas patiriančių detalių (turbina, paskirstymo velenėlio kėlikliai) patirs alyvos badą ir galų gale variklis bus sugadintas.

„Naudodami didesnio klampumo alyvą, nei numato gamintojas, taip pat rizikuojate sugadinti variklį, nes tirštesnė alyva tepimo kanalais tekės sunkiau, švaistiklių kakliukuose esantys alyvos išpurškimo purkštukai neveiks ir neaušins stūmoklių sijonėlių, turbina ir paskirstymo mechanizmai negaus pakankamai tepimo ir rezultatas bus toks pat – variklis bus sugadintas“, – tvirtina A. Seilius.

Priklausomai nuo eksploatacijos savybių ar variklio techninės būklės, automobilio eksploatacijos knygelėje visada yra nurodomi leidžiami keli alyvos klampumo rodikliai. Todėl pakelti šį rodiklį vienu aukštatemperatūrio klampumo laipsniu visada galima. Pavyzdžiui, jeigu varikliui rekomenduojamas alyvos klampumas – 5W-30, drąsiai galima naudoti 5W-40 klampumo alyvą. Tačiau naudoti žemesnio klampumo alyvos nerekomenduojama.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją