aA
Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto priemonių vairuotojai. Dažnai jie kelią pro intensyvų eismą skinasi apie save pranešdami švyturėliais, į kuriuos privalu reaguoti visiems eismo dalyviams, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Kaip elgtis, kai kelyje pamatote švyturėlius: ko nedaryti, kad neužsitrauktumėte baudų
© DELFI / Andrius Ufartas

Draudimo bendrovės „Ergo“ atstovas primena, kaip reikėtų reaguoti į skirtingų spalvų švyturėlius ir elgtis kelyje, kad nebūtų sukeliamos pavojingos situacijos.

Stebėkite aplinką

„Ergo“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius primena, kad vairuotojai ypatingą dėmesį kelyje turėtų rodyti raudonos ir mėlynos (arba tik mėlynos) spalvos švyturėlius bei specialiuosius garso signalus naudojančioms transporto priemonėms. Tai pirmenybę eisme turintys gaisrinės, greitosios pagalbos ir policijos automobiliai, kuriais dažniausiai skubama gelbėti žmogaus gyvybių, sveikatos ar turto.

Raudonos ir mėlynos spalvų švyturėlius taip pat gali naudoti svarbius asmenis, kuriems yra paskirta valstybės apsauga, vežantys ir juos lydintys saugumo tarnybų automobiliai. Tokios pat taisyklės galioja ir šių skiriamųjų ženklų neturintiems, tačiau eskorte esantiems automobiliams.

„Visus šiuos, paprastai dideliu greičiu judančius automobilius būtina praleisti, netrukdyti jiems judėti eisme. Visgi svarbu nepamiršti, kad nepaisant skubos, visi eismo dalyviai turi užtikrinti eismo saugumą. Pirmenybę turintys automobiliai privalo įsitikinti, kad jiems duodamas kelias, o kiti eismo dalyviai nuolat stebėti aplinką: nenukreipti dėmesio į navigacijos ar telefono ekranus, stengtis, kad automobilio salone nebūtų garsiai klausomasi muzikos. Taip pat neskubėti ir būti pasiruošus praleisti specialius švyturėlius turinčius automobilius“, – pataria R. Pocius.

Perspėjimas ir pėstiesiems

„Ergo“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas primena, kad keliuose išvydus raudonos ir mėlynos (ar tik mėlynos) spalvos švyturėlius turinčius ir specialiuosius garso signalus naudojančius automobilius, ne daugiau nei keturias eismo juostas turinčiuose keliuose privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje, o kai jo nėra – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.

Suklusti turėtų ir kiti eismo dalyviai – dviratininkai ir pėstieji, kurie taip pat neturi pirmenybės ar privalo paklusti reikalavimams sustoti. Kaip ir automobilių vairuotojai, jie turi netrukdyti specialiam transportui net tada, kai automobilis su įjungtais mėlynais ir raudonais ar mėlynais švyturėliais nejuda ar nenaudoja specialiųjų garsinių signalų – tuomet kiti eismo dalyviai perspėjami apie pavojų eismo saugumui.

„Judėti pro šiuos automobilius vairuotojams reikėtų tokiu greičiu, kuris nesukeltų pavojaus kitiems eismo dalyviams, jei reikėtų staigiai sustoti. Svarbu, kad visose situacijose būtų priimami ramūs ir neimpulsyvūs sprendimai. Staigus vairo pasukimas ar persirikiavimas į kitą eismo juostą gali sukelti problemų kitiems eismo dalyviams, netgi tapti incidentų priežastimi. Blogiausia, kad į juos patekę savo darbo atlikti negali ir žmonių gyvybes gelbėjantys darbuotojai“, – apgailestauja R. Pocius.

Dėmesys – ir kitų spalvų švyturėliams

Į visiškai kitokią situaciją patenkama, jei kelyje susiduriama su oranžinės spalvos švyturėlius naudojančiomis transporto priemonėmis – juos vairuotojai gali įjungti tik tada, kai trukdoma eismui. Pavyzdžiui, transporto priemonei esant didesnei, nei leidžiama, gabenant nestandartinius, pavojingus krovinius. Taip pat – stovint, važiuojant lėtai, lydint organizuotas dviratininkų grupes, tvarkant kelius. R. Pocius primena, kad nors šių spalvų švyturėliai nesuteikia pirmenybės, tačiau jų ignoruoti negalima.

„Bet kokios spalvos švyturėliai visų pirma yra skirti dėmesio atkreipimui, signalizavimui, kad kelyje yra kliūtis ar kitaip besielgiantis eismo dalyvis. Ir į tai privaloma reaguoti. Visgi dar girdime istorijas, kaip vairuotojams nepavyksta apsisaugoti nuo tokių nemalonumų – įvairių eismo dalyvių sukeltuose incidentuose vis dar dalyvauja ir specialusis transportas. Deja, bet intensyvėjant eismui ir blogėjant orui bei vairavimo sąlygoms šių incidentų gali būti ir daugiau, ypač jei keliuose nebūsime atidūs“, – pabrėžia „Ergo“ atstovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(59 žmonės įvertino)
2.8814

Kaip elgtis, kai kelyje pamatote švyturėlius: ko nedaryti, kad neužsitrauktumėte baudų (59)

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto...

Kaip išvengti įsisenėjusių dėmių automobilio salone ir kokį saloną prižiūrėti lengviausia (11)

Dėmės automobilio salone – problema, su kuria susiduria dažnas vairuotojas, o ypatingai gerai...

Ką reiškia 5W-30 ar 10W-40: tai žinoti turėtų kiekvienas vairuotojas (98)

Variklio alyvos klampumas – vienas iš svarbiausių parametrų, apie kurį tikrai yra girdėjęs...

Sudarė avaringumo reitingą: gatvės ir keliai, kuriuose patekti į avariją tikimybė didžiausia (6)

Didžiausia tikimybė nutikti eismo įvykiui yra didžiuosiuose šalies miestuose, kur itin intensyvus...

Kaip išgyventi rugsėjo eismą: užtenka laikytis vienos taisyklės (17)

Rugsėjį didžiųjų miestų gatves papildė į darbus po atostogų kimbantys suaugusieji, vaikus į...

Top naujienos

Tokios traumos kaunietė nesitikėjo: abortą teko atlikti du kartus

Naujienų portalą „Kas vyksta Kaune“ savaitės pradžioje pasiekė dvigubą nėštumo nutraukimo...

Raminta Rakauskė | D+

Estijos pensijų reformos viražai: išsiėmę pinigus iš fondų metėsi kitur, analitikai kritikuoja

Po to, kai Estija nusprendė gyventojams leisti išsiimti II pensijų pakopos pinigus, dalis jų...

Vladimiras Laučius. Migrantai iš Baltarusijos – Rytų diktatorių „ačiū“ kadenciją baigiančiai A. Merkel (66)

Lietuva raukydamasi toliau ragauja gražiai atrodančius, bet karčius ir kartais nuodingus...

Vilniuje teisiama akušerė ginekologė: prokurorų teigimu, dėl jos kaltės nėščioji neteko kūdikio (96)

Vilniaus Antakalnio poliklinikoje dirbanti gydytoja akušerė ginekologė Laura Bražėnienė...

Naujas užmojis – apmokestinti tekantį upių vandenį (122)

Prasidėjus naujam politiniam sezonui grįžtama ir prie naujų mokesčių. Vienas iš jų –...

Išvardino vakcinacijos klaidas Lietuvoje: kalbant apie mirčių gausą, šiems žmonėms – didžiausias pavojus (235)

Delfi laidoje „Iš esmės“ sveikatos ekspertai nesutarė dėl vakcinacijos proceso ir mirčių...

Islandai sukūrė anglies dvideginio surinkimo mašiną: dujas verčia mineralais ir palaidoja po žeme

Islandijoje jau veikia galingas įrenginys, kuris šiltnamio efektą sukeliančias dujas...

Natalijos Bunkės ir Edgaro Eidėjaus vestuvių liudininkai Nainiai neslėpė ašarų: jautriausias momentas – sūnaus Kristupo žodžiai vaizdo įrašas (190)

Rugsėjo 16-ąją, ketvirtadienį, Natalija Bunkė ir Edgaras Eidėjus vienas kitam prisiekė...

Kupiškietės nepavadintum tipine senjore: sunkiai įtikima, ką moteris padarė pati

Ilgai galvojau, ar verta girtis. Ne aš sugalvojau stengtis taupiai, ekologiškai tvarkytis savo namų...

Lietuvos europarlamentarai įvertino metinį EK pirmininkės pranešimą – nuomonės smarkiai išsiskyrė (10)

Vakar Europos Komisijos (EK) pirmininkė Ursula von der Leyen Europos Parlamente (EP) skaitė...