Vyresni nei 65-erių metų vairuotojai eismo įvykius sukelia 16 proc. dažniau, nei 25-64 metų asmenys. Kita vertus, palyginus su pastarąja amžiaus grupe, tikimybė, kad jaunesnis nei 25-erių metų vairuotojas sukels avariją yra net 188 proc. didesnė.
© Gamintojo nuotr.

Saugiausiai vairuoja darbingo amžiaus žmonės, o patį didžiausią pavojų kelia jauni vairuotojai, neturintys pakankamai patirties ir įgūdžių bei demonstruojantys beatodairišką elgesį arba pervertinantys savo vairavimo gebėjimus.

„Pagyvenusių vairuotojų reakcija gali būti lėtesnė. Jų regėjimas ir klausa taip pat suprastėję, tačiau dažniausiai jie yra kur kas atsargesni, elgiasi apgalvotai bei suderina vairavimo stilių su savo galimybėmis“, – sakė „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbignievas Veselis.

Amžius, kurio sulaukus, derėtų nustoti vairuoti automobilį, negali būti griežtai apibrėžtas – vieniems tai bus 65-eri metai, o kiti gali saugiai vairuoti kur kas ilgesnį laiką. Vis dėlto žmogui, kuris nepatiria staigaus regėjimo ar sveikatos suprastėjimo, sunku nuspręsti, kada reikėtų nustoti vairuoti. Būtent dėl šios priežasties daugelyje valstybių vyresniųjų vairuotojų sveikatos patikrinimas yra privalomas. Lietuvoje 56-69 m. vairuotojai sveikatą turi pasitikrinti vieną kartą kas 5 metus, 70- 79 m. – vieną kartą kas 2 metus, o sulaukę 80 m. kartą per metus.

Vyresni vairuotojai turėtų susirūpinti, jeigu sukelia avarines situacijas kelyje, sunkiai pastebi pėsčiuosius ar kitus eismo dalyvius, vairuodami patiria padidėjusį susierzinimą ar stresą. Sustabarėjęs ar skaudantis kaklas gali apsunkinti galvos pasukimą. Tai yra pavojinga persirikiuojant į kitą eismo juostą arba stebint akląją zoną. Skaudančios ar apsunkusios kojos gali sulėtinti kojos nukėlimą nuo pedalo prie pedalo ir pailginti reakcijos trukmę. Jeigu kiti vairuotojai dažniau mums signalizuoja dėl staigių ar neapgalvotų manevrų arba sulaukiame artimųjų pastabų, tai gali būti požymiai, įspėjantys apie saugaus vairavimo gebėjimus.

„Kai nesate tikri dėl savo gebėjimo saugiai vairuoti, geriausia pasiteirauti gydytojo. Taip pat galite pasikonsultuoti su patyrusiu instruktoriumi. Įgūdžių pasitikrinimas saugaus vairavimo mokykloje taip pat yra protingas sprendimas“, – teigė „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Vaistų vartojimas taip pat gali daryti įtaką vairavimui. Pacientai visuomet turėtų pasiteirauti dėl vaistų šalutinio poveikio, nes kai kurie pavieniui vartojami vaistai nedaro jokios įtakos vairavimui, tačiau gali reikšmingai paveikti koncentraciją, jeigu yra vartojami kartu su kitais medikamentais.

„Garbaus amžiaus vairuotojai, kurie prie vairo jaučiasi mažiau saugūs, turėtų vengti vairavimo piko metu bei rinktis kelius, kuriuose automobilių srautai yra mažesni. Taip pat derėtų pašalinti visus blaškančius veiksnius, tokius kaip kalbėjimas telefonu, – aiškina „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai, – kai reakcijos trukmė pailgėja, vairuotojas turėtų laikytis didesnio atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seime – Širinskienės registruota įstatymo pataisa vairuotojams (17)

Pirmadienį Seime registruota įstatymo pataisa, kuria siekiama pakoreguoti Baudžiamojo kodekso ( BK...

Prieš šventinį savaitgalį – policijos perspėjimas vairuotojams (101)

Lietuvos valstybės šimtmečio minėjimo dienomis į Lietuvą atvyksta daug Europos Sąjungos ir...

Bauginančios ekspertų išvados apie vairuotojus: deramai neįvertinama didelė problema (27)

Remiantis Jungtinių Valstijų automobilių gamintojų asociacijos (AAA) duomenimis, procentinė...

Besimokančiųjų vairuoti kasdienybė: garsinis signalas, necenzūriniai žodžiai ir net avarijos (10)

Nemaža dalis vairuotojų jau seniai pamiršo, kokia buvo jų pirmoji patirtis sėdant prie mokomojo...

Siaubinga ir prabangi kaktomuša (14)

Dideliu greičiu lėkęs „ Bentley Continental GT “ siauroje gatvelėje rėžėsi į garbaus...

Top naujienos

Palygino benzino ir dyzelino kainas: jos juda skirtingomis kryptimis (6)

2018 metų sausį buvo užfiksuotas stiprus degalų kainų šuolis, kurį lėmė Vyriausybės...

Tautvydas Marčiulaitis. Pinigų tikrai (ne)užtenka (43)

Vienas įdomesnių gamtos reiškinių valstybėje yra pinigų trūkumas prioritetinėms sritims.

Sveikatos apsaugos ministerija prekybą vaistais nusprendė keisti iš esmės (601)

Ar norėtumėte, jei skubiai prireikus vaist ų, pavyzdžiui, nuo galvos ar dantų skausmo,...

Seime – Širinskienės registruota įstatymo pataisa vairuotojams (17)

Pirmadienį Seime registruota įstatymo pataisa, kuria siekiama pakoreguoti Baudžiamojo kodekso ( BK...

„Kommersant“ skelbia apie paskutiniuosius prie Maskvos sudužusio lėktuvo pilotų pokalbius (59)

Iššifravus Maskvos srityje nukritusio keleivinio lėktuvo An-148 savirašius prietaisus,...

Žiema įsismarkauja: šią savaitę gali atšalti iki 19 laipsnių (20)

Šią savaitę prisiminsime, kas yra tikri žiemiški šalčiai. Jei pirmadienį temperatūra dar...

Naują lengvatą siūlo nepaisydami negailestingų įspėjimų (308)

Prieš 12 metų Valstybės kontrolės atliktas auditas pridėtinės vertės mokesčio lengvatų...

Smarkiai apribota antro pagal dydį Latvijos banko veikla (29)

Latvijos bankų veiklos reguliuotoja – Finansų ir kapitalo rinkos komisija – nuo pirmadienio...

Kijeve – akcija „Mirtis Rusijai“ (108)

Kijeve apie 100 Ukrainos nacionalistų organizacijos (OUN) aktyvistų sekmadienį apmėtė akmenimis...

Mokslininkas: Lietuva po 100 metų energiją galėtų išgauti iš medžių (18)

Galima įsivaizduoti, kad po 100 metų Lietuvos miestai bus tarp medžių ir medžiuose, energija taip...