aA
Vyresni nei 65-erių metų vairuotojai eismo įvykius sukelia 16 proc. dažniau, nei 25-64 metų asmenys. Kita vertus, palyginus su pastarąja amžiaus grupe, tikimybė, kad jaunesnis nei 25-erių metų vairuotojas sukels avariją yra net 188 proc. didesnė.
© Gamintojo nuotr.

Saugiausiai vairuoja darbingo amžiaus žmonės, o patį didžiausią pavojų kelia jauni vairuotojai, neturintys pakankamai patirties ir įgūdžių bei demonstruojantys beatodairišką elgesį arba pervertinantys savo vairavimo gebėjimus.

„Pagyvenusių vairuotojų reakcija gali būti lėtesnė. Jų regėjimas ir klausa taip pat suprastėję, tačiau dažniausiai jie yra kur kas atsargesni, elgiasi apgalvotai bei suderina vairavimo stilių su savo galimybėmis“, – sakė „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbignievas Veselis.

Amžius, kurio sulaukus, derėtų nustoti vairuoti automobilį, negali būti griežtai apibrėžtas – vieniems tai bus 65-eri metai, o kiti gali saugiai vairuoti kur kas ilgesnį laiką. Vis dėlto žmogui, kuris nepatiria staigaus regėjimo ar sveikatos suprastėjimo, sunku nuspręsti, kada reikėtų nustoti vairuoti. Būtent dėl šios priežasties daugelyje valstybių vyresniųjų vairuotojų sveikatos patikrinimas yra privalomas. Lietuvoje 56-69 m. vairuotojai sveikatą turi pasitikrinti vieną kartą kas 5 metus, 70- 79 m. – vieną kartą kas 2 metus, o sulaukę 80 m. kartą per metus.

Vyresni vairuotojai turėtų susirūpinti, jeigu sukelia avarines situacijas kelyje, sunkiai pastebi pėsčiuosius ar kitus eismo dalyvius, vairuodami patiria padidėjusį susierzinimą ar stresą. Sustabarėjęs ar skaudantis kaklas gali apsunkinti galvos pasukimą. Tai yra pavojinga persirikiuojant į kitą eismo juostą arba stebint akląją zoną. Skaudančios ar apsunkusios kojos gali sulėtinti kojos nukėlimą nuo pedalo prie pedalo ir pailginti reakcijos trukmę. Jeigu kiti vairuotojai dažniau mums signalizuoja dėl staigių ar neapgalvotų manevrų arba sulaukiame artimųjų pastabų, tai gali būti požymiai, įspėjantys apie saugaus vairavimo gebėjimus.

„Kai nesate tikri dėl savo gebėjimo saugiai vairuoti, geriausia pasiteirauti gydytojo. Taip pat galite pasikonsultuoti su patyrusiu instruktoriumi. Įgūdžių pasitikrinimas saugaus vairavimo mokykloje taip pat yra protingas sprendimas“, – teigė „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Vaistų vartojimas taip pat gali daryti įtaką vairavimui. Pacientai visuomet turėtų pasiteirauti dėl vaistų šalutinio poveikio, nes kai kurie pavieniui vartojami vaistai nedaro jokios įtakos vairavimui, tačiau gali reikšmingai paveikti koncentraciją, jeigu yra vartojami kartu su kitais medikamentais.

„Garbaus amžiaus vairuotojai, kurie prie vairo jaučiasi mažiau saugūs, turėtų vengti vairavimo piko metu bei rinktis kelius, kuriuose automobilių srautai yra mažesni. Taip pat derėtų pašalinti visus blaškančius veiksnius, tokius kaip kalbėjimas telefonu, – aiškina „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai, – kai reakcijos trukmė pailgėja, vairuotojas turėtų laikytis didesnio atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Įspėja vairuotojus: saugokitės po nakties ant kelio prikritusių medžių bei šakų

Ankstų šeštadienio rytą oro temperatūra šalyje buvo nuo 0 iki 4 laipsnių šilumos.

Kas kaltas, kad net apšviestose perėjose vairuotojai nepamato pėsčiųjų (87)

Kai 8 valandą ryte dar tamsu, o 16 valandą – jau tamsu, kelionių sutemus neišvengia nė vienas...

Ką turite padaryti vakare, kad ryte sėkmingai užvestumėte automobilį (59)

Atšalus orams rytais į automobilių stovėjimo aikšteles grįžta langų gremžimo garsai,...

Draudikai nerimauja dėl vairuotojų, naudojančių eismo programėles: perspėja apie pasekmes (37)

Nors kalbėti telefonu vairuojant Lietuvoje negalima, mūsų šalies vairuotojai vis tiek nepaleidžia...

Ką daryti, kad prasidėjus žiemai automobilio durys ir spynelės neužšaltų (10)

Prasidėjus šalnoms, svarbu tinkamai pasirūpinti savo automobiliu. Bene visi žino, kad reikia...

Top naujienos

Mačiulis: mes gyvename labai nenormaliais laikais (93)

„Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis kalbėdamas konferencijoje teigė, kad...

Mitais ir baimėmis apipintas vėžys: gydytojai atsakė į 10 pagrindinių klausimų

Nors atrodo, kad apie vėžį žinome labai daug, gydytojams vis dar neretai tenka susidurti su...

Intymias nuotraukas Feisbuke viešinanti Verygos sekretorė: gyvenam laisvoje Lietuvoje (682)

Sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos sekretorė kaitina internautų kraują, praneša...

Anykščiai išbandė Lietuvoje neregėtą naujovę: kalėdinę eglutę pastatė tiesiog ant vandens

Šeštadienį vakare Anykščiuose sužibo kalėdinė eglutė. Tiesa, ji pastatyta netradicinėje...

Žolininkė atsakė į visiems rūpimą klausimą – ar galima arbatą užplikyti antrą kartą? (6)

Alfo Ivanausko šeštadienio laidos „Alfas live“ viešnia – buvusi floristė, o dabar žolelių...

Mirusiųjų balzamuotojas papasakojo apie savo darbo kasdienybę: mirusieji nevargina, bet darbo vis daugėja

Duoną užsidirbti balzamuojant palaikus gali pasirodyti keista, kraupu ar tiesiog niūru. „Tačiau...

Didžiausia pramoninė katastrofa iki šiol nuodija aplinką: tūkstančiai žmonių dėl skysčių plaučiuose paskendo savo lovose (61)

Bopalo tragedija lig šiolei laikoma didžiausią pragaištį sukėlusia pramonine nelaime. Jos...

Rapšys traukiasi iš Europos čempionato: kūnas davė signalą Bilis plauks finale (39)

24-erių metų Lietuvos plaukimo žvaigždė Danas Rapšys nebestartuos Glazge vykstančiose Europos...

Atsisveikinti su netikėtai mirusiu Cololo atvykę artimieji ir bičiuliai vos tramdė ašaras: liko daug neįgyvendintų planų (402)

Šeštadienį po pietų Druskininkų laidojimo namuose „Nutrūkusi styga“ būriuojasi netikėtai...