Oro temperatūrai nukritus žemiau nulio, galvos skausmu dyzelinius automobilius turintiems žmonėms tampa degalų kokybė bei transporto priemonės techninė būklė. Jau rudenį reikėtų susirūpinti automobilio profilaktika: pakeisti kuro filtrus, pasirūpinti akumuliatoriumi, pakeisti tepalus, o vasarinius degalus – pritaikytais žiemai.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Dyzelinio kuro kokybė itin svarbi sklandžiam automobilio darbui: kuo tokiame kure mažiau klampių medžiagų – parafinų, tuo lengviau užsikuria ir dirba variklis, - sako UAB „Lukoil Baltija“ Tiekimo ir rinkos tyrimų grupės vadovas Saulius Navickas. – Net ne itin žemoje temperatūroje dyzeline pradeda kristalizuotis parafinai, kurie gali užkimšti degalų filtrą, degalų tiekimo vamzdelius, purkštukus ir sutrikdyti variklio darbą, todėl žiemą naudojamas kitokių charakteristikų, minusinei temperatūrai pritaikytas dyzelinis kuras, dar vadinamas arktiniu.“

Dažnai žmonės griebiasi „liaudiškų“ priemonių, siekdami sutaupyti ir išvengti parafinų kristalizavimosi, viena jų – į dyzeliną įpilti iki 10 proc. benzino arba tepalų, kad pastarieji apsaugotų dyzeliną nuo sustingimo, bet automobilių specialistai to daryti nepataria.

„Tiek benzinas, tiek alyva skiriasi nuo dyzelino klampumu (benzinas turi mažesnę, o tepalas didesnę klampą negu dyzelinas). Klampesnis dyzelinas geriau sandarina ir tepa sujungimus, tačiau sunkiau prasikošia pro valymo filtrus, mažiau klampus dyzelinas – atvirkščiai. Labiau stingsta klampesni degalai, todėl padidėja parafino kristalų susidarymo tikimybė esant žemai aplinkos temparatūrai, - sako VGTU Automobilių transporto katedros docentas Jonas Matijošius. - Dyzeliniame variklyje degusis mišinys ruošiamas aukštoje temperatūroje, todėl dyzelinas su benzino „priedu“ greičiau išgaruoja ir atsiranda geresnės galimybės susidaryti degiąjam mišiniui, dyzelinas su tepalų „priedu“ nespėja išgaruoti ir sudegti, todėl variklis tampa neekonomišku, daugėja išmetamų dūmų, daugiau nuodegų susikaupia degimo kameroje.“

Pasak docento, degalų sudėtis labai svarbi variklio paleidimui žiemą: jeigu dyzelinas yra su lengvesniu priedu (benzinu), variklis paleidžiamas greičiau, bet jeigu sudėtis pasidaro per „lengva“, blogėja degimo procesas, variklis trankiau dirba ir labiau dyla. Įpylus sumaišytų degalų į seno dyzelinio automobilio baką ir pavažinėjus porą kartų, gali nieko ir nenutikti, bet naujiems, technologiškai pažangiems dyzeliniams varikliams toks eksperimentas gali baigtis liūdnai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lenktynininkus ir kelių „gaidelius“ skiria vos viena taisyklė

Galingų automobilių riaumojimas ir milžiniškas greitis profesionaliose lenktynėse sutraukia...

Keisis eismo tvarka vienoje intensyviausių sostinės žiedinių sankryžų (7)

Vilniuje tęsiamas žiedinių sankryžų ženklinimo atnaujinimas – rugpjūčio pradžioje...

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Sprendžia perėjų saugumo problemą (5)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga? (9)

Apie kai kurias automobilių, išmaniųjų telefonų bei kitas funkcijas yra kalbama, jog jos...

Top naujienos

Analizė parodė žiaurią realybę: tai, kas vyksta Lietuvos ligoninėse, netelpa į jokius rėmus (1)

Apie darbo vietų ir gydymosi paslaugų išsaugojimą regionuose garsiai kalbantys politikai dėl...

Netikėtas inspektorių reidas prekybos centre: svorį ant pakuotės atitiko ne visos prekės

Vasarą galima pavadinti tikru ledų karštinės sezonu. Tačiau ar tikrai nusipirkus tam tikro...

Prabilo mįslingai mirusio kario artimieji: mirties priežastis yra visiškai neaiški (317)

Savaitgalį vykusios karių linksmybės baigėsi mįslinga tragedija – netikėtai mirė 25-erių...

Užkalnis. Kodėl gyvename blogai? Nes turime per daug atostogų ir laisvų dienų (643)

Palaukit, apie ką aš čia vėl? Apie tą patį: kad turime Lietuvoje viską, ko nusipelnome, ir dar...

Ulevičius: Palangoje sustabdytas „Cadillac“ – ne Karbauskio patikslinta 00.20 (344)

Ketvirtadienio vakarą naujienų portalas lrytas.lt paskelbė, kad Palangos prieigose vykdyto...

Po dailidžių ir studentų sviesto iššūkio „Žalgirio“ treneris prabilo apie būtinas permainas (15)

5 tūkst. gyventojų neturinčio Klaksviko (Farerų salos) futbolininkai nepasimetė šimtą kartų...

Karolina Meschino prakalbo apie siaubingus kompleksus, kurie kamuoja nuo pat vaikystės: rengėsi net tėčio drabužiais (127)

Kompleksų, ko gero, turi kiekvienas žmogus – net ir žvaigždės prisipažįsta, kad vienu ar kitu...

Ginekologė įspėja neprisižaisti: įvardijo pačią nepatikimiausią priemonę nuo nėštumo (58)

Nors rinkoje apstu įvairių priemonių apsisaugoti nuo neplanuoto nėštumo, ne visi linkę jomis...

Alikantėje įstrigę lietuviai kelias valandas duso lėktuve (44)

Ketvirtadienio popietę iš Alikantės į Kauną turėjęs skristi „Ryanair“ oro linijų...

Kaip aš sužinojau, kad mano vyras vedė kitą moterį (10)

Yve Gibney, nacionalinės sveikatos tarnybos medicinos sesuo iš Mersisaido, buvo laimingai...