aA
Vykdami atostogauti poilsiautojai kartais pasirenka keliones automobiliu ir pasiryžta nuvažiuoti ne vieną šimtą ar tūkstantį kilometrų. Ilgose kelionėse dažnai stengiamasi per dieną nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų, o kai kada renkamasi vairuoti ir per naktį. Žinovai nuogąstauja, kad toks keliavimo režimas neleidžia atsipalaiduoti ir dar labiau išvargina ir kelia pavojų patiems keliautojams.
Kelionės
Kelionės
© Shutterstock

Automobilių ekspertas Vitoldas Milius automobiliu keliauja itin dažnai, o kartais pasitaiko ir tokių kelionių, kuriose nuvažiuotas atstumas siekia dešimtis tūkstančių kilometrų. Kalbėdamas apie keliones, V. Milius akcentavo, kad kiekvienas vairuotojas turėtų daryti pertraukas, o jei yra galimybė, keistis su kitu vairuoti galinčiu žmogumi.

Atostogaudami pailsėkite

Kas kiek laiko vairuotojai turėtų daryti pertraukas ar keistis, V. Milius įvardyti negalėjo, mat tai, labai individualu. Anot jo, kai kurie žmonės nuvažiavę iki Lietuvos pajūrio jaučiasi itin pavargę, o kitų neišvargina net ir visa diena vairavimo.

„Žmonės yra labai skirtingi, todėl kiekvienas turėtų įvertinti ir suprasti savo galimybes. Nereikėtų spausti savęs ir norėti iškart nuvažiuoti iki tikslo, juk tada ir atostogų prasmė dingsta. Ilgai vairuojant atsiranda nuovargis, o tada silpnėja ir vairuotojo reakcija, todėl vairavimas gali tapti pavojingas“, – aiškino V. Milius.

Pašnekovas atskleidė, jog ilgose kelionėse siekdamas keliauti komfortiškai, jis sustoja kas tris valandas. Be to, teigė V. Milius, svarbu žinoti ne tik savo poreikius, bet klausyti keleivių – ilgos kelionės vargina ne tik vairuojantį.

Kelionės
Kelionės
© Shutterstock

„Pamankštinti kojas, pasivaikščioti ar tiesiog sustoti išgerti kavos gali norėti ir keleiviai, todėl reikėtų paisyti ir jų poreikių. Trumpi sustojimai gali būti puikus būdas prasiblaškyti nuo monotoniško vairavimo“, – sakė V. Milius.

Jei yra galimybė – pasikeiskite

Pašnekovas taip pat teigė, jog jei automobilyje važiuoja du vairuotojai, kurie kas kiek laiko keičiasi, svarbu, kad nė vienas jų nesistengtų pasirodyti prieš kitą, kad gali vairuoti ilgiau. Anot specialisto, vos pajutus, kad atsirado mieguistumas ar dėl kitų priežasčių vairuoti darosi sunku, vairuotojai turėtų pasikeisti.

V. Milius atkreipė dėmesį ir į tai, kad dažnai lietuviai, siekdami išvengti intensyvaus eismo, planuoja keliauti naktį, pavyzdžiui, tamsiu paros metu pravažiuoti, pavyzdžiui, Lenkiją. Visgi tokių planų geriau atsisakyti, mat žmogaus organizmas yra įpratęs naktį miegoti, todėl tikėtina, kad tokiu metu vairuojančio žmogaus reakcija taip pat bus lėtesnė.

Kelionės
Kelionės
© Shutterstock

„Naktį, kad ir kokia giedra ji bebūtų, mes matome prasčiau, o jei dieną vairavęs žmogus nusprendžia vairuoti ir naktį, tikėtina miego trūkumas dar labiau susilpnins vairuotojo gebėjimą kliūtį pastebėti laiku“, – sakė specialistas.

Pašnekovas pabrėžė, kad kiekvienos kelionės metu vairuotojas turėtų nepamiršti visada su savimi turėti vandens, mat tai bus ne tik naudinga organizmui, tačiau kai kuriais atvejais padės ir prasiblaškyti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Specialus projektas „Saugus eismas“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(29 žmonės įvertino)
2.0000

Vairuotojus perspėja nežioplinėti: viena uždelsta akimirka gali kainuoti tūkstančius (10)

Į kelius išbėgantys migruojantys laukiniai gyvūnai kasmet tampa eismo įvykių priežastimi....

Svarbios taisyklės keliaujantiems paspirtukais: rudenį tyko dar daugiau pavojų (6)

Prasidėjus rugsėjui transporto srautai didžiuosiuose šalies miestuose kaip mat išaugo, tačiau...

Draudikai sunerimę: trečdalis tėvų nežino, kaip pasirūpinti savo vaikų saugumu gatvėje

Šiemet kaip niekada aktyvus dviračių sezonas gyventojus skatino prisiminti arba iš naujo išmokti...

Patarė, kaip išsirinkti savo pirmąjį automobilį – nuo kokios sumos reikia pradėti? (9)

Pigus, saugus ir lengvai eksploatuojamas – sakoma, kad toks turėtų būti pirmasis automobilis....

Kelio ženklai, kurių reikšmių nežino daugelis vairuotojų (32)

Dažniausiai matomus kelio ženklus pažįsta ir jų reikšmes žino kone visi vairuotojai. Visgi tie,...

Top naujienos

Veryga dėl antrosios bangos turi pakenčiamą ir daug prastesnį ligos plitimo scenarijus rekordų bus ir daugiau, apribojimai gali laukti maitinimo įstaigų (254)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga pirmadienio rytą interviu Delfi sakė bijantis...

Skvernelio komandoje dirbęs epidemiologas turi žinutę Verygai: reikia pripažinti nemalonią tiesą (387)

Premjerui Sauliui Skverneliui sveikatos klausimais patarinėjęs epidemiologas Paulius Gradeckas...

Naujausia informacija: Lietuvoje patvirtinti 105 nauji koronaviruso atvejai ir 1 mirtis (22)

Praėjusią parą Lietuvoje patvirtinti 105 nauji koronaviruso atvejai ir 1 mirtis. Tai LRT radijui...

Vitas Vasiliauskas: skolos lygis bus didžiausias Lietuvos istorijoje papildyta (115)

Naujausi rodikliai patvirtina, kad pagrindiniai ekonomikos sektoriai – pramonė, prekyba, eksportas...

„An-26“ katastrofą išgyveno vienintelis vaikinas: atsipeikėjęs dar gesino degantį bendrakursį

Viačeslavas Zoločevskis – vienintelis žmogus, išgyvenęs karinio lėktuvo „An-26“...

„Politico“: Baltijos šalyse Macrono laukia išbandymas – daug ką parodys kol kas slepiamas susitikimas Lietuvoje (73)

Pirmadienį į Lietuvą atskrisiantis Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas , trijų dienų...

Linas Kleiza – atvirai apie garsiai nuaidėjusias jaunystės klaidas, žmoną, kaip brangiausią investiciją, ir Romanovo pasiūlymą (1)

Krepšininkas Linas Kleiza, sutikęs su Rolando Mackevičiaus pasiūlymu sudalyvauti laidoje...

Ramūnas Bogdanas. Macronas, Nausėda ir Tichanovskaja viename mieste (2)

Pirmadienį į Lietuvą oficialaus vizito atvyksta Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas...

„Maximos“ darbuotojai Radviliškyje nustatytas koronavirusas (1)

Sekmadienį, rugsėjo 27 dieną, prekybos tinklo „ Maxima “ parduotuvės Radviliškyje darbuotojai...

|Maža didelių žinių kaina