Tikrasis pavasaris ateina ne tuomet, kai apie tai paskelbia kalendoriai, o tada, kai į gatves pasipila dviratės transporto priemonės. Sausa ir šilta antroji balandžio pusė paskatino iš garažų ištraukti ir mopedus. VĮ „Regitra“ primena svarbiausius dalykus, susijusius su jų vairavimu.
© Gamintojo nuotr.

Mopedas – vienintelė motorinė transporto priemonė, kurią vairuoti teisė suteikiama nelaikius vairavimo praktikos egzamino.

Šią teisę galima įgyti sulaukus 15 metų ir VĮ „Regitra“ išlaikius teorijos egzaminą. Pasiruošti egzaminui galima savarankiškai, nelankius vairavimo mokyklos. Teorijos egzamine pateikiami 35 klausimai – 30 bendro pobūdžio ir 5 specifiniai, susiję su AM kategorijos transporto priemonėmis. Egzaminas išlaikytas, jei per 35 minutes teisingai atsakoma į 80 proc. klausimų.

Registruotis laikyti teorijos egzaminą galima VĮ „Regitra“ interneto svetainėje www.regitra.lt arba informacijos telefonu 8 700 55151. Registruojantis galima pasirinkti pageidaujamą VĮ „Regitra“ egzaminų centrą ir egzamino laiką.

Atvykęs laikyti teorijos egzamino, būsimasis mopedo vairuotojas turi pateikti savo pasą arba asmens tapatybės kortelę, galiojančią vairuotojo sveikatos patikrinimo pažymą ir sveikatos žinių atestavimo pažymėjimą, kad baigė kursą pagal privalomojo pirmosios pagalbos mokymo programą.

Mopedais vadinamos dviratės motorinės transporto priemonės, kurių didžiausiasis projektinis greitis ne mažesnis kaip 25 km/val. ir ne didesnis kaip 45 km/val. ir kurios variklio darbinis tūris ne didesnis kaip 50 cm3 (esant vidaus degimo varikliui), o didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 4 kW (esant elektros varikliui).

Saugaus eismo specialistai perspėja, kad šios transporto priemonės yra itin pavojingos. Priešingai nei važiuojančių automobiliais, jų nedengia visas kėbulas, jie neturi nei saugos oro pagalvių, nei saugos diržų, o vienintelės apsaugos priemonės yra šalmas ir specialus kostiumas (jei tik jis dėvimas). Tai lemia, kad šie eismo dalyviai gali patirti labai rimtas traumas net nedidelio susidūrimo metu. Statistika liudija, kad apie 16 proc. mirtinų avarijų Europos keliuose įvyksta dalyvaujant mopedams ir motociklams, nors jie sudaro tik apie 2 proc. viso kelių transporto.

Ekspertai teigia, kad mopedų, kaip ir motociklų, automobilių vairuotojai dažnai nepamato dėl kur kas mažesnių jų gabaritų ir manevravimo ypatumų, o jei ir pamato – neretai situaciją (atstumą, judėjimo greitį ir trajektoriją) įvertina neteisingai. Visa tai mopedų vairuotojai turėtų prisiminti ir elgtis itin atsargiai. Juo labiau, kad grėsmę kelia ne tik kiti eismo dalyviai, bet ir kelio sąlygos: duobėtas ir smėliu apneštas asfaltas, greičio ribojimo kalneliai („gulintys policininkai“), provėžose telkšantis vanduo ir pan.

Turint bet kurios kitos kategorijos vairuotojo pažymėjimą, mopedais galima važinėtis be jokių apribojimų. Šių metų sausio 1 d. duomenimis Lietuvoje buvo įregistruoti 9 797 mopedai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Avarijos kaltininko paieškos: nemandagus elgesys, psichologinis spaudimas ar net grasinimai

Rudenį, lyginant su šiltuoju sezonu, keliuose penktadaliu išauga eismo nelaimių skaičius, rašoma...

Transporto spūstys mieste: patarimai, kaip prie jų prisitaikyti (23)

Jeigu kiekvieną darbo dieną transporto spūstyje užstringate bent valandai, tai per metus susidaro...

Skaitytoją papiktino būsimi „žali klevo lapai“: jų judėjimas – nenuspėjamas (17)

Ne paslaptis, jog dažną vairuotoją piktina spūstys keliuose, o ką jau kalbėti apie kitų...

V. Radžiūnas. Išlenk stikliuką ir sėsk prie vairo (komentaras) (29)

Spalio 13 dieną Europos šalyse minima Europos saugaus eismo diena. Šią dieną siekiama atkreipti...

Nevaldomas reiškinys virsta galvos skausmu – valdininkai tik skėsčioja rankomis (106)

Jei nedraudžiama, tai galima. Tokia nuostata vadovaujasi dalis smulkiųjų verslininkų, savo...

Top naujienos

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (115)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (605)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (3)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

G. Paluckas: nesu nei autokratas, nei piktas žmogus (63)

„Visada siekiu demokratinių sprendimų. Partija galės spręsti priimti atgal išėjusius narius....

Lietuvos pilietybę turintį amerikietį viliojęs L. Kleiza vėl atsigręš į M. Gecevičių? (7)

Vienintelis klubo vis dar neturintis praėjusį mėnesį Europos čempionate rungtyniavusios Lietuvos...

Pirkėjai jaučiasi apgaudinėjami, prekybininkai bėdos neįžvelgia (351)

Atidesni pirkėjai prekybos centruose jau seniai pastebėjo, kuomet už tą pačią, ar kiek didesnę...

Po sezono pavadinimą keisiantis „Lietuvos rytas“ tikisi uždirbti klubo piniginėje – skaičių kebeknė (128)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ klubui šis sezonas bus paskutinis dabartiniu pavadinimu. Tai pirmadienį...

Uraganas Ofelija pasiekė Airiją: skelbiama apie pirmąsias aukas, galingi vėjai drasko stogus, rauna medžius žuvo 3 žmonės; atnaujinta 22.20 (133)

Britų salas užklupus uragano Ofelija liekanoms, tūkstančiai namų pietinėje Airijoje liko be...

K. Kardashian ruošiasi Kalėdoms: filmuoja sveikinimus ir džiaugiasi dirbtiniu sniegu kieme (6)

Ne veltui Lietuvoje juokaujama, kad pasiruošimas žiemoms šventėms prasideda iš karto po...

Kiek uždirbantis žmogus perka butą (89)

Būstas paprastai vienas brangiausių pirkinių žmogaus gyvenime. Apie tai, kiek reikia uždirbti,...