aA
Vairo stiprintuvo sistema šiuolaikiniuose lengvuosiuose automobiliuose jau tapo standartu ir sunkiai beatmename laikus, kai vairą tekdavo sukti pasitelkiant savo jėgas. Todėl jei pastebėjote, jog vairas sukasi sunkiai, verta susirūpinti. Ekspertai akcentuoja, jog dažniausios vairo stiprintuvo gedimo priežastys yra susijusios su netinkamu vairo stiprintuvo skysčio naudojimu, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Vairavimas
Vairavimas
© Shutterstock

Pirmasis gedimo požymis

Hidraulinis vairo stiprintuvo skystis veikia kartu su stūmokliu, tai leidžia vairą sukinėti lengvai ir nejaučiant didelio pasipriešinimo. Todėl esant gedimui vairą pasukti tampa vis sunkiau. Pasak Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovo Tomo Marecko, dauguma vairuotojų posūkiuose juda nedideliu greičiu, būtent tada sunkiai judantis arba užstrigęs vairas tampa geriausiai pastebimas.

„Sunerimti vertėtų pajutus pirmuosius gedimo požymius. Dažniausiai jie pasireiškia vairo stiprintuvo darbo trikdžiais arba jis apskritai nustoja veikęs. Po automobiliu gali būti pastebimas vairo stiprintuvo skysčio nuotėkis, girdimas triukšmas sukant vairą arba užsidega kontrolinės lemputės, informuojančios apie gedimą. Šie požymiai aiškiai rodo, kad jūsų automobilio vairo stiprintuvo sistemoje kilo bėdų“, – apie pirmuosius gedimo požymius įspėja ekspertas.

Gedimų priežastis – netinkamas skystis

Dažniausios vairo stiprintuvo gedimo priežastys – standartų neatitinkančios alyvos naudojimas ir jos nesavalaikis pakeitimas.

„Dažniausiai vairo stiprintuvo gedimų kyla tada, kai stiprintuvo sistemoje būna likę per mažai hidraulinio skysčio, tokiu atveju posūkiuose vairą sukti tampa sunku. Ši problema paprastai susidaro dėl skysčio pratekėjimo iš hidraulinės žarnelės. Kartais žarnelė sutrūkinėja ar tiesiog atsipalaiduoja ir skystis išteka. Jeigu laiku nepašalinsite prasisunkimo, vairo stiprintuvo siurblys galiausiai suges, o jį pakeisti kainuos tikrai nemažai“, – vairuotojus įspėja T. Mareckas.

Visgi, jei vairo stiprintuvo skysčio pakanka, gali būti, kad hidraulinis skystis pasenęs ir sutirštėjęs.

„Kaip ir kiti automobilio skysčiai, vairo stiprintuvo skystis laikui bėgant gali sutirštėti. Jeigu nesilaikoma automobilio gamintojo rekomendacijų ir skystis nekeičiamas laiku, laikui bėgant jis taps per tirštas ir negalės veiksmingai sutepti sistemos. Dėl šios priežasties pasukti vairą taps sunku, ypač važiuojant mažu greičiu. Jei patikrinę stiprintuvo skystį pastebėsite, kad jis tamsus ir tirštas, skystį reikalinga kuo greičiau pakeisti“, – patarimais dalijasi ekspertas, akcentuodamas, jog įtakos alyvos kokybės suprastėjimui turi vairavimo stilius: sistemos perkaitimas, kurį gali sukelti ilgalaikis ir intensyvus manevravimas be pertraukos, ar per intensyvus vairo stiprintuvo naudojimas.

Reikalauja priežiūros

Pasak alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovo Andrzejaus Husiatynskio, nors vairo sistemos skystis veikia mažiau reikliomis sąlygomis nei, pavyzdžiui, dyzelinė alyva, jis taip pat pasižymi ypatingomis savybėmis ir turi būti periodiškai keičiamas – kad išvengtumėte problemų, patariama kas mėnesį pasitikrinti šio skysčio lygį.

„Šiandien vairo stiprintuvo skysčiai skirstomi į mineralinius, sintetinius ir pusiau sintetinius. Senesniuose automobiliuose arba specialių poreikių transporto priemonėse naudojami mineraliniai skysčiai. Daugelyje šiuolaikinių vairo stiprintuvų sistemų naudojami sintetiniai hidrauliniai ATF skysčiai, dažniausiai raudonos spalvos, specialių patobulinimų dėka jie veiksmingi visomis eksploatavimo sąlygomis. Pagrindinė taisyklė – griežtai draudžiama šiuos skysčius sumaišyti vieną su kitu, nes atsiranda rizika pakeisti jų konsistenciją. Sumaišius šiuos skysčius reikėtų kuo greičiau pakeisti skystį nauju tinkamu“, – akcentuota „Total“ atstovas.

Šie skysčiai skiriasi ir pagal savo spalvą, tačiau rinktis skysčio atsižvelgiant į jo spalvą nepatartina: „Vairo stiprintuvo skysčio pakuotėje paprastai pateikiama informacija apie standartus, kuriuos skystis atitinka, ir nurodoma, kurių prekės ženklų automobiliuose jie gali būti naudojami“, – patarimais dalinasi A. Husiatynskis, atkreipdamas dėmesį, jog 90 proc. visų vairo stiprintuvo gedimų galima išvengti, jei vairuotojai laiku tikrintų savo transporto priemonę.

Automobilio gamintojas nurodo, kas kiek laiko būtina keisti vairo stiprintuvo skystį – daugelis automobilių gamintojų, įskaitant „Mitsubishi“, „Volkswagen“, „Ford“, rekomenduoja pakeisti skystį kartą į 1–2 metus arba kaskart pravažiavus 100 000 kilometrų. Taip pat skystį reikalinga keisti, jei buvo vykdomas siurblio ar kitų vairo stiprintuvo komponentų taisymas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
3.0000

Kelininkai: šiaurės ir šiaurės vakarų Lietuvoje eismo sąlygos yra sudėtingos

Sekmadienio rytą dėl buvusių ar besitęsiančių mišrių kritulių sudėtingesnės eismo sąlygos...

Kelininkai įspėja: naktį eismo sąlygas sunkins snygis, šlapdriba ir plikledis

Vakarų ir Šiaurės vakarų Lietuvoje dėl buvusių ar besitęsiančių kritulių valstybinės...

Įspėjimas vairuotojams: šiąnakt teks vairuoti ypač susikaupus – laukia prastos eismo sąlygos

Vakarėjant ketvirtadieniui, Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra šlapios...

Ką reikia daryti, kad elektromobiliu žiemą nuvažiuotumėte kuo toliau (8)

Pirmosios lietuviškos šalnos ir iškritusios snaigės praneša apie nenumaldomai artėjantį žiemos...

Iškritęs sniegas sustingdė pagrindines Vilniaus gatves, situaciją sunkina ir pasipylusios smulkios avarijos Siūloma vengti didžiausių sostinės arterijų (179)

Antradienio rytą prasidėjus lengvam snygiui ir spustelėjus šaltukui, kone visos Lietuvos gatves...

Top naujienos

Sostinė gerokai lenkia kitus miestus – atlyginimų augimą kitais metais „suvalgys“ beprotiškai kylančios kainos (35)

95 eurais į rankas – tiek augo vidutinė alga trečią ketvirtį Lietuvoje. Didžiausios algos buvo...

Vaizdai izoliacijoje dėl COVID-19 esančios moters namuose sukrėtė Kiniją: kam dar pasiryžusi valdžia? (6)

Vaizdo įrašas, kuriame mirtinai užtalžomas izoliacijoje dėl COVID-19 esančios moters šuo,...

P. Afrikos gydytoja: įtariami omikron atmainos atvejai – lengvos formos apgailestauja, kad ši atmaina sukėlė tokį ažiotažą ir kalbas

Pietų Afrikos gydytoja, kuri paskelbė pavojų dėl naujos koronaviruso atmainos, sekmadienį...

Keičiami principai, kaip didinamos pensijos: ar stažas tikrai turės mažiau įtakos (43)

Be didesnių diskusijų visuomenėje priimti siūlymai, kuriais keičiami principai, kaip didinamos...

D+Vytautė Merkytė

Priklausomybė nuo alkoholio taip užvaldė Erikos gyvenimą, kad ji vos netapo prostitute: už „padūkimą“ nepažįstamasis pasiūlė pinigų ir brendžio (1)

Sulaukusi 29 metų Erika nuėjo į kazino. Ne todėl, kad norėjo žaisti azartinius žaidimus, o...

7 nepaprasti filmai apie laukinius paukščius, kuriuos turite pamatyti: ir pralinksmins, ir sugraudins iki širdies gelmių

Paukščiai yra vieni unikaliausių gyvūnų mūsų planetoje. Vedini įgimto, už viską stipresnio...

Dramatiškas A lygos finišas: Marijampolėje laimėjusią „Dainavą“ nuliūdino „Banga“ (11)

Sekmadienį sužaisti paskutinieji penki 2021 metų A lygos sezono susitikimai. Didžiausia intriga...

NATO ir EK vadovų susitikime – Nausėdos perspėjimas: Lukašenkos režimas nesiliaus testuoti Vakarų pasaulio vienybę papildyta (172)

Į Vilnių sekmadienį atvyko NATO generalinis sekretorius Jensas Stoltenbergas ir Europos...

Įsigyti NT nori taip, kad net rizikuoja prarasti pinigus: butus vėl perka iš brėžinių, netgi be statybos leidimo (92)

Pirkti ar nepirkti būstą „iš brėžinių“ – šiais laikais dažnai net nebelieka pasirinkimo,...

Kauno rajone automobilis „Audi“ rėžėsi į medį, vairuotojas žuvo (3)

Sekmadienį Kauno rajone automobilio nesuvaldęs vairuotojas žuvo .