Magistralė nuo Marijampolės iki pasienio – 2024-ųjų pabaigoje. Tuo metu Lietuvos pusėje pabaigtuvių dar teks palaukti porą metų.

Lietuvos automobilių kelių direkcija informavo, kad gruodžio 9 dieną prasidėjo tarptautinei magistralei „Via Baltica“ priklausančio magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo rekonstrukcija. 76 km įkasta kapsulė, skelbianti simbolinę šio kelio vieno ruožo nuo 72,50 iki 79 km rekonstravimo darbų pradžią. Šį ruožą planuojama rekonstruoti į keturias eismo juostas, įrengti pirmą šalyje „žaliąjį tiltą“ (gyvūnų migracijai), tunelinį pravažiavimą, sankirtą, jungiamuosius kelius ir kitus kelių elementus. Planuojama, kad šiame ruože statybos darbai bus baigti kitų metų rudenį. Sutarties vertė – apie 55,8 mln. eurų.

„Viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) rangos darbų pabaiga planuojama 2024 m. gruodžio mėnesio, dviem metais anksčiau nei planuota. Rekonstravus „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, jis atitiks tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus“, – praneša Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Magistralė Budzisko – Suvalkai

Ruožą ties Elke planuojama atidaryti kitų metų gegužę

Lenkijos nacionalinių kelių ir greitkelių generalinis direktoratas taip pat informuoja, kad kitas, daug ilgesnis ruožas, ties Elke turėtų būti atidarytas jau kitų metų gegužę.

Visas magistralinis kelias iki Varšuvos turėtų būti užbaigtas iki 2025-ųjų metų birželio, o rekonstrukcijos darbai daugiausiai stringa ties Lomžos aplinkkeliu. Visą darbų eigą Lenkijos teritorijoje galite matyti šiame interaktyviame žemėlapyje.

„Šiais metais eismui planuojame atverti daugiau nei 24km S61 – nuo ​​Suvalkų iki Lietuvos sienos Budzisko. Kitais metais tarp Ełk Południe ir Kalinowo sankryžų dar beveik 23km, o nuo S8 iki Śniadowo sankryžos – apie 19,5 km. Vairuotojai taip pat galės naudotis Łomża Zachód sankryža – beveik 7km ilgio atkarpa nuo Łomża Południe sankryžos.

2024m. viduryje Lomžos aplinkkelio rangovas turės užtikrinti, kad ši atkarpa būtų pravažiuojama, t. y. atverti bent vieną važiuojamąją dalį (1×2 atkarpa) per visą pagrindinės trasos ilgį. Taip bus galima ne tik aplenkti Lomžą, bet ir važiuoti visu S61 nuo Ostrów Mazowiecka iki Budzisko, o tai ypač aktualu tranzitiniam eismui. Visą S61 atkarpą nuo Łomża Zachód sankryžos iki Kolno sankryžos – su dviem važiuojamomis dalimis ir visa lydinčia infrastruktūra – planuojama pradėti eksploatuoti 2025 m. viduryje. Tuomet turėtų būt užbaigtas S61 greitkelis, kuris bus keturių eismo juostų per visą ilgį“, – praneša Lenkijos nacionalinių kelių ir greitkelių generalinis direktoratas.