aA
Kitų šalių įstatymai mums ne visada yra aktualūs ar įdomūs, ypač jei tai labai tolimi kraštai, kuriuose retas dažniau lankosi. Visgi, japonų požiūris į pasitaikančias automobilių avarijas greitkeliuose ne vienam pasirodys kiek neįprastas. Nuo praeito mėnesio vienoje greitkelio atkarpoje Japonijoje bus padidintas maksimalus leistinas greitis. Tikimasi, kad tai padės išvengti skaudžių eismo įvykių.
Greitkelis Japonijoje
Greitkelis Japonijoje
© Youtube

Japonijos keliai yra labai geros būklės. Tačiau juose yra tiek daug automobilių, kad labai kažkur nuskubėti nėra įmanoma. Visgi, iki šiol taikytas 100 km/val. greičio ribojimas vis tiek atrodo nepakenčiamai mažas. Japonai tiki, kad autoįvykiai, be kitų priežasčių, įvyksta ir dėl skirtingu greičiu riedančių transporto priemonių. Kitaip tariant, greitkelis, kuriame visi važiuoja 130 km/val. greičiu yra saugesnis nei tas, kuriame vieni rieda 70 km/val., o kiti – 100 km/val.

Dabar japonai pastebi, kad mažai kas laikosi to 100 km/val. greičio ribojimo, jei tik turi galimybių jo nesilaikyti. Todėl nuo trečiadienio vienoje seno greitkelio atkarpoje maksimalus leistinas greitis didinamas iki 110 km/val. Bus stebima, kiek mirčių pavyks išvengti. Manoma, kad daugelis vairuotojų ir taip važinėja panašiu greičiu – galbūt didesnis leistinas greitis kiek paskubins tuos, kurie važiavo lėčiau.

Tokijo Universiteto mokslininkai tikina, kad leistinas greitis ateityje turėtų būti padidintas iki 120 km/val. – 85 proc. vairuotojų jau važiuoja tokiu greičiu. Tyrimai rodo, kad padidinus leistiną greitį iki faktinio ir informavus vairuotojus apie greitį matuojančius pareigūnus bei stacionarias kameras, sumažės autoįvykių skaičius. Dar daugiau – žmonės galės patogiau keliauti, sumažės grūsčių greitkeliuose prie miestų.

Japonijoje, kaip ir visose augančiose ekonomikose, praeiti keli dešimtmečiai buvo palydėti krauju keliuose. Fenomenas, kaip ir pas mus, buvo pavadintas „karu keliuose“ dėl didelio aukų skaičiaus. Buvo pradėti taikyti ribojimai, susiję su greičiu. Jie, žinoma, gana griežti, į juos įtraukti ir automobilių gamintojai. Tačiau ne visuose greitkeliuose pamatysite stacionarius greitį matuojančius prietaisus ar pareigūnus. Dėl to daugelis vairuotojų važiuoja sau priimtinu saugiu greičiu – 120 km/val. Dėl susidarančių grūsčių ir greičių skirtumo įvyksta avarijos, žūsta daugybė žmonių. Tačiau dabar bandomas sprendimas nebūtinai gali būti perkeliamas į kitas šalis.

Amerikiečių tyrimai rodo, kad JAV didesnis maksimalus greitis reikštų didesnį avarijų skaičių ir tie autoįvykiai būtų tik šiurpesni. Kiekvienos šalies vairavimo kultūra skiriasi ir sprendimai negali būti perkeliami iš vienos vietos į kitą. Juk ir Japonijos bandymai dar neturi rezultato – teks palaukti, kol bus suskaičiuota maksimalaus leistino greičio padidinimo iki 110 km/val. reikšmė ir pažiūrėti, ar jis bus didinamas toliau, ar sugrįš prie 100 km/val.

www.technologijos.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasitikrinkite, ar mokate vairuoti – pamėginkite įveikti „Regitros“ teorijos egzaminą kokios klaidos dažniausios (85)

Norėdami sėsti prie automobilio vairo, užsilipti ant motociklo, kitaip tariant, tiesiog pradėti...

Paaiškino vairuotojams, kaip elgtis tada, kai situacija, į kurią pakliuvo, neapibrėžta KET (10)

Nė nekyla abejonių, kad vairuotojai privalo laikytis visų numatytų Kelių eismo taisyklių ( KET...

Kylant įtampai dėl koronaviruso – pokyčiai viešajame transporte (25)

Nors Lietuvoje patvirtintų koronaviruso atvejų dar nėra, savivaldybės jau imasi veiksmų, kad...

Kokie ženklai išduoda, kad metas keisti automobilio valytuvus (19)

Geras matotumas – pagridinė saugaus eismo sąlyga, tačiau ne taip retai vairuotojai, stengdamiesi...

Pavasarine saule besidžiaugiantys vairuotojai pamiršta vieną pavojų

Pakankamai šilti orai šalies gyventojus lepino visą žiemą, o artėjant kalendoriniam pavasariui...

Top naujienos

Karščiuojantį vaiką po viešnagės Italijoje į ligoninę atvežusi mama pratrūko: pasibaisėjo tuo, kaip buvo elgiamasi (34)

Beveik para be ligoninės maisto, naktis su vaiku vienoje lovoje – tokiomis sąlygomis tenka laukti...

Iš patikros Kauno oro uoste pasijuokęs Messina ragino nebepanikuoti: gal išprotėjote? (168)

Ettore Messina skeptiškai vertina nervingą ažiotažą, kurį kelia nevaldomas koronaviruso...

JAV specialistas: pandemija neišvengiama ir ji bus skausminga gera žinia, kad koronavirusas gailestingas vaikams

Tuščios mokyklų klasės, duris užvėrę restoranai ir pacientais užgrūstos ligoninės. Tokius...

Veryga pasakė, kodėl neleis tirtis savanoriškai ir kas neturėtų eiti į darbą (251)

Po ekstremalios situacijos paskelbimo visoje Lietuvoje dėl koronaviruso grėsmės, ketvirtadienį...

Gyvai / Vienos didžiausių baldų įmonių Lietuvoje vadovas: pinigai ir laimė – tokie sunkiai į vieną krūvą suplakami dalykai „Delfi“ laida „Atsakingas požiūris“ (1)

Šios savaitės Delfi laidos „ Atsakingas požiūris “ vedėjo, žurnalisto Rimvydo Valatkos...

Pasitikrinkite, ar mokate vairuoti – pamėginkite įveikti „Regitros“ teorijos egzaminą kokios klaidos dažniausios (85)

Norėdami sėsti prie automobilio vairo, užsilipti ant motociklo, kitaip tariant, tiesiog pradėti...

Rūta Steponavičienė

Kodėl sveika meilė – toks retas reiškinys mūsų visuomenėje?

Meilės trokšta visi – nuo mažo vaiko iki senjoro, deja, šis gyvenimo variklis įneša daugiau...

Lietuvės laukė nemaloni staigmena darbo susitikime Taline: kolegės iš Latvijos atvyko su užsikrėtusiu žmogumi (96)

Šiandien buvo pranešta, kad Estijoje užfiksuotas pirmasis koronaviruso atvejis. Buvo skelbiama,...

Nuo koronaviruso mirė buvęs Irano ambasadorius Vatikane (7)

Buvęs Irano ambasadorius Vatikane ir Egipte Hadi Khosrowshahi mirė nuo koronaviruso sukelto...

|Maža didelių žinių kaina