aA
Vilniaus žiedinės sankryžos reikalauja didesnio vairuotojų atidumo, nes šiose vietose eismo įvykių pasitaiko dažniau negu kitur. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, Vilniuje yra žiedinių sankryžų, kur per pirmąjį šių metų pusmetį užfiksuota daugiau negu 100 įvykių. Tačiau yra ir tokių žiedų, kur per tą patį laikotarpį avarijų kilo penkis kartus mažiau.
Avarija Gerosios vilties žiede. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

Kelerius pastaruosius metus Vilniuje aktyviai vyksta eismo pertvarkos. Prie pokyčių tenka prisitaikyti ir nuolat mieste važinėjantiems gyventojams, ir retai į sostinę atvykstantiems vairuotojams. „Lietuvos draudimo“ išplatintame pranešime žiniasklaidai esantys duomenys rodo, kad kai kurios žiedinės sankryžos Vilniuje tapo saugesnės.

Neklysta ten, kur aišku

„Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis sutinka su prielaida, kad eismo įvykių skaičius mažėja tose Vilniaus žiedinėse sankryžose, kuriose prieš porą metų buvo pakoreguota judėjimo tvarka ir atnaujintas ženklinimas.

Anot eksperto, kuo anksčiau vairuotojai pastebi ir supranta, kaip reikės įvažiuoti ir judėti priešakyje esančiame žiede, tuo mažiau klaidų jie daro. Atsižvelgę į ženklus dauguma eismo dalyvių iš anksto pasirenka teisingą judėjimo juostą ir sklandžiai įveikia sankryžą. Ilgalaikės tendencijos atspindi teigiamus pokyčius – avarijų kai kuriuose žieduose sumažėjo net ketvirtadaliu.

A. Juodeikis teigia, kad žiedinėse sankryžose atsiskleidžia vairuotojų gebėjimas saugiai manevruoti ir numatyti situaciją. Orientuotis intensyvaus eismo sraute padeda kelio ženklai ir ženklinimas ant asfalto. Taip pat svarbu nuolat stebėti aplinką per galinio vaizdo ir šoninius automobilio veidrodėlius.

Avaringiausias žiedas išliko

Būtent atidumo stoka ir neteisingas manevravimas žiedinėse sankryžose dažniausiai tampa avarijų priežastimi. A. Juodeikis atkreipia dėmesį į sudėtingą situaciją Geležinio Vilko gatvės, Savanorių ir Laisvės prospektų sankryžoje. „Lietuvos draudimas“ per pirmąjį 2018 metų pusmetį šioje žiedinėje sankryžoje užfiksavo 104 įvykius. Pernai įvykių šioje sankryžoje buvo pusantro karto mažiau.

„Ši žiedinė sankryža yra tarsi įvažiavimas arba išvažiavimas iš Vilniaus. Tikėtina, kad dalis vairuotojų nespėja susiorientuoti, prisitaikyti prie srauto, o dalis – pernelyg atsipalaiduoja, praranda atidumą“, – teigia A. Juodeikis.

Arčiau sostinės centro esančios žiedinės sankryžos – saugesnės. Antakalnyje esančioje Antakalnio, Olandų ir T. Kosciuškos gatvių sankryžoje šiemet vidutinis įvykių skaičius per mėnesį buvo tris kartus mažesnis negu žiede, kuriame susilieja Geležinio Vilko gatvė, Savanorių ir Laisvės prospektai. Žirmūnų, Tuskulėnų ir Šeimyniškių gatvių sankirtos statistika dar geresnė – vidutiniškai per mėnesį čia užfiksuojami tik maždaug 3 įvykiai.

„Tačiau teigiami pokyčiai įvyksta ne iš karto. Reikia nemažai laiko, kol eismo dalyviai prisitaiko prie pakeistos eismo tvarkos“, – teigia A. Juodeikis, atkreipdamas dėmesį į situaciją prie Lietuvos Edukologijos universiteto esančiame žiede.

Šioje Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto gatvių sankryžoje per pirmąjį šių metų pusmetį „Lietuvos draudimas“ užfiksavo vos vienu įvykiu mažiau negu pernai. Anot eksperto, pakeitimai šioje žiedinėje sankryžoje buvo įgyvendinti šiemet rugpjūtį. Kokią įtaką tai turės eismo saugumui, turėtų paaiškėti po 1–2 metų. Kol kas šioje sankryžoje per mėnesį vidutiniškai į incidentus patenka 13 „Lietuvos draudimo“ klientų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kąstuvo (2)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (11)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (33)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (33)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Top naujienos

Parduotuvių darbas sekmadieniais: lietuviai pasidalijo į dvi stovyklas (4)

Prekybos tinklų darbo laikas sekmadieniais – vis dar neišspręstas klausimas. Seime sprendimas...

Dramų šeimose grimasos: prestižiniame sostinės rajone praskeltos galvos, kraujas ir be galo išsigandęs aštuonmetis (363)

Į iškvietimus vykstanti vaiko teisių apsaugos specialistė su DELFI sutiko pasidalinti istorijomis,...

Žiemos ar vasaros laikas: kurį pasirinks Lietuva? apklausa (468)

Sveikatos apsaugos ir švietimo ekspertai sutaria, kad praktikos sukioti laiką kiekvieną pavasarį...

Baltarusį sužavėjo apsilankymas „Žalgirio“ arenoje: mokykitės ekonomikos iš lietuvių! (2)

Baltarusių žurnalistas Antonas Rogačius praėjusį penktadienį lankėsi Kauno „Žalgirio“...

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kąstuvo (2)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

Lietuvių pamėgtoje saloje – galinga stichija: bangos tiesiog nušlavė apartamentų balkonus (49)

Gavus pranešimų apie smarkią audrą, dėl saugumo evakuotos kelios dešimtys lietuvių pamėgtos...

Klientai perrašo taisykles: ką daryti įmonėms, kurioms kilo didelė grėsmė (31)

Gyvename kliento amžiuje, kai jie perrašo verslo taisykles ir verčia įmones nuolat sukti galvą,...

Apie gimdymą be rožinių akinių: pasakė, ko moterys bijo labiausiai (16)

Ar įmanoma pasiruošti gimdymui ir numatyti visus įmanomus variantus? O pasiruošti jiems? Klausytis...

Prabilo dramatiškai iš Šiaurės Korėjos pabėgęs karys, jis – generolo sūnus (24)

Šiaurės Korėjos karys, kuris pernai lydimas kulkų pabėgo į Pietų Korėją , yra generolo...

Naujas turistinis maršrutas Mažojoje Lietuvoje: šis kraštas nuo seno viliojo skanaus maisto gerbėjus (4)

Tilžės sūris, vofeliai, kafija – tai tik keli Mažosios Lietuvos skanėstai, apie kuriuos...