aA
Vilniaus žiedinės sankryžos reikalauja didesnio vairuotojų atidumo, nes šiose vietose eismo įvykių pasitaiko dažniau negu kitur. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, Vilniuje yra žiedinių sankryžų, kur per pirmąjį šių metų pusmetį užfiksuota daugiau negu 100 įvykių. Tačiau yra ir tokių žiedų, kur per tą patį laikotarpį avarijų kilo penkis kartus mažiau.
Avarija Gerosios vilties žiede. Asociatyvi nuotr.
Avarija Gerosios vilties žiede. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

Kelerius pastaruosius metus Vilniuje aktyviai vyksta eismo pertvarkos. Prie pokyčių tenka prisitaikyti ir nuolat mieste važinėjantiems gyventojams, ir retai į sostinę atvykstantiems vairuotojams. „Lietuvos draudimo“ išplatintame pranešime žiniasklaidai esantys duomenys rodo, kad kai kurios žiedinės sankryžos Vilniuje tapo saugesnės.

Neklysta ten, kur aišku

„Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis sutinka su prielaida, kad eismo įvykių skaičius mažėja tose Vilniaus žiedinėse sankryžose, kuriose prieš porą metų buvo pakoreguota judėjimo tvarka ir atnaujintas ženklinimas.

Anot eksperto, kuo anksčiau vairuotojai pastebi ir supranta, kaip reikės įvažiuoti ir judėti priešakyje esančiame žiede, tuo mažiau klaidų jie daro. Atsižvelgę į ženklus dauguma eismo dalyvių iš anksto pasirenka teisingą judėjimo juostą ir sklandžiai įveikia sankryžą. Ilgalaikės tendencijos atspindi teigiamus pokyčius – avarijų kai kuriuose žieduose sumažėjo net ketvirtadaliu.

A. Juodeikis teigia, kad žiedinėse sankryžose atsiskleidžia vairuotojų gebėjimas saugiai manevruoti ir numatyti situaciją. Orientuotis intensyvaus eismo sraute padeda kelio ženklai ir ženklinimas ant asfalto. Taip pat svarbu nuolat stebėti aplinką per galinio vaizdo ir šoninius automobilio veidrodėlius.

Avaringiausias žiedas išliko

Būtent atidumo stoka ir neteisingas manevravimas žiedinėse sankryžose dažniausiai tampa avarijų priežastimi. A. Juodeikis atkreipia dėmesį į sudėtingą situaciją Geležinio Vilko gatvės, Savanorių ir Laisvės prospektų sankryžoje. „Lietuvos draudimas“ per pirmąjį 2018 metų pusmetį šioje žiedinėje sankryžoje užfiksavo 104 įvykius. Pernai įvykių šioje sankryžoje buvo pusantro karto mažiau.

„Ši žiedinė sankryža yra tarsi įvažiavimas arba išvažiavimas iš Vilniaus. Tikėtina, kad dalis vairuotojų nespėja susiorientuoti, prisitaikyti prie srauto, o dalis – pernelyg atsipalaiduoja, praranda atidumą“, – teigia A. Juodeikis.

Arčiau sostinės centro esančios žiedinės sankryžos – saugesnės. Antakalnyje esančioje Antakalnio, Olandų ir T. Kosciuškos gatvių sankryžoje šiemet vidutinis įvykių skaičius per mėnesį buvo tris kartus mažesnis negu žiede, kuriame susilieja Geležinio Vilko gatvė, Savanorių ir Laisvės prospektai. Žirmūnų, Tuskulėnų ir Šeimyniškių gatvių sankirtos statistika dar geresnė – vidutiniškai per mėnesį čia užfiksuojami tik maždaug 3 įvykiai.

„Tačiau teigiami pokyčiai įvyksta ne iš karto. Reikia nemažai laiko, kol eismo dalyviai prisitaiko prie pakeistos eismo tvarkos“, – teigia A. Juodeikis, atkreipdamas dėmesį į situaciją prie Lietuvos Edukologijos universiteto esančiame žiede.

Šioje Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto gatvių sankryžoje per pirmąjį šių metų pusmetį „Lietuvos draudimas“ užfiksavo vos vienu įvykiu mažiau negu pernai. Anot eksperto, pakeitimai šioje žiedinėje sankryžoje buvo įgyvendinti šiemet rugpjūtį. Kokią įtaką tai turės eismo saugumui, turėtų paaiškėti po 1–2 metų. Kol kas šioje sankryžoje per mėnesį vidutiniškai į incidentus patenka 13 „Lietuvos draudimo“ klientų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Verslas PliusKarolis Birgilas

Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais (4)

Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus (2)

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis

Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...

Apklausa: du trečdaliai dviratininkų ir paspirtukininkų – be šalmo

Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad kas antras Baltijos šalių gyventojas važinėja dviračiu arba...

Senas, vidutinio senumo ar naujas: ekspertai apžvelgia populiariausius automobilių įsigijimo būdus

Šiuo metu situacija automobilių rinkoje sudėtinga: brangsta tiek seni, tiek nauji automobiliai, o...

Top naujienos

Karo ekspertai: ir toliau neaišku, kas iš tiesų vyksta Mariupolyje – tai gali būti suderinta

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad Ukrainos...

Laukia dar vienas maisto kainų šuolis: svarstoma, ar žmonės galės mokėti tokią aukštą kainą

Maisto produktai ir toliau brangs, prognozuoja ekspertai. Pasak jų, dar vienas kainų šuolis laukia...

Parlamentarui Matijošaičiui – Puidoko kaltinimai Seimo viešbutyje „keliant orgijas“ (1)

Seimo narys Mindaugas Puidokas ketvirtadienį rytinio Seimo posėdžio metu kreipėsi į parlamentą...

Ukraina: „išsaugoti Putino veidą“ siūlė ne tik Macronas Podoliakas: nesiūlykite mums paliaubų (1)

Kai kurie Europos politikai siūlė Ukrainai Rusijai padaryti kelias teritorines nuolaidas, kad...

Karas Ukrainoje. Ukraina įvardijo, ką laikys pergale prieš Rusiją: jei pralaimėsime, Europa bus visai kitokia Ukrainos kariuomenė praneša apie dar daugiau teritorinių laimėjimų

Rytiniame Donecko regione Rusijos pajėgos nužudė mažiausiai 10 ukrainiečių civilių, tarp jų...

Rusijos opozicionierius: Putino aplinka ruošia jam staigmenų (5)

Rusijos opozicijos atstovas Genadijus Gudkovas tvirtina, kad Rusijos prezidento Vladimiro Putino...

Kristupas Dautartas

Keturių darbo dienų savaitė: atsakymas į visas problemas ar daugiau darbo per mažesnį laiką?

Sėkmės istorijose keturių darbo dienų savaitė skamba kaip išsigelbėjimas nuo daugybės...

Delfi PliusRichard Heinberg

Kas laukia pasaulio ekonomikos po invazijos į Ukrainą: veikiausiai esame netoli posūkio, apie kurį seniai kalba analitikai

Rusijos karas prieš Ukrainą ir Vakarų atsakas į agresiją lems, kad pasauliui teks susidurti su...

Rusai į karą metė Donbaso gyventojus: nenorintiems kautis šauna į nugarą (2)

Evakuacijos misija iš „ Azovstal “ plieno gamyklos nebaigta, neatskleidžiama, kiek dar gynėjų...

Verslas PliusEdgaras Savickas

Viena turtingiausių Lietuvos šeimų bando atsikratyti sąsajų su Rusija ir Baltarusija: vedamos derybos (2)

Šiuo metu yra vedamos derybos su keliais potencialiais įmonių Baltarusijoje ir Kaliningrade...