aA
Kiekvienas pavasaris ir ruduo įtraukia automobilių savininkus į padangų keitimo karštinę. Tačiau vairuotojus neretai užplūsta ir kiti klausimai: ar dar ne laikas pirkti naujų padangų? Pagal ką jas rinktis? Kiek metų padangos paprastai tarnauja? Gal verta investuoti į multisezonines padangas? Ir t.t.
Asociatyvi nuotr.
© Asociacijos nuotr.

Pasigilinus, atsakymų į šiuos klausimus kartais nežino net patyrę vairuotojai, o atėję keistis padangų – vadovaujasi netgi absurdiškais mitais apie padangas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Populiariausius mitus apie padangas sutiko išsklaidyti padangų bendrovės „Melga“ Klaipėdos padalinio vadovas Jonas Garadauskas. Pasak jo, vairuotojai vis dar pasitiki šiais nepagrįstais mitais. Pasitikrinkite, ar jūs netikite kuriais nors iš jų?

1. Nesvarbu, kokio gamintojo padangas perki

Kai kurie vairuotojai tiki, kad visų gamintojų padangos yra tokios pačios ir nei važiavimo kokybei, nei saugumui įtakos neturi. Tad kam permokėti? Įmonės „Melga“ atstovas J. Garadauskas pastebi, jog taip manyti – klaidinga.

„Jeigu yra pasirenkamos gerai žinomo, užsirekomendavusio gamintojo padangos, su kokybe pirkėjas greičiausiai neprašaus. Tačiau perkant ekonominės klasės padangas, kurias rinkai pateikia mažai žinomi gamintojai (ypatingai daug tokių yra iš Kinijos) arba neatsakingi prekybininkai, produkto kokybė net toje pačioje kainos kategorijoje gali labai smarkiai skirtis.

Padangų platintojai, atsirinkdami gamintojus, turi labai griežtai tikrinti, kad gaminiai atitiktų visus europinius sertifikatus ir bent jau daugumą produktų, prieš pateikiant juos prekybai, išbandyti patys“, – pabrėžia J. Garadauskas.

Taip pat ekspertas pastebi, kad prabangiems ir galingiems automobiliams galima parinkti padangas su specialiu žymėjimu, reiškiančiu, jog tas produktas yra homologuotas automobilio gamintojo.

2. Padangos geros tol, kol nenusitrina protektorius

Anksčiau buvo itin gajus mitas, kad kol padangos protektorius nenusitrynęs, tol padangą dar galima naudoti ir naudoti. Tuo metu ekspertas pastebi, kad šis mitas – jau gerokai atgyvenęs.

„Nuspręsti apie padangų savybes ar gerumą tik pažiūrėjus į jų išvaizdą, o ypač vien į protektorių – tikrai negalima. Padangos senėjimo procesams įtakos gali turėti neigiamas aplinkos poveikis laikant jas nesausoje patalpoje ar priešais tiesioginius saulės spindulius.

Tam, kad padangos sparčiau nesusidėvėtų, geriausia prevencija yra pasirūpinti tvarkinga pakabos geometrija ir reguliariai tikrinti padangų slėgį. Kita vertus, vairuotojui visuomet verta pačiam apžiūrėti padangas atkreipiant dėmesį ir į kitus svarbius dalykus – jų gamybos metus, gamintoją, pagaminimo šalį, etiketės žymėjimus“, – pataria J. Garadauskas.

Ekspertas primena, kad ant padangos šono visada yra išspaustas vadinamas DOT indeksas, kuris susideda iš 4 skaitmenų: pirmi 2 skaitmenys nurodo metų savaitę, o paskutiniai du – gamybos metus. Į jį, apžiūrinėjant padangą, ir reikėtų kreipti dėmesį bei nepasirinkti pernelyg senos padangos.

3. Labiau apsimoka pirkti senesnes ir pigesnes padangas

Vienas mitų susijęs ir su padangų amžiumi. Kai kurie vairuotojai vis dar mano, kad padangų amžius – toli gražu ne svarbiausias rodiklis, renkantis padangas. J. Garadauskas atkreipia dėmesį, kad toks požiūris – taip pat ydingas.

„Kartais prabangesnių automobilių gamintojai, pavyzdžiui, „Porsche“ – net automobilio vartotojo žinynuose griežtai nurodo nenaudoti senesnių nei 6 metų padangų. Taigi, net jeigu padangos protektorius nespėja greičiau nusidėvėti, remiantis automobilių gamintojų rekomendacijomis, galima teigti, jog padangas geriausia būtų pasikeisti praėjus 6 metams nuo pagaminimo datos.

Atsižvelgiant į šias saugumo rekomendacijas, atsakingi padangų platintojai savo klientams siūlo ne senesnes kaip 3 metų padangas“, – teigia J. Garadauskas.

Eksperto nuomone, padangų gamintojai negali tiksliai nurodyti padangų tarnavimo laiko nei matuojant sezonais, nei kilometrais. Taip yra todėl, kad padangos tarnavimo laikui įtaką daro daugybė svarbių faktorių – apkrovos, temperatūros, vairavimo stilius ir kt. Bet, J. Garadausko teigimu, atidžiai pasidomėjus skirtingų modelių ypatybėmis ar pasikonsultavus su padangų specialistais, galima išsirinkti ilgaamžiškesnę arba daugiau sukibimo suteikiančią padangą.

4. Kai kurios padangos netinka Lietuvos keliams

Vienas vis pasigirstančių mitų yra tai, jog kai kurių gamintojų padangos yra sukurtos, pavyzdžiui, Vokietijos keliams, todėl Lietuvoje jų geriau nepirkti. Tuo metu padangų specialistas teigia, kad dėmesį reikėtų kreipti į visai kitus aspektus.

„Vieni padangų modeliai pasižymi geresniu sukibimu ant sauso kelio, kiti – ant šlapio. Dar kiti išsiskiria ilgu tarnavimo laiku ar labai tyliu komfortišku važiavimu.Tačiau dažnas padangų modelis sukurtas siekiant aukso viduriuko.

Kita vertus, visureigiams galioja dar kita specifika: padangos, skirtingu lygmeniu, yra pritaikytos nuo gero kelio iki visiškos bekelės. Todėl geras padangų specialistas ne ieškos labiau tinkančių Lietuvai padangų, o įsigilins į kiekvieno vairuotojo individualius poreikius“, – grindžia J. Garadauskas.

5. Geriausia pirkti universalias padangas – nebereikės jų kasmet keistis

Mitas, kuriuo norisi patikėti – universalios padangos. Yra vairuotojų, kurie vis dar mano, kad su tokiomis padangomis galima nevaržomai važinėti ištisus metus ir pamiršti sezoninius padangų keitimo vargus. J. Garadauskas vėlgi pastebi, kad taip mąstant – lengva apsigauti.

„Dauguma vairuotojų jau žino, kad universalios padangos pasižymi prastesnėmis savybėmis tiek žiemą, tiek vasarą. Šios padangos daugiau skirtos toms šalims, kurios pasižymi žiemomis be sniego ir gana švelniomis vasaromis. Be to, universalios padangos įprastai būna brangesnės. Akivaizdu, kad toks kompromisas tikrai nepadės sutaupyti“, – pataria J. Garadauskas.

Padangų ekspertas atkreipia dėmesį į tai, kad abejojantys ar turintys klausimų vairuotojai tikrai neturėtų gėdytis ir konsultuotis su specialistais, nes nuo padangų labai priklauso ir vairuotojo ar jo keleivių saugumas.

„Klientai yra gana apsišvietę ir patys vis dažniau pasiteirauja padangų gamybos metų, ar prašo patikrinto, užsirekomendavusio gamintojo. Vairuotojai tikrai labiau rūpinasi savo saugumu. Tik, pasirenkant savo vairavimo sąlygoms geriau tinkamą modelį, visada pravartu pasitarti su patikimu specialistu“, – apibendrina J. Garadauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Eismo sąlygas sunkina rūkas, vairuotojams – svarbus prašymas (5)

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis yra drėgnų kelių...

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (124)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (35)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (48)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (5)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (18)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (65)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (60)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (28)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (217)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...

Į pašto dėžutę gavo keistą lankstinuką: ar jo tikslas kiršinti visuomenę? (53)

Pirmadienį į pašto dėžutę gavau keistą lankstinuką nuo keisto instituto. Lankstinuko...