aA
Nors degalinė gali pasirodyti niekuo neišsiskiriančia vieta, iš tiesų čia vairuotojams reikia būti atidiems. Draudikai pastebi, kad nemažai incidentų degalinėse kyla dėl vairuotojų išsiblaškymo, neatidumo ir nepaisant Kelių eismo taisyklių (KET), rašoma pranešime žiniasklaidai.
Išsiblaškymas degalinėje gali kainuoti ne tik eurų, bet ir vairuotojo pažymėjimą
© DELFI / Karolina Pansevič

Nutrauktos degalinės kolonėlių žarnos, aplamdytos transporto priemonės ar į automobilio baką įstatytas netinkamos degalų rūšies pistoletas – tai bėdos, kurios, anot draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, dažniausiai nutinka vairuotojams ir gali stipriai patuštinti pinigines.

Tampa rimtais pažeidėjais

„Atvyksta į degalinę, įsipila degalų, už juos susimoka ir sėdę prie vairo nuvažiuoja, o degalų pistoletas taip ir lieka bake, – tokį scenarijų pasakojo R. Bieliauskas teigdamas, kad minėtas atvejis Lietuvoje yra ne naujiena.

„Skubėdami ar išsiblaškę vairuotojai tinkamai nepasirūpina degalų žarna, jos nesugrąžina į kolonėlę. Neretai būna ir taip, kad peržiūrėjus incidento vaizdo įrašą paaiškėja, jog vairuotojas, pildamasis degalus, tiesiog kalbėjo telefonu. Būtent šis faktorius dažnai tampa minėtų nesėkmių priežastimi“, – aiškino R. Bieliauskas.

Draudimo įmonės atstovo teigimu, vos tik nutraukę žarną ar pistoletą vairuotojai įprastai iškart supranta, kas įvyko, bet retkarčiais to nepastebi ir su kolonėlės konstrukcijos dalimi išvažiuoja į kelią. Tokioje situacijoje vairuotojai gali prisidaryti daug nemalonumų.

„Jeigu apgadinote kolonėlę ir apie tai iškart pranešėte policijai ar pačiai degalinei – viskas gerai. Tokie incidentai įprastai laikomi draudžiamaisiais, o tinkamai užpildžius eismo įvykio deklaraciją nuostolių atlyginimu pasirūpins vairuotojo draudikas. Bet jei vairuotojas paliko degalinės teritoriją nepranešęs apie padarytą žalą, gali būti traktuojama, kad jis pasišalino iš eismo įvykio vietos“, – perspėjo R. Bieliauskas.

Išsiblaškymas degalinėje gali kainuoti ne tik eurų, bet ir vairuotojo pažymėjimą
© Kompanijos archyvas

Jis pridūrė, kad, priklausomai nuo aplinkybių ir surinktų įrodymų, pripažinus vairuotoją kaltu pabėgus iš eismo įvykio vietos, draudikas regreso teise gali išsireikalauti pinigų už padarytą žalą. Toks manevras gali užtraukti ir piniginę baudą nuo 600 iki 850 eurų, taip pat galima netekti vairuotojo pažymėjimo nuo vienerių iki trejų metų.

Pasukus raktelį – didžiuliai nuostoliai

Nutraukti degalų užpylimo pistoletai ir jų žarnos nėra vienintelė problema, su kuria vairuotojai gali susidurti degalinėje. Kaip pasakojo R. Bieliauskas, vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai tiesiog įsipila ne tos rūšies degalų. Taip gali nutikti tiek dėl pačių vairuotojų, tiek dėl degalinės personalo kaltės. Draudimo bendrovės atstovas atskleidžia, kad vairuotojui pačiam susipainiojus ir į baką pripylus automobiliui netinkamų degalų, įvykis nebūtų laikomas draudžiamuoju.

„Čia reikia išskirti du atvejus. Jeigu vairuotojas pats į dyzelinį automobilį pripila benzino, pagal kasko to nelaikytume draudžiamuoju įvykiu, bet techninės pagalbos paslaugą suteiktume. Tokių atvejų pasitaiko, tada pagal pagalbos kelyje draudimo sąlygas automobilis nugabenamas į remonto dirbtuves, išsiurbiami sumaišyti degalai ar atliekamas remontas. Pasekmės, dėl tokios klaidos, nėra apmokamos.

Kitas atvejis – jeigu iš dyzelino pistoleto bėga benzinas. Taip kartais nutinka, kai benzinvežių vairuotojai sumaišo talpas. Toks įvykis jau būtų draudžiamasis pagal kasko“, – sakė R. Bieliauskas.
Visgi įpylus netinkamų degalų vairuotojų gali laukti nuostoliai nuo šimto iki daugiau nei tūkstančio eurų. Viskas priklauso nuo to, ar automobilis buvo užvestas, ar ne.

„Jeigu automobilio bake atsidūrė ne tos rūšies degalų, svarbiausia neužvesti automobilio. Šį nugabenus į servisą ir išvalius degalų sistemą, galima apsieiti su santykinai mažais nuostoliais, siekiančiais apie 100 eurų. Užvedus automobilį variklis gali kaip mat sugesti, o tada remonto kaštai gali siekti išties apvalią sumą“, – pasakojo R. Bieliauskas.

Pamiršta svarbią taisyklę

Atstovas paskojo, kad išsiblaškymas, neapsižiūrėjimas ar primirštos Kelių eismo taisyklės, degalinėse kelia ir daugiau rizikų. Būtent degalinės teritorijoje dažnai įvyksta smulkių techninių eismo įvykių, kurių nuostoliai nėra dideli, bet gali apkartinti dieną. Tokie smulkūs eismo įvykiai dažniausiai kyla pamiršus vieną svarbią taisyklę.

„Dešiniosios rankos taisyklę tikriausiai gaubia kažkokia mistika, nes būtent šį punktą vairuotojai labai dažnai pamiršta arba tiesiog nežino, kokiose situacijose jį taikyti. Dažniausiai degalinės teritorijoje nėra kelio ženklų ir čia reikia vadovautis būtent šia taisykle. Deja, tą žino ne visi ir galiausiai sukelia avariją kone lygioje vietoje“, – aiškino R. Bieliauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(19 žmonių įvertino)
3.5263

Per plauką nuo tragedijos: byrančios tilto konstrukcijos rūpi tik gyventojams (3)

Prastėjanti šalies kelių būklė kelia vis didesnį nerimą gyventojams. Dėl atsiveriančių...

Sezoną uždarantys motociklininkai baksnoja į šalies kelius: keliauti tampa ne tik nemalonu, tačiau ir pavojinga

Lietuvos automobilių kelių direkcijos ( LAKD ) duomenys rodo, kad beveik 40 proc. krašto kelių...

Nuostoliai stovėjimo aikštelėse: daugėja ir avarijų, ir sprunkančių nuo atsakomybės

Vairuotojai gyvenamųjų namų kiemuose ir kitose aikštelėse, kur tenka statyti automobilius, turi...

Miestų augimas: kokią vietą automobiliai miestuose užims ateityje?

Tradicinio miesto paveikslo neatsiejama dalis – gausybė priemiesčio namų ir automobiliai ,...

Automobilio paruošimas šaltajam sezonui: 5 svarbiausi dalykai, kurių nederėtų pamiršti jau dabar

Spalio-gruodžio laikotarpis yra pats pavojingiausias visiems automobilių vairuotojams. Slidi kelio...

Top naujienos

Ko iš valdžios tikėtis kitąmet: ministrė pranešė, kiek augs pensijos, bet didės ne tik jos

Kitais metais vidutinė pensija turėtų augti apie 65 eurus, sako socialinės apsaugos ir darbo...

Iškalbingi Vakarų svarstymai, kaip reaguoti į Rusijos branduolinį smūgį: kas iš tikrųjų jau aišku Kremliui (15)

Pajudėjo branduolinis traukinys. „Dingo“ atominis povandeninis laivas. Ar Rusija panaudos...

Neredaguoti vaizdo įrašai parodo, kas iš tiesų vyko per Putino surengtą šou

Penktadienį Vladimiro Putino pasakytos aneksijos kalbos TV transliacijoje, buvo girdimi netikri...

Karas Ukrainoje. Zaporižią atakavusi Rusija vos po kelių valandų smogė vėl Zelenskis be užuolankų kreipėsi į okupantus

Prieš mėnesį įvykęs greitas Ukrainos proveržis Charkivo srityje lėmė tai, kad į Ukrainos...

Policija paskelbė ieškomiausių Lietuvos nusikaltėlių pavardes: pareigūnai prašo pagalbos sąraše 6 lietuviai

Europos Sąjungoje tarp ieškomiausių nusikaltėlių net šeši lietuviai. Policija prašo...

Verslas PliusJulija Leimonė

„Maximos“ personalo vadovė Ihnatovich – apie atlyginimus įmonėje, premijas ir darbuotojų trūkumo sprendimus

Tyrimai rodo, kad kad įvairioms organizacijoms priklausantys darbuotojai dažniausiai yra...

Generalinė prokurorė pratrūko: esame paskendę skolose, žmonės bėga iš darbo papildyta (1)

Lietuvos prokuratūrai dėl nepakankamo finansavimo trūksta lėšų darbuotojų aprūpinimui,...

Nuosmukis pensijų fonduose lemia mažesnes išmokas išeinantiems į pensiją: tikina, kad to buvo galima išvengti

Šiemet net ir turto išsaugojimui skirti antros pakopos pensijų fondai fiksavo -11,77 proc....

Liudas Dapkus. Vaikis Elonas ir dėdė Feliksas

Mes visi turime klaidingų nuostatų, kažkieno sugalvotų ir prilipusių kaip šlapi spalio lapai ant...