aA
Nors degalinė gali pasirodyti niekuo neišsiskiriančia vieta, iš tiesų čia vairuotojams reikia būti atidiems. Draudikai pastebi, kad nemažai incidentų degalinėse kyla dėl vairuotojų išsiblaškymo, neatidumo ir nepaisant Kelių eismo taisyklių (KET), rašoma pranešime žiniasklaidai.
Išsiblaškymas degalinėje gali kainuoti ne tik eurų, bet ir vairuotojo pažymėjimą
© DELFI / Karolina Pansevič

Nutrauktos degalinės kolonėlių žarnos, aplamdytos transporto priemonės ar į automobilio baką įstatytas netinkamos degalų rūšies pistoletas – tai bėdos, kurios, anot draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, dažniausiai nutinka vairuotojams ir gali stipriai patuštinti pinigines.

Tampa rimtais pažeidėjais

„Atvyksta į degalinę, įsipila degalų, už juos susimoka ir sėdę prie vairo nuvažiuoja, o degalų pistoletas taip ir lieka bake, – tokį scenarijų pasakojo R. Bieliauskas teigdamas, kad minėtas atvejis Lietuvoje yra ne naujiena.

„Skubėdami ar išsiblaškę vairuotojai tinkamai nepasirūpina degalų žarna, jos nesugrąžina į kolonėlę. Neretai būna ir taip, kad peržiūrėjus incidento vaizdo įrašą paaiškėja, jog vairuotojas, pildamasis degalus, tiesiog kalbėjo telefonu. Būtent šis faktorius dažnai tampa minėtų nesėkmių priežastimi“, – aiškino R. Bieliauskas.

Draudimo įmonės atstovo teigimu, vos tik nutraukę žarną ar pistoletą vairuotojai įprastai iškart supranta, kas įvyko, bet retkarčiais to nepastebi ir su kolonėlės konstrukcijos dalimi išvažiuoja į kelią. Tokioje situacijoje vairuotojai gali prisidaryti daug nemalonumų.

„Jeigu apgadinote kolonėlę ir apie tai iškart pranešėte policijai ar pačiai degalinei – viskas gerai. Tokie incidentai įprastai laikomi draudžiamaisiais, o tinkamai užpildžius eismo įvykio deklaraciją nuostolių atlyginimu pasirūpins vairuotojo draudikas. Bet jei vairuotojas paliko degalinės teritoriją nepranešęs apie padarytą žalą, gali būti traktuojama, kad jis pasišalino iš eismo įvykio vietos“, – perspėjo R. Bieliauskas.

Išsiblaškymas degalinėje gali kainuoti ne tik eurų, bet ir vairuotojo pažymėjimą
© Kompanijos archyvas

Jis pridūrė, kad, priklausomai nuo aplinkybių ir surinktų įrodymų, pripažinus vairuotoją kaltu pabėgus iš eismo įvykio vietos, draudikas regreso teise gali išsireikalauti pinigų už padarytą žalą. Toks manevras gali užtraukti ir piniginę baudą nuo 600 iki 850 eurų, taip pat galima netekti vairuotojo pažymėjimo nuo vienerių iki trejų metų.

Pasukus raktelį – didžiuliai nuostoliai

Nutraukti degalų užpylimo pistoletai ir jų žarnos nėra vienintelė problema, su kuria vairuotojai gali susidurti degalinėje. Kaip pasakojo R. Bieliauskas, vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai tiesiog įsipila ne tos rūšies degalų. Taip gali nutikti tiek dėl pačių vairuotojų, tiek dėl degalinės personalo kaltės. Draudimo bendrovės atstovas atskleidžia, kad vairuotojui pačiam susipainiojus ir į baką pripylus automobiliui netinkamų degalų, įvykis nebūtų laikomas draudžiamuoju.

„Čia reikia išskirti du atvejus. Jeigu vairuotojas pats į dyzelinį automobilį pripila benzino, pagal kasko to nelaikytume draudžiamuoju įvykiu, bet techninės pagalbos paslaugą suteiktume. Tokių atvejų pasitaiko, tada pagal pagalbos kelyje draudimo sąlygas automobilis nugabenamas į remonto dirbtuves, išsiurbiami sumaišyti degalai ar atliekamas remontas. Pasekmės, dėl tokios klaidos, nėra apmokamos.

Kitas atvejis – jeigu iš dyzelino pistoleto bėga benzinas. Taip kartais nutinka, kai benzinvežių vairuotojai sumaišo talpas. Toks įvykis jau būtų draudžiamasis pagal kasko“, – sakė R. Bieliauskas.
Visgi įpylus netinkamų degalų vairuotojų gali laukti nuostoliai nuo šimto iki daugiau nei tūkstančio eurų. Viskas priklauso nuo to, ar automobilis buvo užvestas, ar ne.

„Jeigu automobilio bake atsidūrė ne tos rūšies degalų, svarbiausia neužvesti automobilio. Šį nugabenus į servisą ir išvalius degalų sistemą, galima apsieiti su santykinai mažais nuostoliais, siekiančiais apie 100 eurų. Užvedus automobilį variklis gali kaip mat sugesti, o tada remonto kaštai gali siekti išties apvalią sumą“, – pasakojo R. Bieliauskas.

Pamiršta svarbią taisyklę

Atstovas paskojo, kad išsiblaškymas, neapsižiūrėjimas ar primirštos Kelių eismo taisyklės, degalinėse kelia ir daugiau rizikų. Būtent degalinės teritorijoje dažnai įvyksta smulkių techninių eismo įvykių, kurių nuostoliai nėra dideli, bet gali apkartinti dieną. Tokie smulkūs eismo įvykiai dažniausiai kyla pamiršus vieną svarbią taisyklę.

„Dešiniosios rankos taisyklę tikriausiai gaubia kažkokia mistika, nes būtent šį punktą vairuotojai labai dažnai pamiršta arba tiesiog nežino, kokiose situacijose jį taikyti. Dažniausiai degalinės teritorijoje nėra kelio ženklų ir čia reikia vadovautis būtent šia taisykle. Deja, tą žino ne visi ir galiausiai sukelia avariją kone lygioje vietoje“, – aiškino R. Bieliauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(19 žmonių įvertino)
3.5263

Draudikai pasakė, kokia problema keliuose yra didesnė nei viršijimas greitis (2)

Į eismo įvykį patekę vairuotojai paprastai neprisipažįsta, kad kritiniu momentu buvo užimti...

Papasakojo, be ko į automobilį geriau nesėsti, kai į kelionę išsirengiama su vaikais

Net neabejojama, kad pasibaigus koronaviruso pandemijai pasaulis nebebus toks pat, koks buvo. Vienas...

Vasara motociklininkams – negailestinga: žudo ne tik klaidos, bet ir sėdintys automobiliuose (42)

Lietuvą lepinantys šilti ir sausi orai ne vieną paskatina ne tik išeiti pasivaikščioti, tačiau...

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (87)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Top naujienos

Estai jau nusistatė raudonąją liniją, kurią peržengus bus vėl įvedami apribojimai papildyta (21)

Estijos sveikatos apsaugos departamentas apsisprendė, koks skaičius koronavirusinės infekcijos...

Po rekordinių metų pensijų fonduose – drastiškas smukimas: dėl kaupiančiųjų lėšų kyla rizikų ir ateityje (129)

Praėję metai buvo itin sėkmingi pensijų fondams . Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros...

Užfiksuoti šokiruojantys policininkės veiksmai: tarnybos metu miltais ir kiaušiniais darkė kolegos mašiną (79)

Varėnoje tarnybos metu policijos pareigūnė buvo užfiksuota besielgiant ne tik įžūliai, bet ir...

Palanga priėmė sprendimą, kuriuo metu būtų galima prekiauti alkoholiu paplūdimio kavinėse

Įvairios Lietuvos savivaldybės palankiai vertina Seimo sprendimą atšaukti draudimą prekiauti...

Po lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų incidento – ir paties Nausėdos atsakas (16)

Prezidentas Gitanas Nausėda apgailestauja, kad Valstybės dienos proga Vilniuje giedoję...

Veryga pripažįsta – medikai jau ruošiasi antrajai bangai, kaukių grąžinimas gali būti neišvengiamas (446)

Lietuva džiaugiasi pasiekimu, kad pavyko suvaldyti koronaviruso pirmąją bangą, tačiau antrosios...

Vėl baugina skiepais nuo koronaviruso: klaidingai įspėja apie genetiškai modifikuotus žmones (40)

Visame pasaulyje vykstantys tyrimai, kuriais siekiama sukurti vakciną nuo koronaviruso sukeliamos...

Mokslininkai turi naujų duomenų dėl COVID-19 sukeliamų pažeidimų: pasireiškia sirgusiems lengva forma (53)

Mokslininkai įspėja apie tikimybę pražiūrėti rimtus ir galimai lemtingus galvos smegenų...

Finansinės aferos byloje įtariamųjų ratas plečiasi – upelyje rasti itin svarbūs įkalčiai (190)

Praėjusią savaitę Kauno teisėsaugininkai pranešė apie stambaus masto operaciją – tiriant...

Nausėdos tonas griežtėja – po rinkimų žada kitus kriterijus skiriant ministrus papildyta 12:18 val. (441)

Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį per spaudos konferenciją apžvelgia pirmuosius savo...

|Maža didelių žinių kaina