aA
Kauniečių pomėgiui rytais automobiliu važinėti po vieną neturi įtakos nei didėjančios degalų kainos, nei eksploatacinės išlaidos. Statistiškai nustatyta, kad piko valandomis Kaune automobiliais dažniausiai keliaujama po vieną, du ar daugiau žmonės viename automobilyje – vis dar retas reiškinys.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Tokias išvadas padarė Kauno kolegijos studentas Lukas Rutkauskas, atlikęs stebėjimo eksperimentą judriose Kauno gatvėse ir kovo 19 dieną tyrimo rezultatus pristatęs kolegijos studentų mokslinėje konferencijoje „Verslo aktualijos būsimųjų vadybininkų požiūriu“. Mokslo renginį organizavo Kauno kolegijos verslo vadybos fakultetas.

L. Rutkauskas stebėjimo eksperimentui pasirinko judriausias Kauno eismo vietas – Tunelio gatvę, Savanorių prospekto pradžią, Šauklių gatvės atkarpą ties „pilies žiedu“, kur susilieja srautas iš Jurbarko ir Jonavos gatvių, Parodos gatvės nuolydį ir Karaliaus Mindaugo prospektą nuo Aleksoto pusės. Stebėjimas vykdytas dvi savaites, rytinio piko metu fiksuojant automobilius, judančius miesto centro kryptimi.

Studentas siekė apskaičiuoti rytinio piko maksimumo taškus. Eksperimento metu fiksuojant laiko intervalus kas 10 minučių nustatyta, kad Parodos gatvės nuokalnėje eismo intensyvumo maksimumas pasiekiamas 7.30 val. ir panašus automobilių skaičius išlieka maždaug iki 8.00 val. Savanorių prospekto pradžioje daugiausiai automobilių pravažiuoja vėliau – 7.50 val. Per kitas dešimt minučių pasiekiamas staigus nuokrytis, tuo tarpu Tunelio gatvėje automobilių skaičiaus maksimumas pasiekiamas 8 val. Šauklių gatvėje automobilių maksimumas pravažiuoja nuo 7.30 iki 8.10 val, tačiau ir vėliau eismo intensyvumas mažėja vangiai. Karaliaus Mindaugo prospekte daugiausiai lengvųjų automobilių pravažiuoja nuo 7.30 iki 7.40 val.

Atlikus eksperimentą ir apibendrinus rezultatus nustatyta, kad fiksuojamu laikotarpiu per piką važiavo daugiau kaip 11 tūkstančių automobilių, kuriais keliavo per 16 tūkstančių keleivių. Pasak jaunojo tyrėjo, bendras keleivių vidurkis viename automobilyje tesiekia tik 1,39.

„Nors kuro kainos didžiulės, žmonės skundžiasi, kad atlyginimai maži, automobilių eksploatacija ir draudimas – pakankamai brangūs, tačiau lengvųjų transporto priemonių skaičius Kaune auga“, – teigia L. Rutkauskas, pabrėždamas, kad vien Kauno mieste nuo 2011 iki 2012 metų individualių lengvųjų automobilių skaičius padidėjo 15 procentų. Studentas teigia nesuprantąs, kodėl esant tokioms sąlygoms žmonės nesirenka visuomeninio transporto.

Atlikto tyrimo rezultatus ketinama pristatyti Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vadovams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (3)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (28)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (48)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Top naujienos

Po skandalo Pravieniškėse – košmaras Alytuje: „bachūrai“ pademonstravo, kas zonoje yra valdžia (40)

Alytaus pataisos namuose , kur bausmę atlieka už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteisti...

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė (206)

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma (87)

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva (43)

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

Orai: plikledis primins apie artėjančią žiemą (2)

Artėjantis savaitgalis bus žiemiškai vėsus, tačiau termometro stulpelis į minuso pusę persiris...

15 kg priaugusi Natalija Bunkė dabar save vadina plius dydžio modeliu: dar niekada tiek daug nesvėriau (86)

Atlikėjai Natalijai Bunkei tikrai galima pavydėti žavesio. Tačiau pati dainininkė savo grožio...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (3)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

11 didžiausių klaidų, kurias daro bandantys maitintis sveikai

Nesvarbu, kiek sveikų užkandžių suvalgote ar kaip dažnai sportuojate, kaip ir daugelis žmonių,...

Gražiausiame Lietuvos rezervate pjaunami visi medžiai iš eilės: miškininkai sako, kad tai būtina (1)

Naglių gamtiniame rezervate jau kurį laiką darbuojasi medkirčiai su pjūklais – kertamas per...

Ar lėktuvas galėtų tęsti skrydį, jei sugestų trys iš keturių variklių?

„Boeing 747“ – tai laineris kartais vadinamas dangaus karaliene. Šis įspūdingas lėktuvas...