aA
Artėjant žiemai sinoptikai įspėja, kad orai tampa vis labiau permainingi – dieną gali džiuginti teigiama temperatūra, o sutemus ar anksti ryte nereikėtų nustebti sulaukus šaltuko. Saugaus eismo ekspertai aiškino, kad esant tokiems temperatūrų svyravimams nemažai vairuotojų neįvertina kylančio pavojaus, tačiau sunerimti išties yra dėl ko.
© DELFI / Karolina Pansevič

Nors jau visi vairuotojai turėtų būti vasarines padangas pakeitę į žiemines, specialistai atkreipė dėmesį, kad automobilio „apavas“ neužtikrina, kad automobilis neslys, o eismo įvykių pavyks išvengti.

Pirmiausia – tiltai ir viadukai

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas aiškino, kad svyruojant oro temperatūrai vairuotojai turėtų būti atsargesni, atidesni bei daugiau dėmesio skirti daromiems veiksmams. Vairavimo mokytojas aiškino, kad ypatingas dėmesys eismui turėtų būti skiriamas ant tiltų ir viadukų, tačiau kitų kelio ruožų nuvertinti taip pat nereikėtų.

„Vairuotojai turėtų būti atidesni ant tiltų ir viadukų. Šios vietos nukritus oro temperatūrai apledėja pirmiausia, ir nors iš pirmo žvilgsnio gali nesimatyti, asfaltas gali būti slidus“, – įžvalgomis dalinosi vairavimo mokytojas.

Toliau vienas nuo kito

A. Pakėnas akcentavo, kad besikeičiant oro, o dėl to ir eismo sąlygoms, vairuotai turėtų laikytis didesnio saugaus atstumo, mat tai galėtų padėti išvengti įvykių, kai vienu metu susiduria daugiau nei du automobiliai.

„Keliuose net ir esant geroms eismo sąlygoms nuolat matomas chaosas: vairuotojai nuolat rikiuojasi, lenda, kiti jų nepraleidžia, apie saugų atstumą apskritai yra pamirštama. Jei ir kas palieka didesnį tarpą nuo priekyje esančio automobilio, tai iškart kažkas būtinai į tą tarpą įlenda. Toks eismas tikrai nėra saugus, ypač, kai kelias tampa slidus. Nukritus temperatūrai vairuotojai važiuodami turėtų palikti bent 2-3 sekundžių tarpą nuo priekyje esančio automobilio“, – aiškino A. Pakėnas.

Abi rankos ant vairo

Instruktorius teigė, kad pradėjus formuotis plikledžiui dar opesnė tampa mobiliųjų tema. Anot jo, tokiomis sąlygomis vairuotojai visą dėmesį turėtų sutelkti tik į kelią ir vairavimą bei nesiblaškyti, tačiau daugelis į tokias pastabas numoja ranka.

„Sėdintys prie vairo turėtų vairuoti, tačiau keliuose apstu tokių, kurie „maigo“ telefonus, o po to stebisi, kodėl nepavyko sustoti laiku. Stabdyti reikia iš anksto ir tolygiai. Žinant, kad automobilis gali slysti reikia būti budriam ir neužsiimti pašaline veikla“, – sakė mokytojas.

A. Pakėnas aiškino, kad nemažai vairuotojų prasidėjus žiemai vairuodami apskritai patiria stresą, ypač, kai kelius nukloja sniegas. Anot saugaus eismo eksperto, daug patirties važiuodami slidžiais keliais neturintys vairuotojai, turėtų kreiptis į specialistus, mat papildomos pamokos ir įvairūs kursai yra būtent tam, kad net ir vairuotojo pažymėjimą turintys vairuotojai galėtų tobulėti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(11 žmonių įvertino)
5.0000

Pėstieji atrado, kuo pakeisti atšvaitus, tačiau vien šis būdas neišgelbės (8)

Tamsiu paros metu atšvaitas gali išgelbėti pėsčiojo gyvybę, tačiau ir čia nebeapsieinama be...

Kelininkai perspėja: visoje Lietuvoje yra slidžių kelių ruožų (1)

Trečiadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos arba drėgnos,...

Autoserviso meistras papasakojo, kaip prižiūrėti automobilį, kad jį būtų galima brangiai parduoti (94)

Automobilio būklei didelę įtaką turi tiek automobilio eksploatacija, tiek priežiūra. Tačiau...

Įspėja vairuotojus: keliuose yra slidžių ruožų

Ankstų antradienio rytą pajūryje silpnas lietus, kitur be žymesnių kritulių. Oro temperatūra...

Neblaivūs vairuotojai šiemet kelyje nužudė 17, sužeidė – šimtus žmonių (50)

Gruodis tradiciškai mus įsuka į nesibaigiančių rūpesčių karuselę: sausakimšos parduotuvės,...

Top naujienos

Valandas iki gimdymo skaičiuojanti verslininkė Toma Dambrauskė – apie pirmojo vaikučio netektį, pagalbinį apvaisinimą ir likimo dovaną (1888)

Trys nėštumai – trys skirtingos patirtys. Verslininkė, socialinių medijų specialistė, prekės...

Įspėja dėl sunkių eismo sąlygų: snigs beveik visoje šalyje, kai kur – ypač pavojinga (3)

Ketvirtadienio naktį, vietomis, daugiausia pietiniuose rajonuose pasnyguriuos. Ten eismo sąlygos bus...

Paskutinį bilietą nugvelbė „Atletico“, Neymaras su PSG surengė šou Paryžiuje (1570)

Vėlų trečiadienio vakarą pasibaigė UEFA Čempionų lygos grupių varžybų etapas –...

Jakilaitis tikisi, kad Skvernelis savo prašymą atsiims (321)

„Mes negalvojome, kad tai tyliai praeis ar kažkaip kitaip. Mes galvojome, kad vienintelis Saulius...

Pasaulio žemėlapis 2020 metams: kur ekonomika augs sparčiausiai (153)

Tarptautinio valiutos fondo duomenimis, kitais metais bendrasis vidaus produktas labiausiai augs...

Atsisveikinkite su laidais: spėjama, kad „Apple“ išleis „iPhone“ modelį, neturintį jokių lizdų (37)

Žymus „Apple“ analitikas Ming-Chi Kuo sudarė naujus tyrimų užrašus, kuriuose aprašomos...

Orijaus kelionės. Turtuolių dangoraižis virto landyne: norėdami čia vykti pasisamdykite apsauginį (18)

Pietų Afrikos Respublikoje keliavęs Orijus Gasanovas apsilankė aukščiausiame dangoraižyje visame...

Eglė Juozėnaitė

Filosofas apie gyvenimo prasmės paieškas: tai ne karjera, didelė alga ir net ne šeima

Bet kuris iš mūsų gali labai daug ką. Gali pasikeisti iš visiško lūzerio į absoliutų...

Reto grožio eglės puošia ne tik Vilnių ir Kauną: išrinkite mieliausią Lietuvos eglutę (109)

Kalėdinės nuotaikos pasklido po visą Lietuvą – šventėms ruošiasi ir didesni, ir mažesni...