Nors jau visi vairuotojai turėtų būti vasarines padangas pakeitę į žiemines, specialistai atkreipė dėmesį, kad automobilio „apavas“ neužtikrina, kad automobilis neslys, o eismo įvykių pavyks išvengti.

Pirmiausia – tiltai ir viadukai

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas aiškino, kad svyruojant oro temperatūrai vairuotojai turėtų būti atsargesni, atidesni bei daugiau dėmesio skirti daromiems veiksmams. Vairavimo mokytojas aiškino, kad ypatingas dėmesys eismui turėtų būti skiriamas ant tiltų ir viadukų, tačiau kitų kelio ruožų nuvertinti taip pat nereikėtų.

„Vairuotojai turėtų būti atidesni ant tiltų ir viadukų. Šios vietos nukritus oro temperatūrai apledėja pirmiausia, ir nors iš pirmo žvilgsnio gali nesimatyti, asfaltas gali būti slidus“, – įžvalgomis dalinosi vairavimo mokytojas.

Toliau vienas nuo kito

A. Pakėnas akcentavo, kad besikeičiant oro, o dėl to ir eismo sąlygoms, vairuotai turėtų laikytis didesnio saugaus atstumo, mat tai galėtų padėti išvengti įvykių, kai vienu metu susiduria daugiau nei du automobiliai.

„Keliuose net ir esant geroms eismo sąlygoms nuolat matomas chaosas: vairuotojai nuolat rikiuojasi, lenda, kiti jų nepraleidžia, apie saugų atstumą apskritai yra pamirštama. Jei ir kas palieka didesnį tarpą nuo priekyje esančio automobilio, tai iškart kažkas būtinai į tą tarpą įlenda. Toks eismas tikrai nėra saugus, ypač, kai kelias tampa slidus. Nukritus temperatūrai vairuotojai važiuodami turėtų palikti bent 2-3 sekundžių tarpą nuo priekyje esančio automobilio“, – aiškino A. Pakėnas.

Abi rankos ant vairo

Instruktorius teigė, kad pradėjus formuotis plikledžiui dar opesnė tampa mobiliųjų tema. Anot jo, tokiomis sąlygomis vairuotojai visą dėmesį turėtų sutelkti tik į kelią ir vairavimą bei nesiblaškyti, tačiau daugelis į tokias pastabas numoja ranka.

„Sėdintys prie vairo turėtų vairuoti, tačiau keliuose apstu tokių, kurie „maigo“ telefonus, o po to stebisi, kodėl nepavyko sustoti laiku. Stabdyti reikia iš anksto ir tolygiai. Žinant, kad automobilis gali slysti reikia būti budriam ir neužsiimti pašaline veikla“, – sakė mokytojas.

A. Pakėnas aiškino, kad nemažai vairuotojų prasidėjus žiemai vairuodami apskritai patiria stresą, ypač, kai kelius nukloja sniegas. Anot saugaus eismo eksperto, daug patirties važiuodami slidžiais keliais neturintys vairuotojai, turėtų kreiptis į specialistus, mat papildomos pamokos ir įvairūs kursai yra būtent tam, kad net ir vairuotojo pažymėjimą turintys vairuotojai galėtų tobulėti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)