aA
Oro temperatūrai pereinant iš neigiamos į teigiamą ir atvirkščiai, kelininkai gausiai gatves barsto druska, o dienos metu išlindusi saulė sukelia didelius išbandymus automobilio kėbului – nepasirūpinus pridžiūvusiomis druskomis ant kėbulo, vasarą teks skaičiuoti naujus korozijos židinius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Automobilio plovimas
© Shutterstock

Automobiliai baltais druskų šonais

Minusinei temperatūrai pereinant į teigiamą, kelininkai kelius gausiai barsto druska ir jos mišiniais. Siekiant užtikrinti saugumą, tokia procedūra kartais kartojama net iki 4 kartų.

Tokios sąlygos yra tikras išbandymas automobilių kėbului, o ypač tuomet, kai dienomis išlindusi saulė sušildo orą iki teigiamos temperatūros.

Ekspertų teigimu, esant pliusinei temperatūrai, druska aktyviau veikia metalines automobilių detales, taip pat tirpstant sniegui, kaupiasi drėgmė, kuri taip pat neigiamai veikia automobilio kėbulą.

„Nepatariama važinėti automobiliu, ant kurio kėbulo „puikuojasi“ balti druskos pėdsakai. Išdžiūvus drėgmei, didėja druskos koncentracija, tad suintensyvėja jos neigiamas poveikis“, – teigė automobilių prekybos bendrovės „Inchcape Motors“ Kauno atstovybės serviso vadovas Artūras Kviliūnas.

Dažniausiai druskos pažeidžia variklio dangtį, sparnų arkas, slenksčius – būtent šiose vietose vasarą tenka stebėti naujai atsiradusius korozijos židinius.

Paprasčiausia priežiūra – reguliarus plovimas

To galima išvengti ganėtinai nesunkiai. A. Kviliūnas pabrėžia tris svarbiausius dalykus, kurių nevalia pamiršti automobilio savininkui, kad automobilis nepradėtų rūdyti: pasirūpinti antikorozine danga, neuždelsti su didesniais kėbulo įbrėžimais, o pati paprasčiausia priežiūra tiek vasarą, tiek žiemą – reguliarus plovimas.

„Kai druskomis barstomi keliai, kėbulą reiktų nupūsti aukšto slėgio srove bent kartą per savaitę. Plovyklose galima pasinaudoti laikinomis kėbulo apsauginėmis priemonėmis – vaškavimu, nano danga. Šios priemonės kurį laiką apsaugo automobilio paviršių nuo druskų poveikio. Tačiau, po savaitės procedūrą teks pakartoti“ , – teigė A. Kviliūnas.

Nors automobilį nupurkšti užtrunka vos kelias minutes, tačiau ne visi vairuotojai tam ryžtasi dėl gana banalios priežasties – kam plauti, jei vėl išsipurvins.

„Šiuo laikotarpiu išlaikyti švarų automobilį išties sudėtinga, tačiau tokie vairuotojai sau daro meškos paslaugą. Vieną kartą nupurškus automobilį jis gal ir netaps idealiai švarus, tačiau nuo kėbulo bus pašalintos druskos, purvai ir kiti nešvarumai, o tai tik padidins jo ilgaamžiškumą“, – teigė savitarnos plovyklos „Plaunu pats“ marketingo vadovas Juozapas Budrikis.

Situacija pasikeitė kardinaliai

Džiugu tai, jog toks gajus mitas pamažu blėsta – vairuotojai vis labiau prižiūri savo automobilius ir stengiasi juos išlaikyti pakankamai švarius.

„Savitarnos plovyklose pastebime, jog vairuotojai ne tik nupurškia automobilius vandeniu, taip pat juos padengia vašku – po tokios procedūros prie kėbulo sunkiau prikimba dulkės, purvai ir automobilis ilgiau išlieka švarus.

Tuo tarpu automatinėse plovyklose vairuotojai dažniau renkasi programas su dugno plovimu. Kaip žinia, korozija dažnai pažeidžia pakabos, stabdžių, dujų išmetimo sistemos detales – šios dalys dažniausiai neturi antikorozinės apsaugos, todėl jas belieka tik plauti“, – sakė J. Budrikis.

„Jei lygintume su situacija, kokia buvo prieš dešimt metų, dabar automobilių savininkai du-tris kartus labiau rūpinasi automobiliu ir jo išore“, – pridūrė A. Kviliūnas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (27)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (47)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Top naujienos

Pranckietis mano, kad Seimo nariai turėtų atostogauti kaip mokytojai (85)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis yra įsitikinęs, kad parlamentarų atostogos trukme...

Grįžus namo vilnietis negalėjo pastatyti automobilio: aikštelę savivaldybė atidavė kaimynams (17)

Įsivaizduokite, grįžtate automobiliu namo, įvažiuojate į automobilių stovėjimo aikštelę ir...

„Rytas“ ginasi nuo mįslingomis aplinkybėmis klube dirbančio ispano skundų (40)

Vilniaus „Ryto“ ekipoje nebepageidaujamas, bet sutartį tebeturintis Alberto Blanco iškasė...

Pasiskolino pinigų, bet bankas neleido jais naudotis (166)

Pinigų pasiskolinęs lietuvis vieną dieną smarkiai nustebo negalėdamas prisijungti prie savo banko...

Darbo skelbimas sukėlė painiavą: tai pačiai vietai – trys pavadinimai (2)

Internete jau beveik mėnesį kabo darbo skelbimas: kompanija X siūlo „galimybę semtis patirties...

Mokytojų algos vėl bus keičiamos: nauji pataisymai bus parengti per dvi savaites (114)

Švietimo ir mokslo ministerijoje ketvirtadienį posėdžiavusi darbo grupė sutarė per dvi savaites...

Aštrios kritikos strėlės dėl verslo liudijimų: kitais metais į šešėlį gali patraukti daugiau žmonių (94)

Vienas iš valdžios prioritetų – sumažinti šešėlį ir daugiau pinigų taip pritraukti į...

Per Vyriausybės valandą – Skvernelio ir Landsbergio konfliktas: kas turėtų atsiprašyti? (1000)

Į konservatorių lyderio Gabrieliaus Landsbergio raginimą premjerui atsiprašyti protestuojančių...

Padaužos ir moksliukai – kuo būti geriau? (7)

„Netrankyk šaukštu per stalą“, – jau dešimtą kartą kartoji, o dvimetis sau toliau daužo....

Atsisakė etatinio darbo ir tapo laisvai samdoma: po mėnesio laukė nemaloni žinia (5)

Darbas pagal projektinio darbo sutartis, freelancinimas , praktika, produktyvus darbas kur nori ir...