aA
Pastaraisiais metais Lietuvos keliuose vis dažniau galima pamatyti skirtingomis kryptimis zujančius motociklininkus. Geležinių žirgų mūsų gatvėse pasitaiko labai skirtingų: nuo prabangių, pagal užsakymą surinktų čioperių iki beveik visiškai subyrėjusių, bet vis dar teikiančių malonumą riedėti dvidešimties-trisdešimties metų gamyklinių modelių.
Motociklų parduotuvė
© DELFI / Kiril Čachovskij

DELFI domėjosi, kokia situacija Lietuvos motociklų rinkoje ir ką pardavėjai pataria tiems, kurie planuoja ateinantį pavasarį išbandyti kitokį susisiekimo būdą.

Kur pirkti?

Vienas iš variantų – įsigyti norimą techniką iš gamintojų atstovų mūsų šalyje. Toks būdas turi savų privalumų ir trūkumų. Visų pirma, gaunate naują norimos spalvos motociklą su geidžiama papildomos įrangos komplektacija. Tačiau tokie priedai bei garantinė priežiūra autorizuotame servise privers papurtyti piniginę. Tiesa, tokiu atveju visada turėsite techniškai tvarkingą ir kelionėms paruoštą motociklą, o tikimybė patirti kelyje nemalonių nuotykių sumažės iki minimumo.

Norint pataupyti, galima kreiptis į centrus, prekiaujančius naudotais motociklais, nupirktais ir atvežtais iš užsienio po nedidelių eismo įvykių. Tokie tiekėjai priima ir individualius užsakymus. Deja, jų parduodami motociklai gali turėti defektų: rėmo įtrūkimą, geometrijos pakitimą, nusidėvėjusių detalių. Šie trūkumai gali peraugti į gedimą eksploatuojant techniką. Jeigu visgi radote patinkantį motociklą ir pavyko viską išsiaiškinti, prieš perkant įvertinkite, kiek teks pakloti už defektų pašalinimą arba detalių pakeitimą.

„Rinkitės motociklą pagal jo techninę būklę. Siekiant išvengti didelių investicijų į konkrečią transporto priemonę, apžiūrėkite žibintus, stabdžių kaladėles, žvaigždes, grandinę, kitaip sakant, visus pagrindinius matomus mazgus. Mūsų parduodamiems motociklams pavojingi gedimai pasitaiko itin retai. Be to, mes suteikiame garantiją ir esame pasiruošę taikiai išspręsti kilusius nesklandumus. Jei turime įtarimų dėl galimų gedimų, motociklo nepardavinėjame, o iš karto siunčiame į detalių skyrių išardymui“, – teigia bendrovės „GTV Group“ motociklų pardavėjas Paulius Varnelis.

Dar viena galimybė – kreiptis į privačius asmenis ir pirkti motociklą, anksčiau įsigytą užsienio aukcione ir Lietuvoje neeksploatuotą. Šiuo atveju egzistuoja tokia pati gedimų rizika.

„Visada mielai dalinuosi su pirkėjais savo patirtimi ir stengiuosi papasakoti viską apie turimą prekę, nes teko pakeisti daug skirtingų motociklų“, – pasakoja kitas pašnekovas Deividas, jau 19 metų vairuojantis šias transporto priemones ir dažnai pardavinėjantis turimą techniką.

Dar vienas būdas – pačiam ieškoti parduodamų motociklų užsienio svetainėse. Tokiu atveju pasidomėkite, kiek kainuos motociklo gabenimas, muitas ir paruošimas techniniai apžiūrai. Skirtingose šalyse taikomi nevienodi reikalavimai tokioms detalėms, kaip pavyzdžiui priekinis žibintas.

„Tik nuo 2009 metų dauguma gamintojų pradėjo montuoti žibintus, atitinkančius Lietuvos įstatymuose numatytus reikalavimus“, – paaiškina Deividas.

Kaip išsirinkti?

Jeigu iš anksto nežinote, kokio motociklo norite, kreipkitės į specialistus, kurie pasidomės, kokie jūsų norai ir lūkesčiai.

„Išsiaiškinu, ko žmogus tikisi iš motociklo, kur planuoja juo važinėti ir koks yra skiriamas biudžetas, - teigia P. Varnelis. – Tuomet galiu rekomenduoti kelių metų senumo arba naujesnį, technologiškai tobulesnį, turintį tiesioginį kuro įpurškimą modelį. Skirtingo amžiaus vairuotojų norai skiriasi“.

Apsisprendimą palengvins tikslai, keliami motociklui: pagreitis ir vikrumas, universalumas, daugiadienės kelionės ar ramus pasivėžinimas neilgomis distancijomis.

Dauguma pardavėjų, perkant pirmąjį motociklą, greičiausiai pasiūlys rinktis 450-600 kubinių centimetrų darbinio tūrio klasikinę arba „street“ klasės transporto priemonę.

„Pasidomėčiau, ar klientas turi vairavimo patirtį, – tikina savo turimus motociklus pardavinėjantis Deividas. – Nedidelio darbinio tūrio varikliai leidžia greičiau išmokti saugiai vairuoti.“

Jeigu jums visą laiką patiko sportiniai motociklai, tai dar nereiškia, kad patiks tokį vairuoti pačiam. Idealu, jeigu ieškodami galite pabandyti skirtingų klasių ir galingumo agregatus. Nesėkmės atveju greičiausiai pakeisite du ar tris, kol surasite labiausiai patinkantį. Be abejo, niekas nedraudžia turėti iš karto kelis motociklus, skirtingiems poreikiams tenkinti.

Kada įsigyti?

Vyrauja nuomonė, kad palankiausias metas pirkti motociklą yra rudens pabaiga ir žiemos pradžia, nes tuo laikotarpiu kainos mažesnės. Vasariui įpusėjus, internete padaugėja skelbimų ir kainos pradeda augti.

„Būtent dabar yra palankiausias metas pirkti, – užtikrina „GTV Group“ atstovas P. Varnelis. – Žiemą mūsų garaže yra didžiausias motociklų pasirinkimas. Dėl pirkėjų iš Rytų valstybių, artėjant pavasariui, pasiūla sparčiai mažėja. Kita priežastis – galimybės derėtis. Kaip ir kiekvienas pardavėjas, mes stengiamės didinti apyvartą bei nuolat atsinaujinti. Nematome prasmės vasarį daryti didelių nuolaidų, nes netrukus prasidės vairavimo sezonas.“

Pasak jo, didžiausi pardavimai vyksta kovo mėnesį, o nuo balandžio pirkėjai ima rimti. Tie, kas ruošiasi važinėti vasarą, paprastai jau būną įsigiję motociklą anksčiau.

„Iš manęs daugiausia motociklų nupirko pavasarį, kai šilo oras ir vairuotojams budo žiemą snūduriavusios emocijos“, – antrina ir Deividas.

Vienaip ar kitaip, logiškiausia yra ruoštis prieš sezoną ir nesikrapštyti garaže, kai draugai mėgaujasi kelionėmis.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kas ką turi praleisti, kai susikerta dviračio, elektrinio paspirtuko ir automobilio keliai (37)

Atšilus orams į kelius sugrįžo ne tik motociklininkai, tačiau ir kita, neretai vadinama viena...

Persukus laikrodžius draudikai avarijų nelaukia – padės dėl karantino sumažėję eismo srautai (3)

Jau šį savaitgalį Lietuva laikrodžius pasuks viena valanda į priekį ir kaip kasmet pereis į...

Kodėl eismo prižiūrėtojams keliuose nerimą kelia jauni vairuotojai (1)

Jauni ir neseniai teisę valdyti transporto priemonę įgiję vairuotojai neišvengia klaidų, dėl...

Pasakė, kodėl vairuotojai neišvengia avarijų: kai reikia žiūrėti tiesiai, žvalgosi į šonus (7)

Eismas žiedinėse sankryžose, ypač esant intensyviam transporto srautui, ne vienam vairuotojui gali...

Kaip karantino metu elgtis autoservisams: kokių priemonių reikia darbui

Nors paskelbus ekstremalią situaciją, visoje šalyje automobilių srautas sumažėjo, tačiau...

Top naujienos

Tarp Seimo narių – rimtas konfliktas: dirbti su tauta ar karantinuotis su tauta (264)

Šią savaitę buvo patvirtintas koronaviruso atvejis tarp Seimo kanceliarijos darbuotojų. Kovo...

Verslininkai griebiasi šiaudo: bankams neskolinant, apgulė kitas paskolas dalijančias įmones paklausa augo 5 kartus (74)

Kovo 16-ąją Lietuvoje dėl koronaviruso grėsmės įvedus karantiną, savo duris laikinai užvėrė...

Baltarusių žiniasklaidai ministerijos dokumentą nutekinę šaltiniai: ar Vitebskas taps Bergamu?

Nors Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka Pasaulio sveikatos organizacijos paskelbtą...

Aiškėja daugiau detalių apie koronaviruso kilmę: tikrasis kaltininkas yra sumanesnis už mokslininkus (146)

Vienas populiariausių mitų apie koronavirusą – jis buvo sukurtas laboratorijoje. Tokią teoriją...

Naujausi duomenys Lietuvoje: šiuo metu šalyje koronavirusu užsikrėtę 44 medikai daugiausia Vilniuje (26)

Šiuo metu, remiantis sekmadienio dienos duomenimis, koronavirusu užsikrėtę 44 medikai, sako...

Lukašenka pažėrė naujų įžvalgų apie sportą ir virusus: ar tu matei, kad jie čia skraidytų? (33)

Baltarusijos futbolo čempionatas vyksta , o šios šalies prezidentas Aleksandras Lukašenka pats...

The Economist

Pandemijos pabaigos kaina: greičiausiai reikės priimti labai skausmingų sprendimų (1)

Norint tiek išsaugoti gyvybes, tiek išgelbėti ekonomiką greičiausiai reikės priimti labai...

Šalys pradeda kaupti maisto atsargas, keldamos pavojų pasaulinei prekybai (42)

Maisto atsargas šiuo metu kaupia ne tik pirkėjai. Kai kurios vyriausybės konoraviruso pandemijos...

Psichoterapeutas: jei situacija tęsis dar 6 savaites, bus kardinalių socialinių pokyčių (683)

Nors pandemija palies visas gyvenimo sritis, ypatingą svarbą turi kintanti socialinė...

Niūri britų mokslininkų prognozė: mirčių nuo COVID-19 skaičius gali būti sukrečiantis JAV ekspertas: aukų šalyje gali būti iki 200 tūkst. (295)

Nepaisant įgyvendinamų griežtų priemonių, Imperatoriškojo koledžo Londone mokslininkai...

|Maža didelių žinių kaina