aA
Besikeičiančios oro sąlygos vairuotojams – tikras galvos skausmas, mat saugaus eismo žinovai visuomet pabrėžia, kad tai, kokiu greičiu galima saugiai važiuoti, lemia ne skaičiai kelio ženkle, o aplinka. Kitaip tariant, jei giedrą rudens dieną magistralėse ar užmiesčio keliuose galima važiuoti maksimaliu leistinu greičiu, tai to paties kartoti lyjant ar sningant nepatartų nė vienas ekspertas.
 Andriaus Ufarto iliustracijos
Andriaus Ufarto iliustracijos
© DELFI / Andrius Ufartas

Tam, kad maksimalus leistinas greitis kelyje nebūtų saugus vairuotojui, nereikia nė kardinalių oro permainų. Štai, pavyzdžiui, jei kelyje daug lapų, purvo, smėlio ar žemės, vairuotojams tai turėtų būti signalas, kad tokiomis sąlygomis automobilio stabdymo kelias iškilus ekstremaliai situacijai gerokai pailgėtų.

Aklai vadovautis kelio ženklais vairuotojams nepatariama net ir tada, kai, pavyzdžiui, kelyje tvyro rūkas ar kelias tiesiog drėgnas nuo lengvos dulksnos. Esant rūkui važiuoti maksimaliu leistinu greičiu pavojinga ne tik dėl to, kad vairuotojas prasčiau mato kelią. Nuo rūko kelias pasidengia drėgme ir tampa slidus, tad jeigu iš miglos išnirtų netikėta kliūtis ir prireiktų staiga stabdyti, vargu ar pavyktų išvengti eismo įvykio. Dėl tos pačios priežasties pavojingas yra ir drėgnas kelias – užuot tinkamai su juo sukibusios, automobilio padangos slystų ir toli gražu ne visada pavyktų sustoti laiku.

Patikrinti eismo sąlygas

Tai, kas laukia kelyje, vairuotojai gali sužinoti pasidomėję orų prognoze ir žvilgtelėję į Eismo informacijos centro portalo pateikiamą informaciją apie kelių būklę, eismo ir orų sąlygas bei kliūtis keliuose. Čia ne tik nurodoma, ar kelias šlapias, slidus, provėžuotas, apsnigtas, bet ir įvertinama, ar eismo sąlygos geros, ar prastos. Informacijos apie eismo ir orų sąlygas, kliūtis keliuose, eismo apribojimus vairuotojai gali rasti puslapyje www.eismoinfo.lt arba mobiliojoje programėlėje Eismoinfo. Be to, naudodami šią programėlę vairuotojai gali pranešti apie blogą kelią ar netikėtas kliūtis keliuose.

Kaune Jonavos gatvėje didinamas leistinas greitis. Vytauto Šimansko nuotr.
Kaune Jonavos gatvėje didinamas leistinas greitis. Vytauto Šimansko nuotr.

Orų prognozė vairuotojui taip pat leidžia įvertinti, kaip jam derėtų pasiruošti kelionei ir elgtis kelyje. Pavyzdžiui, jei prognozuojamas lietus, vertėtų atsižvelgti į tai, kad eismas judės lėčiau, todėl kelionei reikėtų pasilikti daugiau laiko, kad be reikalo netektų rizikuoti.

Eismo sąlygas vairuotojai turėtų patikrinti ir išėję į lauką bei įsėdę į automobilį. Artūras Pakėnas, vairavimo instruktorius, yra sakęs, kad, norint patikrinti, kaip „elgiasi“ automobilis kelyje ir ar kelias nėra, pavyzdžiui, pasidengęs plonu ledo sluoksniu, vairuotojas turėtų pamėginti staigiau spustelėti stabdį ir pasižiūrėti, kaip „elgiasi“ automobilis. Tiesa, prieš tokį manevrą privaloma įsitikinti, kad tą daryti saugu – kelyje nėra kitų eismo dalyvių, kuriems toks elgesys galėtų sutrukdyti kelionę.

Jei staigiau pastabdžius matyti, kad automobilis slysta, nestoja lengvai, vairuotojas turėtų į tai atsižvelgti ir atleisti akceleratoriaus paminą.

Svarbu žinoti ir tai, kad, jeigu spustelėjus stabdžius automobilis „elgiasi“ kaip įprasta, keičiantis orų sąlygoms ir vis labiau krentant vidutinei paros temperatūrai, atsargiau derėtų važiuoti ant tiltų, viadukų, netoli vandens telkinių – ypač po naktinio šaltuko. Tokios vietos apšąla pirmiausia, tad net jeigu vienoje vietoje automobilis stoja kelyje lyg įkirstas, visiškai nereiškia, kad važiuojant per tiltą per greitai jis nepradės slysti.

Galvos skausmas vairuotojams: kada leistinas greitis tampa nesaugus
© DELFI / Kiril Čachovskij

Vieno atsakymo, koks greitis saugus, anot žinovų, nėra, mat kas kartą jis priklauso nuo esamų oro sąlygų, vairuotojo gebėjimų, automobilio padangų, kelio būklės. Tačiau pabrėžiama, kad vairuotojai turėtų įsisąmoninti vieną dalyką: kelio ženkluose nurodyti maksimalūs leisti greičiai neretai esant prastoms oro sąlygoms nėra saugūs, tad važiuoti derėtų lėčiau.

Kaip važiuoti saugiai

Esant prastoms oro sąlygoms, vairuotojams patariama vengti staigių manevrų miesto gatvėse, ypač ten, kur susikerta keliai, kelio vingiuose, nuokalnėse. Sulėtinti greitį reikėtų ties pėsčiųjų perėjomis, autobusų stotelėmis, atsargiau išvažiuoti iš kiemų į pagrindines gatves. Be to, ekspertai pataria nevažiuoti per arti kitų eismo dalyvių: laikytis ne tik saugaus atstumo važiuojant iš paskos, bet ir palikti užtektinai vietos iš šonų. Pabrėžiama ir tai, kad vairuotojai privalo sutelkti dėmesį tik į vairavimą ir nesinaudoti mobiliaisiais telefonais.

Kalbant apie saugų atstumą, pabrėžiama, kad atšalus orams šis tarp eismo dalyvių turėtų išaugti – reikėtų laikytis triskart didesnio atstumo nei vasarą.

Atidumo vairuotojai turėtų neprarasti ir tada, kai pervažiuoja iš vienos juostos į kitą: slidžiau gali būti dėl tarp juostų susikaupusio purvo, lapų, netgi vandens. Jeigu persirikiuoti sudėtinga, patariama nedaryti lenkimo manevro ir, pasitelkus kantrybę, pavažiuoti paskui lėtesnį eismo dalyvį tol, kol šį bus galima saugiai aplenkti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (113)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (3)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Pasakė, kaip prižiūrėti vaikiškas automobilines kėdutes: yra kelios svarbios taisyklės

Vaikus turintys vairuotojai puikiai žino – auginant mažylius automobilio salonas reikalauja...

Sunerimo: ar tikrai liečiami ekranai automobiliuose geriau nei mygtukai (4)

Įprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar...

Top naujienos

Be pajamų ir darbo – jau pusmetį: renginių verslo atstovai darbinasi kurjeriais, kai kas išparduoda turtą (128)

Privačių renginių verslo atstovai be darbo ir pajamų sėdi jau pusmetį. Kad galėtų išmaitinti...

Tyrimą apie COVID-19 kilmę paviešinęs vokiečių fizikas: yra labai daug keistų dalykų sulaukė audringos reakcijos (102)

„O vis dėlto koronavirusas kilo iš Uhano laboratorijos!“ – kai vasario viduryje Hamburgo...

Sekmadienį lepins pavasariška šiluma: kai kur šils ir iki 18 laipsnių (1)

Ilgimės didesnės šilumos, žalumos, tačiau vyraujantys orų procesai stabdo pavasario žingsnius....

Joana Balčiuvienė | D+

Nematoma Lietuvos šeimų pusė: atsibusdavau sekso metu, o jis sakydavo „pakentėk, aš tuoj“ (29)

Tai, ką mes įsivaizduojame kaip normalius šeimos santykius, nebūtinai sutampa su partnerio...

Po pažinties instagrame – tikra drama virtęs pasimatymas Vilniaus viešbutyje: ji nesugebėjo pasakyti „ne“ (136)

Su bendraamžėmis merginomis santykių užmegzti nesugebėjęs viename šalies bankų Klientų...

Dmitrijus Durnevas, Spektr.press, DELFI.lt | D+

Imperijos šukės. Blogo ženklo iš Rusijos sulaukę Donecko gyventojai: pradėta taupyti mūsų sąskaita (37)

Bet kurios įmonės, veikiančios Ukrainos nekontroliuojamose Donbaso teritorijose, darbo sąlygos...

Profesorė Žvirblienė aptarė vakcinų nuo COVID-19 skirtumus ir paaiškino, kaip jos veikia organizmą (337)

Šiuo metu Lietuvoje yra 3 vakcinos nuo COVID-19 infekcijos – „Comirnaty“, „Moderna“ ir...

Nuo kito mėnesio – pokyčiai grąžinant prekes: prekybininkai sutaupys, pirkėjams bus paprasčiau (21)

Nuo šių metų gegužės pirkėjams Lietuvoje bus paprasčiau grąžinti fizinėse parduotuvėse...

Dėl svarios priežasties Meghan Markle greičiausiai nedalyvaus vyro princo Harry senelio laidotuvėse (133)

Anapilin iškeliavus Didžiosios Britanijos karalienės Elizabeth II vyrui, princui Philipui...

Patikrino: kiek kilometrų viena įkrova „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? (183)

„ Tesla Model 3 Standard Range Plus“ tarp įkrovimų turėtų nuvažiuoti 423 km. Tačiau tokie...