aA
Nėra tokio automobilio, kurio nereikėtų prižiūrėti: kiekvienam reikia reguliariai keisti vieną ar kitą detalę. Alyva, filtrai ir kitų dalių kokybė turi didelę įtaką ilgalaikei automobilio eksploatacijai, o konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ dalyviai artimiau susipažins su įvairiais šios srities niuansais.
Automobilio variklio skyrius. Asociatyvi nuotr.
© V.Pilkausko nuotr.

„Geriausias vairuotojas turi ne tik mokėti sukioti vairą ir spaudyti pedalus, bet ir mokėti tinkamai eksploatuoti automobilį. Žinoti, kada reikia keisti alyvą, įvairius filtrus, kodėl tą reikia daryti ir kas nutinka, kai techniniai aptarnavimai atliekami nereguliariai. Šiai sričiai kartu su partneriais skiriame daug dėmesio – vairuotojams rengsime specialias prezentacijas apie filtrų kokybę ir jų svarbą kiekvienoje transporto priemonėje“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas konkursą organizuojančios asociacijos „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ prezidentas Valdas Valiukevičius.

Kaina neturi įtakos kokybei

Automobilių techninių aptarnavimų intervalai skiriasi. Pavyzdžiui, kai kurie gamintojai komercinių automobilių alyvą reikalauja keisti ne rečiau nei kas 50 tūkst. km arba 2 metus. Lengvųjų intervalas paprastai būna 20-30 tūkst. km ir 1 metai. Analogiška situacija ir su filtrais bei kitomis eksploatacinėmis detalėmis. Dar šio amžiaus pradžioje tokie reti intervalai buvo neįsivaizduojami.

„Žmonės daugiau keliauja, įmonės savo transportą naudoja aktyviau, o kiekvienas techninis aptarnavimas yra prastova, kainuojanti pinigus. Todėl gamintojai siekė, kad techninių aptarnavimų intervalą būtų galima prailginti ir šiandien turime labai patikimus automobilius.

Tačiau gamintojai nustato tik apytikslius intervalus. Laiką, kada reikia keisti alyvą, filtrą ir kitas detales, reikia nustatyti pagal jų būklę, automobilio naudojimo būdą“, – teigia automobilių detalių prekybos ženklo „Blue Print“ tiekėjo atstovas Lietuvoje Tomas Jatužys.
Geriausi detalių gamintojai investuoja į technologijas ir kuria vis tobulesnes dalis. Yra nemažai tokių, kurie juos tik kopijuoja ir bando sukurti išoriškai panašiai atrodantį produktą, kuris neprilygsta originalui savo savybėmis. Paprastai tokias detales kuria Pietryčių Azijoje įsikūrę gamintojai, o parduodamų jų galima rasti visame pasaulyje. Lietuvoje – taip pat.

Pavyzdžių rasti nesunku ir bene paprasčiausias jų – skirtinga tarnavimo trukmė. Nekokybiškas oro filtras gali tapti prastos būklės nuvažiavus vos 10 tūkst. km, tuo tarpu geresnis, eksploatuojamas tokiomis pačiomis sąlygomis, tarnaus bent du kartus ilgiau.
„Svarbu įsiminti, kad prekės kaina neturi įtakos kokybei. Rinkoje pilna nebrangių ir kokybiškų detalių, ne ką mažiau brangių ir prastos kokybės dalių“, – pabrėžia T. Jatužys.

Kokybę rinktis pagal gamintoją

Kaip atskirti, kuri detalė gera, o kuri ne? T. Jatužio teigimu, išoriškai skirtumus pastebėti sunku ir čia reikia pasitikėti tik detalės gamintoju (jeigu automobiliui prekes renkate pats) arba mechaniku (jeigu remontuojant detales parenka jis). Laboratorijoje atidžiai išnagrinėjus kelis filtrus, gumines įvores ar kitas skirtingų gamintojų detales, skirtumai tampa kur kas aiškesni.

Oro filtras atrodo detalė, kurioje didelių stebuklų neprigalvosi, tačiau jų kokybė neretai skiriasi ne tik pagal naudojamos medžiagos tipą, bet ir filtravimo plotą. Jam patikrinti net nereikia laboratorijos – užtenka išvynioti visą oro ar salono filtrą bei išmatuoti plotį.

„Oro filtras yra sulankstytas tarsi armonika, sudarytas iš daugybės V raidžių. Taip į santykinai nedidelį filtrui skirtą plotą galima įtalpinti daug filtruojamo ploto. Vieni gamintojai konkrečiam automobiliui skirtą filtrą pagamina į armoniką sulankstę 100 centimetrų filtruojamojo popieriaus, o kiti – vos 50 cm. Pastarasis užterštas bus kur kas greičiau, o tada automobilis vartos daugiau degalų ir bus mažiau galingas“, – aiškina automobilių detalių specialistas.

Analogiška situacija ir guminių įvorių (liaudyje žinomų kaip „sailenblokai“) atžvilgiu, tačiau šias detales patikrinti kur kas sunkiau. Vis tik „Blue Print“ atstovas yra sugalvojęs būdą ir kelis kartus išbandęs skirtingų gamintojų detales jas... perpjaudamas.

„Kai kurių rūšių „sailenblokai“, kad geriau atliktų savo funkciją, yra pripildyti į alyvą panašiu skysčiu. Tačiau perpjovęs pigų kinišką „sailenbloką“, skysčio neradau – tik tuščias ertmes, kur jis turėtų būti. Teko matyti net ir pilnavidurius, kurie turėtų būti su ertmėmis viduje. Tokias detales sumontavus į automobilį vietoje originalių, jis taps kietesnis, mažiau komfortiškas, atsiras bildėjimai pakaboje“, – pasakoja T. Jatužys.

Įvairius su detalių kokybe susijusius niuansus savo akimis išvys konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ dalyviai. Kiekviename konkurso atrankos etape jie klausys praktiniais bandymais paremtų prezentacijų apie automobilių detales bei spręs su jomis susijusius uždavinius. Konkurse organizuojami trys atrankos etapai – Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose. Atranka Klaipėdoje jau vyko rugsėjo 8 d., į etapą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėjo apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (15)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (23)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (19)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (34)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Top naujienos

Tapinas: jeigu jau galime žveją nukelti girtą nuo ledo, tai gal galime ir prezidentę į Rygą nuskraidinti (198)

Lietuvos prezidentės Dalios Grybauskaitės sprendimas dėl lėktuvo gedimo nevykti į Latvijos...

Ne visi lietuviai norėtų dirbti trumpiau už tą patį atlyginimą (71)

Didžioji dauguma lietuvių norėtų, kad jų darbovietė sutrumpintų darbo valandas , palikdama tą...

Skvernelis įstrigo Briuselyje: atskristi pasisekė. Grįžti, deja, jau nepavyks (13)

Belgijoje viešintis premjeras Saulius Skvernelis susidūrė su nemalonumais.

Panevėžio ir Prienų klubų siekiams pasipriešino „Žalgiris“ (2)

Pirmadienį vykusiame Lietuvos krepšinio lygos ( LKL ) visuotiniame susirinkime netrūko įtampos....

Rusijos samdinius traukia iš „pilkosios zonos“: mes reikalaujame, prašėme jau užtektinai (33)

Rusijos kariuomenės veteranams atstovaujantis forumas sekmadienį nutarė žengti neįprastą...

Kai kurioms Lietuvos ligoninėms – neišvengiami pokyčiai: likimą pasirinkti galės pačios (94)

Pasirodė sąrašas 15 ligoninių, kurios turėtų būti arba uždarytos, arba pertvarkytos. Pasak...

Įsivaikinusi moteris: tiesa, kad vaikas auga ne biologinėje šeimoje, turi savo kainą (51)

Daugelis žmonių turi stiprų poreikį tėvystei, tačiau nepavykus natūraliu keliu susilaukti...

Paskelbtas pavojingiausių žaislų sąrašas: ko per Kalėdas vaikams geriau nedovanoti

Artėjant Kalėdų karštinei, Jungtinėse Amerikos Valstijose paskelbtas 10 pavojingiausių žaislų...