aA
Nėra tokio automobilio, kurio nereikėtų prižiūrėti: kiekvienam reikia reguliariai keisti vieną ar kitą detalę. Alyva, filtrai ir kitų dalių kokybė turi didelę įtaką ilgalaikei automobilio eksploatacijai, o konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ dalyviai artimiau susipažins su įvairiais šios srities niuansais.
Automobilio variklio skyrius. Asociatyvi nuotr.
Automobilio variklio skyrius. Asociatyvi nuotr.
© V.Pilkausko nuotr.

„Geriausias vairuotojas turi ne tik mokėti sukioti vairą ir spaudyti pedalus, bet ir mokėti tinkamai eksploatuoti automobilį. Žinoti, kada reikia keisti alyvą, įvairius filtrus, kodėl tą reikia daryti ir kas nutinka, kai techniniai aptarnavimai atliekami nereguliariai. Šiai sričiai kartu su partneriais skiriame daug dėmesio – vairuotojams rengsime specialias prezentacijas apie filtrų kokybę ir jų svarbą kiekvienoje transporto priemonėje“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas konkursą organizuojančios asociacijos „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ prezidentas Valdas Valiukevičius.

Kaina neturi įtakos kokybei

Automobilių techninių aptarnavimų intervalai skiriasi. Pavyzdžiui, kai kurie gamintojai komercinių automobilių alyvą reikalauja keisti ne rečiau nei kas 50 tūkst. km arba 2 metus. Lengvųjų intervalas paprastai būna 20-30 tūkst. km ir 1 metai. Analogiška situacija ir su filtrais bei kitomis eksploatacinėmis detalėmis. Dar šio amžiaus pradžioje tokie reti intervalai buvo neįsivaizduojami.

„Žmonės daugiau keliauja, įmonės savo transportą naudoja aktyviau, o kiekvienas techninis aptarnavimas yra prastova, kainuojanti pinigus. Todėl gamintojai siekė, kad techninių aptarnavimų intervalą būtų galima prailginti ir šiandien turime labai patikimus automobilius.

Tačiau gamintojai nustato tik apytikslius intervalus. Laiką, kada reikia keisti alyvą, filtrą ir kitas detales, reikia nustatyti pagal jų būklę, automobilio naudojimo būdą“, – teigia automobilių detalių prekybos ženklo „Blue Print“ tiekėjo atstovas Lietuvoje Tomas Jatužys.
Geriausi detalių gamintojai investuoja į technologijas ir kuria vis tobulesnes dalis. Yra nemažai tokių, kurie juos tik kopijuoja ir bando sukurti išoriškai panašiai atrodantį produktą, kuris neprilygsta originalui savo savybėmis. Paprastai tokias detales kuria Pietryčių Azijoje įsikūrę gamintojai, o parduodamų jų galima rasti visame pasaulyje. Lietuvoje – taip pat.

Pavyzdžių rasti nesunku ir bene paprasčiausias jų – skirtinga tarnavimo trukmė. Nekokybiškas oro filtras gali tapti prastos būklės nuvažiavus vos 10 tūkst. km, tuo tarpu geresnis, eksploatuojamas tokiomis pačiomis sąlygomis, tarnaus bent du kartus ilgiau.
„Svarbu įsiminti, kad prekės kaina neturi įtakos kokybei. Rinkoje pilna nebrangių ir kokybiškų detalių, ne ką mažiau brangių ir prastos kokybės dalių“, – pabrėžia T. Jatužys.

Kokybę rinktis pagal gamintoją

Kaip atskirti, kuri detalė gera, o kuri ne? T. Jatužio teigimu, išoriškai skirtumus pastebėti sunku ir čia reikia pasitikėti tik detalės gamintoju (jeigu automobiliui prekes renkate pats) arba mechaniku (jeigu remontuojant detales parenka jis). Laboratorijoje atidžiai išnagrinėjus kelis filtrus, gumines įvores ar kitas skirtingų gamintojų detales, skirtumai tampa kur kas aiškesni.

Oro filtras atrodo detalė, kurioje didelių stebuklų neprigalvosi, tačiau jų kokybė neretai skiriasi ne tik pagal naudojamos medžiagos tipą, bet ir filtravimo plotą. Jam patikrinti net nereikia laboratorijos – užtenka išvynioti visą oro ar salono filtrą bei išmatuoti plotį.

„Oro filtras yra sulankstytas tarsi armonika, sudarytas iš daugybės V raidžių. Taip į santykinai nedidelį filtrui skirtą plotą galima įtalpinti daug filtruojamo ploto. Vieni gamintojai konkrečiam automobiliui skirtą filtrą pagamina į armoniką sulankstę 100 centimetrų filtruojamojo popieriaus, o kiti – vos 50 cm. Pastarasis užterštas bus kur kas greičiau, o tada automobilis vartos daugiau degalų ir bus mažiau galingas“, – aiškina automobilių detalių specialistas.

Analogiška situacija ir guminių įvorių (liaudyje žinomų kaip „sailenblokai“) atžvilgiu, tačiau šias detales patikrinti kur kas sunkiau. Vis tik „Blue Print“ atstovas yra sugalvojęs būdą ir kelis kartus išbandęs skirtingų gamintojų detales jas... perpjaudamas.

„Kai kurių rūšių „sailenblokai“, kad geriau atliktų savo funkciją, yra pripildyti į alyvą panašiu skysčiu. Tačiau perpjovęs pigų kinišką „sailenbloką“, skysčio neradau – tik tuščias ertmes, kur jis turėtų būti. Teko matyti net ir pilnavidurius, kurie turėtų būti su ertmėmis viduje. Tokias detales sumontavus į automobilį vietoje originalių, jis taps kietesnis, mažiau komfortiškas, atsiras bildėjimai pakaboje“, – pasakoja T. Jatužys.

Įvairius su detalių kokybe susijusius niuansus savo akimis išvys konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ dalyviai. Kiekviename konkurso atrankos etape jie klausys praktiniais bandymais paremtų prezentacijų apie automobilių detales bei spręs su jomis susijusius uždavinius. Konkurse organizuojami trys atrankos etapai – Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose. Atranka Klaipėdoje jau vyko rugsėjo 8 d., į etapą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelio ženklai, kurių reikšmių nežino daugelis vairuotojų (22)

Dažniausiai matomus kelio ženklus pažįsta ir jų reikšmes žino kone visi vairuotojai. Visgi tie,...

Vairavimo mokyklų psichologė pirštu beda į girtus vairuotojus: viskas daug sudėtingiau nei mes įsivaizduojame (9)

Savo jėgų pervertinimas, išprovokuotos emocijos ar manymas, kad nieko blogo nenutiks, – tai tik...

Patikrino, ar automobilio garantija sufleruoja apie jo patikimumą (1)

Šiuolaikiškas dizainas, naujausios saugumo technologijos ir komfortas – naujo, ką tik nuo...

Įvardijo, kokius pavojus rudenį turėtų įvertinti vairuotojai (2)

Vasariškai šilumai traukiantis vairuotojai turi vis dažniau prisiminti, kad orų permainos turi...

Prasidėjus rudeniui vairuotojus ragina keisti įpročius: daugiau dėmesio ne tik vairavimui, bet ir automobiliui (8)

Atėjus rudeniui turėtų keistis ne tik vairuotojų elgesio, bet ir automobilių priežiūros...

Top naujienos

Klientas skaudžiai pamokė Lietuvos paštą: privertė sumokėti už dingusius šimtus siuntų (202)

Individualia veikla užsimantis smulkusis verslininkas skaudžiai pamokė Lietuvos paštą –...

Europos pinigais įrengtas parkas tapo privačia valda: dabar netoliese bus naujas (171)

Su Europos Sąjungos parama Migūnų parke įrengti takai, skulptūros, pavėsinės ir suoliukai...

Baisi nelaimė Klaipėdoje: bute rastas negyvas kūdikis, pradėtas tyrimas papildyta (6)

Policijos departamentas informavo, kad Klaipėdoje buvo rastas negyvas kūdikis .

Rusijos dominavimas kviečių pasaulyje ir toliau auga (290)

Rusija , regis, yra pasiryžusi įsitvirtinti kaip dominuojanti jėga kviečių pasaulyje....

Dietologė išvardijo 5 košių rūšis, kurių nauda – didžiulė: kitos tik augins svorį arba tuštins piniginę (26)

Skaniausia vaikystėje būdavo močiutės virta manų kruopų košė su uogiene, o perlinę su...

Prezidentūra nepageidavo, kad „Liublino ketvertą“ moderuotų Bruveris ir Valatka papildyta (42)

Prezidentūros pageidavimu ketvirtadienį vyksiančio forumo „Liublino ketvertas: idėja ir...

Nuosavi baravykai ir raudonviršiai: kaip sode pasisodinti grybų ir kada laukti jų derliaus (16)

Grybų patiekalais galima mėgautis ir tada, kai miškas nugrybautas, o turguje juos pirkti per...

Trumpas neatmeta, kad pralaimėjęs rinkimus neperduos valdžios respublikonas tokius pareiškimus lygina su Baltarusija (62)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas trečiadienį atsisakė užtikrinti, kad perduos valdžią, jei...

Malka Older | D+ nariams

Pandemija, krizė, nelaimės: panikuoja tik tie, kas vadovauja (1)

Visuomenė su nelaimėmis susitvarko kur kas geriau negu nesąžiningi lyderiai.

Tyrimo rezultatai – negailestingi: daugiau nei 15 kg priaugtas svoris per nėštumą gali turėti liūdnų pasekmių vaikui (4)

Vaikams, kurių motinos nėštumo metu buvo priaugusios daugiau svorio, nei rekomenduojama, kyla 13...

|Maža didelių žinių kaina