aA
Pasibaigus vasarai, elektrinių paspirtukų ir dviračių sezonas nesibaigia. Jais galima sėkmingai naudotis ir toliau, tik būtina tinkamai paruošti šaltajam sezonui. Negana to, svarbu pasirūpinti ir atitinkamomis saugumo priemonėmis, kad būtų išvengta traumų. Draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius dalijosi patarimais, į ką svarbu atkreipti dėmesį, rašoma pranešime.
© DELFI / Domantas Pipas

Nors įsibėgėjus rudeniui Lietuvą vis dažniau skalbia lietus, netrukus iš dangaus gali pabirti ir snaigės. Kad elektrinių paspirtukų bei dviračių vairuotojai išvengtų netikėtumų, R. Pocius rekomendavo tam pasiruošti jau dabar.

Tinkamas paruošimas

„Rudeniui persiritus į antrąją pusę, vis dažniau turėtume sulaukti šalnų, taip pat laiko klausimas, kada lietų pakeis šlapdriba ir sniegas. Todėl paspirtukų ir dviračių vairuotojai turėtų pagalvoti apie žiemai skirtas padangas“, – teigė draudiko atstovas.
Jei dviračiams skirtos žieminės padangos šiandien jau nieko nestebina, pasak R. Pociaus, elektrinių paspirtukų savininkams gamintojai taip pat siūlo alternatyvų.

„Specializuotuose parduotuvėse galima rasti padangų su specialiu gilesniu protektoriumi, kuris leidžia sumažinti slydimą tiek ant šlapios, tiek apsnigtos kelio dangos“, – kalbėjo jis.

Be kita ko, be tinkamų padangų elektrinių paspirtukų bei dviračių savininkai turėtų įsitikinti, kad jų transporto priemonių priekyje bei gale veikia žibintai (gale raudonas, priekyje – baltas), ant dviračio stipinų pritvirtinti oranžiniai atšvaitai. Taip pat dėl savo saugumo derėtų vilkėti šviesą atspindinčią liemenę, kuri yra itin aktuali, kai šviesus paros metas yra sutrumpėjęs.

Elektrinis paspirtukas rudenį – misija įmanoma: kaip pasiruošti?
© DELFI / Domantas Pipas

Drėgmė – prastas paspirtuko draugas

Draudiko atstovas atkreipė dėmesį, kad elektrinių paspirtukų savininkai lietingu oru rizikuoja ir savo transporto priemonės sugadinimu. Anot R. Pociaus, net jei elektrinių paspirtukų baterijos nėra pritvirtintos prie stovėjimo platformos dugno, dėl drėgmės jos vis tiek gali sugesti.

„Lietus ar sniegas kelia riziką sugadinti baterijas ir kitas detales. Nors gamintojai dažnai teigia, kad paspirtukai atsparūs vandeniui, yra buvę atvejų, kai dėl drėgmės jie sugenda, ypač paveikus korozijai. Tai galioja kalbant ir apie įvairius kontaktinius lizdus ar ertmes, pavyzdžiui, įjungimo mygtukus, pro kuriuos vanduo prasiskverbia gilyn ir pridaro žalos“, – aiškino R. Pocius.

Štai kodėl draudiko atstovas rekomenduoja po kiekvieno pasivažinėjimo drėgnu oru elektrinį paspirtuką vėliau kruopščiai nusausinti. Taip pat, esant galimybei, papildomai pasirūpinti specialiomis apsaugomis, kurios svarbiausius elementus apsaugo nuo drėgmės.

Baterijai neigiamos įtakos gali turėti ne tik drėgmė, bet ir temperatūrų svyravimai. Pasak R. Pociaus, dėl šios priežasties minėtą transporto priemonę patartina laikyti kambario temperatūroje.

„Tiek itin aukšta, tiek žema temperatūra gali neigiamai paveikti baterijos talpą. Dėl to paspirtukas ilgainiui gali mažiau įsikrauti ir nuvažiuoti trumpesnį atstumą. Kad taip nenutiktų, jį derėtų laikyti pastovioje kambario temperatūroje, o ne balkone“, – pabrėžia jis.

Elektrinis paspirtukas rudenį – misija įmanoma: kaip pasiruošti?
© DELFI / Domantas Pipas

Iki nelaimės – tik vienas manevras

Suprastėję orai signalizuoja apie pavojų ne tik elektriniams paspirtukams ar dviračiams, bet ir jų vairuotojams. R. Pocius pažymėjo, kad būtent šaltuoju metų periodu išauga įvairių traumų rizika.

„Jei jūsų dviratė transporto priemonė yra su tinkamomis padangomis, tai dar negarantuoja saugių kelionių. Šiuo atveju patiems vairuotojams svarbu suvokti, kad būtent jų elgesys labiausiai koreliuoja su nelaimėmis“, – sakė jis.

Esant šlapiai, apsnigtai ar apledėjusiai kelio dangai, paspirtukų bei dviračių vairuotojams rekomenduojama neskubėti bei nedaryti staigių judesių vairu, taip pat stabdyti palengva. Nukritę rudeniniai lapai ar sniegas gali paslėpti bortelius, duobes ar kitas kliūtis, kurių pavojaus galima išvengti tik prilėtinus greitį ir išlaikius maksimalią koncentraciją.

„Suprastėjusios vairavimo sąlygos reikalauja didelio susikaupimo, todėl dėmesys turi būti sutelktas į kelią. Derėtų nepamiršti, kad eisme kartu dalyvaujama su pėsčiaisiais ir automobilių vairuotojais, todėl negalima rizikuoti ir jų sveikata bei turto saugumu“, – kalbėjo R. Pocius.
Galiausiai, elektrinių paspirtukų bei dviračių vairuotojai turėtų pasirūpinti tinkama apranga, kuri ne tik apsaugo nuo lietaus, vėjo ar šalčio, bet ir garantuoja saugumą kritimo atveju.

„Šalmai, paminkštintos pirštinės, rankų bei kojų apsaugos – tai atributai, be kurių į kelią išvažiuoti nederėtų. Juk tai gali padėti išvengti sužalojimų ar netgi išgelbėti gyvybę“, – įsitikinęs draudimo bendrovės atstovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (141)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (5)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (169)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (11)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...

Po skyrybų dramos – atviras Andriaus Šedžiaus interviu apie vaikus: apie tai vėliau teks papasakoti ir mažyliui (72)

Neseniai skyrybas išgyvenęs verslininkas Andrius Šedžius dabar visą savo dėmesį sakosi...

Sunkiai sergančios aktorės Anastasijos Zavorotniuk dukra pasidalijo jautria žinute (54)

Šeštadienį, spalio 12-ąją, sunkiai serganti aktorė Anastasija Zavorotniuk kartu suvyru Piotru...

Mirotičiaus šou laimėjo „Barcelonai“ trilerį prieš „Valencia“, Kulboka padėjo nugalėti „Baskonia“ (1)

Nikola Mirotičius surengė fenomenalų pasirodymą bei vienas ant savo pečių ištempė...

Metusi mokytojos darbą emigravo į Norvegiją: griauna stereotipus apie fabrikuose žuvį dorojančius tautiečius (170)

Pedagogės Laimutės Skiudulės vardą, be abejo, žino kone kiekviena Stavangerio ( Norvegija )...

Kokią klaidą lengva padaryti ruošiant avietes žiemai – profesionalo komentaras kaip avietes apsaugoti nuo šalnų (3)

Gediminas Cijūnaitis , gediminosodai.lt savininkas, dalinasi patirtimi, kaip elgtis su avietėmis,...

Ant bangos: Rapšys iškovojo dar vieną auksą Berlyne (54)

Įspūdingą formą šį sezoną demonstruojantis Danas Rapšys iškovojo dar vieną aukso medalį...