aA
Pasibaigus vasarai, elektrinių paspirtukų ir dviračių sezonas nesibaigia. Jais galima sėkmingai naudotis ir toliau, tik būtina tinkamai paruošti šaltajam sezonui. Negana to, svarbu pasirūpinti ir atitinkamomis saugumo priemonėmis, kad būtų išvengta traumų. Draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius dalijosi patarimais, į ką svarbu atkreipti dėmesį, rašoma pranešime.
Elektrinis paspirtukas rudenį – misija įmanoma: kaip pasiruošti?
© DELFI / Domantas Pipas

Nors įsibėgėjus rudeniui Lietuvą vis dažniau skalbia lietus, netrukus iš dangaus gali pabirti ir snaigės. Kad elektrinių paspirtukų bei dviračių vairuotojai išvengtų netikėtumų, R. Pocius rekomendavo tam pasiruošti jau dabar.

Tinkamas paruošimas

„Rudeniui persiritus į antrąją pusę, vis dažniau turėtume sulaukti šalnų, taip pat laiko klausimas, kada lietų pakeis šlapdriba ir sniegas. Todėl paspirtukų ir dviračių vairuotojai turėtų pagalvoti apie žiemai skirtas padangas“, – teigė draudiko atstovas.
Jei dviračiams skirtos žieminės padangos šiandien jau nieko nestebina, pasak R. Pociaus, elektrinių paspirtukų savininkams gamintojai taip pat siūlo alternatyvų.

„Specializuotuose parduotuvėse galima rasti padangų su specialiu gilesniu protektoriumi, kuris leidžia sumažinti slydimą tiek ant šlapios, tiek apsnigtos kelio dangos“, – kalbėjo jis.

Be kita ko, be tinkamų padangų elektrinių paspirtukų bei dviračių savininkai turėtų įsitikinti, kad jų transporto priemonių priekyje bei gale veikia žibintai (gale raudonas, priekyje – baltas), ant dviračio stipinų pritvirtinti oranžiniai atšvaitai. Taip pat dėl savo saugumo derėtų vilkėti šviesą atspindinčią liemenę, kuri yra itin aktuali, kai šviesus paros metas yra sutrumpėjęs.

Elektrinis paspirtukas rudenį – misija įmanoma: kaip pasiruošti?
© DELFI / Domantas Pipas

Drėgmė – prastas paspirtuko draugas

Draudiko atstovas atkreipė dėmesį, kad elektrinių paspirtukų savininkai lietingu oru rizikuoja ir savo transporto priemonės sugadinimu. Anot R. Pociaus, net jei elektrinių paspirtukų baterijos nėra pritvirtintos prie stovėjimo platformos dugno, dėl drėgmės jos vis tiek gali sugesti.

„Lietus ar sniegas kelia riziką sugadinti baterijas ir kitas detales. Nors gamintojai dažnai teigia, kad paspirtukai atsparūs vandeniui, yra buvę atvejų, kai dėl drėgmės jie sugenda, ypač paveikus korozijai. Tai galioja kalbant ir apie įvairius kontaktinius lizdus ar ertmes, pavyzdžiui, įjungimo mygtukus, pro kuriuos vanduo prasiskverbia gilyn ir pridaro žalos“, – aiškino R. Pocius.

Štai kodėl draudiko atstovas rekomenduoja po kiekvieno pasivažinėjimo drėgnu oru elektrinį paspirtuką vėliau kruopščiai nusausinti. Taip pat, esant galimybei, papildomai pasirūpinti specialiomis apsaugomis, kurios svarbiausius elementus apsaugo nuo drėgmės.

Baterijai neigiamos įtakos gali turėti ne tik drėgmė, bet ir temperatūrų svyravimai. Pasak R. Pociaus, dėl šios priežasties minėtą transporto priemonę patartina laikyti kambario temperatūroje.

„Tiek itin aukšta, tiek žema temperatūra gali neigiamai paveikti baterijos talpą. Dėl to paspirtukas ilgainiui gali mažiau įsikrauti ir nuvažiuoti trumpesnį atstumą. Kad taip nenutiktų, jį derėtų laikyti pastovioje kambario temperatūroje, o ne balkone“, – pabrėžia jis.

Elektrinis paspirtukas rudenį – misija įmanoma: kaip pasiruošti?
© DELFI / Domantas Pipas

Iki nelaimės – tik vienas manevras

Suprastėję orai signalizuoja apie pavojų ne tik elektriniams paspirtukams ar dviračiams, bet ir jų vairuotojams. R. Pocius pažymėjo, kad būtent šaltuoju metų periodu išauga įvairių traumų rizika.

„Jei jūsų dviratė transporto priemonė yra su tinkamomis padangomis, tai dar negarantuoja saugių kelionių. Šiuo atveju patiems vairuotojams svarbu suvokti, kad būtent jų elgesys labiausiai koreliuoja su nelaimėmis“, – sakė jis.

Esant šlapiai, apsnigtai ar apledėjusiai kelio dangai, paspirtukų bei dviračių vairuotojams rekomenduojama neskubėti bei nedaryti staigių judesių vairu, taip pat stabdyti palengva. Nukritę rudeniniai lapai ar sniegas gali paslėpti bortelius, duobes ar kitas kliūtis, kurių pavojaus galima išvengti tik prilėtinus greitį ir išlaikius maksimalią koncentraciją.

„Suprastėjusios vairavimo sąlygos reikalauja didelio susikaupimo, todėl dėmesys turi būti sutelktas į kelią. Derėtų nepamiršti, kad eisme kartu dalyvaujama su pėsčiaisiais ir automobilių vairuotojais, todėl negalima rizikuoti ir jų sveikata bei turto saugumu“, – kalbėjo R. Pocius.
Galiausiai, elektrinių paspirtukų bei dviračių vairuotojai turėtų pasirūpinti tinkama apranga, kuri ne tik apsaugo nuo lietaus, vėjo ar šalčio, bet ir garantuoja saugumą kritimo atveju.

„Šalmai, paminkštintos pirštinės, rankų bei kojų apsaugos – tai atributai, be kurių į kelią išvažiuoti nederėtų. Juk tai gali padėti išvengti sužalojimų ar netgi išgelbėti gyvybę“, – įsitikinęs draudimo bendrovės atstovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
2.0000

Vakarinėje šalies dalyje ir dar viename rajone eismo sąlygas sunkina plikledis ir šarma (6)

Dėl plikledžio ir šarmos sekmadienio rytą sudėtingesnės eismo sąlygos vakarinėje šalies...

Kaip žiemą išvengti akumuliatorių problemų? (28)

Ant vienos rankos pirštų suskaičiuojamų sezoninių automobilių rinkos prekių sąraše greta...

Tamsusis metų laikas: vairuotojai pėsčiuosius pastebi iki jų likus 30 metrų (4)

Tamsusis metų laikas vairuotojams siejasi su įtemptu ir gerokai didesnės koncentracijos...

Kaip ir kur laikyti nenaudojamas padangas: jei norite jas išsaugoti, verta žinoti kelias taisykles (32)

Atėjus padangų keitimo sezonui, vairuotojai suka galvas ne tik dėl to, kaip greitai ir paprastai...

Eismo sąlygas trijuose rajonuose sunkina plikledis

Eismo sąlygas Tauragės, Alytaus ir Zarasų rajonuose sekmadienio rytą sunkina plikledis, pranešė...

Top naujienos

Viskam pasiruošę. Ypatingos parengties pareigūnai, mokantys vairuoti kaip filmuose apie šnipus

Ties įvažiavimu į žiedą susidariusi spūstis palengva skiriasi pusiau. Pirmoje juostoje stovintys...

Raminta Rakauskė | D+

Šešeri metai su euru: kas labiausiai pigo ir brango prognozuoja, kaip kainos keisis toliau

Nuo euro įvedimo Lietuvoje labiausiai didėjo paslaugų kainos , kurios bendrai kilo 24 proc.,...

CSKA dominavimą pažabojęs Šaras prisipažino: rungtynių pradžia mane tikrai išgąsdino (15)

Eurolygos lyderius jų pačių tvirtovėje ant menčių paguldę „ Barcelona “ krepšininkai turi...

Schilleris įvardino akivaizdžią „Žalgirio“ nesėkmės priežastį, Jokubaitis baiminasi dėl COVID-19 (67)

Po pralaimėjimo Sankt Peterburge Kauno „Žalgirio“ strategas Martinas Schilleris tvirtino, kad...

Paspaus tikras žiemiškas šaltis: termometrai rodys 19-24 laipsnių šalčio (17)

Šeštadienį per Lietuvą slinks, šaltame ore susiformavęs, nedidelis ciklonas. Jis tiek naktį,...

Autostopu keliavusios merginos nužudymo byloje – šiurpus liudininko pasakojimas: girdėjosi kraują stingdantys riksmai (74)

1976 metų gegužės 9-oji – Motinos diena : jie laukė ir laukė... Šeimos namuose Australijos...

Fotografė įamžino moterų kūnus ir istorijas po gimdymo: liūdna, kad daugelis gėdijasi savo kūno po to, kai jis atliko didžiausią darbą (110)

Daugelis moterų sutiks, kad nėštumas ir gimdymas – vieni svarbiausių įvykių gyvenime. Atėjęs...

Antras antausis Rusijoje – „Žalgiriui“ per kietas ir „Zenit“ riešutas (463)

Dvigubą Eurolygos savaitę Kauno „Žalgiris“ (11-9) baigė dar viena nesėkme. Po pralaimėjimo...

Eurolygos lyderiams – Jasikevičiaus pamokos: „Barcelona“ pranoko CSKA Ulanovas sužaidė sezono rungtynes (83)

Svarbią pergalę Eurolygos lyderių mūšyje Maskvoje pasiekė „Barcelona“ (14/6), kurį antrą...

Kada karantino ribojimai keisis: rimtesnes atlaisvinimo priemones siūlo atidėti vasariui (432)

Koronaviruso statistiniai skaičiai lėtai, bet pozityvesni. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (...