aA
Augant degalų kainoms, daug kalbama apie jų taupymą ir mažesnę aplinkos taršą. Tačiau lietuviai neskuba keisti vairavimo įpročių. Apklausa parodė, kad taupiai vairuoti ir važinėti degalus taupančiais automobiliais aktualu vos dešimtadaliui Lietuvos piliečių.
© Shutterstock nuotr.

Rinkos tyrimų bendrovė „GfK CR Baltic“ liepos mėn. atliko tyrimą apie Lietuvos piliečių ekologijos suvokimą ir ekologišką gyvenimo būdą. Respondentų teirautasi, ar jie taupo degalus taikydami ekologiško vairavimo principus.

„Nors degalų kainos auga ir nuolat kalbama apie jų taupymą bei mažesnę aplinkos taršą, automobiliai, kuriuos vis dar renkasi lietuviai, ir vairavimo įpročiai bei kultūra – toli gražu ne degalų taupymo ir taršos mažinimo atspindys, – teigia tyrimą atlikusios bendrovės „GfK CR Baltic“ Lietuvos padalinio vadovas Andrius Norkevičius. – Tik šiek tiek mažiau nei dešimtadalis (8 proc.) stengiasi taikyti ekologiško vairavimo principus. Šie apklaustieji – daugiausia labai dideles pajamas gaunantys žmonės, kurie yra labiau išprusę, domisi naujovėmis ir noriai jas priima. Tai daugiau aukštąjį išsilavinimą turintys žmonės, kurie galbūt mąsto ne tiek apie degalų taupymą, kiek apie svarbesnius ir pasaulietiškesnius dalykus – gamtos išsaugojimą, taršos mažinimą ir pan.“

„GfK CR Baltic“ vadovas pasakoja, kad atlikus kokybinę tyrimo dalį paaiškėjo, jog ekologiškas vairavimas daugeliui nesuvokiamas dalykas.

„Didžioji dalis interviu dalyvavusių lietuvių teigė, kad ekologiškai vairuoti įmanoma tik su ekologiškais automobiliais, – teigia A.Norkevičius. – Apklaustieji nesieja ekologiško vairavimo su atitinkamais vairavimo principais ir veiksmais. Jiems atrodo, kad ekologiškai važiuoti galima tik vairuojant ekologiškas transporto priemones. Tačiau ir važinėti degalus taupančiais automobiliais aktualu tik dešimtadaliui apklaustųjų. Tik 4 proc. mano, kad vairuotojų paruošimo programą reikėtų papildyti ekologiško vairavimo kursu,“ – pasakoja tyrimą atlikusios bendrovės vadovas.

Kad ekologišką vairavimą lietuviai daugiausiai sieja tik su ekologiškais automobiliais, patvirtina ir ekologiško vairavimo mokymų UAB „Ecodriving LT“ lektorius Vitoldas Milius.

„Vairuoti ekologiškai su ekologišku automobiliu – pagirtinas, tačiau ne kiekvienam prieinamas sprendimas. Ekologiškai ir ekonomiškai vairuoti galima su bet kokiu automobiliu, – pasakoja V.Milius. – Racionalus vairavimo būdas, neatliekant jokių nereikalingų veiksmų, iš anksto prognozuojant galimas situacijas ir planuojant maršrutą – tai pagrindiniai ekologiško vairavimo principai. Be to, vengiant nereikalingo pedalų – akceleratoriaus ir stabdžių – spaudymo ir neigiamų emocijų, vairuojama ne tik saugiau, bet ir mandagiau.“

Penktadalis apklausoje dalyvavusių respondentų mano, kad Lietuvos gyventojai įsigytų kuo naujesnes ir aplinką mažiau teršiančias transporto priemones, jei atsakingos institucijos skatintų tai daryti.

„Lietuviai degalus taupo tik tuo atveju, jei turi tiesioginės įtakos jų kišenei, – pasakoja V.Milius. – Kadangi Lietuva yra viena iš nedaugelio Europos valstybių, kurioje dar nėra reglamentuoto СO2 išmetimo ir patys gyventojai nemoka mokesčių už taršą, rinktis paprastesnius, ekonomiškesnius ir mažiau taršius automobilius nėra prasmės. Todėl lietuviai kol kas renkasi automobilius neatsižvelgdami į šį kriterijų. Vis dėlto taupiai lietuviai važiuoti moka, ypač kelyje Vilnius-Kaunas-Klaipėda galime stebėti, kad važiuojančių maksimaliu leistinu greičiu yra gerokai mažiau nei tų, kurie važiuoja pastoviu ir taupesniu greičiu – 90–100km/h. Tai paaiškinama, nes degalai kainuoja ir jei neskubi, tikrai gali jų sutaupyti,“ – teigia V.Milius.

Šių metų konkurso „Moku važiuoti taupiai!“ ir jo finalinio etapo „Ekoralis 2011“ nugalėtojas, tituluotas Lietuvos 2011-ųjų taupiausiu vairuotoju, vilnietis Artūras Žukas pasakoja, kad ekologiškai vairuoti stengiasi jau ketvirtus metus ir rezultatus pastebi labai ženklius.

„Dar prieš kelerius metus vairavau visai kitaip ir stengiausi išnaudoti visas vairuojamų automobilių galimybes bei dalyvaudavau visai kitokiose varžybose, pavyzdžiui, automobilių drage (traukos lenktynėse), – pasakoja A.Žukas. – Kai tik pradėjo brangti degalai, supratau, kad mano užsiėmimas – betikslis. Tuomet ir pradėjau vairuoti kitaip – siekti, kad važiuojant bet kuriuo automobiliu sąnaudos būtų kuo mažesnės, nors vairavau ir ne pačius silpniausius automobilius. Ekonomiškai vairuoti geriausiai sekasi mieste. Tai tarsi žaidimas, kuris labai užkrečia, nes stengiesi kuo mažiau stabdyti ar nestabdyti automobilio iki visiško sustojimo, nes automobilio pagreitėjimo metu iki reikiamo greičio yra sunaudojama daugiausiai degalų.“

A.Žukas sutinka, kad ekologiškai vairuojant tausojamas ir automobilis, be to, toks važiavimas saugesnis, o kiekvienas vizitas į degalinę – šventė, kurios reikia laukti mėnesį ar net du.

„Manau, lietuviai dar nelabai žino ir yra išbandę, kad važiuodamas net ir galingu automobiliu, bet naudodamas tam tikrus principus, degalų sąnaudas gali sumažinti iki 20-30 proc. be itin didelių pastangų, – teigia A.Žukas. – Kasdien važinėju daugiau nei dešimties metų senumo Audi A6, su 1.9 TDI varikliu, ir sąnaudos kasdienėmis sąlygomis siekia 4–5 litrus dyzelino.“

Apklausoje internetu dalyvavo 1277 Lietuvos gyventojai, kurių amžius – nuo 18 iki 75 metų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Patikrino, kaip vairuotojai lenkia dviratininkus: vis dar nevengia ir signalizuoti, ir prispausti prie kelkraščio (8)

Nors nuo praėjusių metų Lietuvoje galioja dviratininkų lenkimo saugiu atstumu rekomendacija,...

„Regitra“ paaiškino, ką turi žinoti norintys įregistruoti iš užsienio įvežtą automobilį

Į Lietuvą iš užsienio įvežamų ir čia registruojamų transporto priemonių daugėja. Štai...

Paprasta, bet vairuotojai klysta: kaip iš tiesų turėtumėte kirsti geležinkelio pervažą (43)

Nors važiuoti per geležinkelio pervažas nėra sudėtinga, visgi pasitaiko atvejų, kai nepastabumas...

Feisbuke panorusiems užsidirbti automobilių ardytojams – baudos (25)

Lietuvoje vis dar dažni yra atvejai, kai asmenys užsiima nelegalia įvairių transporto priemonių...

Vykstantiems į užsienį automobiliu paaiškino, ką reiškia gestai ir kaip pildyti eismo įvykio deklaraciją (5)

Vasaros atostogas keliaujant automobiliu susiplanavę žmonės paprastai atidžiai išstudijuoja...

Top naujienos

Stichiniai rodikliai Lietuvoje jau pasiekti: ateina karšta diena, o po jos vėl viskas keisis (4)

Elektrėnų ir Varėnos rajono savivaldybių teritorijose užsitęsęs sausringas laikotarpis...

Jaunas vilnietis dvi savaites pabandė gyventi iš vidutinės pensijos: baisu pagalvoti, kad gali būti taip sunku (51)

Vidutines ar didesnes nei vidutines pajamas Lietuvoje uždirbantys gyventojai neretai nesusimąsto,...

Abiturientų įspūdžiai po istorijos egzamino: nesiruošė, bet tikisi gerų įvertinimų papildyta (44)

Birželio 18-ąją, antradienį, abiturientai laiko valstybinį istorijos egzaminą. Jį laikyti...

(Ne)atrastas Vilnius: neturtingų merginų prieglobstis – davatkų bendrabutis

Viduramžiais toli gražu ne kiekviena moteris galėjo sau leisti stoti į vienuolyną,...

Patikrino, kaip vairuotojai lenkia dviratininkus: vis dar nevengia ir signalizuoti, ir prispausti prie kelkraščio (8)

Nors nuo praėjusių metų Lietuvoje galioja dviratininkų lenkimo saugiu atstumu rekomendacija,...

Gyvai / DELFI 11. Lietuvos miškai – dideli pinigai: kokia ateitis piešiama mūsų kertamoms girioms (8)

Aplinkos ministerijai pateikus naują siūlymą dėl privačių miškų savininkų apmokestinimo...

Kaip efektyviausiai atvėsinti namus: specialistė davė tris patarimus

Lietuvą užklupę karščiai ne tik džiugina, bet ir skatina ieškoti būdų, kaip atvėsinti savo...

Narkotikais iki komos apnuodytas kūdikis grąžintas tėvams: policija pradėjo tyrimą (29)

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl praėjusią savaitę Vilniuje opioidais apsinuodijusio...

Klausimą apie sklandančius skyrybų gandus Zuokas pasitiko nejaukia tyla: koks tas gyvenimas bus, toks (41)

Jau kurį laiką sklando gandai, kad Vilniaus savivaldybės tarybos narys Artūras Zuokas ir jo...

Tūkstančiams miškų savininkų rengia naują mokestį papildyta Mažeikos komentaru (392)

Miškų kirtimo klausimas ir vėl atgyja. Šį kartą diskusiją įplieskė nauja Aplinkos...