aA
Augant degalų kainoms, daug kalbama apie jų taupymą ir mažesnę aplinkos taršą. Tačiau lietuviai neskuba keisti vairavimo įpročių. Apklausa parodė, kad taupiai vairuoti ir važinėti degalus taupančiais automobiliais aktualu vos dešimtadaliui Lietuvos piliečių.
© Shutterstock nuotr.

Rinkos tyrimų bendrovė „GfK CR Baltic“ liepos mėn. atliko tyrimą apie Lietuvos piliečių ekologijos suvokimą ir ekologišką gyvenimo būdą. Respondentų teirautasi, ar jie taupo degalus taikydami ekologiško vairavimo principus.

„Nors degalų kainos auga ir nuolat kalbama apie jų taupymą bei mažesnę aplinkos taršą, automobiliai, kuriuos vis dar renkasi lietuviai, ir vairavimo įpročiai bei kultūra – toli gražu ne degalų taupymo ir taršos mažinimo atspindys, – teigia tyrimą atlikusios bendrovės „GfK CR Baltic“ Lietuvos padalinio vadovas Andrius Norkevičius. – Tik šiek tiek mažiau nei dešimtadalis (8 proc.) stengiasi taikyti ekologiško vairavimo principus. Šie apklaustieji – daugiausia labai dideles pajamas gaunantys žmonės, kurie yra labiau išprusę, domisi naujovėmis ir noriai jas priima. Tai daugiau aukštąjį išsilavinimą turintys žmonės, kurie galbūt mąsto ne tiek apie degalų taupymą, kiek apie svarbesnius ir pasaulietiškesnius dalykus – gamtos išsaugojimą, taršos mažinimą ir pan.“

„GfK CR Baltic“ vadovas pasakoja, kad atlikus kokybinę tyrimo dalį paaiškėjo, jog ekologiškas vairavimas daugeliui nesuvokiamas dalykas.

„Didžioji dalis interviu dalyvavusių lietuvių teigė, kad ekologiškai vairuoti įmanoma tik su ekologiškais automobiliais, – teigia A.Norkevičius. – Apklaustieji nesieja ekologiško vairavimo su atitinkamais vairavimo principais ir veiksmais. Jiems atrodo, kad ekologiškai važiuoti galima tik vairuojant ekologiškas transporto priemones. Tačiau ir važinėti degalus taupančiais automobiliais aktualu tik dešimtadaliui apklaustųjų. Tik 4 proc. mano, kad vairuotojų paruošimo programą reikėtų papildyti ekologiško vairavimo kursu,“ – pasakoja tyrimą atlikusios bendrovės vadovas.

Kad ekologišką vairavimą lietuviai daugiausiai sieja tik su ekologiškais automobiliais, patvirtina ir ekologiško vairavimo mokymų UAB „Ecodriving LT“ lektorius Vitoldas Milius.

„Vairuoti ekologiškai su ekologišku automobiliu – pagirtinas, tačiau ne kiekvienam prieinamas sprendimas. Ekologiškai ir ekonomiškai vairuoti galima su bet kokiu automobiliu, – pasakoja V.Milius. – Racionalus vairavimo būdas, neatliekant jokių nereikalingų veiksmų, iš anksto prognozuojant galimas situacijas ir planuojant maršrutą – tai pagrindiniai ekologiško vairavimo principai. Be to, vengiant nereikalingo pedalų – akceleratoriaus ir stabdžių – spaudymo ir neigiamų emocijų, vairuojama ne tik saugiau, bet ir mandagiau.“

Penktadalis apklausoje dalyvavusių respondentų mano, kad Lietuvos gyventojai įsigytų kuo naujesnes ir aplinką mažiau teršiančias transporto priemones, jei atsakingos institucijos skatintų tai daryti.

„Lietuviai degalus taupo tik tuo atveju, jei turi tiesioginės įtakos jų kišenei, – pasakoja V.Milius. – Kadangi Lietuva yra viena iš nedaugelio Europos valstybių, kurioje dar nėra reglamentuoto СO2 išmetimo ir patys gyventojai nemoka mokesčių už taršą, rinktis paprastesnius, ekonomiškesnius ir mažiau taršius automobilius nėra prasmės. Todėl lietuviai kol kas renkasi automobilius neatsižvelgdami į šį kriterijų. Vis dėlto taupiai lietuviai važiuoti moka, ypač kelyje Vilnius-Kaunas-Klaipėda galime stebėti, kad važiuojančių maksimaliu leistinu greičiu yra gerokai mažiau nei tų, kurie važiuoja pastoviu ir taupesniu greičiu – 90–100km/h. Tai paaiškinama, nes degalai kainuoja ir jei neskubi, tikrai gali jų sutaupyti,“ – teigia V.Milius.

Šių metų konkurso „Moku važiuoti taupiai!“ ir jo finalinio etapo „Ekoralis 2011“ nugalėtojas, tituluotas Lietuvos 2011-ųjų taupiausiu vairuotoju, vilnietis Artūras Žukas pasakoja, kad ekologiškai vairuoti stengiasi jau ketvirtus metus ir rezultatus pastebi labai ženklius.

„Dar prieš kelerius metus vairavau visai kitaip ir stengiausi išnaudoti visas vairuojamų automobilių galimybes bei dalyvaudavau visai kitokiose varžybose, pavyzdžiui, automobilių drage (traukos lenktynėse), – pasakoja A.Žukas. – Kai tik pradėjo brangti degalai, supratau, kad mano užsiėmimas – betikslis. Tuomet ir pradėjau vairuoti kitaip – siekti, kad važiuojant bet kuriuo automobiliu sąnaudos būtų kuo mažesnės, nors vairavau ir ne pačius silpniausius automobilius. Ekonomiškai vairuoti geriausiai sekasi mieste. Tai tarsi žaidimas, kuris labai užkrečia, nes stengiesi kuo mažiau stabdyti ar nestabdyti automobilio iki visiško sustojimo, nes automobilio pagreitėjimo metu iki reikiamo greičio yra sunaudojama daugiausiai degalų.“

A.Žukas sutinka, kad ekologiškai vairuojant tausojamas ir automobilis, be to, toks važiavimas saugesnis, o kiekvienas vizitas į degalinę – šventė, kurios reikia laukti mėnesį ar net du.

„Manau, lietuviai dar nelabai žino ir yra išbandę, kad važiuodamas net ir galingu automobiliu, bet naudodamas tam tikrus principus, degalų sąnaudas gali sumažinti iki 20-30 proc. be itin didelių pastangų, – teigia A.Žukas. – Kasdien važinėju daugiau nei dešimties metų senumo Audi A6, su 1.9 TDI varikliu, ir sąnaudos kasdienėmis sąlygomis siekia 4–5 litrus dyzelino.“

Apklausoje internetu dalyvavo 1277 Lietuvos gyventojai, kurių amžius – nuo 18 iki 75 metų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelininkai perspėja: visoje Lietuvoje yra slidžių kelių ruožų (1)

Trečiadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos arba drėgnos,...

Autoserviso meistras papasakojo, kaip prižiūrėti automobilį, kad jį būtų galima brangiai parduoti (82)

Automobilio būklei didelę įtaką turi tiek automobilio eksploatacija, tiek priežiūra. Tačiau...

Įspėja vairuotojus: keliuose yra slidžių ruožų

Ankstų antradienio rytą pajūryje silpnas lietus, kitur be žymesnių kritulių. Oro temperatūra...

Neblaivūs vairuotojai šiemet kelyje nužudė 17, sužeidė – šimtus žmonių (50)

Gruodis tradiciškai mus įsuka į nesibaigiančių rūpesčių karuselę: sausakimšos parduotuvės,...

Draudikai atsakė, ar nubraukus kitą automobilį užtenka palikti raštelį jo savininkui (49)

Prasidėjus šventiniams apsipirkimams ir renginiams žmonės dažniau nei įprastai automobilius...

Top naujienos

„Achemoje“ incidentas: darbuotojams liepta užsidaryti langus ir neiti į lauką papildyta (117)

Bendrovė „ Achema “ trečiadienį, 10.55 val., dėl techninių priežasčių sustabdė vieną...

Generalinis prokuroras į teismą padavė Lietuvos valstybę (192)

Generalinis prokuroras Evaldas Pašilis į teismą padavė Lietuvos valstybę ir iš jos prašo...

Lietuviai sunkmečio nebijo: nors gyvena geriau, santaupų nekaupia (177)

2019 m. gyventojų pajamos augo, skurstančiųjų skaičius šalyje mažėjo, tačiau lietuviai...

Dulkys apie švietimo situaciją Lietuvoje: griauname žmonių gyvenimą (20)

Valstybės kontrolierius Arūnas Dulkys sako, kad šiandieninė švietimo sistema Lietuvoje ruošia...

Skvernelio atsakas į viešą laišką – kategoriškas (294)

Prezidento rinkimuose dalyvavęs ministras pirmininkas Saulius Skvernelis pirmosiomis gruodžio...

Vilniuje – kelios vandentiekio avarijos: „Vilniaus vandenys“ ketina kreiptis į policiją atnaujinta 13:15 (21)

Trečiadienio popietę „Vilniaus vandenys“ pranešė apie kelias vandentiekio avarijas sostinės...

Namie eglutę įžiebusi Katažina Zvonkuvienė savo vaikystės Kalėdas pamena su ašaromis: mes net nežinojome, kas yra dovanos (5)

Katažina Zvonkuvienė prisimena savo vaikystės Kalėdas, kai eidavo pati kirsti eglės į mišką,...

Sėdinčiųjų biuruose ateitis – nugaros skausmai, judėjimo bėdos ir lėtiniai sveikatos sutrikimai. Kaip galima to išvengti?

Nepaisant didėjančio visuomenės susidomėjimo sveikesniu gyvenimo būdu, dažnas mūsų sėdimoje...

Gyvai / Kablys.lt: ką veikia mūsų smegenys, kol žvejojame?

Žvejyba – ne tik laisvalaikio praleidimo būdas. Tai gali būti puikiu vaistu, padedančiu įveikti...

Londone nužudytas arabų šeicho sūnus (43)

Paaiškėjo, kad praėjusį savaitgalį Londono centre mirtinai sužeistas jaunuolis yra Omano...