aA
Atėjus pavasariui lyg krateriais nusėtos gatvės galvos skausmu tampa ne tik kelininkams, bet ir vairuotojams. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje duomenys rodo, kad kovo mėnesį, vos tik pradėjus tirpti sniegui, fiksuojamas didėjantis dėl duobių apgadintų automobilių skaičius.
Duobių maratonas gatvėse: kaip reikėtų elgtis kelyje
© DELFI / Andrius Ufartas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, ši tendencija tęsiasi kone iki pat vasaros, kai kelininkai pasirūpina didžiąja dalimi duobių. Kaip įspėja draudikai, ištrupėjusi kelio danga pavojų kelia ne tik automobiliui, bet ir jame sėdintiems asmenims, kurie gali patirti įvairių sužalojimų. Tuo metu saugaus vairavimo ekspertai tikina, kad dėl tokių incidentų neretai būna kalti patys vairuotojai, kurie neatsakingai elgiasi prie automobilio vairo.

Gelbėja kasko

Smūgio į duobę jausmą žino daugelis vairuotojų. Kai kuriais atvejais šis nemalonus įvykis dar labiau sustiprėja supratus, kad automobilis pažeistas. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas tikina, kad šį pavasarį jau sulaukta pranešimų dėl duobėse apgadintų transporto priemonių. Anot eksperto, nors kol kas vairuotojų patirti nuostoliai nėra dideli, patirtis rodo, kad kartais remonto sąskaitos gali būti ir keturženklės.

„Dėl netvarkingų kelių patirti nuostoliai gali gerokai skirtis, tai priklauso nuo aplinkybių. Kartais vairuotojai atsiperka tik prakirsta padanga, kuri kainuoja keliasdešimt eurų. Tačiau rimtesniais atvejais smūgio į duobę metu gali būti pažeistas ratlankis, pakabos elementai ar automobilio kėbulas. Pasitaiko ir tokių atvejų, kai į duobę trenkiamasi ne vienu, o keliais ratais. Savaime suprantama, tada nuostolių stulpelis gerokai išauga“, – pasakoja R. Bieliauskas.

Pasak draudimo eksperto, praktika rodo, kad po smūgio į duobę vairuotojų nuostoliai gali siekti nuo 50 iki 5 tūkst. eurų ar dar daugiau. Augančią nuostolių statistiką lemia ne tik sparčiai atsinaujinantis automobilių parkas, bet ir brangstančios autoservisų paslaugos.

R. Bieliausko teigimu, tokiose situacijose vairuotojus dažniausiai gelbsti kasko. Kitais atvejais, turint tik vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą, išsireikalauti kompensacijos gali būti sunku. „Jei turite kasko, po incidento kelyje svarbu apie tai pranešti draudimo bendrovei, kuri užregistruos įvykį. Jei kasko nėra, tuomet situacija kiek sudėtingesnė – vairuotojui reikia įrodyti, kad susidūrimo su duobe jis negalėjo išvengti“, – aiškina draudimo ekspertas.

Dėl kelio duobės atsiradusių nuostolių atlyginimo galima tikėtis tokiais atvejais, kai apie tai neįspėja kelio ženklai, o pats vairuotojas nepažeidė jokių Kelių eismo taisyklių (KET) ir neturėjo galimybių išvengti incidento. Tuomet, apie įvykį pranešus policijai, ši išduoda specialią pažymą, su kuria galima iš kelio savininko pareikalauti atlyginti žalą.

Kartais gali kaltinti patys save

Lenktynininkas Justas Tamašauskas pripažįsta, kad situacija, kai automobilis pataiko į kelio duobę, yra puikiai žinoma, tačiau tai jis dažniausiai patiria ralio trasose. Pasak profesionalaus ralio meistro, važiuojant realiomis eismo sąlygomis ir atidžiai stebint kelią, duobių galima išvengti beveik visada.

„Jei esi budrus prie automobilio vairo ir stebi tai, kas vyksta priekyje, tokiais atvejais rizika patirti nuostolių dėl smūgio į duobę sumažėja iki minimumo. Žinoma, kartais galime kažkur užsižiūrėti, užsigalvoti, gal užsiimti pašaliniais veiksmais ir atitraukti dėmesį nuo vairavimo, bet tada galime kaltinti tik patys save“, – pabrėžia buvęs Lietuvos ralio čempionas.

J. Tamašausko teigimu, dažniau duobės vairuotojus gali netikėtai „užklupti“ tamsiuoju paros metu, kai prastas matomumas, lyjant lietui ar po jo, kai duobes užpildo vanduo ir kartais sunku įvertinti, kokio dydžio bei gylio gali būti ištrupėjusi kelio dalis. Stebėdamas vairuotojų elgesį duobėtame kelyje lenktynininkas taip pat įžvelgia ir nemažai daromų klaidų.

„Apie vairuotojus, kurie net nesugeba pamatyti įspėjančių kelio ženklų ar nuolat viršija greitį, nelabai verta bekalbėti. Visgi problemų sukelia tie, kurie pamatę duobę staiga metasi į šoną, kartais net nespėję pažiūrėti į šoninį veidrodėlį ir sukeldami avarinę situaciją. Toks elgesys gali sukelti dar didesnių problemų. Netgi pačiam teko matyti, kai po tokio netikėto manevro automobilis tiesiog atsidūrė priešingoje eismo juostoje. Laimei, tada viskas baigėsi laimingai“, – pasakoja jis.

Vairavimo ekspertas pabrėžia dar vieną vairuotojų daromą klaidą, dėl kurios gali išaugti autoserviso sąskaita, – tai automobilio stabdymas prieš pat smūgį į duobę. J.Tamašausko teigimu, jei incidentas nėra išvengiamas, stabdžio pedalą geriau atleisti, kad ratai laisvai suktųsi.

„Jeigu ratas nesisuka ir tiesiog yra „užkirstas“, smūgio metu gali būti pažeisti ne tik padanga, ratlankis ar pakabos elementai, bet ir ABS sistema. Šiai sistemai užstrigus, remonto išlaidos gali dar labiau išaugti, nes prie to paties reikės suremontuoti ir ją. O tokia paslauga tikrai nėra pigi“, – apie galimus pavojus kalba ralio lenktynininkas.

J. Tamašauskas pataria, kad, norint išvengti nelaimių, visada svarbu laikytis KET ir atsakingai elgtis prie automobilio vairo, o pastebėjus duobę, apie tai pranešti policijai ar kelio savininkui. Juo dažniausiai būna miesto ar rajono savivaldybė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (64)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (64)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu (3)

Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl...

Paragino vairuotojus neapsileisti: yra vietų, kurias savo automobilyje privalote išvalyti kuo skubiau (11)

Automobilio priežiūra – ne tik jo plovimas ir kruopštus salono siurbimas. Neretai vairuotojai...

Top naujienos

Kas vyksta Černobylio katastrofą likvidavusių žmonių kūnuose? Tyrimas atskleidžia stebinančias tendencijas

Grupė Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto mokslininkių ėmėsi tirti Černobylio avarijos...

Rusijos apžvalgininkas: Putino nurodymas suglumino net Lavrovą (103)

Po dar vienos Rusijos prezidento Vladimiro Putino akistatos su Vakarais Rusijos piliečiai...

Socialdemokratai partijos pirmininke išsirinko Blinkevičiūtę (45)

Lietuvos socialdemokratų partija ( LSDP ) naujai dvejų metų kadencijai pirmininke išsirinko...

Antakalnio kapinėse – minia žmonių: demonstruota sovietinė vėliava, keliems asmenims surašyti protokolai papildyta (844)

Gegužės 9 d., kai Rusijoje švenčiama Antrojo pasaulinio karo pabaiga (vadinamoji „ Pergalės...

Profesorius Usonis išsakė griežtą poziciją apie laiko intervalų tarp vakcinų ilginimą (59)

Vos prasidėjus COVID-19 pandemijai, buvo pradėta kalbėti ir apie vakcinas. Tiesa, tuo metu dar...

Teismas baudžia VRK ir Vilniaus savivaldybę – nesudarė galimybės balsuoti slaptai (4)

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ir Vilniaus miesto savivaldybė regėjimo negalią turinčiam...

Kainų augimo rizika stiprėja: įmonės praneša dėl žaliavų trūkumo, gabenimo kliūčių

Infliacijos požymiai vis ryškėja, pastarosiomis dienomis daugėjant kompanijų, perspėjančių...

Užkalnis naudojosi skiepyto elito teise valgyti „Neringos“ viduje, nebe terasoje (249)

Nauda iš skiepų didesnė, nei tik tas lipdukas, kurį duoda po bakstelėjimo į ranką: jei esi...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+

Tikrasis „Amerikos snaiperis“, už kurio galvą siūlė 30 tūkst. JAV dolerių: vieno šūvio galėjo tykoti keturias paras

Karo lauke kiekvienas ginklas turi savo paskirtį, kovinio panaudojimo nišą, kurios nauda...