aA
Saugumas kelyje labiausiai priklauso nuo vairuotojo įgūdžių ir atidumo bei automobilio techninės būklės. Tačiau mažieji keleiviai privalo būti vežami specialiose kėdutėse, kadangi suaugusiems pritaikytos saugumo priemonės jiems tiesiog netinka.
Automobilyje vaikai iki 135 cm ūgio privalo sėdėti jiems skirtose kėdutėse
© Gamintojo archyvas

Draudikai teigia, kad svarbu žinoti, kaip vaikams automobiliu vežti skirtas kėdutes teisingai eksploatuoti ir primena, kad kėdutės be atlošo gali išspręsti jau ūgtelėjusio vaiko nenorą važiuoti „kaip mažiukui“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Pagrindinis įrenginys, apsaugantis nuo skaudžių nelaimių automobilyje suaugusius žmones – saugos diržai. Džiugu, kad juos segamės jau gerokai dažniau nei prieš dešimtmetį ar kelis, nes keičiasi pačių vairuotojų požiūris. Jei anksčiau diržus segdavosi „dėl policijos“, tai dabar tai daro dėl savo pačių saugumo. Prie įpročio užsisegti saugos diržus susiformavimo stipriai prisideda ir automobiliuose įmontuoti perspėjamieji signalai. Tačiau būtina žinoti, kad diržai tikrai nėra pritaikyti vaikų apsaugai“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Anot jo, vienintelė išeitis apaugant mažuosius keleivius – tinkamai pasirinkta ir sumontuota automobilinė kėdutė. Ji privaloma visuose automobiliuose, kuriuose vežami jaunesni nei 12 metų ir žemesni nei 135 cm ūgio vaikai. Jie net ir smulkių eismo įvykių metu patiria kur kas didesnę traumų bei kaulų lūžių riziką, kurią specialios kėdutės labai sumažina.

Paprastai išskiriamos 5 vaikiškų automobilinių kėdučių grupės. Tinkamiausią pasirinkimą, specialisto teigimu, lemia vaiko svoris bei iš dalies amžius, tačiau jokiu būdu ne jos spalva ar gamintojas.

„Kėdutę būtina rinktis pagal saugumo bei komforto kriterijus. Taip pat atsižvelgti ir į automobilį, kuriame ji bus montuojama bei dažniausiai naudojama. Nors bene dažniausiai kėdutė montuojama ant galinės sėdynės keleivio pusėje, tačiau saugiausia, jei tik įmanoma, montuoti ją per vidurį.

Tuo tarpu vaikams iki maždaug 2 metų kėdutės montuojamos dar ir prieš važiavimo kryptį. Taip eismo įvykių metu saugomi vaiko galva bei kaklas ir net kelis kartus sumažinama skaudžių ar net mirtinų traumų rizika. Tiesa, jei kėdutė prieš važiavimo kryptį montuojama priekinėje keleivio sėdynėje labai svarbu įsitikinti, ar jūsų automobilyje tai daryti saugu: automobilyje turi nebūti keleivio saugos oro pagalvės arba ji turi būti atjungiama“, – aiškina specialistas.

0 kėdučių grupė skirta vaikams, kurių svoris iki 10 kg arba maždaug iki 9 mėnesių. Tai naujagimiams skirtos kėdutės-nešynės, dedamos išilgai ant galinės automobilio sėdynės.

0+ grupė skirta vaikams, kurių svoris iki 13 kg arba maždaug 15 mėnesių. Tai naujagimiams skirtos kėdutės-nešynės, montuojamos automobilyje tik prieš važiavimo kryptį.

I grupė skirta vaikams, kurių svoris nuo 9 iki 18 kg. Tokie vaikai jau gali sėdėti savarankiškai, todėl jie prie kėdutės tvirtinami penkių taškų saugos diržais arba specialiu saugos staliuku. Pati kėdutė tvirtinama ant galinės sėdynės automobilio diržais arba naudojant ISOFIX fiksavimo sistemą.

II grupė: skirta vaikams, kurių svoris nuo 15 iki 25 kg. Tokio tipo kėdutėje vaikas tvirtinamas automobilio saugos diržais kartu su pačia kėdute.

„I ir II grupės kėdutėms svarbu tai, kaip jos pritvirtinamos ir ar vaikas jose jaučiasi patogiai. Patogiai, šiuo atveju nereiškia visiškai laisvai, nors žinoma vaiko judesių sėdėjimas kėdutėje taip pat negali varžyti. Čia kur kas svarbiau užtikrinti, kad pati kėdutė bus stabili, o vaikas iš jos negalės iščiuožti ar kitaip išsirangyti. Todėl visada patikrinkite ar diržai nėra per laisvi, o žiemą vaiką tvirtinkite atsižvelgiant į tai, kiek daug sluoksnių rūbų jis prirengtas. Tobulu atveju, jis turėtų būti aprengtas kuo lengviau“, – teigia A. Žiukelis.

III grupė tinka vaikams, kurių svoris nuo 22 iki 36 kg. Tokio tipo kėdutėje vaikas tvirtinamas automobilio saugos diržais kartu su pačia kėdute. Gana dažnas pasirinkimas ir kėdutės be nugaros, kitaip sakant – paaukštintos sėdynės.

„Nors tokie vaikai kartais jau gali atrodyti pakankamai dideli važinėti ir be kėdutės, tik prisisegę saugos diržais, taip tikrai nėra. Tokiu atveju kaklas ir galva lieka neapsaugoti, o tai ypač pavojinga. Neretos situacijos, kai ir pats vaikas aikštijasi, nenorėdamas sėsti į kėdutę, nes jaučiasi esąs didelis, todėl kėdutės be nugaros gali būti puiki išeitis“, – vardija Ekspertizių skyriaus vadovas.

Specialisto teigimu, pastebima tendencija, kad tėvai kėdutėmis paprastai pasirūpina nuo pirmųjų dienų, tačiau didžiausios problemos kyla tada, kai vaikus tenka pavėžėti draugams, seneliams ar kitiems giminaičiams.

„Jokių išimčių šiuo atveju nėra. Vaikai gali automobilyje važiuoti tik specialiose kėdutėse, net jei atstumas, kurį planuojate įveikti, yra netolimas, o vairuotojas – daug patirties turintis artimasis. Kai kėdučių nėra, vaikai paprastai sodinami suaugusiesiems ant kelių ir prilaikomi rankomis. Tačiau tai toli gražu ne tas pats saugumas, kaip kokybiškoje ir teisingai sumontuotoje kėdutėje. Šiek tiek paaugę vaikai turi žinoti, kad jie visada važiuoja tik kėdutėje ir siūlomi pavėžėti kitaip tiesiog nesutikti. Nors tai gali atrodyti utopija, sąmoningų tėvų vaikai patys labai greitai tampa sąmoningais“, – įsitikinęs A. Žiukelis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Praėjusi para keliuose: užregistruota 119 eismo įvykių (36)

Praėjusią parą, gruodžio 17-ąją, eismą Lietuvos keliuose sunkino blogos oro sąlygos....

Keliuose ragina neskubėti – eismo sąlygas sunkina snygis ir plikledis (31)

Antradienio rytą eismo sąlygas sunkina snygis ir plikledis, įspėja Automobilių kelių direkcija .

Sniegas sukaustė Vilnių – miestas dūsta spūstyse, pasipylė eismo įvykiai (126)

Kone visą parą besitęsiantis snygis vairuotojams tapo rimtu išbandymu. Spūstys miesto gatvėse...

Uždarė A1 magistralės atšaką – vairuotojams siūlo rinktis kitą maršrutą (53)

Kauno policijos pareigūnai pranešė, jog dėl eismo įvykio uždaroma viena kelio A1 –...

Snigs iki antradienio: keliuose šimtai barstytuvų, magistralėse budima visą parą (48)

Nuo šeštadienio 9 val. iki 24 val. Lietuvoje buvo intensyviai valomi ir barstomi visi Lietuvos...

Top naujienos

Ultimatumas Lietuvai: nesusipratimų virtinė ir keistos pasekmės sugriovė seną mitą (2)

Šimtmečius gyveno kaip vyras su žmona. Buvo visko – ir barnių, ir susitaikymų. Tačiau staiga...

Prieš mažametį galimai smurtavusiai motinai gali tekti kalėti 5 metus (81)

Kauno apylinkės teisme – prieš mažametį vaiką, kaip įtariama, smurtavusios Evelinos...

Specialistai įspėja: net nežinodami ant stalo galite turėti nuodų (18)

Ši medžiaga, nors ir natūralus aplinkos teršalas, yra kancerogenas , galintis sukelti žmogui...

Išnarstė e.sveikatos sistemą: kelerius metus nejudintas problemas atiduoda prokurorams (137)

Registrų centras atlikęs e. sveikatos sistemos auditą dėl galimai neteisėtų veiksmų ir dėl...

Iš visos Lietuvos atvažiuoja apžiūrėti vilkaviškiečių šeimos papuošto namo: antro tokio tikrai nėra (8)

Galima pamanyti, kad šiuose namuose įsikūręs pats Kalėdų senelis. DELFI redakciją pasiekė...

Išžaginimu įtariamas „Alfa vyras“ Airinas išleistas iš kalėjimo (182)

Išžaginimu ir santykiavimu su nepilnamečiu asmeniu įtariamas Airinas Arutiunianas – laisvėje....

Rusijos diplomatija: siūlo pasirašyti taikos susitarimą ir tuo pat metu stato naujas kareivines ginčytinose salose (121)

Rusija pastatė kareivinių savo kareiviams ginčijamoje salų grandinėje netoli Japonijos, o...

Darbas prieš šventes: trumpesnė darbo diena, o viršvalandžiai – tik darbuotojui sutikus (3)

Šiuo prieššventiniu laikotarpiu darbų apimtys ir tempai auga, iki metų galo skubama užbaigti...

Veiksmingas būdas prailginti jaunystę: nieko nekainuoja ir nereikalauja pastangų (1)

„ Veido mankšta “ skamba truputį keistai... O, pasirodo, mankštinti veido raumenis yra tiek pat...

Aiškėja daugiau detalių apie Naujosios Zelandijos piliečių įvaikinamą kaunietę: įsivaikinti mergaitės niekas nenorėjo (790)

Aiškėja daugiau detalių apie vakar Lietuvoje pasklidusią informaciją dėl dešimtmetės...