aA
Idealiomis sąlygomis norėtųsi važinėti tik asfalto danga, niekuomet nenusukti nuo kelio, tačiau realybė – kitokia. Daugybės profesijų atstovai dirba ir tokiose vietose, iki kurių ne kiekvienas ryžtųsi važiuoti asmeniniu automobiliu.
Didesnio pravažumo furgonų privalumai atsiskleidžia kebliose situacijose
© Gamintojo archyvas

Be to, kartais ta pačia transporto priemone tenka vežti darbuotojus, įrankius bei dar galybę daiktų. Plačią poreikių amplitudę dažniausiai tenkina furgonai su papildomomis pravažumo galimybėmis.

Didesnio pravažumo komerciniai automobiliai nėra naujiena. Dažniausiai šias specialias versijas ruošia mažesnės kompanijos, kurios didžiųjų gamintojų modelius naudoja kaip platformas savo projektams. Tačiau yra modelių, kurie sudėtingesnėms sąlygoms pritaikomi iškart gamyklose, skelbiama pranešime.

Paruošti išbandymams

Vienas iš naujausių pavyzdžių yra populiariųjų „Ford Transit Custom“ ir „Ford Tourneo Custom“ versijos „Active“ ir „Trail“. Šie modeliai ne tik atrodo tvirtesni, bet ir iš tiesų paruošti patiems sunkiausiems darbams. Į visas „Trail“ versijas standartiškai montuojamas naujas ribotos trinties reduktorius, o didysis krovininis „Transit“ netgi gavo ir keturių varančiųjų ratų sistemą.

„Ford“ ribotos trinties diferencialą neatsitiktinai pavadino „mLSD“. Kitaip nei daugelis panašių šiuolaikinių sistemų, tai – solidus mechaninis mazgas su sraigtiniais krumpliaračiais. Savo funkcijas jis atlieka itin efektyviai: neleidžia ratams prasisukti ir perduoda sukimo momentą geresnį sukibimą turinčiam ratui. Perprogramuota ir elektroninė stabilumo sistema, kad įranga veiktų sklandžiai.

Gamintojo inžinierių tikslas buvo didinti priekine ašimi varomų komercinių automobilių pravažumą nedidinant eksploatacijos išlaidų. „Transit“ modeliams su keturių varančiųjų ratų sistemomis ši įranga taip pat suteikė pranašumo prieš panašius rinkoje siūlomus automobilius.

Didesnio pravažumo furgonų privalumai atsiskleidžia kebliose situacijose
© Gamintojo archyvas

Išmanioji keturių varančiųjų ratų sistema turi slidaus paviršiaus ir dumblo režimus, o pačiose kebliausiose situacijose sukimo momentą galima užfiksuoti paskirstymui lygiu santykiu tarp ašių.

Nenori problemų darbe

„Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys, kompanijos „AD Rem transport“ direktorius Antanas Šimelis pastebėjo, kad šiais laikais komercinio transporto vairuotojai nenori darbe susidurti su papildomais rūpesčiais, o negalėdami pasiekti kelionės tikslo ar pakeliui įklimpę jų neišvengia.

„Ne kiekvienas užklimpęs vairuotojas dabar sugebėtų pats išvažiuoti, kartais nė nežino, kur montuojama tempimo kilpa. Norint išvengti tokių situacijų, labai padeda patobulinimai ir sistemos, kurios galbūt neatrodo sudėtingos, bet puikiai veikia“, – dėstė pašnekovas.

Verslininkas pastebėjo, kad didesnio pravažumo furgonai rinkoje natūraliai atsirado kilus tokio transporto paklausai. Anot jo, dalis verslininkų užsiima veikla ne tik asfaltuotus kelius turinčiose teritorijose. Lietuvoje tokių prastesnėms sąlygoms pritaikytų automobilių populiarumą lemia ir sezoniškumas.

„Šiais metais gausiai iškritus sniegui norėdamas pasiekti kai kurias vietas ne vienas susidūrė su rimtais iššūkiais. Ypač sudėtinga buvo transportuoti lengvesnius krovinius su galine ašimi varomais automobiliais Su tokiu deriniu ne į kiekvieną kalniuką užvažiuosi ir ne kiekvienos įmonės teritoriją pasieksi“, – komentavo A. Šimelis.

Sprendžia pagal aplinkybes

Būtent tokiose situacijose, pastebėjo A. Šimelis, labiausiai ir išryškėja keturių varančiųjų ratų sistemos privalumai. Dar geriau, jei yra galimybė blokuoti reduktorių. Visgi galutinis sprendimas, ar įsigyti didesnio pravažumo komercinį automobilį, anot pašnekovo, priklauso nuo to, kaip dažnai jis naudojamas.

„Dėl atsitiktinių, pavienių atvejų automobilis nebus keičiamas, tačiau su sudėtingesnėmis situacijomis dažnai susiduriančiam verslininkui ar atokiau gyvenančiam ūkininkui papildomas pravažumas gali labai praversti“, – kalbėjo ekspertas.

Didesnio pravažumo furgonų privalumai atsiskleidžia kebliose situacijose
© Gamintojo archyvas

Prastais keliais ar netgi bekele galintis pravažiuoti transportas elektros tinklus prižiūrinčioms įmonėms, specialiosioms tarnyboms ir netgi greitosios pagalbos medikams yra būtinybė. Taip pat papildomas funkcionalumas naudingas amatininkams, ūkininkams ir kariuomenei.

Pastebimi ir išorės skirtumai

„Ford“ siūlomos komercinių modelių „Trail“ versijos nuo kitų modelių išoriškai skiriasi matinės juodos spalvos buferių ir kėbulo apačios apdaila. Automobiliai taip pat gavo unikalaus dizaino, tačiau mažesnio (16 colių) skersmens lengvojo lydinio ratlankius, kad ant jų būtų galima montuoti bekelei tinkančias aukštesnio profilio padangas.

„Active“ versijos skirtos ne tik verslo poreikiams, bet ir privatiems klientams. Specialus modelis „Tourneo Custom“ su ne tokio griežto stiliaus papildomomis kėbulo apsaugomis, daline salono odos apdaila ir pasirenkamu įvairiu sėdynių išdėstymu konfigūruojamas pagal krovinių erdvės bei sėdimų vietų poreikį.

Pasirinkus hibridinį automobilį važinėti prastais keliais ar bekele galima ir ganėtinai ekonomiškai. „Ford“ siūlo naujas elektrifikuotas pavaras su 2 litrų „EcoBlue“ dyzeliniais varikliais ir 48 voltų švelniojo hibrido technologija. Vidutinės „Transit Custom“ degalų sąnaudos su 130 AG galios jėgaine siekia 7 l/100 km, o CO2 emisijos – 183 g/km.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
2.5000

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (23)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (66)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (65)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (64)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Top naujienos

Mindaugas Milinis | D+

Sovietų maršalas, kuris apiplėšė Berlyną: brangenybes ir meno vertybes namo vežė vagonais

Gegužės 8-ąją (Europoje) ir 9-ąją (Rusijos Federacijoje) buvo minimos Antrojo pasaulinio karo...

Putino kalboje – iškalbingos detalės tarp eilučių: kas liko be grasinimų ir pagiežos (683)

Šlovinga pergalė, aplaistyta krauju ir ašaromis. Tokie motyvai kaip ir kasmet skambėjo gegužės...

Šią savaitę laukia kol kas šilčiausia pavasario diena: iškart po jos – nemalonios permainos (1)

Tiek antradienio naktį, tiek dieną dangus beveik visur bus giedras. Aišku, nelis. Pietryčių...

Izraelis žada galingą atsaką: „Hamas“ peržengė neleistiną ribą sureagavo ir JAV (112)

Izraelio ministras pirmininkas Benjaminas Netanyahu pirmadienį perspėjo Gazos Ruožą...

Agnė Keizikienė | D+

Lietuvė su keliais kilogramais nesėkmingai kovojo beveik pusę metų, o neteko – per dieną: paaiškino, kaip tai įmanoma

Daugelis sveiko gyvenimo mokytojų, mitybos specialistų sutinka, kad kartais lengviau yra netekti...

Galimybių pasas daugelio lauktos privilegijos nesuteiks: išimtys kol kas nenumatytos (375)

Jau po dviejų savaičių Lietuvoje pradėsiantis galioti Galimybių pasas jo turėtojams suteiks...

Neatrastos devynios Turkijos vietos 2021 metams (4)

„ Turkija atliko puikų darbą diversifikuodama turizmo prekybą ir dabar yra 6-ta pagal lankomumą...

„Ryto“ strategas gynė Goudelocką, „Lietkabelio“ vedlys džiaugėsi „Eurocup“ lygio žaidimu (1)

Pirmadienį paskutinėje „Betsafe-LKL“ reguliariojo čempionato akistatoje Panevėžyje...