aA
Idealiomis sąlygomis norėtųsi važinėti tik asfalto danga, niekuomet nenusukti nuo kelio, tačiau realybė – kitokia. Daugybės profesijų atstovai dirba ir tokiose vietose, iki kurių ne kiekvienas ryžtųsi važiuoti asmeniniu automobiliu.
Didesnio pravažumo furgonų privalumai atsiskleidžia kebliose situacijose
© Gamintojo archyvas

Be to, kartais ta pačia transporto priemone tenka vežti darbuotojus, įrankius bei dar galybę daiktų. Plačią poreikių amplitudę dažniausiai tenkina furgonai su papildomomis pravažumo galimybėmis.

Didesnio pravažumo komerciniai automobiliai nėra naujiena. Dažniausiai šias specialias versijas ruošia mažesnės kompanijos, kurios didžiųjų gamintojų modelius naudoja kaip platformas savo projektams. Tačiau yra modelių, kurie sudėtingesnėms sąlygoms pritaikomi iškart gamyklose, skelbiama pranešime.

Paruošti išbandymams

Vienas iš naujausių pavyzdžių yra populiariųjų „Ford Transit Custom“ ir „Ford Tourneo Custom“ versijos „Active“ ir „Trail“. Šie modeliai ne tik atrodo tvirtesni, bet ir iš tiesų paruošti patiems sunkiausiems darbams. Į visas „Trail“ versijas standartiškai montuojamas naujas ribotos trinties reduktorius, o didysis krovininis „Transit“ netgi gavo ir keturių varančiųjų ratų sistemą.

„Ford“ ribotos trinties diferencialą neatsitiktinai pavadino „mLSD“. Kitaip nei daugelis panašių šiuolaikinių sistemų, tai – solidus mechaninis mazgas su sraigtiniais krumpliaračiais. Savo funkcijas jis atlieka itin efektyviai: neleidžia ratams prasisukti ir perduoda sukimo momentą geresnį sukibimą turinčiam ratui. Perprogramuota ir elektroninė stabilumo sistema, kad įranga veiktų sklandžiai.

Gamintojo inžinierių tikslas buvo didinti priekine ašimi varomų komercinių automobilių pravažumą nedidinant eksploatacijos išlaidų. „Transit“ modeliams su keturių varančiųjų ratų sistemomis ši įranga taip pat suteikė pranašumo prieš panašius rinkoje siūlomus automobilius.

Didesnio pravažumo furgonų privalumai atsiskleidžia kebliose situacijose
© Gamintojo archyvas

Išmanioji keturių varančiųjų ratų sistema turi slidaus paviršiaus ir dumblo režimus, o pačiose kebliausiose situacijose sukimo momentą galima užfiksuoti paskirstymui lygiu santykiu tarp ašių.

Nenori problemų darbe

„Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys, kompanijos „AD Rem transport“ direktorius Antanas Šimelis pastebėjo, kad šiais laikais komercinio transporto vairuotojai nenori darbe susidurti su papildomais rūpesčiais, o negalėdami pasiekti kelionės tikslo ar pakeliui įklimpę jų neišvengia.

„Ne kiekvienas užklimpęs vairuotojas dabar sugebėtų pats išvažiuoti, kartais nė nežino, kur montuojama tempimo kilpa. Norint išvengti tokių situacijų, labai padeda patobulinimai ir sistemos, kurios galbūt neatrodo sudėtingos, bet puikiai veikia“, – dėstė pašnekovas.

Verslininkas pastebėjo, kad didesnio pravažumo furgonai rinkoje natūraliai atsirado kilus tokio transporto paklausai. Anot jo, dalis verslininkų užsiima veikla ne tik asfaltuotus kelius turinčiose teritorijose. Lietuvoje tokių prastesnėms sąlygoms pritaikytų automobilių populiarumą lemia ir sezoniškumas.

„Šiais metais gausiai iškritus sniegui norėdamas pasiekti kai kurias vietas ne vienas susidūrė su rimtais iššūkiais. Ypač sudėtinga buvo transportuoti lengvesnius krovinius su galine ašimi varomais automobiliais Su tokiu deriniu ne į kiekvieną kalniuką užvažiuosi ir ne kiekvienos įmonės teritoriją pasieksi“, – komentavo A. Šimelis.

Sprendžia pagal aplinkybes

Būtent tokiose situacijose, pastebėjo A. Šimelis, labiausiai ir išryškėja keturių varančiųjų ratų sistemos privalumai. Dar geriau, jei yra galimybė blokuoti reduktorių. Visgi galutinis sprendimas, ar įsigyti didesnio pravažumo komercinį automobilį, anot pašnekovo, priklauso nuo to, kaip dažnai jis naudojamas.

„Dėl atsitiktinių, pavienių atvejų automobilis nebus keičiamas, tačiau su sudėtingesnėmis situacijomis dažnai susiduriančiam verslininkui ar atokiau gyvenančiam ūkininkui papildomas pravažumas gali labai praversti“, – kalbėjo ekspertas.

Didesnio pravažumo furgonų privalumai atsiskleidžia kebliose situacijose
© Gamintojo archyvas

Prastais keliais ar netgi bekele galintis pravažiuoti transportas elektros tinklus prižiūrinčioms įmonėms, specialiosioms tarnyboms ir netgi greitosios pagalbos medikams yra būtinybė. Taip pat papildomas funkcionalumas naudingas amatininkams, ūkininkams ir kariuomenei.

Pastebimi ir išorės skirtumai

„Ford“ siūlomos komercinių modelių „Trail“ versijos nuo kitų modelių išoriškai skiriasi matinės juodos spalvos buferių ir kėbulo apačios apdaila. Automobiliai taip pat gavo unikalaus dizaino, tačiau mažesnio (16 colių) skersmens lengvojo lydinio ratlankius, kad ant jų būtų galima montuoti bekelei tinkančias aukštesnio profilio padangas.

„Active“ versijos skirtos ne tik verslo poreikiams, bet ir privatiems klientams. Specialus modelis „Tourneo Custom“ su ne tokio griežto stiliaus papildomomis kėbulo apsaugomis, daline salono odos apdaila ir pasirenkamu įvairiu sėdynių išdėstymu konfigūruojamas pagal krovinių erdvės bei sėdimų vietų poreikį.

Pasirinkus hibridinį automobilį važinėti prastais keliais ar bekele galima ir ganėtinai ekonomiškai. „Ford“ siūlo naujas elektrifikuotas pavaras su 2 litrų „EcoBlue“ dyzeliniais varikliais ir 48 voltų švelniojo hibrido technologija. Vidutinės „Transit Custom“ degalų sąnaudos su 130 AG galios jėgaine siekia 7 l/100 km, o CO2 emisijos – 183 g/km.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
2.5000
Verslas PliusKarolis Birgilas

Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais (4)

Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus (2)

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis

Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...

Apklausa: du trečdaliai dviratininkų ir paspirtukininkų – be šalmo

Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad kas antras Baltijos šalių gyventojas važinėja dviračiu arba...

Senas, vidutinio senumo ar naujas: ekspertai apžvelgia populiariausius automobilių įsigijimo būdus

Šiuo metu situacija automobilių rinkoje sudėtinga: brangsta tiek seni, tiek nauji automobiliai, o...

Top naujienos

Netikėtas akibrokštas propagandinėje rusų laidoje apie karą Ukrainoje: kodėl tai pateko į eterį?

Žymaus Rusijos karo analitiko Michailo Chodarionoko propagandinėje rusų televizijoje išsakytą...

Ruošiasi Vilniaus mero rinkimams: ryškėja kandidatai ir netikėtos sąjungos

Nors savivaldybių merų rinkimai jau greičiau nei po metų, viešojoje erdvėje vis dar dažniau...

Britų žvalgyba: Rusijos karinėje vadovybėje – pokyčiai, jiems bus labai sunku (1)

Rusijos karinėje vadovybėje – pokyčiai. Apie tai savo kasdienėje apžvalgoje rašo britų...

Nuo liepos – pokyčiai bedarbiams: kas gali likti be sveikatos draudimo

Seimas pritarė Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pasiūlytiems teisės aktų...

Karas Ukrainoje. Ukraina įvardijo, ką laikys pergale prieš Rusiją: jei pralaimėsime, Europa bus visai kitokia Ukrainos kariuomenė praneša apie dar daugiau teritorinių laimėjimų

Rytiniame Donecko regione Rusijos pajėgos nužudė mažiausiai 10 ukrainiečių civilių, tarp jų...

Žiniasklaida: Putino dukros partneris – Igoris Zelenskis

Žiniasklaida sužinojo, kad Rusijos prezidento Vladimiro Putino dukra Katerina Tichonova sukūrė...

Laukia dar vienas maisto kainų šuolis: svarstoma, ar žmonės galės mokėti tokią aukštą kainą (3)

Maisto produktai ir toliau brangs, prognozuoja ekspertai. Pasak jų, dar vienas kainų šuolis laukia...

Tomas Janonis. Garsiojo Gulbinų kvartalo paslaptis: kodėl mūsų valstybėje tai galėjo įvykti? (2)

Garsusis Gulbinų kvartalas daugelio sąmonėje jau turbūt tapo neaiškių susitarimų ir neskaidrumo...

Dončičius mušasi į krūtinę: kaltas – aš, privalau būti geresnis

Pirmąsyk nuo čempioniškų 2011-ųjų į NBA Vakarų konferencijos finalą grįžę Dalaso...