Advokatas teigė, kad automobilių statymas daugiabučių kiemuose pasibaigia netgi teisminiais ginčais, tačiau jie dažniausiai būna išsprendžiami.

„Labai nesudėtingus kelis veiksmus atlikus žmonės galėtų išsiaiškinti santykius ir ginčus ir viskas būtų tvarkoje“, – sakė advokatas.

A. Vaičiūnas pabrėžė, kad bet koks bandymas užsiimti vietą tradiciniame daugiabučio kieme yra neteisėtas.

„Tokių kiemų teritorijų kiemų negalima užtverti, negalima nei įrengti kokių nors trukdžių kitiems, nei automobiliais užstatyti, nes tai taip pat yra Kelių eismo taisyklių pažeidimas. Negalima automobilių palikti taip, kad jie trukdytų kitų transporto priemonių ir pėsčiųjų eismui. Taip pat negalima savavališkai įrengti užtvarų, nebent būtų tokia situacija, kada žmonės kreiptųsi į savivaldos institucijas su prašymu suformuoti pastato eksploatacijai reikalingą žemės sklypą ir suderintų kažkokio užtvaro įrengimą. Kai kuriose savivaldybėse yra netgi tam tikros programos, kurios nukreiptos į tai, kad būtų įrengta papildomų automobilių stovėjimo vietų. Tai visą tai galima padaryti atlikus kelis nesudėtingus veiksmus“, – komentavo A. Vaičiūnas.

Advokatas teigė, kad tuomet, kai teritorija yra suformuota ir įteisinta, kaimynai gali raštu sudaryti tos teritorijos naudojimo tvarką ir numatyti, kuri konkreti vieta, kuriam numatytam butui ar automobilio savininkui priklausys.

„Kol to nėra, aišku, visi draugiški susitarimai galioja ir netgi yra tokia patarlė: „Bloga taika yra geriau net ir už gerą teismo sprendimą“. Tai visada reikia išnaudoti tas taikias derybines galimybes, rasti visiems priimtinus sprendimus ir kompromisus. Ta problema tikrai egzistuoja, tikrai neužtenka vietos skirtos automobilių stovėjimui, lyginant, su tuo, kiek yra automobilių. Tad reikia kažkaip draugiškai spręsti tas situacijas“, – komentavo advokatas.

A. Vaičiūnas teigė, kad vis dėlto, kartais taikiai susitarti vairuotojams nepavyksta, todėl tokius ginčus dėl vietos kieme, ar netgi turto niokojimo, tenka spręsti teismo salėje.

„Žmonės patys įtiki, kad viena ar kita vieta yra būtent jo, tradiciškai nusistovėję, kad būtent ten jis stato automobilį, bet kažkas ją užėmė. Yra buvęs net toks atvejis, kada pakankamai brangų ir prabangų automobilį nutraukė su lynu, traukiant jį sugadino, padarė pakankamai nemenkos žalos ir dėl to buvo pakankamai rimti ginčai. Bet tam yra sprendimo būdų, nes pati bendrija gali inicijuoti pokyčius – papildomų vietų įrengimą. Jei bendrijos nėra, tuomet reikia visų gyventojų sutikimo, kad įgaliotų vieną žmogų, kuris kreiptųsi dėl kiemo sklypo projektavimo“, – nurodė A. Vaičiūnas.

Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad savivaldos dažnai neapmoka tokių pokyčių įgyvendinimo, todėl gyventojai patys turi padengti dėl to kylančias išlaidas.

Visą LNK žinių tarnybos interviu galite rasti žemiau: