Ar dažnai pasitaiko atvejų, kuomet dėl gedimų kelyje tenka pakoreguoti kelionės planus? Skaičiuojama, kad per mėnesį pagalbos kelyje prireikia mažiausiai 2 tūkst. vairuotojų. Nors kviesti techninę pagalbą įprastai tenka dėl rimtų nesklandumų, tarp penkių dažniausių užfiksuojami ir tokie kurioziniai, kaip užtrenkti automobilio rakteliai, rašoma pranešime žiniasklaidai. Šįkart ekspertai ne tik išskiria dažniausiai pasitaikančius gedimus kelyje, bet ir dalijasi patarimais, kaip jų išvengti.
© Gamintojo nuotr.

Bendrovės „Falck Lietuva“ duomenimis, per metus pagalba kelyje vidutiniškai suteikiama 25 tūkst. vairuotojų. Taip pat pastebima, kad apie 15 proc. visų įvykių, kuomet vairuotojams tenka kviesti pagalbą, įvyksta už Lietuvos ribų.

„Nors dažniausios priežastys, paskatinančios ieškoti pagalbos, – eismo įvykis, variklio ir akumuliatoriaus problemos, sprogusi padanga, pasitaiko ir tokių situacijų, kuomet techninė pagalba kelyje reikalinga dėl ištuštėjusio degalų bako ar užtrenktų raktelių. Pastebime, kad dėl spartėjančio gyvenimo tempo tokios situacijos tampa vis dažnesnės. Nuolat visur skubėdami žmonės vis dažniau pamiršta įprastus dalykus, tokius kaip degalų įsipylimas“, – sako Mindaugas Balinskas, „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovas.

Gedimų prevencija – mažiau neplanuotų sustojimų

Siekiant sumažinti automobilio gedimų tikimybę, vairuotojams reikėtų iš anksto pasirūpinti transporto priemonės technine būkle. Įprastai autoservise apsilankoma tik kartą per dvejus metus, prieš atliekant automobilio techninę apžiūrą, tačiau įvertinti automobilio būklę rekomenduojama bent kartą per metus. Žinoma, apsilankymų skaičius gali išaugti ir dėl eksploatavimo sąlygų – jeigu per metus nuvažiuojama daugiau nei 30 tūkst. kilometrų arba jeigu automobiliu važinėjama prastesniais keliais, patariama į autoservisą užsukti dar dažniau.

„Nors naujos transporto priemonės gedimų tikimybė visuomet yra mažesnė, net ir šių automobilių savininkai neišvengia techninių problemų, tokių kaip išsikrovęs akumuliatorius ar įvairūs elektronikos gedimai. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad kartais koją pakiša ne automobilio būklė, bet išsiblaškymas. Nesvarbu, ar automobilio vertė siekia 2 tūkst. eurų ar 200 tūkst. eurų, degalai pasibaigia nepriklausomai nuo transporto priemonės kainos“, – sako Saulius Stepšys, „Falck Lietuva“ generalinis direktorius.

Specialistai skaičiuoja, kad papildomos išlaidos, susijusios su automobilio transportavimu, degalų pristatymu, pakaitine transporto priemone ar nakvyne, patiriamos iš anksto nepasirūpinus pagalbos kelyje paketu, gali svyruoti nuo kelių dešimčių iki kelių tūkstančių eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Geriausias Lietuvos vairuotojas atskleidė auksinę taisyklę (13)

Antrus metus iš eilės geriausio Lietuvos vairuotojo titulą iškovojęs Kęstutis Taškūnas...

A. Juknevičiaus patarimai vairuotojams: kaip išvengti rudens pavojų (1)

Atėjus rudeniui vairuotojai turėtų „perprogramuoti“ vairavimo įgūdžius ir paruošti...

Kai kurios greičio matavimo įrangos Lietuvoje nepajėgia užfiksuoti joks radarų detektorius (21)

Nemažai šalies vairuotojų yra įsigiję radarų detektorius, kurie informuoja apie keliuose...

Vairuotojams Vilniuje ruošiamos naujovės (102)

Geros naujienos Vilniaus vairuotojams – bus atnaujinama sostinės automatizuota šviesoforų...

„Regitros“ rekordininkas egzaminą išlaikė 39 bandymu (51)

VĮ „Regitros“ atstovai tikina, kad, rugsėjo 1-ąją įsigaliojus naujai vairavimo egzaminų...

Top naujienos

„Baltųjų pėdkelnių“ legenda: paslaptingų snaiperių iš Baltijos šalių bijojo visas Kaukazas (108)

1992-ųjų rudenį, prasidėjus karui Abchazijos regione, Kaukaze ėmė rastis vadinamosios...

Sodo bendrijos gyventojams neramios dienos: laukia iškeldinimas iš namų (38)

Sodų bendrija „Baltasis gandras“ jau daugybę metų kovoja už dar sovietmečiu gautus sklypus,...

Pasinaudojo moters bejėgiškumu: atėmė viską, ką turėjo (54)

Panevėžio apylinkės teisme – beprecedentė byla. Prokurorai siekia panaikinti sandorius, kuriais...

Atrado žemėje užkastus kalinio raštelius: patiriame tai, ko žmogaus protas nėra pajėgus įsivaizduoti (105)

Naujai rekonstruotas dokumentas, kurį 1944 metais Aušvice parašė vienas Graikijos žydų kalinys,...

Situacija Ispanijoje kaista: didžiulė minia išėjo į gatves (166)

Katalonijos prezidentas Carlesas Puigdemont as šeštadienio vakarą pareiškė, kad Katalonija...

Jubiliejiniame Dž. Butkutės koncerte Kaune – trikdžiai: teko stabdyti pasirodymą (197)

Likus mažiau nei pusvalandžiui iki Džordanos Butkutės koncerto pradžios Kaune, Nemuno saloje,...

Tragedija, kuri lig šiol stovi akyse: šį nusikaltėlį privalome įkalinti iki gyvos galvos (77)

Laikas negydo žaizdų – kiekvieną dieną prieš akis stovi tragiškai pasibaigusios nakties...

Vis dar turi parako: S. Krupeckaitei – Europos čempionato sidabras (15)

Lietuvė Simona Krupeckaitė Berlyne (Vokietija) vykstančio Europos dviračių treko čempionato...

Stilingi ir atsipalaidavę programuotojai darbe vaikšto mūvėdami kojines (85)

DELFI Stilius praėjusį penktadienį apsilankė Vilniuje esančiame Izraelio bendrovės biure „ Wix...

Vienas geriausių XIX amžiaus chirurgų – 300 proc. mirtingumas ir netyčia nupjautos sėklidės (21)

Prieš anestetik ų išradimą chirurgija buvo visai kitokia. Laikas buvo viskas ir kiekvienas...