aA
Žiniasklaidoje nuolat mirga pranešimai apie skaudžias avarijas. Tampa liūdna tradicija, kad neretai antraštėse matomas ir BMW automobilio pavadinimas. Kas nutiko, kad mašinos iš Bavarijos nuolat dalyvauja incidentuose?
Avarija Jonažolių gatvėje
© DELFI / Orestas Gurevičius

Specialistai sako, kad BMW yra puikus ir dinamiškas automobilis, o didžiausia problema yra žmonių galvose. Ir ne tik BMW vairuotojų.

Lietuvoje – vis daugiau BMW

Pagal automobilių skaičių, BMW Lietuvoje užima 8-ą vietą.

Šių metų pradžios duomenimis, Lietuvoje registruota 54610 BMW trasporto priemonių. Per metus – nuo 2014 sausio iki 2015 sausio – BMW automobilių padaugėjo 2861.

Tai reiškia, kad pernai per dieną Lietuvoje buvo užregistruojama po beveik 8 BMW automobilius.

Nemoka valdyti

Geriausiu Lietuvos policininku vadintas Dalius Mackela šiuo metu ruošia būsimus pareigūnus. Per 17 metų praleistų patruliuojant, kaunietis matė ne vieną šiurpią avariją. Matė ir ne vieną avariją, kurią sukėlė BMW vairuotojai. Kuo išskirtiniai BMW mėgėjai?

„Aišku, į tokį klausimą geriausiai atsakytų psichologai, tačiau yra tokia tendencija. Yra tam tikra kategorija. Yra žmonių, kurie perka didžiules mašinas, kad kompensuotų kažkokius trūkumus. Kiti tiesiog perka BMW.

Aš negalėčiau pasakyti, kad perka būtent BMW, bet jauni žmonės renkasi BMW – tai greita mašina, o valdyti jos nemoka. Tokia yra kategorija. Kaip dirbdavome sakydavome: BMW reikia saugotis“, – DELFI teigė D. Mackela.

BMW ir vairuotojas: amžinasis klausimas arba kas ką valdo
© DELFI / Orestas Gurevičius

Buvęs pareigūnas sako, kad didžiausia problema – ne automobiliai, o nepatyrę jų vairuotojai.

„Tam tikra kategorija žmonių renkasi tam tikras transporto priemones. Yra šiokia tokia bėda. Anksčiau būdavo bėda antros kartos „VW Golf“. Aišku, negalima visko nurašyti mašinai. Reikia pažiūrėti žmonių amžių, kurie vairuoja BMW – tai daugiausiai jaunimėlis. Jiems tai greita, smagi mašina“, – sako D. Mackela.

Kas vairuoja BMW?

Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ vadovas Valentinas Naujanis sako, kad BMW vairuotojus galima nesunkiai apibūdinti. Turgaus vadovas netgi išskiria BMW vairuotojus pagal automobilio klasę.

„Jei trečias BMW – tai tipiškas vairuotojas yra jaunuolis. Trečios klasės BMW labai jaunimui patinka. Daugiausiai tokias mašinas perka jaunimas nuo 20 iki 28 metų. Jeigu žmogus iš provincijos ir jaunystė užsitęsė, tai būna ir 30 metų.

Būna kartais tėvai atsiveda vaiką nupirkti automobilį ir tėvas pagal savo sampratą siūlo jam kokį „Volkswageną“, o tas vaikas net persisukęs žiūri į BMW. Penktos klasės BMW perka kiek vyresni, gal iš emigracijos sugrįžę į BMW nori įlipti. Septintos klasės BMW jau retesni“, – DELFI teigė V. Naujanis.

Didžiausio Europoje automobilių turgaus vadovas pastebi, kad BMW pirkėjai išsiskiria iš kitų.

„Trečios klasės BMW perka jauni. Kaip čia išsireiškus – šūstresni. Bachūriukai perka 5-os klasės BMW. Tai jaunatviška mašina, dizainas, formos žavi. Kiek metų dirbu, tai BMW pirkėjai tokie... gal pasireikšti nori? Gal dinamika automobilio, paspausti gali. Šiaip BMW gražūs modeliai“, – sako V. Naujanis.

Problema – smegenys

Buvęs garsus lenktyninkas Darius Jonušis šiuo klausimu turi kategorišką nuomonę.

„Mano nuomonė vienareikšmiška. Problema yra ne BMW vairuotojai – problema yra vairuotojai. Tiesiog Lietuvoje taip susiklostė. Už pakankamai nedidelius pinigus gali nusipirkti pakankamai neblogą automobilį. Jis yra smagus, jis yra vairuojamas. Taip susiklostė. Gal tai ir įvaizdžio dalis, kad BMW geras automobilis. Iš tikro tai smagus automobilis. Bet didžiausias klausimas yra ne mašinoje – didžiausias klausimas yra galvoje“, – sako D. Jonušis.

Darius Jonušis ir Ingrida Kazlauskaitė
Darius Jonušis ir Ingrida Kazlauskaitė
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

BMW vairavimo akademijos įkūrėjas sako, kad nemažai daliai vairuotojų trūksta atsakingumo.

„Tikrai turime tą bėdą, kad daug metų Lietuvoje nieko nepadarome, kad vairuotojai išmoktų vairuoti, būti saugiais eismo dalyje. Pirmoje eilėje – sau. Visi mokymai nukreipti į tai, kad vairuotojas išlaikytų egzaminus.

Matyt, yra ir kita tema – per mažai suvokimo socialine prasme. Suvokimo, kad automobilis yra didelė bėda, jei tu netinkamai juo naudojiesi. Tai ne žaisliukas. Tai tikrai rimtas ginklas, su kuriuo reikia labai atsargiai elgtis“, – sako D. Jonušis.

Buvęs profesionalus lenktynininkas sako, kad šokiruojančios reklamos labai teigiamai paveikė vairuotojus, nesisegančius saugos diržų – dabar tokių yra mažuma. Be to, kur kas didesnį dėmesį reikia skirti būsimų vairuotojų rengimui ir instruktoriams.

„Didžiajai daugumai vairavimo mokyklų ir instruktorių trūksta kompetencijos. Kitose šalyse egzistuoja tvarka, kad yra instruktoriai, kurie moko ir atestuoja instruktorius. Šiai dienai pas mums instruktoriai turi tik formalius instruktorius“, – sako D. Jonušis.

Lietuvoje svarstoma galimybė drausti jauniems ar pradedantiems vairuotojams vairuoti galingus automobilius.

„Aš manau, kad tai visiška nesąmonė. Galingų automobilių ribojimas yra ištrauktas iš konteksto, kaip ir nemažai dalykų Lietuvoje. Ištraukiama iš konteksto ir mojuojama: o, taip yra kitose šalyse. Taip pat yra su galingais automobiliais. Su galingais automobiliais yra tam tikra specifika užsienyje. Tiesiog yra kiti mokesčiai ir jaunam žmogui, kuris neturi kapitalo, tai per brangu. Gal pirkime ne tokį galingą, nes bus pigiau“, – sako D. Jonušis.

Beje, ir pats D. Jonušis vairuoja BMW, tačiau teigia jokios neigiamos reakcijos iš kitų vairuotojų nesulaukiantis.

„Viskas priklauso, kaip tu elgiesi kelyje. Klausimas yra ne automobilyje, ne jo variklyje. Klausimas ir visos bėdos yra smegenyse. Tuose vingiuose, kurie reguliuoja tą koją ir tuose vingiuose, kurie tau pasako, kiek tu sau gali leisti, kai tiek žmonių aplink vaikšto ir važinėja. Nuvažiuok į kokią stepę, trasą ir mink su mašina kiek nori“, – sako D. Jonušis.

Atstovai: naujesnių BMW vairuotojai yra atsakingi

BMW atstovai Lietuvoje pastebėjo, kad į autoįvykius dažniausiai patenka senesni automobiliai.

„Mes visuomet pasisakėme už atsakingą ir saugų vairavimą ir raginame vairuotojus pasirinkti saugų greitį, įvertinti eismo sąlygas ir savo gebėjimus, nesvarbu, kokios markės automobilį bevairuotų. Galime patikinti, kad absoliuti dauguma naujų ir apynaujų BMW vairuotojų yra atsakingi.

Tokius automobilius renkasi sėkmingi verslininkai ir vadovai, pripažįstami savo srities specialistai. Tai žmonės, kurie jau yra nemažai pasiekę gyvenime ir kurie neturi poreikio ką nors įrodinėti kelyje.

Kad jie yra atsakingi, liudija ir draudikų statistika – jie pastebi, kad naujų automobilių vairuotojai, nepriklausomai nuo markės, yra kur kas atsargesni, nei, pvz. 10 metų ar senesnių automobilių vairuotojai“, – DELFI teigė Aurimas Tamašauskas, UAB „Krasta Auto“ BMW prekės ženklo vadovas.

"BMW M2 Coupe"
"BMW M2 Coupe"
© Gamintojo nuotr.

Teigiama, kad nuolat žiniasklaidoje ne itin teigiamame kontekste minimas BMW vardas neturi įtakos pardavimams.

„Lietuvoje BMW yra naujų automobilių „premium“ segmento lyderis – pirkėjai vertina BMW dėl šiems vokiškiems automobiliams būdingų aplinkosauginių inovacijų, kokybės, dizaino, puikių valdymo savybių, įdiegtų saugumo technologijų ir kitų išskirtinių savybių.

Kaip įgaliotieji BMW atstovai Lietuvoje, prekiaujantys naujais ir apynaujais automobiliais, matome, kad mūsų klientai yra brandūs žmonės, suprantantys, kad saugumas visų pirma priklauso nuo vairuotojo sprendimų“, – sako A. Tamašauskas.

BMW atstovai nesutinka, kad šis automobilis dažniau nei kiti patenka į autoįvykius.

„Tai – stereotipas, kuris yra klaidingas, ypač jeigu kalbame apie naujus BMW modelius ir jų vairuotojus. Jau minėjome, kad tokių automobilių vairuotojai yra atsakingi ir brandūs, tą liudija ir draudimo bendrovių statistika.

Belieka apgailestauti, kad Lietuvos keliuose vis dar turime vairuotojų, kurie nesirūpina kitų eismo dalyvių saugumu ar neturi reikiamos kvalifikacijos saugiai valdyti automobilį, ir jų veiksmai turi įtakos visuomenės požiūriui į visą vairuotojų bendruomenę.

Eismo saugumui svarbiausia, kad kiekvienas vairuotojas, bet kurios markės automobilio, laikytųsi kelių eismo taisyklių reikalavimų ir važiuotų saugiai. Beje, draudimo kompanijos, vertindamos kliento rizikingumą, neatsižvelgia į automobilio markę, nes ji neturi įtakos kliento rizikingumui. Jos vertina kitus kriterijus – vairuotojo istoriją, patirtį ir pan. Įtakos gali turėti automobilio galia, tačiau jo markė nėra svarbi“, – teigė A. Tamašauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kas antro automobilio žibintai šviečia kreivai – paaiškino, kaip pasitikrinti patiems (50)

Lietuvos techninės apžiūros ( TA ) įmonės bei asociacija „ Transeksta “ lapkričio pabaigoje...

Eismo sąlygas dalyje rajonų sunkina plikledis

Penktadienio rytą pietryčių ir rytų Lietuvoje dėl snygio, vietomis pereinančio į šlapdribą,...

Kodėl klysta tie, kurie pamatę, kad ant kelio nėra sniego, paspaudžia akceleratorių (4)

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti...

Keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai

Trečiadienio rytą Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Keliuose jau prasidėjo šventinė eismo karštinė: sunkiausia bus kitą savaitę (16)

Artėjant vienoms svarbiausių metų švenčių – Šv. Kalėdoms ir Naujiesiems metams, – miestų...

Top naujienos

Apklausa: „valstiečiai“ iš balos lipa sausi, kova naudinga dviem partijoms (412)

Nei Registrų centro istorijos, nei istorijos dėl vaiko teisių, nei prasidėję mokytojų streikai...

Gyvai / Kalėdinė DELFI Diena iš švenčių laukiančio Vilniaus

Kalėdinė “DELFI Diena” šį penktadienį sveikinasi iš švenčių laukiančio Vilniaus. Ką per...

Gydytojai draudžia keisti vaistus dėl galimų pasekmių, o valstybė skatina: beveik 30 tūkstančių ant liepto krašto prie Seimo surengtas piketas (61)

Pernai liepą pasikeitus kompensuojamųjų vaistų kainynui, beveik 30 000 epilepsija sergančiųjų...

Meilutytės nesėkmė: neįveikė pusfinalio barjero ir liko be antro apdovanojimo (15)

Antra medalių medžioklės dalis Hangdžou (Kinija) vykstančiame pasaulio plaukimo čempionate...

Arūnas Milašius. Vardan pigių malkų prašvilpėme progą sukurti orią valstybę (26)

Kaip tikina valdžia, kitais metais mes negyvensime chaose, nes priėmėme biudžetą. Klestinčios...

Kalėdų stalas. Gardi idėja Kalėdų pietums – orkaitėje keptas mėsos kepsnys „Kankorėžis“ (3)

Nuo seno laikomasi papročio, kad ant Kūčių stalo turi nugulti 12 patiekalų. Artėjant...

Lietuvos turizmo „oskarai“: paskelbtas nominantų sąrašas

Šiandien pradedamas balsavimas internetu tradiciškai renkant Turizmo sėkmingiausius 2018....

Nauja NATO kova su Rusija: įspėja, kad įtampa gali tapti nebesuvaldoma (69)

NATO jau kartą šiais metais išstūmė Rusiją kovoje dėl įtakos buvusiuose komunistiniuose...

Mauricas: Lietuva negaus 500 mln. eurų paramos, nes yra per „pigi“ 0_0 (361)

Ne paslaptis buvo tai, kad nuo 2020 metų Lietuvai mažės Europos Sąjungos (ES) finansinė parama....

Dešimtmetį eglutės nepuošusi Birutė Navickaitė dabar nori tik vieno (12)

Birutės Navickaitės namuose sužibo balta it sniegas Kalėdų eglutė. Pasirodo, kad Seimo nario...