Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys, laidoje „Delfi“ rytas, teigė, kad vien per praeitus mus pareigūnai užfiksavo ir administracinėn atsakomybėn patraukė daugiau nei 50 tūkst. vairuotojų, kurie rankomis naudojosi mobiliojo ryšio įrenginiais. O tai yra netgi daugiau nei buvo užfiksuota 2021 metais, mat tuomet tokių vairuotojų skaičius siekė 40 tūkst.

„Statistika didėja ir tai rodo, kad turime problemą. Šiemet, iki gegužės mėnesio, atsakomybėn jau patraukta 13 tūkst. tokių vairuotojų. Tai rodo, kad vairuojant transporto priemonę nesinaudoti mobiliuoju įrenginiu rankomis, kad visas dėmesys būtų sutelktas į tai, kaip mes dalyvaujame eisme ir kaip vairuojame, dar atsakingumo trūksta. Dėl to turime taikyti įstatymo numatytas sankcijas“, – komentavo V. Grašys.

Atsižvelgiant į tai, kad nuo gegužės 1 dienos įsigaliojo Kelių eismo taisyklių pakeitimai, kuriais patikslinta, kada naudotis mobiliuoju telefonu prie vairo yra leidžiama bei kokiais atvejais draudžiama, V. Grašys pabrėžė, kad viena tikrai nesikeičia – vairuojant rankomis naudotis mobiliuoju telefonu yra draudžiama.

„Vairuojant naudotis telefonu rankomis yra draudžiama išskyrus atvejus, kai yra stovima, tačiau čia neturima omenyje atvejų, kai stovima automobilių grūstyje, praleidžiant pėsčiuosius ar laukiant žalio šviesoforo signalo. Naudotis telefonu galima tais atvejais, kai telefonas įdėtas į specialų dėklą ir naudojamasi laisvų rankų įranga ir tuomet, kai naudojamasi automobilio multimedijos ar kita įranga, kuri valdo mobilųjį įrenginį. Paimti telefoną ir jį liesti rankomis šiais atvejais negalima“, – priimtus pakeitimus vardijo pareigūnas.

V. Grašys patikslino, kad tai, jog telefonas įtvirtintas specialiame laikiklyje, nereiškia, kad juo galima naudotis jį liečiant rankomis. Draudimas naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis galioja ir tokiu atveju, mat naudotis laikiklyje pritvirtintu telefonu galima tik tuo atveju, jei juo naudojamasi pasitelkiant laisvų rankų įrangą.

„Rankomis naudotis telefonu negalima. Jei jis (telefonas – „Delfi“) yra laikiklyje, juo galima naudotis tik laisvų rankų įranga. Valdyti telefoną galima įranga esančia ant vairo arba multimedijoje, kai telefonas prijungtas prie automobilio valdymo sistemos“, – patikslino V. Grašys.

Pareigūnas teigė, kad priėmus tokius pakeitimus, tikimasi padidinti vairuotojų supratimą apie tai, jog vairuojant liesti telefoną rankomis – nevalia. Vis dėlto, jis teigė, kad praktikoje tenka išgirsti įvairių vairuotojų pasiteisinimų, mat vieni aiškina, kad stovėdami grūstyje jie eisme nedalyvauja, kiti teigia ne telefonu naudojęsi, o pasikasyti norėję, kiti tvirtina, kad vėluodami į darbą skubėjo apie tai pranešti kolegoms.

„Vis dėlto, tokiais atvejais mes dažnai sakome, kad geriau pavėluoti, bet vis tik atvykti į darbą nei patekti į eismo įvykį ir turėti tam tikrų problemų. Vėlgi, tikrai įvyksta nemažai tokių eismo įvykių, kuomet vienaip ar kitaip paaiškinti eismo įvykio priežastis – labai sudėtinga, kaip tik tai galvoti, kad asmuo vairuojantis transporto priemonę buvo dėmesį nukreipęs kažkur kitur – į mobilųjį telefoną, į maistą, dar kažkur, kas kartais tikrai labai liūdnai baigiasi“, – komentavo pareigūnas.

V. Grašys pabrėžė, kad esant intensyviam eismui bei didesniam greičiui, netgi kelios sekundės ar net sekundė praleista nukreipus dėmesį nuo kelio, gali baigtis eismo įvykiu. Jis atkreipė dėmesį, kad dėl šios priežasties įvyksta ir tokios eismo nelaimės, kuomet būna sužalojami ar žūsta žmonės.

Tiesa, anot pareigūno, naudojimasis mobiliuoju – ne vienintelę veikla, kuria vairuotojai užsiima prie vairo, mat pasitaiko ir tokių atvejų, kai moterys vairuodamos bando pasirūpinti ir savo makiažu, o vyrai – nusiskusti barzdą. V. Grašys teigia, kad dažniausiai, tokiais atvejais vienu metu nei vairuoti, nei pasirūpinti savo išvaizda vairuotojams tinkamai nepavyksta, todėl svarbu, kad užuot užsiėmę pašaline veikla, vairuotojai susitelktų į saugumą.

Paklausus apie baudas laukiančias vairuotojų, V. Grašys akcentavo, kad pirmiausia, kiekvienas vairuotojas turi suprasti, kad didžiausia atsakomybė yra tai, jog naudodamiesi telefonu ar užsiimdami kita pašaline veikla prie vairo, jie rizikuoja savo bei kitų sveikata ir gyvybe.

Vis dėlto, anot jo, pagal įstatymą, tokiais atvejais numatoma nuo 60 iki 90 eurų piniginė bauda, o tokį pažeidimą padarius pakartotinai, vairuotojui gali būti atimta teisė vairuoti iki 3 mėn.

„Mano rekomendacija – ne bandyti, kokią atsakomybę numato įstatymo leidėjas, o paprasčiausiai daryti pokytį savyje, atsisakyti mobiliojo įrenginio vairuojant. Kitas momentas – atsisakyti toleruoti tokį elgesį, kai būname keleivio pozicijoje, o vairuotojas į rankas paima mobilųjį įrenginį, nes tikrai yra ne vienas ir ne du eismo įvykiai, kuomet būtent dėl vairuotojo nedėmesingumo labiau nukenčia keleiviai“, – aiškino V. Grašys.

Pareigūnas taip pat priminė, kad tokie vairuotojai, kurie nevengia vairuodami į rankas paimti ir mobilųjį telefoną, atsakomybės gali sulaukti netgi tuomet, kai nebūna sustabdyti policijos pareigūnų, mat visoje šalyje dirba ir nežymėti policijos automobiliai, todėl užfiksavus tokį pažeidimą vairuotojas be atskiro sustabdymo per 24 val. gali sulaukti pranešimo apie paskirtą administracinės atsakomybės nuobaudą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)