aA
Važiavimas per sankryžas ir posūkiai į kairę yra aiškiai apibrėžti Kelių eismo taisyklėse (KET), tačiau policijos statistika rodo, kad eismo įvykiai čia galima prilyginti epidemijai, mat šiemet kas penktas eismo įvykis, kuriame buvo sužeisti žmonės, įvyko būtent sankryžose, kai buvo nepaisoma važiavimo pirmenybės.
© DELFI / Karolina Pansevič

Tokie duomenys rodo, kad eismo įvykiai, kai žmonės nepaiso ženklinimo ir kitų eismo dalyvių pirmenybės, yra netgi dažnesni nei tie, kurie įvyksta nesilaikant saugaus važiavimo greičio.

„Tikra epidemija. Gegužę ketvirtadalis visų eismo įvykių yra būtent susiję su važiavimu sankryžose nesilaikant pirmenybės taisyklės“, – konstatavo Marija Kazanovič, Lietuvos Kelių policijos tarnybos (LKPT) vyresnioji specialistė.

Vienas ryškesnių atvejų, kurį prisiminė pareigūnė, Šakių rajone įvykusi avarija, kai jauna vairuotoja iš šalutinio kelio į sankryžą išvažiavo neįsitikinusi, jog tą daryti saugu, ir nepraleido pagrindiniu keliu važiavusio automobilio.

Per susidūrimą buvo sužeisti net keturi vaikai: 1-erių, 2-ejų, 3-ejų metų mergytės ir 2-ejų metų berniukas. Be to, pabrėžė pašnekovė, vaikai automobilyje buvo vežami , nepasodinti į vaikiškas kėdutes.

Apsižvalgyti triskart

Nors įprastai sankryžose yra aiškiai pažymėta, kur šalutinis kelias, kur – pagrindinis, M. Kazanovič akcentavo, kad visais atvejais išvažiuodamas iš šalutinio kelio vairuotojas turėtų įsitikinti, kad tą daryti saugu.

„Reikia apsižvalgyti. Ne kartą, o du ar tris, į sankryžą įvažiuoti atsargiai, įsitikinti, kad nevažiuoja jokia transporto priemonė, pavyzdžiui, kad pagrindiniu keliu nevažiuoja dviratis ar paspirtukai“, – akcentavo pareigūnė.

Ir nors lygiareikšmių sankryžų, kuriose nėra pirmumą nurodančių ženklų, Lietuvoje ne tiek ir daug, verta prisiminti, kad tais atvejais, kai sankryžoje susikerta lygiareikšmiai keliai, vairuotojams derėtų vadovautis vadinamąja „dešinės rankos taisykle“. Šioji nurodo, kad pirmenybę turi tas, kuris artėja iš dešinės pusės.

Avarijas sankryžose policija vadina epidemija: vairuotojai pamiršo taisykles
© DELFI / Paulius Garkauskas

Dešiniosios rankos taisyklė galioja ne tik sankryžose. Pavyzdžiui, jeigu į antrą eismo juostą vienu metu rikiuojasi automobiliai iš pirmos ir trečios juostų, pirmenybę turi tas, kuris rikiuojasi iš pirmos. Taisyklė galioja ir įvažiuojant bei išvažiuojant iš greitėjimo ar lėtėjimo juostų – įvažiuojantis į lėtėjimo ar greitėjimo juostą turi praleisti iš šių juostų išvažiuojančius automobilius.

Kaip pasukti į kairę

Posūkiai į kairę – dar vienas skaudžių nelaimių Lietuvos keliuose šaltinis. Šį pavasarį garsiai nuskambėjo atvejis, kai Panevėžyje sukdamas į kairę vairuotojas nepastebėjo ir nepraleido pagrindiniu keliu važiavusio motociklininko. Pastarasis nuo patirtų sužalojimų žuvo.

M. Kazanovič akcentavo, kad dažniausiai avarijos sukant į kairę įvyksta tada, kai posūkį darantys vairuotojai nepraleidžia priešinga kryptimi važiuojančių transporto priemonių. Nemaža dalis avarijų nutinka ir todėl, kad nepastebima mažesnių, sunkiau pastebimų motociklų ir dviračių.

Taisyklės, kaip elgtis sukant į kairę ir nepakliūti į avariją, pasak M. Kazanovič, nėra. Ji patarė vairuotojui įdėmiai žvalgytis, būti budriam ir neskubėti – į kairę sukti tik tada, kai yra visiškai tikras, kad niekam nesukliudys ir neužkirs kelio.

„Juk ne veltui laikome vairavimo egzaminus ir turime vairuotojo pažymėjimus. Tas pažymėjimas preziumuoja, kad žmogaus sugebėjimai yra užtektini ir jis geba įvertinti greitį, atstumą ir manevrą atlikti saugiai“, – kalbėjo pareigūnė.

Avarijas sankryžose policija vadina epidemija: vairuotojai pamiršo taisykles
© DELFI / Karolina Pansevič

Į kurią juostą įsukti

Nemažai konfliktinių situacijų kyla tuomet, kai sukantys į kairę užsidegus žalios spalvos šviesoforo sekcijai susiduria su tais, kurie iš priešingoje kryptyje esančios gatvės suka į dešinę, naudodamiesi prie šviesoforo pakabinta metaline lentele su rodykle į kairę.

Avarijos atliekant tokius manevrus nutinka tuomet, kai į kairę sukantis vairuotojas nusprendžia pasirinkti pačią pirmą, dešiniausią, eismo juostą, į kurią įvažiuoja į dešinę sukantis vairuotojas.

Visgi čia vairuotojams derėtų prisiminti KET taisykles nurodančias, kad jeigu į kairę sukama iš vienintelės tą daryti leidžiančios juostos, galima rinktis bet kurią reikiamą juostą manevro pabaigoje. Kitaip tariant, vairuotojas neprivalo pasirinkti antros ar trečios eismo juostos, gali sukti tiesiai į pirmąją. Tad vairuotojai, sukantys į dešinę vadovaudamiesi metaline lentele prie šviesoforo turėtų į tai atkreipti dėmesį ir paisyti važiavimo pirmumo.

Kiek kitokia situacija tuomet, jei sukti į kairę leidžiama iš dviejų ar daugiau juostų. Sukant į kairę tokiu atveju, vairuotojas privalo pasirinkti tą juostą, iš kurios suka. Tai yra, jei vairuotojas suka iš kairiausios juostos, atlikęs manevrą jis taip pat privalo atsidurti kairiausioje juostoje.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(19 žmonių įvertino)
5.0000

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę? (74)

Jau nuo lapkričio 1-osios papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis montavimas bus draudžiamas,...

Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose (3)

Vilniaus daugiabučių namų kiemuose bus daugiau tvarkos ir patogumo: sostinės savivaldybė šiemet...

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet (1)

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Draudikai bara tėvus: taip skuba į darbą, kad nesirūpina, kaip paleidžia vaikus prie mokyklų (6)

Nors pirmasis mokslo metų mėnuo baigėsi, prie ugdymo įstaigų rytais dar itin sunku išvengti...

Palygino Lietuvą ir Olandiją: kuo skiriasi keliuose esančios linijos ten ir čia (46)

Keliaudami automobiliu po Europą dažnai palyginame kelių kokybę Lietuvoje ir užsienyje. Kelių...

Top naujienos

Gaisro metu Alytuje kritęs zuikis atiduotas tyrimams: pirmos žinios iš veterinarų baugina meras: jei tai bus patvirtina, liūdna ne tas žodis (274)

Spalio 18 dieną, t.y. trečiąją milžiniško padangų perdirbimo gamyklos gaisro dieną, Alytaus...

Navickienė: šis balsavimas parodė, kad vienam agrooligarchui ir jo kombainui pasibaigė dyzelis (261)

Seime renkami parašai siekiant inicijuoti pirmalaikius Seimo rinkimus pavasarį. Prie iniciatorių...

JK parlamentarai atmetė Johnsono siūlytą „Brexit“ vykdymo planą (55)

Borisas Johnsonas antradienį pagaliau turėjo progą parlamentui pateikti savo „Brexit“...

Maslobojevas pirmoje pasaulio kikbokso čempionato kovoje pasiuntė varžovą į nokautą (52)

Įspūdinga pergale WAKO pasaulio kikbokso čempionatą Sarajeve, Bosnijoje ir Hercegovinoje, pradėjo...

Šiluma pradeda „galvoti“ apie pasitraukimą iš Lietuvos (2)

Šiąnakt per Lietuvą nusidrieks debesų juosta, bet žymesnio lietaus nesulauksime. Rimstant...

Turintiems didelį darbo stažą – gera žinia iš Seimo (39)

Seimas spręs, ar ne mažesnį kaip 40 metų darbo stažą turintys šalies gyventojau galėtų...

BMW skrydis Vilniuje: rėžėsi į stulpą, jį nulaužė ir apsivertė papildyta (39)

Vėlų antradienio vakarą Vilniuje įvyko avarija. Pirminiais duomenimis, susidūrė du...

Daug ir naudingai žaidęs Kalnietis su „Lokomotiv“ pralaimėjo Belgrade

Belgrado „Partizan“ (4-0) ir toliau žygiuoja Europos taurės varžybose be pralaimėjimų....

Mokslų daktarė įvardijo maisto produktus, kurie stiprina imuninę sistemą, saugo nuo vėžio ir didina vyrų vaisingumą (76)

Pastaruoju metu selenas sulaukia vis daugiau dėmesio. Ir nieko keisto, nes jis yra vienas iš...

Johnsonas skelbia pertrauką „Brexit“ sutarties tvirtinimui (3)

Didžiosios Britanijos premjeras Borisas Johnsonas antradienį paskelbė stabdantis pastangas...