Visų automobilių gamintojai nustato intervalus, kas kiek laiko ar kiek kilometrų nuvažiavus reikia keisti eksploatacinius skysčius. Tačiau automobilyje yra vienas skystis, dėl kurio nereiktų sukti galvos – specialistai tikina, kad freono keisti nėra būtina, jei kondicionierius veikia nepriekaištingai.
© Shutterstock nuotr.

Tai negalioja visiems kitiems skysčiams, kaip variklio, pavarų dėžės tepalai, aušinimo ar stabdžių skysčiai. Ekspertai primygtinai rekomenduoja laikytis gamintojo nurodymų, nes kitaip kelionė gali baigtis skaudžia nelaime.

Freonas nekeičiamas

DELFI gavo skaitytojo laišką. Vairuotojas pasakoja, kad jau 11 metų važinėja su 1997 metų gamybos automobiliu ir nė karto nekeitė freono, o kondicionierius puikiausiai veikia. Tas pats su stabdžiais – vyras sako, kad nė karto nekeitė stabdžių skysčio ir nebuvo jokių problemų, nors interneto portaluose ir „Youtube“, anot skaitytojo, netrūksta patarimų keisti tiek vieną, tiek kitą kas keletą metų.

Specialistai sutinka, kad freono nei papildyti, nei keisti nereikia. Jei freonas dingsta, tai problema yra sistemoje.

„Aš manau, kad freono keisti nereikia. Jei yra reikalas, reikia jį papildyti, tačiau svarbiausia yra nustatyti priežastį, kodėl jo trūksta“, – sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) profesorius Saugirdas Pukalskas.

„Iš esmės freono keisti nereikia ir papildyti jo nereikia – jei sistema tvarkinga, freono kiekis nesikeičia. Juk namuose šaldytuvas veikia lygiai tokiu pačiu principu ir niekas nekiša nagų, jei viskas veikia. Lygiai tas pats su automobiliais. Sistema arba šaldo, arba nešaldo. Jei sistema nesandari, tada atliekamas freono papildymas, tačiau tai reiškia, kad sistema jau yra netvarkinga. Žmonės galvoja, kad freoną reikia papildyti ir tai yra normali operacija, tačiau iš tiesų freonas niekur neturėtų dingti“, – paaiškina automobilių serviso tinklo „Flix Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

Automobilių priežiūra: yra viena išimtis iš taisyklės
© Reuters / Scanpix

Keisti freono įprastai nereikalauja ir automobilių gamintojai.

„Gamintojų yra aiškiai nurodyta, kada reikia keisti eksploatacinius skysčius. Būna, kad rekomenduojama antfrizą keisti kas 50 tūkst. km, stabdžių skystį – kas dvejus metus. Visi gamintojai nustato intervalus ir visus skysčius reikia keisti. Tiesa, freonas į šią kategoriją nepatenka ir man neteko matyti, kad gamintojas rekomenduotų pakeisti freoną. Freono nereikia nei keisti, nei papildyti, jei sistema yra sandari, o visi kiti eksploataciniai skysčiai – tepalai, antifrizas, stabdžių skystis, pavarų dėžės tepalas, reduktoriaus tepalai – turi nustatytus gamintojų reikalavimus, kiek kiekvienas skystis tarnauja“, – sako V. Paškauskas.

Liūdnos pasekmės

Freonas šiuo atveju yra išimtis iš taisyklės. Jei freono savybės nesikeičia, tai skysčiai laikui bėgant nuo intensyvaus naudojimo praranda savo savybes.

„Tiesiog keičiasi tepalo savybės. Dabar tepalai turi aibę priedų, kurie pagerina jo įvairiausius parametrus. Visai tai sensta ir praranda savybes, o tada jis tinkamai neatlieka savo funkcijos. Dėl ir variklis greičiau dyla, užsiteršia, prasideda įvairiausios problemos. Taip, automobilis važiuos, bet klausimas, kiek jis važiuos? Aš pats esu girdėjęs, kad taksistai, tarkime, su „Toyota Prius“ važiuoja po 50 tūkst. km ir nekeičia alyvos, bet jie žino, kad tą automobilį parduos ir viskas. Tiesiog automobilis nuvaromas iki pat pabaigos. Jam visiškai nesvarbu, kokia bus ta automobilio būklė“, – teigia S. Pukalskas.

Nekeičiant stabdžių skysčio apskritai kyla reali grėsmė.

Automobilių priežiūra: yra viena išimtis iš taisyklės
© Gamintojo nuotr.

„Sistemoje kaupiasi drėgmė, o drėgmė gali padaryti taip, kad intensyviai stabdant skystis pradės virti. Drėgmė tai yra vanduo, o jei vanduo pradės virti susikaups garai ir bus garų kamštis, o stabdžiai staiga dings. Kita vertus, dėl vandens stabdžiai gali žiemą užšalti. Gerai, mes galime važinėti iki tam tikros ribos, kol nėra ekstremalių sąlygų, bet jei kažkas nutiks, gamintojas jau nebus už tai atsakingas, nes jūs netinkamai prižiūrėjote automobilį“, – paaiškina S. Pukalskas.

Tiesa, specialistai sutinka, kad gamintojai pasilieka tam tikrą rezervą, nes neįmanoma nustatyti, kokiomis sąlygomis bus eksploatuojamas kiekvienas automobilis.

„Nėra vienodų sąlygų, o gamintojas, žinoma, turi tam tikras protingas ribas ir neleidžia visiško alyvos ar kitų eksploatacinių skysčių susidėvėjimo. Jei kažkas nori nekeisti alyvos, tai reikia nuolat žiūrėti jos būklę – tirti oksidacines, kitas savybes. Jei kažkas sugebėtų imti tokius mėginius, stebėti visų skysčių būklę, tai puiku, valio, labai gerai. Bet kas tuo užsiima? Bus daug daugiau išlaidų, nei atlikti techninę priežiūrą, kaip nurodo gamintojas“, – konstatuoja S. Pukalskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Sprendžia perėjų saugumo problemą (3)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga? (9)

Apie kai kurias automobilių, išmaniųjų telefonų bei kitas funkcijas yra kalbama, jog jos...

Šalies keliuose – dešimtys naujų policijos automobilių (83)

Ketvirtadienį Policijos departamente pristatyta dar viena serija naujų tarnybinių automobilių,...

Automobilio šeimininkas techninėje apžiūroje: dalyvauti negalima stebėti – kur dėti kablelį? (31)

Viso labo 17-24 metrų ilgio techninės apžiūros stotyse esančias patikros linijas automobilis...

Top naujienos

Ką daryti, kai netenkina atlikti remonto darbai (1)

Kai vieni nesugebame ko nors pasidaryti, kviečiame pagalbą – tai įprasta. Pagalbos prireikė ir...

Baltijos jūroje stebi Rusijos povandeninius laivus: jų medžioti skrenda iš Šiaulių (65)

Dar praėjusią savaitę dėmesiui nukrypus į audringą NATO viršūnių susitikimą Briuselyje,...

Prabilo po kontroversiško finalo nušvilptas teisėjas: tai savo širdyje aš nešiosiu amžinai (86)

Ne Kylianas Mbappe , ne Antoine'as Griezmannas ir ne Paulis Pogba . Taip pat ir ne Luka Modričius...

MH17 tragedija: rusų propagandistai ėmėsi neįtikėtinų triukų (412)

Lygiai prieš ketverius metus – 2014 metų liepos 17 dieną – Ukrainos Donecko srityje buvo...

Viena keisčiausių pramogų Rusijoje: galėjome žūti arba pakliūti policijai (40)

Naujausia mada ir visiškas hitas Sankt Peterburgo mieste, Rusijoje , – vaikščioti namų...

Vietoje vilniečių pamėgtos legendinės kavinės duris atvėrė nauja vieta: pažiūrėkite, kaip atrodo dabar

Gedimino prospekte esančiame prekybos centre GO9 šešerius metus veikęs restoklubas „Studio 9“...

Tobulas biznio planas: prašo tūkstančių už nemokamą paslaugą (17)

Kai kurie vairuotojai mėgsta pasirodyti išskirtiniais ne tik įsigydami dėmesį atkreipti...

Gyvai / UEFA Čempionų lygos atsakomasis mūšis: APOEL – „Sūduva“ (20)

UEFA Čempionų lygoje debiutuojantys Marijampolės „Sūduvos“ futbolininkai Kipre mėgina...

Reta liga vaikai Lietuvoje serga dažniau nei kitose šalyse: nurodė 10 įspėjamųjų ženklų

„ Imunodeficita i – labai retos ligos, – sako Vaikų ligoninės Vaikų onkohematologijos centro...

Elle Grigaitis persigalvojo dėl skyrybų: ištekėjusi už Žilvino myliu gyvenimą (31)

„Jis nėra sutvertas santuokai ir man gyvenimas su tokiu vyru nėra tinkamas. Visa tai yra tiesa“,...