aA
Visų automobilių gamintojai nustato intervalus, kas kiek laiko ar kiek kilometrų nuvažiavus reikia keisti eksploatacinius skysčius. Tačiau automobilyje yra vienas skystis, dėl kurio nereiktų sukti galvos – specialistai tikina, kad freono keisti nėra būtina, jei kondicionierius veikia nepriekaištingai.
© Shutterstock nuotr.

Tai negalioja visiems kitiems skysčiams, kaip variklio, pavarų dėžės tepalai, aušinimo ar stabdžių skysčiai. Ekspertai primygtinai rekomenduoja laikytis gamintojo nurodymų, nes kitaip kelionė gali baigtis skaudžia nelaime.

Freonas nekeičiamas

DELFI gavo skaitytojo laišką. Vairuotojas pasakoja, kad jau 11 metų važinėja su 1997 metų gamybos automobiliu ir nė karto nekeitė freono, o kondicionierius puikiausiai veikia. Tas pats su stabdžiais – vyras sako, kad nė karto nekeitė stabdžių skysčio ir nebuvo jokių problemų, nors interneto portaluose ir „Youtube“, anot skaitytojo, netrūksta patarimų keisti tiek vieną, tiek kitą kas keletą metų.

Specialistai sutinka, kad freono nei papildyti, nei keisti nereikia. Jei freonas dingsta, tai problema yra sistemoje.

„Aš manau, kad freono keisti nereikia. Jei yra reikalas, reikia jį papildyti, tačiau svarbiausia yra nustatyti priežastį, kodėl jo trūksta“, – sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) profesorius Saugirdas Pukalskas.

„Iš esmės freono keisti nereikia ir papildyti jo nereikia – jei sistema tvarkinga, freono kiekis nesikeičia. Juk namuose šaldytuvas veikia lygiai tokiu pačiu principu ir niekas nekiša nagų, jei viskas veikia. Lygiai tas pats su automobiliais. Sistema arba šaldo, arba nešaldo. Jei sistema nesandari, tada atliekamas freono papildymas, tačiau tai reiškia, kad sistema jau yra netvarkinga. Žmonės galvoja, kad freoną reikia papildyti ir tai yra normali operacija, tačiau iš tiesų freonas niekur neturėtų dingti“, – paaiškina automobilių serviso tinklo „Flix Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

Automobilių priežiūra: yra viena išimtis iš taisyklės
© Reuters / Scanpix

Keisti freono įprastai nereikalauja ir automobilių gamintojai.

„Gamintojų yra aiškiai nurodyta, kada reikia keisti eksploatacinius skysčius. Būna, kad rekomenduojama antfrizą keisti kas 50 tūkst. km, stabdžių skystį – kas dvejus metus. Visi gamintojai nustato intervalus ir visus skysčius reikia keisti. Tiesa, freonas į šią kategoriją nepatenka ir man neteko matyti, kad gamintojas rekomenduotų pakeisti freoną. Freono nereikia nei keisti, nei papildyti, jei sistema yra sandari, o visi kiti eksploataciniai skysčiai – tepalai, antifrizas, stabdžių skystis, pavarų dėžės tepalas, reduktoriaus tepalai – turi nustatytus gamintojų reikalavimus, kiek kiekvienas skystis tarnauja“, – sako V. Paškauskas.

Liūdnos pasekmės

Freonas šiuo atveju yra išimtis iš taisyklės. Jei freono savybės nesikeičia, tai skysčiai laikui bėgant nuo intensyvaus naudojimo praranda savo savybes.

„Tiesiog keičiasi tepalo savybės. Dabar tepalai turi aibę priedų, kurie pagerina jo įvairiausius parametrus. Visai tai sensta ir praranda savybes, o tada jis tinkamai neatlieka savo funkcijos. Dėl ir variklis greičiau dyla, užsiteršia, prasideda įvairiausios problemos. Taip, automobilis važiuos, bet klausimas, kiek jis važiuos? Aš pats esu girdėjęs, kad taksistai, tarkime, su „Toyota Prius“ važiuoja po 50 tūkst. km ir nekeičia alyvos, bet jie žino, kad tą automobilį parduos ir viskas. Tiesiog automobilis nuvaromas iki pat pabaigos. Jam visiškai nesvarbu, kokia bus ta automobilio būklė“, – teigia S. Pukalskas.

Nekeičiant stabdžių skysčio apskritai kyla reali grėsmė.

Automobilių priežiūra: yra viena išimtis iš taisyklės
© Gamintojo nuotr.

„Sistemoje kaupiasi drėgmė, o drėgmė gali padaryti taip, kad intensyviai stabdant skystis pradės virti. Drėgmė tai yra vanduo, o jei vanduo pradės virti susikaups garai ir bus garų kamštis, o stabdžiai staiga dings. Kita vertus, dėl vandens stabdžiai gali žiemą užšalti. Gerai, mes galime važinėti iki tam tikros ribos, kol nėra ekstremalių sąlygų, bet jei kažkas nutiks, gamintojas jau nebus už tai atsakingas, nes jūs netinkamai prižiūrėjote automobilį“, – paaiškina S. Pukalskas.

Tiesa, specialistai sutinka, kad gamintojai pasilieka tam tikrą rezervą, nes neįmanoma nustatyti, kokiomis sąlygomis bus eksploatuojamas kiekvienas automobilis.

„Nėra vienodų sąlygų, o gamintojas, žinoma, turi tam tikras protingas ribas ir neleidžia visiško alyvos ar kitų eksploatacinių skysčių susidėvėjimo. Jei kažkas nori nekeisti alyvos, tai reikia nuolat žiūrėti jos būklę – tirti oksidacines, kitas savybes. Jei kažkas sugebėtų imti tokius mėginius, stebėti visų skysčių būklę, tai puiku, valio, labai gerai. Bet kas tuo užsiima? Bus daug daugiau išlaidų, nei atlikti techninę priežiūrą, kaip nurodo gamintojas“, – konstatuoja S. Pukalskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kreipėsi į paspirtukų vairuotojus: žinoti KET neužtenka, kai kurios taisyklės – nerašytos (131)

Spūsčių išvengti ir ekologiškai keliauti gyventojai vis dažniau kaip alternatyvią transporto...

Vieną savaitės dieną vairuotojams reikėtų vairuoti ypač atidžiai (1)

Kiekvieną penktadienį vairuotojai turėtų būti susikaupę labiau nei bet kada. Draudimo bendrovės...

Ką turite žinoti, kad kelyje per šventes būtumėt saugūs

Velykų savaitgalį nemažai žmonių vyksta aplankyti artimuosius, keliauja automobiliais,...

Spręs, ar dviratininkams dieną reikia liemenių ir ar leisti važiuoti per perėjas nenulipus nuo dviračio (319)

Seimo valdyba, atsižvelgdama į Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisijos siūlymą, nusprendė...

5 klaidos, dėl kurių paspirtukų vairuotojai patenka į incidentus (27)

Atšilus orams vis daugiau žmonių kelionei į darbą ar pasivažinėjimams renkasi ne automobilius,...

Top naujienos

Rinkimų kampanija Ukrainoje pranoko visus Kremliaus lūkesčius (96)

Artėjant prezidento rinkimams , kampanijos pačios tapo informacinio karo dalyvėmis, ir tai labai...

80-metis radiologas seniai svajoja apie pensiją, bet išeiti dar negali: turi patarimą, kaip ilgiau gyventi (36)

„Mes, radiologai, juokaujame, kad mūsų tokia profesija, jog reikia turėti geras akis ir vieną...

Siaubingo Paryžiaus katedros gaisro tyrime – pirmosios išvados (187)

Prancūzijos tyrėjai nustatė tikslią vietą, kur kilo Paryžiaus Dievo Motinos katedrą praėjusį...

Ūkininkai bijo – šių metų derlius bus per pigus kokios lietuviškos uogos pelningiausios (113)

Šis pavasaris sodininkus ir uogininkus iš vienos pusės džiugina, nes nebuvo iššalimų, sodai ir...

Nausėda viešai sureagavo į naujausius reitingus (614)

Šeštadienį paaiškėjo, kad Konservatorių kandidatė prezidento rinkimuose Ingrida Šimonytė...

„Samsung“ sulankstomi telefonai: ar jie išgyvens? (41)

Vienas opiausių klausimų dėl sulankstomų telefonų: ar jie išgyvens tą... sulankstymą? Panašu,...

Apvalūs klubai ir šlaunys? Štai, kokie džinsai tinka kriaušės formos figūrai (3)

Turinčioms kriaušės figūrą merginoms ir moterims svarbiausia – suteikti vientisumo savo...

Astrologai prognozuoja: kokie būsite seneliai pagal Zodiako ženklą

Net jei nesate ištikimas horoskopų skaitytojas, siūlome pasmalsauti, ką žvaigždės sako apie jus...

Močiutė parodė natūralius kiaušinių marginimo būdus: tokius kiaušinius galėsite net suvalgyti (19)

Močiutė parodė klasikinius būdus , kaip dažyti kiaušinius natūraliai, nes dažnai cheminiais...