Nuo stiklų montavimo pradžios jų paklausa nuolat augo, o tai skatino gamintojus tobulinti gaminio kokybę. Netrukus gamintojai pradėjo siekti, kad automobiliai turėtų ne tik priekinį stiklą, bet ir stogą, ir šoninius skydus.

1919 metais jau 9 iš 10 automobilių turėjo stogą ir šonines uždangas. Šios naujovės užtikrino puikią apsaugą nuo vėjo, dulkių, purvo, skraidančių vabzdžių. Automobilį vairuoti tapo malonu bet kokiu oru, bet kokiu keliu.

Šiuolaikinių automobilių stiklai apsaugo keleivius nuo kelio skaldos, nuo šiukšlių, kad jos nepatektų saloną. Per eismo įvykį jie esančius automobilyje žmones gali apsaugoti, kad neiškristų. Be to, stiklai garantuoja puikų matomumą.

Todėl svarbiausi priekinio stiklo konstrukcijos kriterijai yra šie:

• smūgio žmogaus galva į stiklą kriterijus (saugumas);

• optinis stiklo skaidrumas (saugumas);

• horizontalus, vertikalus, kombinuotasis išlenkimas (konstrukcinis sudūrimas);

• paviršiaus kontrolė (valytuvų sistemos dalys, stiklo paviršiaus automatika);

• svoris ir aerodinamika (įtaka kuro sąnaudoms);

• aerodinamika (įsibėgėjimo efektyvumas).

Europos standarto E43R ženklas suteikiamas stiklui, atitinkančiam visus kokybės ir saugumo standartus.

Visi automobilio stiklai privalo būti sertifikuoti. Tikrinant, ar stiklai atitinka standartus, laboratorijose bandomas jų mechaninis atsparumas, nustatoma optinė stiklo kokybė: laminuoto priekinio stiklo stiprumas, jo reakcija į smūgius, praleidžiamos išorinės šviesos procentinis dydis (mažiausiai 75 proc.) ir kita.

Stiklų tipai

Automobilių stiklai skirstomi į laminuotus ir grūdintus. Grūdinti stiklai nuo smūgio subyra į smulkiausius gabalėlius, o laminuoti stiklai yra atsparūs smūgiams.

Priekinis automobilio stiklas yra pagamintas iš laminuoto (trisluoksnio) stiklo, vadinamojo triplekso. Jis pagamintas iš 2 sluoksnių stiklo, o tarp jų yra plona vinilo plėvelė (PVB – polivinilo butrajalas). Šios 3 dalys sujungiamos esant aukštai temperatūrai ir slėgiui specialiame įrenginyje. Kai nedidelis akmenukas atsimuša į stiklą, dažniausiai įskyla tik išorinis triplekso sluoksnis. Nedaug pažeistą laminuotą stiklą galima sutaisyti.

PVB turi būti 0,76 mm storio, kad nelaimingo atsitikimo metu išdužus stiklui kuo mažiau nukentėtų keleiviai. Visų dabar gaminamų priekinių stiklų gamintojai naudoja šią specifikaciją, kad atitiktų tarptautinius transporto priemonių saugumo standartus.

Įdėjus tokį stiklą net iki 60 proc. būna tvirtesni automobilio stogas ir statramsčiai. Naujesniuose automobiliuose stiklas yra ir kaip atrama išsiskleidžiančioms oro pagalvėms. Jei automobilių susidūrimo ar virtimo metu priekinis stiklas iškrenta, važiuojančiųjų saugumui ir gyvybei iškyla pavojus, nes suveikusi saugos pagalvė neturi į ką amortizuotis, kėbulas netenka atsparumo, tad keleiviai ir vairuotojai patiria sunkesnes pasekmes.

Grūdintas stiklas yra tvirtas, atsparus dūžiams; jis naudojamas visų transporto priemonių šoniniams ir galiniams stiklams. Stiklas yra grūdinamas – t. y. technologinio proceso metu įkaitinamas iki aukštos temperatūros, paskui staiga atvėsinamas. Taip apdorotas stiklas yra iki 10 kartų stipresnis nei tokio pat storio negrūdintas stiklas. Jis neskyla į aštrias šukes, o sutrupa į begalę mažyčių, kelių milimetrų dydžio gabaliukų, jie nėra tokie pavojingi vairuotojui ir keleiviams.
Pagal europinius standartus 5x5 cm stiklo plote turi būti mažiausiai 40 ir daugiausia 400 sudaužyto stiklo gabalėlių. Šie standartai pripažįstami visame pasaulyje.

Turi daug reikšmės

Kokybiškas automobilio stiklas svarbus, kad būtų galima saugiai vairuoti ir būtų geras matomumas. Subraižytas stiklas, ypač tamsiu paros metu, vargina vairuotoją, jis nebegali susitelkti. Taip pat greičiau pavargstama, jei stiklas būna apgadintas valytuvų, ypač esant blogoms oro sąlygoms. Automobilio stiklu reikėtų pasirūpinti ne tik jam skilus ar dužus, bet ir esant įbrėžimams.

Pagal technines priežiūros kelyje taisykles galite būti nubaustas už techniškai netvarkingo automobilio eksploataciją. Jei automobilio stiklas įskilęs ir vykstate į užsienį, galite turėti keblumų kirsdami kurios nors valstybės sieną.

Automobilių stiklai turi labai daug reikšmės vairuotojo ir keleivio saugumui, todėl stiklams montuoti taikomos naujausios technologijos.

Daugelyje šiuolaikinių transporto priemonių nuo priekinio stiklo priklauso beveik trečdalis automobilio konstrukcijos tvirtumo.

Netinkamas priekinio stiklo pritvirtinimas prie automobilio kėbulo dažnai būna stogo deformacijos priežastis per nelaimingą atsitikimą. Daugumos priekinių oro pagalvių veikimo efektyvumas priklauso nuo to, kaip įtvirtintas priekinis stiklas.

Nepaprastai svarbu, kad stiklą keistų tik profesionalūs patikimos firmos meistrai. Jie turi laikytis visų keitimo proceso technologinių reikalavimų.