aA
Jei automobilį plaunate automatinėse plovyklose, kur jis ne tik nuplaunamas, bet iš išdžiovinamas, tai didesnių problemų išvengsite net ir žiemą. Tačiau Lietuvoje kosminiu greičiu dygsta savitarnos plovyklos, kuriose transporto priemonės nėra nusausinamos.
Automobilio plovimas (asociatyvi nuotr.)
© Shutterstock

Todėl šių plovyklų lankytojai turi žinoti keletą dalykų, kad plovimas nesibaigtų nuostoliais.

Temperatūra

Prieš vykstant maudyti savo automobilio, svarbu pažiūrėti į termometrą.

„Automobilį reikėtų plauti, kai oro temperatūra yra ne žemesnė nei -5 laipsniai. Jei temperatūra žemesnė, savitarnos plovykloje automobilio plauti jau nepatartina. Tada vanduo greičiau šąla, nespėja nubėgti ir automobilis gali apšalti“, – teigia UAB „Plaunu pats“ plėtros vadovas Arvydas Budrikis.

Dar vienas patarimas – nuplovus mašiną neskubėti su ja išsiskirti.

„Nuplovus automobilį būtų gerai jo iš karto nestatyti į parkingą. Pakankamai naudinga dar 15-20 minučių pavažinėti. Tada iš vidaus sklindanti šiluma pradžiovina durų tarpines ir jos neprišąla. Žinoma, geriausia automobilį statyti į garažą, tačiau ne visi tokią galimybę turi“, – sako A. Budrikis.

Vasarą tik kai kurios plovyklų programos veikia naudodamos karštą vandenį. Žiemą situacija kitokia.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Kompanijos archyvas

„Žiemą visose mūsų plovyklose naudojamas karštas vanduo. Tai reikalinga tam, kad jis nespėtų užšalti ir nubėgtų. Vasarą karštas vanduo naudojamas tik toje programoje, kurioje naudojamas šampūnas. Kad šampūnas geriau suveiktų, reikalingas karštas vanduo. Dėl to pagrindinis plovimas vasarą vyksta su karštu vandeniu. Žiemą karštas vanduo naudojamas visose programose. Tuomet mašina lengviau nusiplauna nuo sniego, ledo ir taip greitai neapšąla. Tai mums papildomi kaštai, tačiau nuo to geriau klientams“, – sako A. Budrikis.

Saugus spaudimas

Plaunant automobilį į durų spyneles gali patekti vanduo, kuris esant neigiamai temperatūrai gali užšalti ir pridaryti nepatogumų.

„Naudinga įpurkšti specialaus skysčio, kuris neleidžia užšalti vandeniui spynelėse. Žiemą nėra blogai automobilį plauti užvestu varikliu, nes iš jo sklinda šiluma. Be to, jei naudojate šepetį, prieš naudojimą jį būtina išplauti. Reikia žiūrėti, kad šepetys nebūtų apšalęs“, – pataria A. Budrikis.

Neretai mažiau patyrusiems vairuotojams kyla klausimas, ar galima plauti automobilį užvestu varikliu. Kai kurie vairuotojai baiminasi, kad aukšto slėgio vanduo nepatektų į variklį ar kitas vandeniui jautrias sistemas.

„Tai yra neįmanoma. Plovyklose naudojamos technikos vandens slėgis yra 100 barų. Slėgį galima padaryti ir didesnį, tuomet ir mašina geriau nusiplautų, bet dėl saugumo reikalavimų mes slėgio didesnio nedarome, kad žmogus nesugadintų savo automobilio. Jei slėgis būtų 150 barų ar dar daugiau, žinoma, kad būtų įmanoma automobilį sugadinti. Tada reikia išlaikyti tinkamą atstumą, o per arti priėjus galima sulaužyti tam tikras detales“, – sako A. Budrikis.

Dušas – vieną kartą per savaitę

Pasak UAB „Švaros broliai“ Automobilių švaros departamento direktoriaus Naurimo Gringio, automobilio kėbulas kiekvieną žiemos dieną patiria druskos ir drėgmės išbandymus.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Kompanijos archyvas

Specialistas teigia, kad kassavaitinis plovimas – būtina priemonė kovojant prieš kėbulą žalojančias rūdis. Vienas iš būdų greitai automobilio priežiūrai – savitarnos plovyklos. Tiesa, norint tinkamai savarankiškai nuplaukti automobilį ir išvengti nepatogumų, reikėtų žinoti keletą priežiūros subtilybių.

„Prieš automobilio plovimą rekomenduojame pasitikslinti, ar savitarnos plovykloje naudojamas karštas vanduo. Plaunant automobilį šaltu vandeniu žiemą – automobilio kėbulas iš karto apledėja. Karštas vanduo ne taip greitai sušąla, todėl didesnė dalis vandens nubėga, nugaruoja nuo kėbulo. Jis taip pat lengviau pašalina sniego ir ledo likučius, – sako N. Gringis.

Specialistas teigia, kad šaltuoju metų laiku automobilio plovimui bekontaktėse savitarnos plovyklose pakanka naudoti tris programas: automobilio plovimą su karštu vandeniu ir mikrogranulėmis, padengimą karštu vašku bei nuskalavimą atbulinės osmozės būdu išvalytu vandeniu.

„Švaros brolių“ atstovo teigimu, nusiplovus automobilį lauke esant žemai temperatūrai, reikia bent keletui minučių atidaryti viską, kur galima rasti gumos apvadus: automobilio dureles, bagažinę, liuką. Per šį laiką dalis vandens nugaruos, o kita dalis – suledės ant gumų, tačiau tai nesukels papildomų problemų, nes guminės detalės neprišals viena prie kitos.

„Dalyje savitarnos plovyklų įrengėme nemokamus suspausto oro pistoletus. Įprastai klientai juos naudoja nešvarumų išpūtimui iš sunkiai prieinamų vietų automobilio viduje, tačiau žiemą šiuos įrenginius galima panaudoti ir vandens likučių išpūtimui iš apsauginių durelių bei bagažinės gumų. Sausas skudurėlis taip pat pagelbės siekiant visiškai nuvalyti vandenį nuo gumų“, – aiškina N. Gringis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (48)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Eismo sąlygas sunkina rūkas, vairuotojams – svarbus prašymas (5)

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis yra drėgnų kelių...

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (101)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (27)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (44)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (4)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (5)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (48)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (60)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (19)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (205)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...

Į pašto dėžutę gavo keistą lankstinuką: ar jo tikslas kiršinti visuomenę? (18)

Pirmadienį į pašto dėžutę gavau keistą lankstinuką nuo keisto instituto. Lankstinuko...