„Motorcycle Safety Foundation“ (USA) teigimu, vairuotojai turėtų būti dar atidesni, jei motociklininkas vežasi keleivį, nes tokiu atveju motociklas manevruos kitaip, t.y. lėčiau, nes veža papildomą svorį ir jaučiamas didesnis pasipriešinimas.

Nuo balandžio iki rugsėjo motociklų ir mopedų eismas tampa intensyvesnis, todėl automobilių vairuotojai turėtų būti pasiruošę susidurti su tokiais eismo dalyviais.

„Skirtingai negu automobilių vairuotojų, mopedų ir motociklų vairuotojų neapsaugo jų automobilių korpusas, oro pagalvės ar saugos diržai. Kai matote motociklą, turėtumėte apie jį galvoti kaip apie gyvą būtybę, o ne transporto priemonę“, – perspėjo „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbignievas Veselis.

Ypač apdairiai reikia elgtis, jei kelyje pastebite mopedą ar motociklą, vežantį keleivį. Ant transporto priemonės esantis kitas asmuo pakeičia jos dinamiką dėl papildomo svorio ir nepriklausomo judėjimo. Tokia transporto priemonė lėčiau pajuda iš vietos, jos stabdymo kelias yra ilgesnis, ji ilgiau lenkia kitus eismo dalyvius. Vežant keleivį motociklo vairuotojams reikia daugiau erdvės atlikti tokiems manevrams kaip kliūties lenkimas ir pan.

Nors galimybė staigiai manevruoti yra vienas iš motociklo vairavimo išskirtinumų, ypač važiuojant mažesniu greičiu, vairuotojai neturėtų tikėtis, kad motociklininkai visada galės paprastai pasitraukti iš kelio ir suteikti erdvės automobiliui. Kitą vertus, reikia turėti omenyje, kad motociklininkai yra dažnai priversti vengti duobių bei kitų kliūčių ir jų manevravimas kelyje yra labiau matomas. „Automobilių vairuotojai turėtų prisiminti, kad papildomi manevrai nebūtinai yra neatidumo, perdėtos drąsos ar kvietimo užimti daugiau erdvės kelyje požymis“, – sakė „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

„Visada reikėtų atidžiai apsidairyti ir įvertinti situaciją aplink save, ypač sankryžose, keičiant eismo juostas ir sukant kairėn“, – pataria „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. Reikia turėti omenyje, kad motociklai ir mopedai gali dingti iš regos zonos judėdami „aklojoje zonoje“ arba juos gali užstoti didesnės transporto priemonės.

Minimalus amžius, nuo kurio leidžiama įgyti teisę vairuoti mopedą, yra 15 metų. Remiantis statistika, 2010 m. Lietuvoje įvyko 11 eismo įvykių, kurių metu nukentėjo vaikai mopedų vairuotojai. Tad svarbu nepamiršti, jog kelyje susiduriame su nepatyrusiais ir ne visiškai pasirengusiais eismo transporto dalyviais, todėl šalia jų reikia būti ypač atsargiems.

2010 m. mūsų šalyje įvyko 50 eismo įvykių dėl mopedų vairuotojų kaltės ir 90 – dėl motociklų vairuotojų kaltės. Pagrindinės tokių eismo įvykių priežastys yra netinkamas greitis, saugaus atstumo tarp transporto priemonių nesilaikymas ir eismo pirmenybės nepaisymas.

Saugaus eismo principai automobilių vairuotojams:
- Galvokite apie motociklą kaip apie gyvą būtybę, o ne transporto priemonę
- Atidžiai apsidairykite, ypač sankryžose, keisdami eismo juostas ir sukdami kairėn
- Išlaikykite bent 4 sekundžių atstumą nuo prieš jus esančio motociklo
- Saugokitės motociklų ir mopedų, vežančių keleivius
- Suteikite jiems pakankamai erdvės patogiam manevravimui
- Prisiminkite, jog mopedų vairuotojai dažnai yra nepilnamečiai ir nepatyrę kelyje

Saugaus eismo principai motociklų ir mopedų vairuotojams:
- Visada dėvėkite šalmą – ši taisyklė taip pat galioja keleiviams
- Jūsų aprangoje turėtų būti fluorescencinių detalių
- Eismo juostoje raskite tokią poziciją, kuri leidžia jus lengvai pastebėti
- Praneškite apie savo ketinimus – visada naudokite posūkio rodykles ir pan.
- Prisiminkite, kad jūsų transporto priemonė manevruoja kitaip, kai vežate keleivį

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją