aA
Dažnas, apsidžiaugęs termometro stulpelio rodmenimis aukščiau nulio, pamiršta, jog pirmas įspūdis gali būti klaidingas, – per neatsargumą gali kilti netgi eismo įvykis.
Greitkelis Vilnius - Kaunas
Greitkelis Vilnius - Kaunas
© DELFI / Rafael Achmedov

Akcentuojama, kad atvėsus orams reikėtų važiuoti atsižvelgiant ne į leistiną, o į saugų greitį. Nemažai vairuotojų šio patarimo nepaiso ir, išvažiavę į užmiestį, akceleratorių paspaudžia stipriau, o dėl to neretai nepavyksta išvengti klaidų.

Įvertinkite kelią

Pastebima, kad važiuodami greičiau, nei juda bendras eismo srautas, vairuotojai pradeda daugiau manevruoti, dažniau lenkia, o tai, esant permainingoms eismo sąlygoms, labai pavojinga.

Neretai vairuotojai pamiršta, jog temstant oras vėsta, todėl iki tol buvęs tik drėgnas kelias gali virsti pavojinga čiuožykla. Nors ledas pirmiausia susiformuoja ant tiltų ir viadukų, reikėtų nepamiršti, jog miškingose vietovėse ledas gali susiformuoti anksčiau ir išlikti ilgiau. Įvažiavus į tokį kelio ruožą, reikėtų vengti didinti ar staigiai mažinti greitį, mat automobilis gali pradėti slysti. Dar didesnis pavojus gali kilti tada, jei tokiame kelyje nusprendžiama lenkti.

Atidiems reikėtų būti ir tada, kai kelio danga drėgna. Iš po ratų tyškantis purvas, ypač naktį, gali sutrikdyti matomumą – bus sunku įvertinti atstumą iki kitų transporto priemonių. Vairuotojai turėtų būti ypač atidūs, mat tokiais atvejais gali atrodyti, kad priešais esantys automobiliai yra toliau nei iš tiesų.

Atsakė į svarbų klausimą: ar galima viršyti greitį, lenkiant kitą automobilį
© Stop kadras

Mažiau manevrų – daugiau stabilumo

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigia, jog, pablogėjus eismo sąlygoms ar pradėjus snigti, apskritai reikėtų vengti lenkimo manevrų. Imtis jų vairavimo mokytojas ragina tik tada, kai kelyje iš tiesų atsiranda kliūtis.

„Kartais vairuotojai klausia, kiek gali viršyti greitį, kai lenkia kitą transporto priemonę. Jie nustemba, kai pasakau, jog lenkiant viršyti greičio negalima. Žmonės įpratę, kad vos keliais kilometrais per valandą lėčiau važiuojantį vairuotoją reikia lenkti, tačiau nė nepagalvoja, kad lenkdami jie patys greitį viršija 10–20 km/val. ar net daugiau, ir slidžiame kelyje automobilis gali imti slysti“, – pastabomis dalijasi vairavimo instruktorius.

A. Pakėnas teigia, jog tada, kai sniegas nukloja kelią, skubėti nereikėtų. Nematydami kelių ženklinimo, vairuotojai gali nepastebėti, kad važiuoja kelio ruožu, kuriame lenkti draudžiama, o tai gali ne tik užtraukti administracinę atsakomybę, bet, kilus eismo įvykiui, turėti skaudžių padarinių.

Lenkimas
Lenkimas

Instruktorius vairuotojams pataria dar prieš lenkimo manevrą numatyti, kur automobilis sugrįš po manevro. Važiuojant 90 km/val. greičiu, lenkimo manevrui gali prireikti 500–600 metrų, tad, jei vairuotojas nemato, kur bus ta vieta, kai vėl sugrįš į savo eismo juostą, manevro geriau nepradėti.

Tada, kai žiema įsisiautėja, o kelyje susidaro provėžos, saugaus eismo ekspertai pataria taip pat nerizikuoti lenkiant. Bandydami iš vienų provėžų „perlipti“ į kitas, vairuotojai gali nesuvaldyti automobilio arba nesugebėti laiku grįžti į savo juostą.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(403 žmonės įvertino)
2.4839

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (117)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (3)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Pasakė, kaip prižiūrėti vaikiškas automobilines kėdutes: yra kelios svarbios taisyklės

Vaikus turintys vairuotojai puikiai žino – auginant mažylius automobilio salonas reikalauja...

Sunerimo: ar tikrai liečiami ekranai automobiliuose geriau nei mygtukai (4)

Įprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar...

Top naujienos

Kaip vieno ekonomisto protestas ant plauko pakabino 740 mlrd. Europos atsigavimo fondą

Berndas Lucke privertė Vokietijoje stabdyti 750 mlrd. eurų vertės koronaviruso pandemijos...

„Depo“ pirkėjui – įspūdinga bauda: klouno kaukė neapsaugo nuo koronaviruso (363)

Klouno kaukė neišgelbėjo nuo atsakomybės – į Vilniaus Ukmergės gatvėje esantį prekybos...

Tarp Europos galingųjų bręsta naujas konfliktas: netikėtos galimybės gali atsiverti ir Lietuvai (343)

Prancūzija ir Vokietija. Jei reikėtų įvardyti dvi šalis, aplink kurias sukosi didieji XIX ir XX...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Gydytoja papasakojo, kaip atrodo priklausomybės pradžia: po 20 metų tokie pacientai atvyksta į jos kabinetą (2)

„Klasikinis pacientas yra tas, kuris ateina ir pasako, kad problemų su alkoholiu pradėjo turėti...

Partnerystės įteisinimui prognozuoja liūdną ateitį: gali būti, kad politikai bus priversti balsuoti prieš savo sąžinę (560)

Visuomenę poliarizuojantis partnerystės įteisinimo klausimas vos prasidėjus Seimo pavasario...

Kautynėse iki paskutinių sekundžių „Rytas“ po trejų metų pertraukos palaužė „Žalgirį“ (326)

„Betsafe-LKL“ favoritai Kauno „Žalgirio“ (21/3) ir Vilniaus „Ryto“ (22/6) krepšininkai...

Kaip išmokyti vaikus pažinti raides: įtraukiančioms pamokoms pasitelkite namuose esančias priemones

Vaiko kalbiniams įgūdžiams didelis dėmesys skiriamas nuo pat mažens. Su vaiku kalbėdami,...

Nusivylęs Schilleris nusilenkė „Rytui“: tai – gera komanda

Vilniaus „Rytas“ pateikė Atvelykio staigmeną ir svečių teritorijoje nelauktai 86:85 įveikė...

Kaip 1 dolerio vertės lusto stygius pakurstė krizę pasaulio ekonomikoje (11)

Kad suprastumėte, kodėl 450 mlrd. JAV dolerių vertės puslaidininkių pramonė nugrimzdo į...