aA
Daugelis lengvųjų automobilių vairuotojų išvydę priešais save važiuojant krovininį vilkiką dažniausiai stengiasi turėdami galimybę jį aplenkti. Dėl savo dydžio ir svorio krovininiai automobiliai ne tik juda lėčiau, pristabdo iš paskos važiuojančias transporto priemones, užstoja joms kelią ir riboja matomumą, bet neretai yra minimi ir eismo įvykių suvestinėse.
Avarijoje apgadintas vilkikas
© Ukmergės r. PK

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, šiemet užregistruoti 1073 lengvųjų automobilių ir vilkikų susidūrimai, o 96 proc. šių atvejų avarijos kaltininkais pripažinti būtent krovininių automobilių vairuotojai.

Anot R. Bieliausko, bene dažniausios situacijos, kuomet lengvieji automobiliai susiduria su vilkikais, yra pastariesiems bandant rikiuotis į kitą eismo juostą ir nepastebint mažesnių eismo dalyvių. Vilkikai taip pat neretai kliudo lengvųjų automobilių veidrodėlius ar apibraižo jų kėbulą paprasčiausiai važiuodami pro šalį, kai vienas ar abu eismo dalyviai gerai neįvertina atstumo tarp transporto priemonių.

„Palyginti dažni atvejai, kuomet krovininiai automobiliai kliudo lengvuosius stovėjimo aikštelėse ar degalinėse. Tokiais atvejais priklausomai nuo greičio ir smūgio stiprumo gali būti patirta tiek nedidelė, tiek ir kelis tūkstančius eurų siekianti žala“, – sako ekspertas.

R. Bieliauskas pažymi, kad tokiose situacijose bent jau aukų dažniausiai pavyksta išvengti, tačiau ne taip laimingai gali baigtis vilkikų ir lengvųjų automobilių vairuotojų susidūrimai greitkeliuose ir magistraliniuose keliuose, kur greičiai didesni.

Draudimo eksperto teigimu, vairuotojai turėtų būti itin atsargūs išvažinėdami iš šalutinio kelio į pagrindinį. Tokiuose kelių susikirtimuose visuomet privalu įsitikinti, kad pagrindiniu keliu neatvažiuoja automobilis, įvertinti ir, atrodytų, dar toli esančių transporto priemonių greitį, neiššokti priešais jas, tikintis, jog jų vairuotojai pristabdys ir praleis. Dideliam automobiliui dažnai tai padaryti gali būti sudėtinga.

„Tai turėtų būti savaime suprantamos, netgi savotišku vairuotojo savisaugos instinktu tapusios taisyklės, tačiau, kai jos pamirštamos ar dėl išsiblaškymo ignoruojamos, tokio aplaidumo pasekmės būna skaudžios“, – teigia R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas primena neseną atvejį, kai Kauno rajone lengvojo automobilio vairuotojas nepraleido pagrindiniu keliu atvažiuojančio sunkvežimio. Abi transporto priemonės susidūrė ir nulėkė nuo kelio. Lengvojo automobilio vairuotojas žuvo, o vilkiko vairuotojas buvo sužalotas ir atsidūrė ligoninėje.

„Lengvųjų automobilių ir vilkikų susidūrimai autostradose yra retesni nei miestų gatvėse, kur avarijos dažnesnės, bet smulkesnės. Miestuose susidūrimų išvengti padėtų ir auganti vairavimo kultūra. Dabar gi dažnai lengvųjų automobilių vairuotojai vis dar bando užlįsti priešais sunkvežimius, o pastarųjų vairuotojai neretai vadovaujasi logika – kas didesnis, to ir kelias“, – sako „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas.

Draudimo ekspertai primena, kad krovininis automobilis sveria 20-40 tonų, o važiuojant dideliu greičiu jo masė pagal fizikos dėsnius dar labiau padidėja, jį sustabdyti tampa sudėtinga, pailgėja stabdymo kelias, o galimo smūgio jėga išauga. Reikėtų taip pat nepamiršti, kad vilkiko vairuotojo matymo laukas yra mažesnis nei sėdinčio prie lengvojo automobilio vairo.

Be to, dėl didelių gabaritų atliekant kai kuriuos posūkius, važiuojant žiedinėmis sankryžomis krovininis automobilis gali neišsitekti savo eismo juostoje, todėl važiuojant greta reikėtų suteikti jam daugiau erdvės, laikytis nuo jo didesnio atstumo. Savo ruožtu vilkikų vairuotojams reikėtų turėti omenyje, kad aplinkui visuomet gali būti ir yra mažesnių automobilių, dažniau žvilgtelėti ir į šoninio vaizdo veidrodžius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (30)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (49)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (50)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Top naujienos

Petrauskienė: mokytojai sako, kad atlyginimai – ne pagrindinė streiko priežastis (98)

Net ir įvedus etatinį mokytojų apmokėjimą maždaug penktadalio mokytojų atlyginimai mažėjo,...

Vyras įsigytą mašiną iš salono vadina „kate maiše“, pardavėjai ginasi parašais ant sutarčių (179)

Arūnas iš Klaipėdos įsigytą „Ford Grand C-Max “ vadina „kate maiše“, nors automobilį...

Keistoji Lietuvos darbo statistika: augant darbo vietoms, daugėja ir bedarbių

Nedarbo lygis lapkričio pradžioje Lietuvoje siekė 7,9 proc. Per spalio mėnesį jis sumažėjo 0,4...

Šokiruojantis moksleivių muštynių stadione vaizdo įrašas: kas ir kodėl buvo nutylėta (315)

Keliasdešimt moksleivių su mobiliaisiais telefonais, filmuojantys dviejų bendraamžių muštynes...

Legendinis Arlauckas prisiminė nuotykius su Sabu ir Kurtinaičiu: istorijų „stiprumas“ gali priblokšti (33)

Žodžio kišenėje neieškanti Eurolygos legenda Joe Arlauckas davė išskirtinį ir Ispanijoje...

Nusprendę perplanuoti savo būstą, būkite atidūs: neapgalvoti nuostoliai gali siekti ir penkiaženkles sumas

Vienas iš pagrindinių kriterijų renkantis būstą – patogiai išdėstytos erdvės. Jei naujos...

Akis į akį susidūrė su Rusijos FSB: pasakė, kad turiu du variantus (140)

Leidinys „The Insider“ ir „ Bellingcat “ tyrėjų grupė paviešino tyrimą, kuriuo...

Prieš naują maitinimo strategiją mokyklose ir darželiuose – eksperimentas: ką vaikams teko valgyti? (85)

Sveikatos apsaugos ministerija pirmą kartą inicijavo tokį eksperimentą: pagal specialistės...

Panevėžyje vandalai nesiliauja niokoję daugiabučio: gyventojai jau svarsto budėti naktimis (43)

Renovuoto Panevėžio daugiabučio gyventojai, nebeapsikentę sutvarkytą sieną niokojančių...

Mokslininkai sutarė nuo šiol kilogramą skaičiuoti kitaip (38)

Istoriniu balsavimu šalys, dažnai nesutariančios dėl daugybės kitų klausimų, penktadienį...