„Ford“ sukūrė „aklosios zonos“ informavimo sistemą BLIS. Jos veikimo pagrindą sudaro automobilio gale sumontuoti radarai, kurie fiksuoja objektus tarp galinio buferio ir šoninio veidrodėlio. Automobiliui rikiuojantis į kitą juostą ir radarui aptikus greta judančią kitą transporto priemonę, apie tai informuoja maža lemputė šoniniame veidrodėlyje.

Perkant „Ford“ modelį, ši sistema papildomai kainuoja apie 1,6 tūkst. JAV dolerių (apie 3,8 tūkst. Lt). Tačiau dienraštis „New York Times“ pabandė įrodyti, kad ši problema yra kur kas lengviau ir pigiau išsprendžiama, negu daugeliui gali atrodyti.

Amerikiečiai žurnalistai remiasi dar 1995 m. pristatytu inžinieriaus George'o Platzerio aprašytu metodu, kaip būtų galima paprastai panaikinti „akląją zoną“. Reikalo esmė – patarimai, kurie turi padėti pagal savo poreikius prisitaikyti veidrodėlius.

Visų pirma, vairuotojas, sėdėdamas savo vietoje, turi sureguliuoti savo šoninį veidrodėlį taip, kad jame matytusi tik automobilio šonas. Tuomet vairuotojas turi tą patį padaryti su keleivio pusės šoniniu veidrodėliu. Viskas paprasta, tačiau tikrai ne visi vairuotojai tam skiria dėmesį.

Toliau reikia įsitikinti, kaip tai veikia. Galinio vaizdo veidrodėliu stebėkite besiartinančią transporto priemonę. Ji turėtų pasirodyti šoninio vaizdo veidrodėlyje prieš pradingstant iš galinio. O greta judantį automobilį vairuotojas turėtų pamatyti periferiniu regėjimu jam dar prieš pradingstant iš šoninio vaizdo veidrodėlio.

Taigi kokia yra „Ford“ sukurtos BLIS sistemos esmė? Kompanijos saugumo inžinerijos skyriaus vadovas Steve'as Kozakas pripažino, kad šoninio vaizdo veidrodėliai gali panaikinti „aklosios zonos“ problemą, tačiau dauguma vairuotojų nesusireguliuoja jų tinkamai, todėl BLIS yra išties vertingas saugumą gerinantis išradimas.

„Tikriausiai mums nereikėtų panašių sistemų, jeigu galėtume kiekvieną JAV vairuotoją išmokyti tinkamai susireguliuoti veidrodėlius“, – sakė „Ford“ atstovas.

Kitavertus, BLIS sistema fiksuoja kitų eismo dalyvių judėjimą apie 2 metrus nuo automobilio galo į kiekvieną pusę. Todėl tai turėtų vairuotojams pagelbėti ir parkuojantis.

G.Platzeris užpatentavo dar vieną veidrodėlių sistemą, sprendžiančią „aklosios zonos“ problemą, kurią pavadino „BlindZoneMirror“. Jos veikimo akcentas – mažesnis veidrodėlis, montuojamas į įprastą šoninio vaizdo veidrodėlį.

Ši technologija laimėjo 2009-ųjų „Automotive News“ PACE rinkimus, kuriuose apdovanojama už inovatyvius technologinius sprendimus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)