aA
Už lango vis dažniau pasirodant saulei, mūsų šalies vairuotojai ruošiasi žieminių padangų keitimui į vasarines. Įdomu tai, kad rinkdamiesi vasarines padangas, lietuviai linkę taupyti. Tyrimai rodo, kad du iš penkių vairuotojų linkę labai taupyti, vienas iš trijų – taupo vidutiniškai. Kas trečias vairuotojas padangoms netaupo ir renkasi aukščiausios klasės gaminius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Ford Fiesta ST" ratas (asociatyvi nuotr.)
"Ford Fiesta ST" ratas (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo archyvas

Padangos automobiliui yra tas pat, kas žmogui – drabužis. Jei žiemą nemūvite vasarinių batų, o vasarą nedėvite palto, lygiai taip pat pagal sezoną reiktų „rengti“ ir automobilį. Padangos privalo būti skirtos tam tikram sezonui, pritaikytos vairuotojo ar šeimos gyvenimo būdui“, – sako „Inchcape Motors“ automobilių serviso atsarginių dalių plėtros vadovas Artūras Kviliūnas.

Ekspertas primena, kad pavasarį keliuose padaugėja eismo įvykių. Šie šeši patarimai padės teisingai išsirinkti padangas ir būti saugiems kelyje.

1. Padangas rinkitės atsižvelgdami į tai, kokia kelio danga važiuojate dažniausiai ir – kokiu greičiu. Tarkime, didžiąją dalį važiuojate asfaltu dengta danga, tačiau kasdien reikia įveikti ir kelis šimtus metrų žvyru padengtą kelio atkarpą, kuri lietui lyjant virsta purvu, tuomet reiktų rinktis tokioms sąlygoms skirtas padangas. Jei važiuojate tik mieste ar automagistrale, kur leidžiamas didesnis greitis, patarčiau rinktis padangas su aukštesniu greičio indeksu.

Mūsų šalies keliams pritaikytas padangų greičio indeksas leidžia važiuoti 160 km/val. greičiu. Bet, jei prireiks išvažiuoti į užsienį, kur leidžiama važiuoti daug greičiau, pravers padangos su didesniu greičio indeksu. Agresyvų (sportinį) vairavimo stilių mėgstantiems vairuotojams patarčiau įsigyti sportinio tipo padangas. Jos yra minkštesnės, tad geriau sukimba su kelio danga.

2. Padangos turi būti skirtos tam tikram sezonui. Lietuvos keliuose susiduriame su labai skirtingomis vairavimo sąlygomis – kelio danga būna ir apledėjusi, ir snieguota, ir šlapia, tad rinktis reiktų sezonines – tik žiemai ar tik vasarai skirtas – padangas.

Tiems, kurie svarsto taupyti ir galvoja pirkti universalias padangas, reiktų žinoti, kad šios padangos yra skirtos rudens sezonui, medžioklei, bekelei. Važiuojant plentu jos kelia triukšmą, o žiemą – neturi reikiamo sukibimo su kelio paviršiumi. Universalios padangos žemoje temperatūroje kietėja, tad esant plikledžiui važinėti su visiems sezonams skirtomis padangomis yra labai nesaugu.

3. Atkreipkite dėmesį į padangos žymėjimą: stabdymą esant šlapiai, sausai kelio dangai, ant ledo, triukšmo lygį, kuro sąnaudas. Šiuo metu esantis padangų žymėjimas parodo tik trečdalį padangos savybių. Dažnam naudotojui gali būti aktualesni kiti, neišvardinti etiketėje, parametrai. Svarbiausias jų – pagaminimo data.

Geros padangos yra tos, kurios nėra senesnės nei trijų metų, mat bėgant laikui garuoja dervos, keičiasi padangos savybės, jos sensta. O juk nusipirkę padangas, jas eksploatuosime kelis metus, tad data yra labai svarbus parametras. Optimalus padangos „darbo“ terminas yra 7 metai.

Noriu atkreipti dėmesį į taip vadinamus „išpardavimus“. Juose dažnai būna parduodamos 4-5 metų senumo padangos. Tad, būkite dėmesingi, neapsirikite pirkdami trumpesnio galiojimo produktą.

4. Atkreipkite dėmesį į padangų gamintojo žinomumą. „Premium“ klasės padangų gamintojai visuomet žengia „koja kojon“ su laiku bei gamina produktus pagal šių dienų aktualijas, prisitaiko prie automobilių gamintojų taikomų moderniausių technologijų. Šios kategorijos gamintojai didžiausią dėmesį skiria vairuotojų saugumui bet kokiomis klimato sąlygomis.

5. Ar ilgai tarnaus padangos, priklauso nuo to, kaip jas eksploatuosite. Profesionaliame servise meistrai paprastai įvertina tiek žieminių, tiek vasarinių padangų būklę bei pateikia rekomendacijas ir pasiūlymus.

Pastebėta, kad daugiausiai problemų kyla dėl netinkamo oro slėgio padangose. Padangas eksploatuojant, reikia atsižvelgti į tai, ar važiuojate vieni, ar vežate krovinį. Jei per daug pripučiate padangas, išsidėvi jų vidurys. Jei per mažai – dėvisi kraštai, susidaro „laipteliai“. Jei važiuojate ne vienas, pripūskite padangas. Nuvežus krovinį, orą iš padangų reikia nuleisti. Be to, pasikeitus oro temperatūrai lauke, pasikeičia ir oro slėgis padangoje. Pastarasis lemia stabdymo kelią, todėl tikrai svarbu karts nuo karto slėgį patikrinti.

Kita problema – „išmušta“ automobilio ratų geometrija. Žiemą ant kelio būna sniego, pasitaiko, kad mašina slysta, atsiremia į kelio kraštą. Atšilus orams, kelyje esančios duobės prisipildo vandens, važiuojant jų nepastebite. Todėl po žiemos rekomenduoju patikrinti ratų suvedimą.

6. Padangų tarnavimo laikas tiesiogiai priklauso ir nuo jų saugojimo sąlygų. Padangų negalima saugoti karštoje, drėgnoje ar temperatūros skirtumų veikiamoje aplinkoje. Būtina vengti tiesioginių saulės spindulių. Netinka saugojimui nei balkonas, nei nešildomas garažas. Nesilaikant saugojimo sąlygų, iš padangos šalinasi eteriniai aliejai, atsiranda mažų įtrūkimų.

Geriausia padangas saugoti specialiuose „padangų viešbučiuose“. Sumontuotos ant ratlankių jos turi būti saugomos horizontaliai, nesumontuotos – vertikaliai.

Anot A. Kviliūno, padangas iš žieminių į vasarines reiktų keisti tuomet, kai lauke nebebūna minusinės temperatūros ir plikšalos. Žiemines padangas rekomenduojama naudoti tol, kol nuvalomi keliai, nuplaunamas per žiemą susikaupęs purvas. Oro temperatūra nėra tiek svarbi, kiek svarbi yra kelio būklė.

„Žiemą keliuose barstomos druskos sukelia automobilio koroziją, todėl po žiemos ima strigti automobilio stabdžių cilindrai, kreipiančiosios, trinkelės, korozija pažeidžia ir stabdžių diskus, atplyšta trinkelių antdėklai. Atvažiavę keisti ratus, būtinai prašykite ekspertų, kad įvertintų stabdžių sistemos darbą“, – pataria A. Kviliūnas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (22)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Lietuvos vairuotojai stebina: pagalbos laukia ne tik sugedus varikliui, bet ir prakiurus padangai (112)

Nors šios žiemos orai išskirtinai švelnūs, skambučių į pagalbos kelyje tarnybas nesumažėjo....

Šiltos žiemos išlepintus vairuotojus sutrikdė sniegas: ką daryti, kad kelionė nesibaigtų griovyje (3)

Besibaigianti kalendorinė žiema į Lietuvą netikėtai sugrąžino sniegą bei apledėjusius kelius....

Šešios sankryžos, kur Vilnius žalias rodykles sugrąžins pirmiausia (22)

Daugelio su nekantrumu laukta diena išaušo – Vilniuje pradėtos grąžinti papildomos lentelės su...

Top naujienos

Skaudi netektis: mirė poetas Kęstutis Navakas papildyta šalies vadovų komentarais (190)

Eidamas 56-uosius metus sekmadienį mirė poetas Kęstutis Navakas. Tai BNS patvirtino Lietuvos...

Nemokamų studijų vietų daugės penktadaliu, bet likusiesiems džiaugtis nėra ko (8)

Šiais metais studijos, palyginti su praėjusiaisiais, kainuos daugiau, tačiau daugės ir valstybės...

Operatorius beveik dvejus metus sąskaitas siuntė mirusiam žmogui (6)

„Turiu tokią keistą situaciją su „Tele2“ . Jie beveik dvejus metus siuntė sąskaitas už...

Taurė grįžta į Kauną: po pertraukos dominavęs „Žalgiris“ nukarūnavo „Rytą“ (462)

Antroje rungtynių pusėje aukštesnę pavarą įjungęs ir pergalingą spurtą surengęs Kauno...

Turtingųjų stovyklavimo ypatumai: palapinėse stovi plokščiaekraniai televizoriai, sofos ir net dušas (2)

„Ruoškis, važiuosim pirkti kupranugario“, – gaunu žinutę iš Mišelio, mano angliškai...

Galvoja – peršalimas, paaiškėja – tuberkuliozė: profesorius įvardijo pro akis praleidžiamus simptomus (66)

Per metus pasaulyje užregistruojama 10 milijonų lėtinės plaučių ligos atvejų. Tuberkuliozė...

Tyrimas baigtas: įvertinta gotikinę bažnyčią „papuošusi“ betono aikštė (155)

Unikalios, istorinės bažnyčios gaivinimas, ar valstybės saugomo paminklo kraštovaizdžio...

Lietuva neteko išskirtinės asmenybės, sako mirusio poeto Kęstučio Navako kolegos ir bičiuliai (8)

Lietuva neteko išskirtinės asmenybės, palikusios ryškų pėdsaką lietuvių literatūroje, sako...

Goda Alijeva įsiamžino fotosesijoje be drabužių: dainininkė didžiuojasi po nėštumo ir gimdymo pakitusiu kūnu (130)

Dainininkė Goda Alijeva pasidovanojo sau intymią fotosesiją. Moteris sako, kad viskas įvyko...

|Maža didelių žinių kaina