Nors Lietuvoje galime mėgautis visais keturiais metų laikais, daugiausiai mitų apie vairavimą yra paplitę kalbant apie žiemą. Žemiau pateikiame penki mitus, kurie šaltuoju metų laiku kursto bene daugiausiai vairuotojų diskusijų.
© Gamintojo nuotr.

Pirmas mitas: visais ratais varomas automobilis (AWD) yra saugesnis

Šis konkretus mitas atsirado dėl kai kurių gamintojų skleidžiamos propagandos, kai jų naudojama AWD sistema buvo ar tebėra siejama su saugumu. Iš tiesų, AWD sistema padeda automobiliui įsibėgėjimo metu, tačiau ji neprisideda prie to, kad automobilis būtų geriau valdomas ar kad greičiau sustotų. Saugų važiavimą žiemą užtikrina padangų sukibimas su keliu. Gerą sukibimą nulemia padangų protektoriaus būklė, raštas ir pati padangos konstrukcija. Variklio galia, transmisijos tiekiama į visus ratus, niekaip nepagerins padangų sukibimo su keliu.

Slidžiame kelyje lyginat automobilius su vienodomis padangomis, AWD modelis neturės sukibimo pranašumo prieš dviem ratais varomą automobilį. AWD sistema tik užtikrina geresnę akceleraciją. Šiuolaikiniuose automobiliuose ji yra nuostabi ir gali perduoti variklio galią tiems ratams, kurių sukibimas su keliu yra geriausias. Blogoji jos pusė yra ta, kad vairuotojai per daug pasitiki elektronika ir neįvertina tikro slidaus kelio pavojaus. Tarkime, priekiniais ar galiniais ratais varomo automobilio vairuotojas nesunkiai pastebės, kada jo valdoma mašina slysta, todėl tikėtina, bus atsargesnis.

Antras mitas: važinėjant tik mieste žieminių padangų nereikia

Galbūt dideliuose miestuose ir būna mažiau sniego nei užmiestyje, tačiau nereikia pamiršti, kad esant žemesnei nei 7 laipsnių temperatūrai, žieminės padangos užtikrina geresnį automobilio stabilumą. Juk net ir miestuose kelininkai neretai nespėja valyti gatvių, tad jos būna ne tik šlapios, slidžios ar snieguotos, bet ir apledėjusios. Kiekvienas automobilis, „apautas“ žieminėmis padangomis, bus stabilesnis, nesvarbu, ar važiuojate mieste, ar užmiestyje.

Trečias mitas: šaltuoju metų laiku galima išsiversti ir su dviem žieminėmis padangomis

Kai kurie vairuotojai, važinėjantys priekiniais ar galiniais ratais varomais automobiliais, yra įsitikinę, kad šaltuoju metų laiku užtenka žiemines padangas sumontuoti tik ant varančiųjų ratų. Tačiau tai gali būti pavojinga. Pavyzdžiui, jeigu jūsų automobilis varomas galiniais ratais, o ant priekinių ratų nebus žieminių padangų, valdymas ir stabdymas gali kelti rimtų iššūkių. Tuo metu turintiems priekiniais ratais varomą automobilį, ant kurio galinių ratų bus sumontuotos ne žieminės padangos, pavojus kyla jei mašina pradės slysti. Tokiu būdu ištiesinti ir suvaldyti automobilį gali būti sunkiau nei tuo atveju, kai visų ratų sukibimas su keliu būtų maksimaliai geras.

Ketvirtas mitas: prieš važiuojant reikia pašildyti variklį

Toks požiūris įprastai tik švaisto degalus ir vargina variklį. Dabartiniai automobiliai sukurti taip, kad jų nereikėtų ilgai šildyti prieš važiuojant. Variklis greičiau pasiekia reikiamą temperatūrą, kai automobilis važiuoja, o ne kai stovi. Net ir itin šaltomis dienomis galima pradėti važiuoti po 15-30 sek. Vis dėlto reikia pabrėžti, kad tokiu atveju greičio pedalą reikia spausti nepersistengiant.

Patariama, kad žiemą pradėti važiuoti galima tada, kai užvestas variklis, iš pradžių dirbęs didesniais sūkiais, aprimsta, ir kai sūkiai sumažėja iki optimalių tuščios eigos sūkių.

Penktas mitas: pradėjus slysti, reikia įjungti neutralią pavarą

Tai padeda tik kai kuriems galiniais ratais varomiems automobiliams. O kai kuriais atvejais geriau neatleisti greičio pedalo, pavyzdžiui kai pradeda slysti priekiniais ar visais ratais varomo automobilio galinė dalis – tuomet neutrali pavara tikrai negelbėja. Ištiesinti slystantį automobilį yra kur kas sunkiau nei daugelis vairuotojų galvoja, dažniausiai tai priklauso nuo konkrečios situacijos. Tad skiriasi ir technika, kurios reikia norint ištiesinti priekiniais, galiniais ar visais ratais varomą automobilį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rasojantys langai ar silpnai pučiantis ventiliatorius – pirmieji problemos požymiai (5)

Plonu drėgmės šydu ar net leduko sluoksniu iš vidaus aptraukti automobilio langai – žiemos...

Keliuose pastebima neraminanti tendencija (35)

Per metus žuvusiųjų skaičius šalies keliuose išliko nepakitęs. Pernai šalies keliuose gyvybių...

Tarsis dėl vairuotojų sveikatos pažymų turintiems klausos negalią (2)

Sveikatos apsaugos ministerijoje penktadienį rengiamas pasitarimas dėl pažymų norintiems vairuoti...

11 auksinių lenktynininko patarimų vairuotojams žiemos kelyje (4)

Sausio 27-ą dieną Utenos ir Molėtų apylinkėse organizuojamas pirmasis metų festivalis „ Winter...

Automobiliai su vairu dešinėje: ar verta tokį įsigyti (44)

Nuo šių metų pradžios Lietuvoje leista registruoti dešiniavaires transporto priemones, jei tik...

Top naujienos

Šveicarų specialistai įvertino Gedimino kalno gelbėjimo planą: tikrai yra dėl ko nustebti (282)

Lietuvos mokslininkai ir specialistai vis dar nesutaria, kaip gelbėti Gedimino kalną. Kol mūsų...

Nori uždirbti padėdami išvengti įvestų „Sodros“ mokesčių (50)

Netylant kalboms dėl nuo šių metų įvestų „Sodros“ grindų ir jau prasidėjusių atleidimų,...

Orai: laukia šalčiausia šios žiemos naktis (10)

Antradienio naktis bus bene šalčiausia šią žiemą. Vietomis, rytiniuose ir pietiniuose šalies...

Šimonytė pasakė, ką reikėjo daryt LRT: kliuvo ir Karbauskiui, ir Jakilaičiui (279)

Didesnis Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) finansinių duomenų viešumas būtų apsaugojęs...

Galingas Kuzminsko dėjimas išplėšė dramatišką „AX Armani“ pergalę (11)

Italijos pirmenybėse pirmadienį vakare Milano „AX Armani“ namuose po atkaklios kovos 82:80...

Turi priekaištų vilniečiams: kas jums darosi, kad taip pripratote skųstis? (54)

Per paskutinius kelerius metus teko lankytis aštuoniose Europos valstybių sostinėse ir dar bent...

Prieš akistatą su „Žalgiriu“ – trilerį išgyvenusi „Panathinaikos“ ir pavydėtinas Lekavičiaus taiklumas prireikė dviejų pratęsimų (5)

Graikijoje Atėnų „Panathinaikos“ ekipa su Luku Lekavičiumi namuose po dviejų pratęsimų...

Ramūnas Bogdanas. Pirmieji Narcizo metai Baltuosiuose rūmuose (34)

2017 m. sausio 20 d. įvyko 45-ojo JAV prezidento inauguracijos ceremonija. Juo tapo verslininkas ir...

Vienuoliktokų tėvams – bauginanti žinia apie itin užkrečiamą ligą (97)

Pirmadienį Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijos vienuoliktokų tėvai informuoti dėl...