Pirmas mitas: visais ratais varomas automobilis (AWD) yra saugesnis

Šis konkretus mitas atsirado dėl kai kurių gamintojų skleidžiamos propagandos, kai jų naudojama AWD sistema buvo ar tebėra siejama su saugumu. Iš tiesų, AWD sistema padeda automobiliui įsibėgėjimo metu, tačiau ji neprisideda prie to, kad automobilis būtų geriau valdomas ar kad greičiau sustotų. Saugų važiavimą žiemą užtikrina padangų sukibimas su keliu. Gerą sukibimą nulemia padangų protektoriaus būklė, raštas ir pati padangos konstrukcija. Variklio galia, transmisijos tiekiama į visus ratus, niekaip nepagerins padangų sukibimo su keliu.

Slidžiame kelyje lyginat automobilius su vienodomis padangomis, AWD modelis neturės sukibimo pranašumo prieš dviem ratais varomą automobilį. AWD sistema tik užtikrina geresnę akceleraciją. Šiuolaikiniuose automobiliuose ji yra nuostabi ir gali perduoti variklio galią tiems ratams, kurių sukibimas su keliu yra geriausias. Blogoji jos pusė yra ta, kad vairuotojai per daug pasitiki elektronika ir neįvertina tikro slidaus kelio pavojaus. Tarkime, priekiniais ar galiniais ratais varomo automobilio vairuotojas nesunkiai pastebės, kada jo valdoma mašina slysta, todėl tikėtina, bus atsargesnis.

Antras mitas: važinėjant tik mieste žieminių padangų nereikia

Galbūt dideliuose miestuose ir būna mažiau sniego nei užmiestyje, tačiau nereikia pamiršti, kad esant žemesnei nei 7 laipsnių temperatūrai, žieminės padangos užtikrina geresnį automobilio stabilumą. Juk net ir miestuose kelininkai neretai nespėja valyti gatvių, tad jos būna ne tik šlapios, slidžios ar snieguotos, bet ir apledėjusios. Kiekvienas automobilis, „apautas“ žieminėmis padangomis, bus stabilesnis, nesvarbu, ar važiuojate mieste, ar užmiestyje.

Trečias mitas: šaltuoju metų laiku galima išsiversti ir su dviem žieminėmis padangomis

Kai kurie vairuotojai, važinėjantys priekiniais ar galiniais ratais varomais automobiliais, yra įsitikinę, kad šaltuoju metų laiku užtenka žiemines padangas sumontuoti tik ant varančiųjų ratų. Tačiau tai gali būti pavojinga. Pavyzdžiui, jeigu jūsų automobilis varomas galiniais ratais, o ant priekinių ratų nebus žieminių padangų, valdymas ir stabdymas gali kelti rimtų iššūkių. Tuo metu turintiems priekiniais ratais varomą automobilį, ant kurio galinių ratų bus sumontuotos ne žieminės padangos, pavojus kyla jei mašina pradės slysti. Tokiu būdu ištiesinti ir suvaldyti automobilį gali būti sunkiau nei tuo atveju, kai visų ratų sukibimas su keliu būtų maksimaliai geras.

Ketvirtas mitas: prieš važiuojant reikia pašildyti variklį

Toks požiūris įprastai tik švaisto degalus ir vargina variklį. Dabartiniai automobiliai sukurti taip, kad jų nereikėtų ilgai šildyti prieš važiuojant. Variklis greičiau pasiekia reikiamą temperatūrą, kai automobilis važiuoja, o ne kai stovi. Net ir itin šaltomis dienomis galima pradėti važiuoti po 15-30 sek. Vis dėlto reikia pabrėžti, kad tokiu atveju greičio pedalą reikia spausti nepersistengiant.

Patariama, kad žiemą pradėti važiuoti galima tada, kai užvestas variklis, iš pradžių dirbęs didesniais sūkiais, aprimsta, ir kai sūkiai sumažėja iki optimalių tuščios eigos sūkių.

Penktas mitas: pradėjus slysti, reikia įjungti neutralią pavarą

Tai padeda tik kai kuriems galiniais ratais varomiems automobiliams. O kai kuriais atvejais geriau neatleisti greičio pedalo, pavyzdžiui kai pradeda slysti priekiniais ar visais ratais varomo automobilio galinė dalis – tuomet neutrali pavara tikrai negelbėja. Ištiesinti slystantį automobilį yra kur kas sunkiau nei daugelis vairuotojų galvoja, dažniausiai tai priklauso nuo konkrečios situacijos. Tad skiriasi ir technika, kurios reikia norint ištiesinti priekiniais, galiniais ar visais ratais varomą automobilį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (274)