aA
Savaitę brangaus laiko išbarstęs Los Andžele Karolis Mieliauskas pagaliau išjudėjo į legendinį „Route 66“ kelią. Norint suspėti apkeliauti pasaulį per 40 dienų jam reikia laikyti didelį tempą. Kaip bebūtų keista „Route 66“ tai nėra sunku, nes pagundų sustoti, pasidairyti ar papramogauti kaip kadaise, nebeliko, sakoma pranešime žiniasklaidai.

40 dienų. Per tiek laiko motociklininkas Karolis Mieliauskas pasiryžo apkeliauti pasaulį. Pirmąją dalį, visą Azijos žemyną, daugiau nei 11 tūkst. km jis tiesiog praskriejo per dvi savaites. Persikėlė į Šiaurės Ameriką ir čia sustojo beveik savaitei. Tiek užtruko „KTM 790 Adventure“ motociklo išlaisvinimas iš muitinės. Visiško atsitiktinumo dėka jį atgavęs su lietuvio pagalba druskininkietis pagaliau vėl sėdo ant savo plieninio žirgo ir išjudėjo į kelią.

Atlikęs techninės priežiūros procedūras milžiniškame KTM motociklų centre lietuvis lėkė į Santa Monikos paplūdimį. Ten baigiasi, o lietuvio atveju – prasideda legendinis „Route 66“ maršrutas į Čikagą.

Nuo Santa Monikos tilto Karolį išlydėjo keli Los Andželo lietuvių bendruomenės atstovai. Ir iš karto jis pateko į Los Andželo eismo spūstis. Pirmieji, arba paskutiniai, priklauso nuo to, iš kurios pusės važiuoji, „Route 66“ maršruto kilometrai – užkištomis Kalifornijos magistralėmis. 6, kartais 8 eismo juostos į vieną pusę. Ir visos perpildytos automobiliais.

„Kairiausia juosta yra vadinama greitąją. Ji pažymėta ženklu 2+, tad ja gali važiuoti tie automobiliai, kuriuose yra du arba daugiau keleivių. Pas mus, Vilniuje yra 4+ juostos. Ir nors čia pakanka dviejų žmonių mašinoje, ta juosta pustuštė. Likusios 5 prigrūstos automobilių, visi važiuoja po vieną“, – amerikietiško eismo subtilybes pradėjo pasakoti keliauninkas iš Druskininkų.

Pasak Karolio, visi tuose keliuose važiuoja susigrūdę ir nors rodai posūkį, niekas nenori įleisti į kitą juostą. Ne dėl to, kad vairuotojai užsispyrę, Kalifornijoje eismas vyksta bene kultūringiausiai visame pasaulyje. Tiesiog automobiliai važiuoja taip arti vienas kito, kad įlįsti neįmanoma. O ir eismo juostos gerokai siauresnės nei pas mus, Europoje.

Miegantys „Tesla“ vairuotojai

Vienintelė išeitis norint persirikiuoti – lysti įžūliai. Tačiau tai – pavojinga. Vietiniai Karoliui davė patarimą kaip persirikiuoti saugiai: tereikia lysti prieš „Tesla“ automobilius. Ir tas patarimas veikia.

„Visi „Tesla“ automobiliai ten magistralėse važinėja autopiloto režimu. Vairuotojai arba miega, arba laikraščius skaito. Tai kai įlendi prieš „Teslą“, mašina pamačiusi kliūtį visada pristabdo“, – juokėsi Karolis, užsiminęs, kad pastarosiomis dienomis iš „Teslos“ vairuotojų juokiasi visa Amerika, mat kažkoks fotografas paskelbė didelį albumą su pašaliniais veiksmais prie vairo užsiimančiais „Teslų“ vairuotojais.

Skiriasi ir kelių eismo taisyklės. Sankryžose su STOP ženklu, prie kurio yra prierašas „All away“ negalioja dešinės rankos taisyklė, ten pirmumą turi tas, kuris prie juostos sustoja pirmasis. Sankryžose prieš šviesoforų nėra žalių rodyklių posūkiams į dešinę. Ten tiesiog leidžiama sukti į dešinę degant raudonam signalui. Negalima kirsti geltonų dvigubų ištisinių linijų, bet jei yra noras pasukti į kairę, balta ištisinė linija leidžia tą daryti.

Karolis Mieliauskas važiuoja legendiniu "Route 66" keliu
Karolis Mieliauskas važiuoja legendiniu "Route 66" keliu
© Asmeninins albumas

„Rusijoje stebino, kad magistralės viduryje, kur nutiestas naujas asfaltas viduryje kelio gali būti duobė, gali būti nukritusi padanga, kas yra pavojinga. O Kalifornijos magistralėse stebina šiukšlės. Čia labai populiarūs pikapai, žmonės juose vežioja visokiausią šlamštą ir jis tikriausiai išbyra. Tad galima viduryje magistralės sutikti kad ir grėblį“, – pasakojo K. Mieliauskas.

Kelių kokybė nebloga, bet Lietuvoje – geresnė. Nors eismo srauto magistralėse daug, jis juda 110-130 km/val. greičiu. Tokiu srautu juda ir vilkikai.

„Route 66“ aukso amžiuje ir dabar

Karolis per Ameriką nuo Los Andželo iki Čikagos važiuoja legendiniu „Route 66“ keliu. Tai grubiai 4 tūkst. km ilgio kelias per centrines Amerikos lygumas. Atidarytas 1926 metais greitai tapo pagrindine transporto arterija tarp Šiaurės rytų JAV pakrantės, Kanados ir Kalifornijos bei Meksikos.

Jo aukso amžius prasidėjo ketvirtame penktame dešimtmetyje per didžiąją ekonominę krizę, kai „Route 66“ keliu iš rytų Amerikos į Kaliforniją keliavo šimtai tūkstančių žmonių geresnio gyvenimo ieškoti. „Route 66“ tapo vienu svarbiausių Amerikos greitkelių, palei jį susikūrė įvairiausia infrastruktūra, ten gyvenę žmonės praturtėjo. Kelyje burbuliavo milžiniški V8 varikliai, pakelės buvo nušviestos neoninėmis motelių iškabomis. Tačiau 1985 metais, kai lygiagrečiai „Route 66“ kelio buvo atidaryta plati magistralė, aukso amžius baigėsi.

„Dabar „Route 66“ kelyje labai daug apleistų namų, pavienių pašiūrių ir laužynų, daug paliktų surūdijusių automobilių, viskas tiesiog merdi. Vietinių gyventojų nedaug, sukiojasi tik vienas kitas turistas“, – įspūdžius pasakojo K. Mieliauskas, kuris tarp tų kelių turistų sutiko ir estus.

Karolis Mieliauskas važiuoja legendiniu "Route 66" keliu
Karolis Mieliauskas važiuoja legendiniu "Route 66" keliu
© Asmeninins albumas

Atstumai tarp degalinių dideli, o šiose benzinas kainuoja dvigubai brangiau nei bet kur kitur. Aplink benzino kolonėles – brangūs moteliai ir valgyklos. Transporto srautas čia praėjusiame amžiuje sumažėjo drastiškai, tad ir ten išlikę verslai gyvena sunkiai, paslaugos kainuoja brangiai.

Pirmosiomis dienomis Karolis važiuoja dykuma. Oro temperatūra bent jau pavėsyje – 36 laipsniai karščio. Vėjas nemažas, tačiau jis pučia karštą orą.

„Gamtos galybė ir didybė – neįtikėtina. Kaip ir Sibire, važiuoju per niekur, nesimato nei pradžios nei pabaigos. Smagu, kad didžiąją dalį rekomenduojamų vaizdų, kalnų matau vos pasukdamas šalmą, tad nesijaučiu, kad daug ką praleidžiu nesustodamas. Lygiagrečiai kelio beveik visą laiką eina geležinkelio bėgiai, o jais važiuoja neįtikėtino ilgio traukiniai“, – įspūdžiais toliau dalinosi Karolis Mieliauskas.

Laiko lietuvis nešvaisto ir Čikagą tikisi pasiekti per kelias dienas. Ten – dar vienas susitikimas su Lietuvių bendruomene, dar vienas asmeninis kvietimas 2021 metais atvykti į Druskininkuose vyksiančias pasaulio lietuvių sporto žaidynes ir toliau į Niujorką. Iki rugsėjo 27-osios Karolis turi grįžti į Druskininkus. Tuo metu šis kurortas minės turizmo dienas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Lietuviai įveikė pusę Breslau ralio: džiaugtis yra kuo

Lenkijoje vykstančiame Breslau ralyje dalyviai pasiekė pusiaukelę. Tačiau, skelbiama pranešime...

„Rallye Breslau“ varžybų dalyviai trečiadienį įveikė antrąją maratono dieną ir 230 kilometrų

Ši diena ypatingai nesėkminga buvo „ Specialist racing team “ komandos bagiui ir juo...

Breslau ralis lietuviams prasidėjo nuo klaidų ir ne pačių geriausių emocijų

Antradienį Lenkijoje prasidėjo penkias dienas truksiančios „ Rallye Breslau “ varžybos,...

Utenoje paaiškėjo pirmoji Lietuvos motokroso istorijoje moterų klasės čempionė

Savaitgalį Utenoje, Alių trasoje, finšavo jau paskutinis – penktasis Lietuvos motokroso...

Lietuviai ruošiasi startui Breslau ralyje Lenkijoje (2)

Kelio knyga, arba „roadbook“, dažna frazė motociklų sporte, kaitinanti kraują daugeliui,...

Top naujienos

Jaukūs rudens savaitgaliai Lietuvoje: neeilinės vietos, kuriose nakvynės užsinorėsite ir jūs (22)

Keliaujant po Lietuvą neverta skubėti grįžti namo arba karštligiškai ieškoti viešbučio ar...

Ši grožio procedūra ypač populiari, bet medikai pasakė, kam jos tikrai nerekomenduotų (29)

Žmonės visais laikais svajojo atrodyti gražiai ir kuo ilgiau išlikti jauni. Nesvetimas šis noras...

Su trečdaliu darbuotojų dėl įmonėje įsisukusio koronaviruso likęs vadovas: tokios situacijos nelinkime niekam (39)

Šiaulių tekstilės įmonėje „ Interscalit “ dėl plintančios koronaviruso infekcijos šiandien...

Į kapines karsto neįleidęs Marijampolės rajono kunigas – atleistas, jo išsižada jau trečia parapija (206)

Karsto į kapines neleidęs įnešti Skardupių kunigas Algirdas Kanapka atleistas iš pareigų....

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Ar mus be reikalo buvo užkarantinavę? (33)

Įsistebeilijęs į sparčiai augančius COVID-19 susirgimų skaičius ir taip pat mažėjantį savo...

Skvernelis pasisakė apie koronaviruso rekordą: esame pasiruošę ir žinome, ką daryti (350)

Paskelbus paskutinius užsikrėtusiųjų koronavirusu rezultatus savo nuomonę išsakė ir premjeras...

Užkalnis: ar dar nenusibodo kvepalų apžvalgos? (46)

Pasakysiu štai ką: penktadienio vakaras arba šeštadienio rytas, kai rašau apie dar vienus...

Anglija lietuvių nebevilioja: už nekvalifikuotą darbą ir kitur uždirba 1400 „į rankas“ (131)

„Brexit“ paskatino lietuvius dairytis kitų krypčių darbui užsienyje, tačiau dėl to jie...

Koronavirusas įsisuko lietuviškoje ACB lygos komandoje – nukelti net trys Ispanijos čempionato mačai

Koronavirusas ir toliau neduoda ramybės ne tik pasauliui, bet ir krepšiniui.

Jeigu norite tobulos švaros virtuvėje, sekite šiuo grafiku: ką turite daryti kasdien, ir ką galima atidėti šeštadieniui (24)

Virtuvė – namų širdis, viena iš dažniausiai naudojamų patalpų namuose. Kita vertus, būtent...

|Maža didelių žinių kaina