aA
Kasmet trečiasis birželio pirmadienis Europos motociklininkų asociacijų federacijos yra paskelbtas „Važiavimo į darbą motociklu/motoroleriu diena“ (ang. Ride to work day), sakoma pranešime žiniasklaidai.
Marius Eidukonis
Marius Eidukonis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Kaip teigia Europos motociklininkų asociacijų federacijos (FEMA) generalinis sekretorius Dolfas Wiligeris, šiuo renginiu skatinama atkreipti dėmesį, kad miestuose kelionės motociklu ar motoroleriu padeda išvengti spūsčių, sutaupo vietų stovėjimo aikštelėse ir mažina oro taršą.

„Važiavimas į darbą motociklu padeda važiuojančiajam sutaupyti savo laiko ir pinigų, nes motociklas, o juo labiau motoroleris, yra trasnporto priemonės, kurios sunaudoja mažiau degalų nei, sakykime, automobiliai, į aplinką patenka mažiau anglies dvideginio“, – pabrėžia organizacijos atstovas. Nors šią dieną kelionei į darbą visi raginami pasirinkti motociklus ar motorolerius, tačiau pastebima tendencija, kad neapsiribojama vien tik kelione į darbą – dažnai bendraminčiai susirenka bendrų pietų ar apsuka taip vadinamus „ratukus“ po miestą.

„Ši diena buvo sumanyta tam, kad būtų didinamas supratimas apie motociklizmą ir jo teikiamus privalumus visuomenėje, kad žmonės savo greitesnėms kelionėms rinktųsi motociklus ar motorolerius, o ne automobilius“, – tvirtina D. Wiligeris.

Jis vardina ir tokio kelionės būdo privalumus – kelionės motociklu ar motoroleriu yra greitesnės, nešvaistoma energija, leidžiant laiką automobilių spūstyse, o dėl to mažėja ir tarša miestuose.

„Darbuotojai, kurie tuščiai nepraleidžia laiko automobilių spūstyse, darbe būna geresnės nuotaikos, pagerėja jų darbo našumas – jie tampa produktyvesniais ir būna labiau nusiteikę darbui. Be to darbuotojas į darbą važiuojantis motociklu ar motoroleriu dažniau bus laiku nei tas, kuris kelionei renkasi autombilį“, – įsitikinęs Europos motociklininkų asociacijų federacijos generalinis sekretorius.

Trečiąjį birželio pirmadienį, kuomet organizuojama „Važiavimo į darbą motociklu/motoroleriu“ diena siekiama atkreipti dėmesį ir į tinkamas sąlygas šias transporto priemones saugiai palikti šalia darbo vietų esančiose stovėjimo aikštelėse.

„Dažniausiai tam galima pritaikyti vietas šali dviračių stovų. Labai gerai, jeigu tokiose vietose atsiranda ir metaliniai turėklai, prie kurių motociklus ar motorolerius galima prirakinti“, – sako D. Wiligeris.

Taip pat, pasak federacijos atstovo, būtų puiku, jei biurų patalpų administratoriai sudarytų sąlygas, motociklininkams, motorolerininkams ar dviratininkams, kur persirengti, o idealiu atveju ir dušus, jeigu reiktų nusiprausti. Dažnai tokias vietas galima sukurti nenaudojant kažkokių ypatingų investicijų.

Žurnalų „Keturi ratai“ ir „MotoLT“ redaktorius Marius Eidukonis tikina, kad lietuviai taip pat vis labiau atranda motociklizmo žavesį ir automobilius nusprendžia iškeisti į motorolerius ar motociklus.

„Pastarųjų metų VĮ „Regitra“ statistika rodo, kad vis daugiau žmonių nusprendžia įgyti teisę vairuoti motociklą – laikančiųjų šios kategorijos egzaminus skaičius vis auga, o vairavimo egzaminus laikančiųjų būryje ir ne vienas vyresnio amžiaus lietuvis. Manau, kad tai labai geras ženklas, nes žmonės supranta, kad mobilumo ir gero susisiekimo mieste garantas jau seniai nebėra automobilis“, – tvirtina M.Eidukonis.

Žinoma, dviratis, vertinant ekologiškumą, yra nenuginčijamas lyderis, tačiau FEMA sukaupta statistika rodo, kad tiems, kam į darbą tenka važiuoti daugia kaip 20 kilometrų, pasirinkimas yra motoroleris ar motociklas dėl savo suteikiamų galimybių.

„Nereikia būti labai akylam, ar sekti statistiką – net ir plika akimi matome, kad miestuose padaugėjo motociklus ir motolerius vairuojančių žmonių ir džiugu, kad tokius pokyčius mato ir miestų vadovai, bei eismu besirūpinančios institucijos. Praėjusiais metais Vilniaus ir Kauno merai kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, prašydami suteikti galimybę motociklams važiuoti viešojo transporto juosta (KET pakeitimas Susisiekimo ministerijoje jau rengiamas), prie vis daugiau prekybos ir verslo centrų, viešųjų miestų erdvių atsiranda specialios parkavimo vietos būtent motociklams – visi šie nedideli žingsniai yra labai svarbūs ir reikalingi motociklininkų bendruomenei Lietuvoje, kurie kasmet plečiasi“, – sako M. Eidukonis.

FEMA kviečia visus birželio 15 – ąją į darbą vyksiančius motociklais ar motoroleriais įkelti nuotraukas į socialinius tinklus su grotažymėmis #ridetowork, #ridetoworkday arba #ridetoworkday2020.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Lietuvos motožiedo čempionate – didžiulis dalyvių antplūdis: teko keisti tvarkaraštį

Šeštadienį nuo ryto Kačerginėje, „Nemuno žiedo“ trasoje startavo „Liqui Moly“ Lietuvos...

Elektrėnuose – ekstremalus „Supermoto“ išbandymas motociklininkams: griuvo net čempionai (1)

Šeštadienį Elektrėnų centre, šalia Ledo arenos, Draugystės, Saulės, Trakų gatvėmis startavo...

Anykščiuose Arminas Jasikonis parodė, kaip važiuoja pasaulio elitas (1)

Praėjusį savaitgalį Anykščių raj. Mickūnų MX parke startavęs Lietuvos motokroso čempionatas...

Šeštadienį Elektrėnų gatvėmis zuis motociklai: vyks – „Supermoto“ lenktynės (4)

„Supermoto“ rungtis – ypatinga dėl kelių priežasčių varžybos vyksta trasose, kurios turi...

„Royal Enfield“ pristato motociklo „Himalayan“ naujienas

Praėjus dvejiems metams po sėkmingo „Himalayan“ modelio debiuto „ Royal Enfield “ siūlo...

Top naujienos

Konstitucinio Teismo darbuotojai pratrūko: valstybės institucijoms apskundė patį teismo pirmininką Dainių Žalimą (85)

Grupė Konstitucinio Teismo (KT) darbuotojų teismui laikinai vadovaujantį teismo pirmininką,...

Už mažas algas dirbti nebeapsimoka: lietuviai mėgaujasi išmokomis (163)

Užimtumo tarnyba (UT) šalyje fiksuoja rekordinį nedarbą, tačiau tuo pačiu metu Lietuvoje...

Koronaviruso protrūkis Kauno įmonėje: serga 18, dar tiriami apie 200 darbuotojų galimai nesilaikė saviizoliacijos (44)

Kaune įmonėje „Hegelmann Transporte“ kilus koronaviruso protrūkiui tiriami apie 200 šios...

Gražina Kristina Sviderskytė

Nebūti dalykai, sujaukę „Lituanicos“ istoriją: „vokiečių išgamos“

Atmintis yra keistas reiškinys: žmonės geba atsiminti nebūtus dalykus. Ypač po sukrečiančių,...

17 milijonų žmonių apėmęs tyrimas parodė tikruosius COVID-19 mirčių rizikos faktorius (1)

Visi žino, kad COVID-19 yra pavojingesnė vyresniems ir ligotiems žmonėms. Tačiau tai – tik...

Nerimas dėl pinigų ir darbo kelia realų pavojų visuotiniam atsigavimui (10)

Koronaviruso pandemija įstūmė pasaulį į finansinį neužtikrintumą, keldama grėsmę recesijos...

Gerai pažįstami augalai, kurie per karštį gali būti pavojingi (3)

Vasarą sunoksta vaisiai ir daržovės, džiugina pačių užsiaugintas derlius. Kita vertus, tarp...

Norvegijoje užpuolikas žiauriai subadė kelias moteris, viena mirė (20)

Norvegijos policija trečiadienį pranešė sulaikiusi vieną asmenį po incidento, per kurį buvo...

Naujo tyrimo rezultatai nedžiugina: nustatė, po kiek laiko nuo užsikrėtimo nyksta imunitetas koronavirusui (5)

Imunitetas koronavirusui daugeliui pacientų gali pradėti nykti per kelias savaites ar mėnesius,...

Kodėl česnakų laiškus reikia surišti į mazgą – pataria patyrę daržininkai (4)

Česnakai – vieni iš reikalingiausių produktų virtuvėje ištisus metus. Be jų neįmanoma...

|Maža didelių žinių kaina