aA
Vokietijoje šiemet pradėti bandyti „gigalaineriai“ – autotraukiniai, kurių bendras ilgis 25 m. Šiuos bandymus inicijavo Vokietijos transporto ministerija. Kol kas pirmieji bandymų rezultatai nėra skelbiami ir neaišku į kurią pusę nukryps įstatymų leidėjų palaikymas, tačiau jau dabar šių transporto priemonių šalininkai ir priešininkai laiko surėmę ginklus, nors iki bandymų pabaigos dar liko daugiau nei 3,5 metų.
Gigalaineris
© Gamintojo nuotr.

Svarbų žodį tars ir logistikos, kurie taip pat nėra apsisprendę. Jie kol kas tik pradeda vertinti taip vadinamų „gigalainerių“ darbą.

Tokiai transporto priemonei valdyti reikia patyrusio vairuotojo, nes ji beveik 10 metrų ilgesnė už įprastą vilkiką su puspriekabe. Patys Vokietijos vairuotojai teigia, kad ilgai netrunka priprasti prie didesnės transporto priemonės, kuri gali vežti iki 150 m3 krovinių.

Jau seniai visiems yra aišku, kad į du „gigalainerius“ telpa tiek pat krovinių kiek į tris įprastus vilkikus su puspriekabėmis. Dėl tikslių kuro sąnaudų sumažėjimo iki šiol yra ginčijamasi. Kaip privalumą visi pripažįsta tai, kad reikia mažiau personalo, o tai automatiškai mažina administracinį darbą.

Kritikai teigia, kad tokios transporto priemonės yra per didelės, per lėtos ir per sunkios automagistralėms, tiltams ir pervažoms.

„Gigalainerius“ eksploatuojančios įmonės gina šias transporto priemones teigdami, kad maksimalus transporto priemonės ilgis siekiantis 25,25 m. yra pakankamai saugus. Kai kuriuose Vokietijos miestuose važinėja tokio paties ilgio autobusai. Autobusai visą dieną kursuojantys miesto sąlygomis rimtesnių problemų nesukuria, o krovininės transporto priemonės važinėja iš vieno logistikos centro į kitą ir faktiškai net neužvažiuoja į miestą tad taip pat yra saugios. Tai vienas esminiu argumentų norint nutildyti kritikus, kurie akcentuoja per didelį transporto priemonės ilgį ir saugumo trūkumą.

Tokios transporto priemonės kartu su kroviniu gali sudaryti iki 60 t. masę, tačiau pagal atliekamo bandymo reikalavimus, masė negali būti didesnė nei 40 t., tad kol kas tokios transporto priemonės vežioja tik sąlyginai lengvesnius krovinius. „Gigalaineriams“ taip pat yra draudžiama atlikti lenkimą. Tokių reikalavimų logiškumą pripažįsta ir kritikai ir šalininkai. Šie sunkvežimiai didžiąją laiko dalį praleidžia autostradose ir tik labai nedidelius atstumus važinėja krašto keliais, kur dėl priekyje važiuojančios lėtesnės transporto priemonės ypatingų laiko gaišimų neužfiksuota.

Patyrę vairuotojai tokiomis transporto priemonėmis be vargo įveikia žiedus, siaurus išvažiavimus ar nuvažiavimus nuo autostradų. Transporto priemonė visada lieka savo važiuojamojoje juostoje. Puspriekabės ratai atliekant posūkį taip pat pasisuka, o tai ir padeda išvengti užvažiavimo ant bortelių ar šalikelės.

Didžiausia problema kyla įveikinėjant geležinkelio pervažas. Dėl kelio nelygumų ir transporto priemonės specifikos, per jas judama labai lėtai, o šlagbaumas gali užsidaryti, kol „gigalaineris“ dar bus pervažoje. Bandymų metu sunkvežimiams leidžiama važiuoti tik tomis kelių atkarpomis, kur nėra geležinkelio pervažų.

Vokietijos žemėse, kuriose valdžia priklauso socialdemokratams ir žaliesiems, tokių transporto priemonių eismas ir bandymai uždrausti. Šių partijų politikai skatina daugiau krovinių vežti traukiniais. Ekspertai pastebi, kad jei pasitvirtins krovinių pervežimo didėjimo prognozės, tuomet vien tik geležinkeliai tokių problemų neišspręs ir leisti „gigalaineriams“ važiuoti autostradomis būtų pakankamai protingas sprendimas.

Net ir esant tokioms prognozėms, Vokietijos kompanijos kol kas nelinkusios daug investuoti į „gigalainerius“. Tik keturios kompanijos sutiko dalyvauti bandymuose, kurie truks iki 2016 m. Po jų, valdžia turės priimti sprendimą dėl tolimesnio jų naudojimo arba uždraudimo.

www.cargonews.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„IT+“: greičio matuokliai valstybinės reikšmės keliuose tikrins techninės apžiūros galiojimą (3)

Iki 2020 m. pabaigos Lietuvos keliuose bus įdiegti dirbtinio intelekto technologijomis paremti 70...

Norite naujos „Tesla“? 6 žingsniai į svajonę (40)

Visi žinome, kad elektromobiliai yra ateitis, o jų flagmanas – „ Tesla “ – tapo daugelio...

„Mercedes-Benz“ pristatė filmo „Įsikūnijimas“ įkvėptą automobilį

Pirmadienį, sausio 6 d. plačiai vartojamų elektronikos prietaisų parodoje „ Consumers...

„Hyundai“ pristatė elektrinio skraidančio automobilio prototipą (3)

Automobilių gamintojas „ Hyundai “ jungiasi prie elektrinių skraidančių automobilių...

Kinų kariai Tibete lavino vairavimo sudėtingomis sąlygomis įgūdžius (3)

Kinų kariai, dislokuoti Tibeto autonominio regiono plynaukštėje, neseniai dalyvavo specialiuose...

Top naujienos

Nausėdos ginklas prieš Narkevičių: žymioji STT pažyma – tik vienas iš šaltinių? pateikiama STT pažymos apie giminystės ryžius schema (64)

Po prezidento Gitano Nausėdos kaltinimų susisiekimo ministrui Jaroslavui Narkevičiui, įdarbinus...

Ant stalo – įstatymas, pagal kurį gali netekti viso turto: prieš Nausėdos sprendimą patarėjai sulaukė kvietimo iš Seimo (111)

Prezidentui Gitanui Nausėdai sprendžiant, ar pasirašyti įstatymą dėl Civilinio turto...

Lietuvoje žaibiškai sulaikyti Lenkijos piliečio pagrobėjai, reikalavę išpirkos papildyta; pagrobtasis su pagrobėjais turėjo verslo reikalų

Lietuvos policija, gavusi informaciją iš Lenkijos policijos apie pagrobtą Lenkijos pilietį, už...

Gyvai / DELFI Diena. Nausėdos ir Skvernelio konfliktas įgauna neregėtas apsukas: kas kaltas ir ką daryti kita tema: kodėl Vilniuje greit nebeliks šiukšlių šachtų daugiabučiuose? (5)

Lenkija pateko į keblią diplomatinę padėtį dėl Aušvico išvadavimo metinių (256)

Lenkijos prezidentas nedalyvaus ketvirtadienį Jeruzalėje vyksiančiame Holokausto forume, nes jam...

Lenkijoje mirė su 3,2 promilės alkoholio kraujyje gimęs kūdikis (1)

Praėjus daugiau kaip trims savaitės po gimimo, Lenkijoje mirė kūdikis, kuris pasaulio šviesą...

Analitikas apie mokesčius išeinantiems vežėjams: tai nesunkiai įveikiama kliūtis (150)

Lietuvai nuo šių metų apmokestinus į užsienį verslą iškeliančias įmones, naujas mokestinis...

Trumpas sukritikavo ekologijos „pražūties pranašus“, jį stebėjo ir Greta Thunberg papildyta (78)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas antradienį griežtai sukritikavo „amžinus pražūties...

Lietuvoje tokia situacija susiklostė pirmą kartą: ypač atidūs turėtų būti alergiški žmonės (4)

Pirmą kartą per visą Lietuvoje vykdytų stebėjimų laikotarpį yra susiklosčiusios aplinkybės,...

Laukia tikras orų kokteilis: Lietuvą siaubs smarkus vėjas, gali nugriaudėti perkūnija, o paskui pasnigs (25)

Dėl stipraus vėjo Klaipėdos uostas nuo ryto riboja laivybą. Kaip skelbia sinoptikai, itin...