„Dyzeliniu automobiliu didelius atstumus įveikti nėra sunku, tereikia gerai suplanuoti sustojimų grafiką, tinkamu laiku pervažiuoti intensyvaus eismo vietas ir nešvaistyti laiko kitose situacijose. Važiuojant elektromobiliu sunku numatyti tikslų kelionės laiką, nes neįmanoma iš anksto įvertinti įkrovimo stotelių apkrovos, važiavimo greičio ir kitų niuansų“, – teigė „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redaktorius V. Milius.
Maršrutas gerai žinomas
Iš Nordkapo į Tarifą V. Milius yra rekordiškai greitai nuvažiavęs jau du kartus. 2011 m. rudenį kartu su Aidu Bubinu bei Audriumi Sutkumi „Hyundai i40“ automobiliu visą atstumą įveikė per 52 val. 20 min.; 2015 m. vienas 5 777 km nuvažiavo per 55 val. 5 min.
Nė viena kelionė neapsiėjo be netikėtumų. 2011 m. suplanuotą startą teko pavėlinti viena para – šiauriausiame Europos taške kilo štormas ir eismo sąlygos neleido važiuoti saugiai, ką jau kalbėti – greitai. Pasiekus Vokietiją negalėjo padidinti planuoto vidutinio greičio, teko susitaikyti su didžiuliu eismu ir vargti skinantis kelią pietų link, o artėjant prie kelionės tikslo – su netikėtomis spūstimis mažuose Ispanijos miesteliuose.
2015 m. V. Milius važiuodamas vienas tapo didelės avarijos liudininku – turėjo pralaukti bene valandą kelyje, kol bus patraukti eismo įvykyje suknežinti automobiliai.
Ne išimtis ir ši kelionė: dėl siaučiančios pūgos ir uždarytų kelių teko koreguoti pačius pirmuosius kelionės kilometrus bei pavėlinti numatytą starto laiką.
Pajėgiausias elektromobilis Lietuvoje
„Hyundai Kona EV“ yra daugiausia kilometrų realiomis sąlygomis galintis įveikti Lietuvoje parduodamas elektromobilis. 64 kWh talpos bateriją turintis elektromobilis, gamintojo duomenimis, gali įveikti 482 km vienu įkrovimu matuojant pagal naująją WLTP metodiką. Tačiau pats V. Milius yra pasiekęs geresnį rezultatą – praėjusį pavasarį jis Vilniaus mieste įveikė 710 kilometrų.
Nedidelis „Hyundai“ krosoveris yra ir ganėtinai galingas – jo variklis pasiekia 204 AG ir 395 Nm sukimo momentą, o iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,6 sek.
„Nuvažiuoti 700 kilometrų viena įkrova nesieksiu. Kur kas realesnis rezultatas bus apie 300–400 kilometrų, manau, jog bandysiu palaikyti apie 90–100 km/val. vidutinį kelionės greitį. Važiuoti greičiau yra neefektyvu dėl didelių energijos sąnaudų, o lėčiau stabdyčiau eismą“, – aiškino keliautojas.
Efektyvumą užmiestyje „Hyundai Kona EV“ taip pat jau įrodė – pavasarį vykusiose elektromobilių lenktynėse iš Vilniaus į Palangą jis nuvažiavo be sustojimo papildomam įkrovimui ir 337 km distanciją įveikė per 3 val. 28 min.
Minėtos kelionės elektromobiliu buvo atliktos šiltuoju metų laiku, o dabartinė vyks žiemą. Tai apsunkina ne tik planavimą, bet ir mažina elektromobilio pajėgumą, mat dalį energijos resursų teks sunaudoti salonui šildyti.
Ketvirtadienį startavęs iš Nordkapo V. Milius neturi užsibrėžęs konkrečios dienos, kada turi būti Tarifoje. Tačiau laiko jis švaistyti nežada ir sustojęs tikisi užtrukti kuo trumpiau.
Ar gali karo mašinos išeiti į „pensiją“?
Šį savaitgalį Biržuose rengiamoje tradicinėje tarptautinėje parodoje „Nesenstanti klasika“...
Senovinių automobilių parodoje Biržuose – gyva Le Mano legenda
Ateinantį savaitgalį Biržuose vyksiančioje tradicinėje tarptautinėje parodoje „Nesenstanti...
Benzingalvius sukvietė vakarienei mieste: bendrą kalbą rado įvairiausių „tikėjimų“ entuziastai
Jokia paslaptis, kad Lietuva – automobilių mėgėjų kraštas ir ne vienas benzingalvis garaže...
Pasitikrinkite: skelbia, kurie nevažiuojantys automobiliai šį mėnesį bus priverstinai patraukti iš Vilniaus kiemų (1)
Kiekvieną mėnesį sąrašą neeksploatuojamų transporto priemonių, kurios gali būti priverstinai...
Naujų automobilių deficitą užpildo naudotų transporto priemonių segmentas
Bendrovė „ Moller Auto “, atstovaujanti „Volkswagen“ ir „Audi“ automobilių prekės...
Top naujienos
Rusų žurnalistas: Sočyje – dar vienas Erdogano akibrokštas Putinui (2)
Po susitikimo Sočyje Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas ir Turkijos prezidentas Recepas...
Ekspertai abejoja, ar Vakarai paseks Lietuvos pavyzdžiu: ruošiasi visai kitiems scenarijams su Rusija (12)
Delfi kalbinti politologai abejoja, ar Vokietija , kitos Europos valstybės paseks Lietuvos...
Karas Ukrainoje. Ukraina vėl smogė Antonivkos tiltui, Melitopolyje – didžiuliai rusų nuostoliai Rusijos karinėje vadovybėje – dideli pokyčiai (1)
Rusijos karinė vadovybė patyrė rimtų pokyčių dėl kariuomenės nesėkmių Ukrainoje.
„Ignitis“ skelbia siūlymą nukentėjusiems elektros vartotojams: po pirmų keturių mėnesių kaina keistųsi
Penktadienį paskelbta, kad nepriklausomas elektros tiekėjas „ Perlas Energija “ naikina...
Kasčiūnas apie tarptautinės organizacijos išvadas dėl Ukrainos: jos skandalingos (5)
Ketvirtadienį žmogaus teisių gynimo organizacija „ Amnesty International “ paskelbė...
Ilgai paraštėse tūnoję maži pajūrio miesteliai atsigavo: koks būstas juose gali tapti puikia investicija?
Būsto pajūryje karštinė, NT ekspertų teigimu, jau atvėsusi, tačiau pastarieji keli metai šiai...
Pigios elektros laikai baigėsi: ekspertai įvertino priemones, kurių būtų galima imtis Lietuvoje (20)
Lietuvoje pirmadienį vidutinė elektros paros kaina viršijo 500 eurų už megavatvalandę....
ESO paaiškina, ką daryti „Perlas Energija“ klientams: apsisprendimui suteiks daugiau laiko
Nepriklausomas elektros energijos tiekėjas „ Perlas Energija “ pranešė, jog naikina fiksuotos...
Rusija vėl taikosi į didžiausią atominę elektrinę Europoje: pavojus kyla visiems, net blokai užminuoti (2)
Rusai dar kartą apšaudė Zaporižios atominės elektrinės teritoriją, pataikė į aikštelę...