aA
Romas Tamulevičius iš Prienų paprašytas prisistatyti tik kukliai šypsosi ir sako, kad jį geriau visi žino kaip „Doggy“ – toks slapyvardis jam prilipo nuo interneto forumų laikų. Viso pasaulio japoniškos klasikos – „Datsun“ – gerbėjams jis geriau pažįstamas kaip „DCw Classic“ dirbtuvių vadovas.
Restauruoti „Datsun“ automobiliai
© JDM.lt

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, šiandien Romas turi savo klientų ratą, jo darbus vertina didžiausios klasikinių automobilių parodos Esene, Vokietijoje, lankytojai. Lietuvis kruopščiu darbu ir dėmesiu detalėms užsitarnavęs tokį gerą vardą, kad ne vienas jam patiki savo tūkstančius kainuojančius automobilius ne vieneriems metams tam, kad iš dirbtuvių Prienuose išriedėtų kelis ar net keliasdešimt kartų kainą išauginę automobiliai, o kartais – ir neįtikėtini projektai.

Ir, nepaisant tarptautiniu mastu pelnyto pripažinimo, klasikinių automobilių žinovas noriai demonstruoja savo darbus Lietuvoje. Tikėtina, kad smalsuoliai naujausius „DCw Classic“ dirbtuvių kūrinius išvys jau per Jonines – birželio 23–25 d. – vyksiančiame didžiausiame Baltijos šalyse automobilių kultūros festivalyje „Chill’n’Grill“.

Pirmi pirkiniai – nevažiuojantys

Nagingo vyro karjera prasidėjo nuo automobilinių garso sistemų.

„Tuomet buvo mada turėti žemų dažnių garsiakalbį bagažinėje, pačiam buvo įdomu. Ir kone trejus metus pradirbau su garso sistemomis. Ir maždaug 2004 m. mano garaže atsirado 1996 m. laidos „Toyota Corolla“, vėliau „Toyota Celica“. Su jomis ir gimė noras pasidaryti kažką gražaus“, – šypsosi pašnekovas.

Drauge su noru turėti dailų automobilį, atsirado ir galingesnio variklio poreikis, paskui – ir japoniškos dalys, o su jomis – būrys bičiulių, panorusių japoniškus automobilius pirkti iš „pirmų rankų“ – tiesiai iš Japonijos.

Lengva nebuvo, nes, sako Romas, tuomet buvo ne vienas aferistas. Pirmas į Lietuvą atsiplukdytas konteineris buvo su keturiais automobiliais, iš kurių trys visiškai „mirę“.

„Atsiverti aukciono lapą, kalnas hieroglifų, nieko nesupranti, pagalvoji – kaina gera, reikia pirkti. Po pirmojo konteinerio sužinojau, kad perbrauktas aukciono lapas reiškia automobilį su defektais“, – patirtimi dalinasi „DCw Classic“ dirbtuvių įkūrėjas.

Prie sportinių automobilių Romas neužsibuvo. Kaip sako pats – pavargo nuo bėgimo ir spaudimo, kad reikia viską padaryti kuo greičiau.

„Visą laiką norėjau nusipirkti pirmos kartos „Toyota Celica“. Jos neradau, bet aukcione nusipirkau savo pirmąjį „Datsun 280Z“. Jis buvo stipriai muštas, buvo bėdų su dokumentais – pardaviau tą mašiną, bet užsikabinau. Kažkurį vakarą naršydamas internete radau skelbimą, kad žmogus už 500 dolerių parduoda „Datsun“ su kalnu detalių. Iš karto parašiau elektroninį laišką ir taip viskas įsivažiavo“, – prisimena klasikinių automobilių žinovas.

Rūpi ne vien pinigai

Šiandien iš savo pirmų bandymų restauruoti „Datsun“ pašnekovas juokiasi, nes tuomet nebuvo nei dabartinių žinių, nei supratimo, kaip ir kas turėtų būti. Romas prisipažįsta, kad iki tvirtai apsispręsdamas dirbti vien su klasikiniais automobiliais, dar bandė laimę su naujais.

Iš užsienio atsivežė vieną pirmųjų „Toyota GT86“ modelių Lietuvoje ir buvo pasiryžęs šiam gaminti apdailas. Tačiau, kaip sako jis, to paties ėmėsi ir didžiuliai koncernai, su kuriais lenktyniauti buvo ne lietuvio jėgoms.

„Pasilikau su klasika, nes su naujais yra taip, kad visą laiką turi skubėti, lėkti. O čia – gali dvejus ar trejus metus daryti ir nuo to tik geriau“, – tikina restauratorius.

Romas Tamulevičius
Romas Tamulevičius
© JDM.lt

Tiesa, panašių kabliukų yra ir su klasikiniais automobiliais, sako Romas, mat jei jis dirbtų galvodamas vien apie finansinę pusę, skirti vienam automobiliui metus ar daugiau būtų prabanga.

„Turėtumei daryti greitai, kalti pinigus, o jeigu kažkas blogai – pamiršti ir gyvent toliau, – principą nurodo Romas, į kurio rankas, sako pats, buvo patekęs ne vienas būtent taip restauruotas klasikinis automobilis. – Daugelis į detales per daug nesigilina. Jie ateina, pamato automobilį, jei gražus, tai ir perka. O daug kas tuo spekuliuoja.“

Galbūt todėl Romas ne kartą girdėjo iš Eseno parodos dalyvių, kad jo dirbtuvių automobiliai turėtų stovėti ten, kur savo darbus pristato žymiausi klasikinių automobilių restauratoriai. Tai, neslepia pašnekovas, gerai, mat pirmąjį į Eseną atsivežtą automobilį jam pavyko parduoti per 6 valandas. O antrasis apskritai parodos nepasiekė.

„Likus dviems savaitėms iki parodos, į Lietuvą atskrido vienas mano klientų iš Austrijos, o jam kompaniją palaikė tėvas. Ir jis pasiklausė, kur galėtų įsikrauti telefoną, o užėjęs į garažą pamatė stovintį „Datsun“. Vaikščiojo, visko klausinėjo, o tada pasiteiravo, ar automobilis parduodamas. Išgirdęs teigiamą atsakymą pasakė, kad į Eseną mums jo vežti nereikia, nes automobilį perka jis. Tik po to iš kalbos išėjo, kad tas žmogus buvo 12 metų pradirbęs „Ferrari“ ir, kaip jis pabrėžė, pirko darbą – ne mašiną“, – prisimena „DCw Classic“ vadovas.

Apie automobilius negalvojo

Klasikinių automobilių dirbtuvėse, sako pašnekovas, jie stengiasi patys padaryti kuo daugiau darbų. Kitiems patikėti tik, pavyzdžiui, automobilio paruošimo dažymui bei dažymo darbai. Kalbėdamas apie pastaruosius Romas šypsosi, mat jo senelis buvo pirmasis automobilių dažytojas Prienuose ir šio darbo išmokė dabar „DCw Classic“ automobilius dažančių žmonių tėvus, o šie savo amato subtilybes perleido vaikams.

„Jie dažo karta iš kartos nuo 1964 m. visa šeima“, – kalba restauratorius.

Visgi dirbant su klasikiniais automobiliais daugelį darbų teko išmokti pačiam, nors Romo specialybė iš esmės niekaip nesusijusi su tuo, ką jis daro dabar. Pašnekovas sakosi studijavęs tarptautinį verslą, o mokykloje apskritai galvojo apie vizualinio dizaino studijas. Tačiau su automobiliais buvo susijęs vyro senelis, elektronika domėjosi tėvas, todėl visur aplink buvo automobilių.

„Be to, tėtis man kaip pirmą mašiną nupirko „Volkswagen Golf“. Tai daugiau remontavau, negu važiavau“, – juokiasi jis.

Tėvams jis dėkingas ir už galimybę įkurti savas dirbtuves, mat joms skirtas patalpas Romui padovanojo bei įrengti padėjo būtent jie. Jeigu ne tai, sako pašnekovas, nežinia, kaip dabar būtų susiklostęs jo gyvenimas.

Diktuos taisykles patys

Romas akcentuoja, kad pirmiausia jis stengiasi dirbti kokybiškai, o tai susiaurina klientų ratą, mat daugelis nenori laukti tiek, kiek truks restauravimo procesas. Kita vertus, neretai restauratorių besižvalgantys klasikinių automobilių entuziastai nesiryžta investuoti į kokybę.

Anot pašnekovo, jeigu sugebi klientui paaiškinti, kodėl vieni darbai kainuoja tiek, kiek kainuoja, ir įrodyti, kodėl tai būtina, jie drąsiai sutinka su tuo, kad restauravimo procesas nebus trumpas ir pigus. Visgi „DCw Classic“ dirbtuvių vadovas pripažįsta, kad tokių klientų daugiau iš užsienio nei iš Lietuvos.

Tai viena priežasčių, kodėl pašnekovas šiemet sako nusprendęs išimtį taikyti tik draugams lietuviams ir jų norams, o visą verslą orientuoti į užsienį. Dar vienas pokytis, sako pašnekovas, kad daugiau „DCw Classic“ nebenori dirbti klausydami klientų pageidavimų.

„Nenoriu dirbti pagal kažkieno taisykles. Jei kreipiamasi į mus, taisyklės, kaip dirbsime, taip pat turi būti mūsų, arba mes apskritai nedirbsime“, – griežtai nukerta Romas.

Nuo šių metų, sako pašnekovas, „DCw Classic“ specializuojasi ir restauruos tik „Datsun Z“ modelius, be to, šiuos antram gyvenimui prikels pasikliaudami savas vizijomis. Vyras aiškina, kad klientų norai neliks nuošalyje, tačiau tenkinti visų sumanymų jis nesirengia.

„Nepasiduosiu tam „aš noriu rožinės mašinos su geltonais ratais“. Jeigu jausčiau didelį finansinį spaudimą, taip, tektų žaisti pagal klientų taisykles, bet aš negalėčiau parodyti to automobilio visiems – man būtų gėda. Todėl gaminsime taip, kaip suprantame ir įsivaizduojame patys, niekur neskubėdami – galutiniam produktui vis tiek atsiras pirkėjas“, – aiškina restauratorius.

Keliuose jo garažuose – jau kaupiami skirtingi „Datsun Z“ modeliai, detalės, reikalingos šiems automobiliams, mat, aiškina pašnekovas, jie sparčiai graibstomi, todėl turėti nuosavą sandėlį – visuomet protingas žingsnis. Šiandien automobilius dar dengia storas dulkių sluoksnis, tačiau ateityje, be jokios abejonės, japoniška klasikos perlai iš garažo Prienuose riedės viso pasaulio keliais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Moteris pasiskundė, kad sugedo jos automobilis – to, ką rado po kapotu, nesitikėjo niekas (32)

Jeigu automobilis skleidžia įtartinus garsus ir sklinda dvokas tarsi kažkas degtų, tai tiesiog...

Policijai užkliuvo ne vairuotojas, o neįprasta automobilio padanga – lydėjo iki serviso (71)

Visiems vairuojantiems bent kartą gyvenime tikrai teko susidurti su tokiais nesklandumais kaip...

Andriulis rėžė apie įsigytą dyzelinį „Audi Q8“: už 100 000 eurų pardavė nevažiuojantį automobilį (779)

Prieš metus iš automobilių salono išvažiavęs su nauju „ Audi Q8 “, verslininkas Liudvikas...

Į kelius sugrąžino 90-ųjų žvaigždes – galite pasivažinėti „bulka“ ir „guoliu“ (18)

Ar dar prisimenate, ką reiškia važiuoti „bulka“? O riedėti antru „golfu“? Galbūt niekada...

Policija į bėglio gaudynes leidosi su „Tesla Model S“, bet nusikaltėlis paspruko dėl vienos klaidos (31)

„Tesla“ būstinė įsikūrusi Fremonte, Kalifornijoje. 2018 metais vietos policijos...

Top naujienos

Naujų technologijų era: piršto antspaudu ar veidu atrakinami išmanieji telefonai – kiek tai saugu (54)

Šiandien jau nieko nestebina, kad pirštų antspaudu ar savo veidu galite atrakinti išmanųjį...

Sutampa net aplinkybės: Karbauskiui teko savo kailiu pabūti Pranckiečio vietoje (158)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) pirmininkas Ramūnas Karbauskis patekęs į...

Gaisras Alytuje: dūmai nusisuko nuo miesto Prognozuoja, kada gaisras bus užgesintas. Papildyta 21:03 (552)

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Zelenskis negrąžins didžiausio šalies banko savininkui: gresia rimtas konfliktas su buvusiu partneriu (44)

Ukrainos prezidentas pareiškė, kad jo vyriausybė negrąžins didžiausio šalies banko...

Veryga kreipėsi į Alytaus gyventojus (91)

Alytuje jau ketvirtą parą nepavykstant užgesinti padangų perdirbimo gamykloje kilusio gaisro,...

Prancūzijoje turėjo savo krautuvėlę, bet ramybės oazę atrado mažame Žemaitijos kaimelyje (21)

Trylika metų mažame miestelyje Prancūzijoje gyvenusi Lina Galminaitė Blanchot ten turėjo savo...

Užkalnis: kuo kvepia laukinė laisvė ir runkeliai iš kioskų? (104)

Bjaurieji amžiai, dar žinomi, kaip pirmasis nepriklausomybės dešimtmetis, viskas, kas prasideda...

Paaiškėjo pirmoji iš projekto „Šok su žvaigžde“ iškritusi pora ir favoritai

LRT projekto „Šok su žvaigžde“ dalyviams šis vakaras tapo rimtu išbandymu. Laidos pabaigoje...

Apie troleibusą svajojo nuo vaikystės: kai atlyginimas – 500 eurų, jauni darbuotojai čia neužsibūna (58)

Vilniaus miesto gatvės neįsivaizduojamos be troleibusų. Vieni jų nemėgsta dėl prasto...

Ekspertai pateikė labiausiai pasiteisinančius patarimus sekso klausimais (10)

Sakote, kad intymus bendravimas jums nekelia jokių problemų? Net atvirkščiai – jis ypač vykęs...