Būti ar nebūti. Nuvalkiota ir banali frazė, tačiau ji idealiai tinka apbūdinti situaciją, kurioje šiuo metu yra Kauno automobilių muziejus. Senovinių automobilių mylėtojai sako, kad Kauno valdininkų pareikštas ultimatumas jiems buvo tikrų tikriausias šaltas dušas. Laikinosios sostinės vadovai tikina, kad išrinktųjų daugiau nebebus ir visiems bus taikomos vienodos sąlygos.
Kauno automobilių muziejus
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

Tiesa, savivaldybės nustatytos vienodos sąlygos muziejų veda prie išsikraustymo. Valdininkai atrėžia, kad muziejaus durys ir taip nuolat užrakintos. Taigi yra dvi konflikto pusės. Kokia ateitis laukia muziejaus – paaiškės jau artimiausiomis dienomis.

Rado duris užrakintas

Retromobile“ klubui patalpos Aleksoto aerodromo pašonėje buvo suteiktos dar 2013 metais. Kauno meru tapus Visvaldui Matijošaičiui, naujoji miesto valdžia ėmėsi peržiūrėti visas sutartis, kuriomis savivaldybės turtu leista naudotis kitoms įmonėms. Taip į savivaldybės taikiklį pateko automobilių muziejus.

„Darome visų vienaip ar kitaip panaudai atiduotų ar pusvelčiui išnuomotų, ar patikėjimo teise perduotų patalpų inventorizaciją. Visas iš eilės ir peržiūrime. Jokiu būdu nedomina konkrečiai tos patalpos“, – DELFI teigė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

Kauno savivaldybės atstovai tikina net kelis kartus apsilankę muziejuje, tačiau visada rezultatas buvo tas pats – spyna ant durų.

„Buvome nuvykę ten ir vasarą, ir dabar, žiemą. Važiuojame, nes norime įsitikinti, kiek ten tos veiklos vyksta ir kiek nevyksta. Ar patalpos tikrai atviros visuomenei, ar, kaip sakant, savi bičai pasidaro garažiukus ar savo verslui naudoja patalpas. Šiuo konkrečiu atveju lyg ir yra viduje kažkas. Iš kitos pusės tai atvira visuomenei tik labai išskirtiniais atvejais. Keista, kai kažkas naudojasi keliais tūkstančiais kvadratinių metrų viešųjų gėrybių, bet naudoja savo labai siauro rato veiklai“, – kalbėjo G. Petrauskas.

Taigi dabar savivaldybė siūlo tris išeitis. Pirma – nustatyti muziejaus darbo laiką ir veikti nuolat. Antra – mokėti rinkos kainos nuomą. Trečia – išsikraustyti.

„Tai logiški būdai, kaip viešąsias gėrybes nedalinti dykai bet kam“, – sako G. Petrauskas.

Savivaldybės duotas laikas pateikti sprendimą baigiasi jau vasario 7-ąją.

Pusė šimto eksponatų

DELFI apsilankė minėtame muziejuje. Taigi, tai ką G. Petrauskas vadina „lyg kažkas ir yra“ iš tiesų yra 50 išskirtinių istorinių automobilių modelių. Tarp jų – ir trys lietuvių auksarankių kūriniai. Vienas iš jų – 1970 metais pagamintas automobilis „Svajonė“, apdovanotas už tuomet pažangius sprendimus.

Visa ekspozicija padalinta į dvi dalis – vienoje pusėje stovi karinė technika, kitoje – civiliai automobiliai.

„Visa technika veikianti, važiuojanti. Patikėkite, vaikui būna didžiulis įspūdis, kai tokią techniką užkuri“, – pasakoja „Retromobile“ vadovas Ramūnas Kardelis.

Žinomas automobilių mylėtojas pasakoja, kad 700 kv. m. patalpas iš savivaldybės gavo visiškai apleistas – jos buvo sutvarkytos, išvalytos ir paruoštos ekspozicijai.

„Tai geri pusė metų kasdienio darbo – tvarkėme nuo lubų iki trinkelių. Čia buvo apleistas sandėlys, cechas. Buvo kiauras stogas, be langų. Reikėjo padirbėti, bet mes užsibrėžėme tikslą, kad galime tai padaryti. Ir padarėme“, – pasakoja R. Kardelis.

Jis teigia, kad iš viso būtų galima eksponuoti net 300 modelių, tačiau jie paprasčiausiai netelpa. Lauke, šalia muziejaus, stovi dar apie 15 automobilių.

R. Kardelis pasakoja, kad puoselėjo planus plėstis, todėl savivaldybės ultimatumas buvo tarsi spjūvis į veidą. Tiesa, jis pripažįsta, kad muziejus nėra visada atviras, tačiau, kad toks taptų, pakanka vieno skambučio.

„Mes manome, kad tai – kažkoks nesusipratimas. Mums metė priekaištus, kad neva mes dirbame pagal susitarimą, pagal išankstinius skambučius. Priekaištauja, kad mes nedirbame kaip muziejus nuo ryto iki vakaro. Mes suprantame, kad tai yra pagrindinis priekaištas. Bet mes niekur nesame įsipareigoję – nė vienoje sutartyje – kad čia bus muziejus. Mes pasirašėme sutartį, kad bus ekspozicija, bet kaip ji veiks nebuvo sutarta. Todėl mes iš savivaldybės daugiau negavome jokios paramos. Mes padarėme taip, kaip įsivaizdavome – sutvarkėme patalpas, aplinką“, – sako R. Kardelis.

Ant muziejaus durų nurodyti trys telefonų numeriai, kuriais paskambinus atvyksta žmogus ir atrakina duris visiems norintiems. Tai trunka daugiausiai 15 minučių, per kurias galima apžiūrėti lauko ekspoziciją. Taip tikina R. Kardelis. Samdyti žmogaus, kuris nuolat būtų muziejuje, klubas neturi galimybių.

„Tai yra kaštai. Mes čia viską darome savanoriškai. Niekas atlyginimo negauna, tai klubinė veikla, o komercinė veikla draudžiama“, – sako R. Kardelis.

Už apsilankymą muziejuje imama 2 eurų auka. Taip, auka, ne mokestis. R. Kardelis tikina, jei žmogus nenori aukoti dviejų eurų, jis gali ir neaukoti. Tačiau esą pasitaiko ir tokių, kurie atseikėja ir 50 eurų.

Sutartis su savivaldybe galioja iki 2018 metų gegužės. „Retromobile“ atstovai įsitikinę, kad bent iki šio termino muziejus egzistuos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Elektromobiliu iš Vilniaus į Palangą: kas stebina ir ko trūksta? (6)

Praėjus kelioms savaitėms po ketvirtųjų elektromobilių varžybų „Įsikrauk su „Energijos...

Į Lietuvą sugrįžęs vyras patyrė pažeminimą dėl išvaizdos: jaučiuosi ne įmonėje, o „zonoje“ (301)

Ne vienerius metus užsienyje gyvenęs Ramūnas (vardas pakeistas), grįžo į gimtinę ir įsidarbino...

„Ford“ „orų fabrike“ – pačios ekstremaliausios aplinkos sąlygos (8)

Visos pasaulio orų sąlygos telpa ką tik pradėjusiame veikti „Ford“ Aplinkos tyrimų centre,...

Šeštadienį „Mercedes-Benz“ gerbėjai atidarys vasaros sezoną

Jau šį šeštadienį, gegužės 26 d., „Ogmios miesto“ didžiojoje automobilių stovėjimo...

Prie jūros susiruošusi moteris pateko į kuriozinę padėtį autobuse (55)

Vilnietė Marija atsidūrė gana kuriozinėje situacijoje. Moteris su keturmete dukra iš sostinės...

Top naujienos

Lenkijos Senato maršalkos atsakas prieš Lietuvą užsimojusiai Cytackai: ponia, to nebus (19)

Balandį Torūnėje (Lenkija) vykusiame „Polonijos suvažiavime“ Vilniaus tarybos narei Renatai...

Streikus išprovokavusios žydų reformos: ar tai gresia visos Europos krepšiniui?

„Eurolyga virsta monstru“, – Krepšinis.lt pareiškė Nikola Vujčičius. Tokiais žodžiais...

Naujausia statistika: kuriose įmonėse algos skiriasi labiausiai (51)

Tarp didžiausių darbdavių daugiausiai ir mažiausiai uždirbančiųjų darbuotojų atlyginimai...

Dingusios trijų vaikų mamos istorija darosi vis keistesnė: moters kortele atsiskaityta parduotuvėje (5)

Dingusi vilnietė 36 metų Viktorija Šestelinskaja iki šiol nerasta. Iš namų ji išėjo...

Dvi šalys prieš Rusiją imasi veiksmų dėl virš Ukrainos numušto lainerio „Bellingcat“ įvardijo atsakingą pareigūną (446)

Australija ir Nyderlandai oficialiai apkaltino Rusiją 2014 metais numušus MH17 lėktuvą virš...

Ilgai tylėjusi Pikul advokatė įvertino Jasaičių dramą: papasakojo, kodėl Oksanai iš skyrybų pasipelnyti nepavyks (171)

Dainininkės, vizažo meistrės Oksanos Pikul ir krepšininko Simo Jasaičio santykių drama tapo...

DELFI eksperimentas: ar atpažįstame tikrų lietuviškų braškių skonį (17)

Pirmosios lietuviškos braškės šį pavasarį buvo apipintos legendomis. Ne vieną šokiravo jų...

Maldeikienė: iš Dalios Grybauskaitės šito nesitikėjau (624)

Prezidentės Dalios Grybauskaitės metiniai pranešimai – lėkšti, o viešai skelbtas jos galimas...

Mitybos specialistė pataria: rinkitės sveikus ir figūrai nekenkiančius ledus 6 naminių ledų receptai

Įsibėgėjant karštajam sezonui metas sužinoti, kokius ledus rinktis sveikiausia, o dar geriau...

„Samsung“ dėl telefonų dizaino kopijavimo „Apple“ turės sumokėti milžinišką baudą (10)

Pietų Korėjos technologijų milžinas „Samsung“ privalo sumokėti konkurentui „Apple“ 539...