Nepriklausomai nuo to, ar jums žinomas terminas „provėžos“, labai tikėtina, kad jo reikšmė daugeliui vis tik yra kuo puikiausiai suprantama. Šis reiškinys keliuose susiformuoja dėl natūralaus automobilių judėjimo snieguotais keliais, jis taip pat suformuoja sniego sankaupas neišnaudojamuose plotuose.
Asociatyvi nuotr.
© Wikipedia Commons

Vairuotojams tokiomis sąlygomis tenka būti atidesniems ir judėti lėčiau, o pėstiesiems tenka susitaikyti su laikinai sutrumpėjusiomis perėjomis ir pastebimai sumažėjusiais plotais, kuriuose jiems tenka laukti palankaus šviesoforo signalo.

Vis dėlto miesto planuotojams ir urbanistams šis sezoninis reiškinys keliuose reiškia neišnaudotas progas ir papildomas galimybes, rašo blueprint.cbre.com.

„Nuo Antrojo pasaulinio karo laikų buvo stengiamasi kelius daryti kuo platesnius, užtikrinant kuo didesnį pasiekiamą greitį, o štai apie gatvių kaip erdvės ir vietos žmonėms funkciją iš esmės buvo pamiršta, – teigė „Project for Public Spaces“ transportavimo padalinio vadovas Gary Tothas. – XXI a. žmonėms pradėjus mąstyti apie bendrą gatvių funkcionalumą susidurta su iššūkiu, kaip sumažinti važiuojamąją dalį ir suteikti erdvės alternatyvioms funkcijoms.“

Nors šiuo metu taikomos transporto priemonių greičio ribojimo priemonės sėkmingai diegiamos daugumoje miestų (platesnių šaligatvių sankryžos, pėsčiųjų salelės ir pan.), vis tik ši tema ir dabar vertinama gana kontroversiškai. Į transporto priemones ir vairuotojus orientuoti miestai neretai vengia atsisakyti platesnių kelių ir didesnių sankryžų, tačiau provėžos ir greta jų paliktos sniego sankaupos – tai akivaizdus ženklas, kad vairuotojai labai retai panaudoja visą jiems skirtą plotą.

„Galima vieną po kito kurti modelius, didžiuotis teigiama kitų miestų patirtimi, kol vieną dieną pasnigus paaiškėja visa tiesa apie bet kuriuo atveju vairuotojų nepanaudojamą kelio dalį, – teigė G. Tothas. – Tai taip intuityvu, kad ginčas išsprendžiamas akimirksniu.“

Būtent tokio pobūdžio ginčas sėkmingai išspręstas Filadelfijoje, kur miesto gatvių departamentas palaimino nuolatinio pėstiesiems skirto trikampio įkurdinimą judrioje sankryžoje po to, kai buvo paskelbtas ir internetinėje erdvėje itin išplito tinklaraščio įrašas apie daugybę mieste susiformavusių provėžų, akivaizdžiai parodančių, kaip automobiliai neišnaudoja viso gatvių ploto.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Automobiliai su beraktėmis užvedimo sistemomis: atrado grėsmingą ir keistą jų problemą (42)

Beraktė užvedimo sistema žmonėms keistai patinka. Rakteliai nereikalingi nei norint patekti į...

Startavo „Bike Show Millennium“ – baikeriai užplūdo Kauną (37)

Legendinė ir didžiausia Lietuvoje baikerių fiesta „ Bike Show Millennium “ šiemet savo...

Rosbergas Berlyno gatvėmis važinėjosi įspūdingu „Formula E“ naujuoju automobiliu (1)

Buvęs „Formulė 1“ čempionas Nico Rosbergas penktadienį, gegužės 18 dieną, Berlyno...

Daugėja stotelių elektromobiliams prie daugiabučių (5)

Lietuvoje kelią vis aktyviau skinasi ekologiško ir aplinkai draugiško transporto idėjos....

Tarp kuriozo ir absurdo: paini automobilio konfiskavimo istorija baigėsi teisme (27)

Kuriozinė situacija – atvykus į konfiskuotų automobilių stovėjimo aikštelę ant savo...

Top naujienos

Ketvirtame kėlinyje žaisti nustojęs „Žalgiris“ atsilaikė: patiesė CSKA ir finišavo trečias (603)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai sekmadienio vakarą Belgrado „Štark“ arenoje įspūdingu...

Planas sustabdyti Kremlių Baltijos šalyse: kuo gali praversti „Uber“ pavyzdys (269)

Staigaus Rusijos puolimo metu JAV ir sąjungininkų pajėgos Baltijos šalyse būtų greitai...

Prieš mažąjį finalą su CSKA iš „Žalgirio“ gerbėjų buvo atimtos Lietuvos vėliavos specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (18)

Į sekmadienio vakarą Eurolygos mažojo finalo rungtynes su Maskvos CSKA kai kurie Kauno...

Kalbininkas Smetona: tarmės yra mėšlas (50)

„Tarmės yra mėšlas“, – tokiu terminu jo klausančias auditorijas mėgsta šiurpinti...

Dianos atminimas – detalėse: karališkųjų vestuvių akcentai, skirti žmonių širdžių princesei pagerbti (14)

Žmonių širdžių princesė – taip mielai iki šiol vadinama Diana. Šeštadienį įvykusiose jos...

Užkalnis: baiminausi, kad neaptarnaus ir dar viską atims (61)

Visgi jūs dar stebinate toje savo Lietuvoje . Grįžti žmogus į trasą po dviejų mėnesių, puoli...

Pajūrio darbdaviai neviltyje: nesusigundo nei nemokamu maitinimu, nei nakvyne (684)

Pajūrio verslininkai muša pavojaus varpais – katastrofiškai trūksta darbuotojų. Darbas...

Kaip žlugo kadaise galinga Venesuelos ekonomika (1)

Kaip Venesuelos, kadaise turtingiausios Lotynų Amerikos šalies, ekonomika atsidūrė griuvėsiuose?...

Krauju aplietas Vertelkos portretas: nuo nukirstų galvų maišeliuose iki prabangos kalėjimo kameroje (380)

„Pinčia“ vadinamas Algimantas Vertelka – žmogus, kurio pavardė Lietuvos kriminalinėje...

Rimvydas Valatka. Kaip politikos ciūciai erelius vaizdavo (87)

Per Vyriausybės valandą Seimo tribūnoje skraidė erelis. Atrėždamas apie „Danpower Baltic“...