aA
Vairuotojai, piktinęsi, kad Lietuvoje formaliai suteikta teisė užregistruoti dešiniavairius automobilius realiai yra sunkiai įgyvendinama, gali lengviau atsipūsti. Pasirodo, kai kuriuos dešiniavairius Lietuvoje galima įregistruoti sąlyginai nesunkiai, mat jiems įstatyme numatytos išimtys.
BMW E30
BMW E30
© DM Media

DELFI redakciją pasiekė skaitytojo laiškas su nuotrauka, kurioje – prieš daugiau nei 30 metų pagamintas BMW modelis su vairu dešinėje ir istoriniais valstybinio ženklo numeriais.

„Ar kažkas pasikeitė, kad Lietuvoje galima užregistruoti automobilį su vairu dešinėje, nesumontavus jam papildomą matomumą užtikrinančios įrangos?“ – teiravosi redakcijai parašęs skaitytojas.

Jo nuotraukoje – BMW E30 kabrioletas su naujo pavyzdžio (iki šiol naudotus rudos spalvos istoriniams automobiliams skirtus valstybinius numerius pakeitė balti numeriai) valstybinio ženklo numeriais. Automobilio salono dešinėje pusėje – vairas, tačiau papildomo netiesioginio matymo įrangos, išvardytos Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme ir būtinos norint užsiregistruoti automobilį, pritaikytą eismui kaire kelio puse, nėra.

Kada įranga nereikalinga

Ingrida Kuorytė, „Regitros“ komunikacijos skyriaus vadovė, patikino, kad tvarka – nepasikeitė. Šiemet metų pradžioje atsiradusia galimybe įregistruoti Lietuvoje dešiniavairį automobilį vis dar gali pasinaudoti tik tie, kurie registruojamame modelyje sumontuoja įrangą, užtikrinančią, kad dešinėje sėdintis vairuotojas gerai matys ir tai, kas vyksta automobilio kairėje pusėje bei priešingos krypties eismą.

„Kitaip tariant, turi būti pateikiama ekspertizės pažyma, kuri patvirtintų papildomos netiesioginio matymo įrangos sumontavimą. Ekspertizę reikia atlikti Lietuvos techninės apžiūros įmonėse“, – akcentavo specialistė.

Tačiau jį pabrėžė, kad yra kelios išimtys, kai dešiniavairės transporto priemonės gali būti Lietuvoje registruojamos be papildomos įrangos. Išimčių sąraše – iki 1993 m. gegužės 1 d. Lietuvoje įregistruoti automobiliai, taip pat tos transporto priemonės, kurios pagal konstrukciją ir įrangą skirtos atlikti specialioms darbo funkcijoms (pavyzdžiui, miesto valymo automobiliai), taip pat – istorinės transporto priemonės.

„Istorinėms transporto priemonėms taikoma atitikties lengvata registracijai. Kitaip tariant, toms, kurios turi vairą dešinėje pusėje, papildoma netiesioginio matymo įranga nereikalinga, nes jos nėra naudojamos kasdienėms reikmėms“, – paaiškino I. Kuorytė.

Toks, kaip iš gamyklos

Tiesa, istoriniais automobiliais gali būti pripažinti ne visi, o tik tie, kurie turi istorinių transporto priemonių vertintojų išduotą dokumentą, kad automobilis atitinka istorinėms transporto priemonėms taikomus reikalavimus.

Ramūnas Kardelis, Lietuvos Istorinių transporto priemonių išsaugojimo asociacijos „Retromobile“ vadovas, suskaičiavo, kad šiuo metu Lietuvoje įregistruotos 1466 istorinės transporto priemonės. Dešiniavairių tarp jų – vos kelios dešimtys.

„Daugumą sudaro sunkvežimiai ir autobusai, lengvųjų automobilių – labai nedaug. Tačiau tikra tiesa, kad Lietuvoje galima užregistruoti istorinį automobilį su vairu dešinėje nemontuojant jam papildomos įrangos“, – kalbėjo jis.

Ekspertas akcentavo, kad lengvata, numatyta istoriniams automobiliams, anaiptol nereiškia, kad Lietuvoje galima įregistruoti visus senus automobilius su vairu dešinėje.

„Istoriniu gali būti pripažintas tik tas automobilis, kuris ne jaunesnis nei 30 metų. Jis privalo būti originalus, neturėti jokių esminių perdarymų – turi būti originalus variklis, gamintojo numatyta spalvinė gama, gamyklinis salonas. Automobilis turi būti toks, koks jis išvažiavo per gamyklos vartus“, – apibendrino R. Kardelis.

Lietuvoje galima užregistruoti istorinį automobilį su vairu dešinėje nemontuojant jam papildomos įrangos.
Ramūnas Kardelis

Jeigu asociacijos vertintojai nusprendžia, kad automobilis atitinka istorinei transporto priemonei taikomus reikalavimus, jo savininkui išduodama pažyma, leidžianti automobilį su vairu dešinėje užregistruoti Lietuvoje.

Naudoja tik vasarą

Pašnekovas neslėpė, kad reikalavimas, jog automobilis būtų toks, koks nuriedėjo nuo konvejerio, anaiptol nereiškia, kad jo savininkai negali prie automobilio nė prisiliesti. Svarbu, kad restauruojant automobilį būtų išlaikyta tai, ką numatė gamintojas.

„Be to, žmonės mėgsta susidėti geresnį saloną ir pan. Tas irgi įmanoma, svarbiausia, kad tai, kas montuojama į automobilį, būtų skirta konkrečiam modeliui ir atitiktų jo gamybos metus. Jei, pavyzdžiui, žmogus atsiveš iš Japonijos „Toyota Supra“ ir į ją sudės BMW saloną, istoriniam automobiliui taikomų reikalavimų toks automobilis jau nebeatitiks“, – aiškino specialistas.

Jis pabrėžė ir tai, kad Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme numatyta, jog istorinė transporto priemonė nėra skirta kasdieniam naudojimui.

„Įprastai tokie automobiliai naudojami geriausiu atveju nuo balandžio iki vasaros pabaigos. Mat mūsų žiemos labai prastos tokiems automobiliams ir jeigu žmogus kelerius metus restauravo automobilį, vargu ar ryšis juo važinėti šaltuoju metų laiku“, – kalbėjo R. Kardelis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Mirė išskirtinių „Hot Wheels“ modeliukų dizaineris: dievino „Honda“, „Porsche“ paliko staigmeną, o „Prelude“ skyrė mamai

Jei bent kiek domitės automobiliais, tikėtina, kad bent kartą gyvenime savo rankose laikėte...

Didžiausias transporto sektoriaus rūpestis: kaip sutramdyti dyzelinės taršos šmėklą? (2)

Nepaisant stulbinamos technologinės pažangos, transportas vis dar yra vienas didžiausių oro...

Elektromobilių varžybose startuos ir elektriniai motoroleriai bei autobusai

Birželio 18 dieną jau septintąjį kartą vyksiančiose „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“...

Konkursas „Būk saugus“ apnuogino mokinukų ugdymo spragas

Daugiau nei du dešimtmečius įvairaus amžiaus grupių Lietuvos mokiniai tradiciškai varžosi...

Pirmą kartą Lietuvoje patikrintas svarbiausias sunkvežimių saugumo rodiklis (1)

Lengvųjų automobilių vairuotojai žvalgydamiesi sau naujos transporto priemonės mėgsta...

Top naujienos

Mokslininkai aiškinasi, kur gali prasidėti kita pandemija: į pavojingą zoną pakliūna ir keli Europos miestai (29)

Tyrimas parodė, kad Mumbajus, Nairobis ir Džakarta yra tarp miestų, kurie galėtų tapti kitos...

Dėl „trikojo“ – išpuolis prieš Marijampolės pareigūnę: bijojau tęsti tarnybą, bijojau keršto (163)

Pareigūnę dėl „trikojo“ užsipuolęs bei ją iškoliojęs marijampolietis sulaukė itin...

Rimvydas Valatka. Marš, marš, tra-ta-ta! (6)

Maršai yra gerai. Maršai sustyguoja tautos būtį: suvienija ir nubrėžia raudonas linijas,...

Į miestelį šalia Vilniaus išskirtinių prekių pirkti važiuoja net užsieniečiai: sukneles parduoda ir už 15 eurų (52)

Lankantis mažuose Lietuvos miesteliuose galima netikėtai atrasti parduotuvėles, butikus ar...

Parodė, ką po mirties apie žmogaus gyvenimą atskleidžia jo kūnas: vaizdai privers susimąstyti (6)

Kūnai, laikantys teniso raketes ar susėdę prie stalo pokeriui – tai vos keli iš daugybės...

„The Roop“ netrukus žengs turkio spalvos kilimu: prieš išvykdami į renginį grupės nariai demonstravo pritrenkiantį įvaizdį (145)

Atėjo „Eurovizijos“ dalyvių bei konkurso gerbėjų ilgai lauktas metas – sekmadienio...

Remigijus Misiūnas | D+

Lietuviški pėdsakai JAV–Ispanijos kare: mačiusiems Rusijos armiją tarnyba amerikietiškoje pasirodė dukart lengvesnė

1898 m. JAV–Ispanijos karas atvedė JAV tarp galingiausių pasaulio valstybių. Ir pirmasis karas,...

Vienai gyventojų grupei darbo rinkoje pandemija smogė stipriau: tenka prisitaikyti prie naujos realybės (8)

Pandemijos metu neįgaliųjų, ieškančių darbo, skaičius ženkliai didėjo. Specialistai sako, kad...

Čmilytė-Nielsen: yra vienintelis kelias, kad atsivėrimai būtų saugūs ir žmonės nebemirtų (395)

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad šiuo metu svarbiausias tikslas –...