Akio Toyoda tvirtai tiki genchi genbutsu – „Toyota Motor“ doktrina, teigiančia, kad viską reikia pamatyti savo akimis. Dėl to didžiausio pasaulio automobilių gamintojo vadovas dažnai lanko gamyklas, užsuka į prekybos salonus ir bando automobilius trasose.
„Toyota“ vadovas Akio Toyoda
© Gamintojo nuotr.

Paties A.Toyoda teigimu, per metus jis išmėgina apie 200 „Toyota Motor“ ir kitų gamintojų automobilių. Japonijos bendrovės vadovai pastebi, kad A.Toyoda per savaitę paprastai išbando tris automobilius ir vėliau parengia išsamias ataskaitas. „Toyota Motor“ viceprezidentas Yukitoshi Funo mano, kad A.Toyoda parengiamas bandymų ataskaitų skaičius yra tiesiog neįtikėtinas, nes jis pats per mėnesį išmėgina tik vieną automobilį.

A.Toyoda tiki, kad jo atliekami bandymai leis patobulinti automobilius ir padės suteikti jiems savitą stilių bei žavesį. Vadovas palygino save su vyriausiuoju virėju, ieškančiu kaip pagardinti patiekalą. Anot jo, pirmiausia virėjui būtina išsiugdyti skonio pojūtį, tad ir jis pats vairuodamas mėgina suformuoti savo skonį automobiliams.

A.Toyoda tvirtina, kad tik suformavęs savo skonį jis galės pagerinti bendrovės gaminius. Pasak Y.Funo, A.Toyoda nuodugniai įvertina visas automobilio savybes: nuo jo valdymo ir interjero iki konkurencingumo. Savo įspūdžius A.Toyoda leidžia sužinoti ir plačiajai visuomenei: Morizo slapyvardžiu jis rašo apžvalgas „Toyota Motor“ tinklaraščiui „gazoo.com“.

Automobilių lenktynių gerbėjas A.Toyoda naujus modelius mėgina ne tik įprastinėse bandymų trasose, bet ir dalyvauja 24 valandų trukmės lenktynėse legendinėje Nurburgringo trasoje. Tokijo automobilių parodoje pristatydamas sportišką „Lexus“ modelį LFA A.Toyoda pasigyrė pats prisidėjęs prie jo tobulinimo.

Vis dėlto A.Toyoda bandymų aistra sulaukia ne tik pagyrų. Nors niekas neabejoja, kad jis kilęs iš tikrų automobilių gerbėjų giminės, dar nėra aišku, kaip tai atsilieps „Toyota Motor“ finansiniams rodikliams. Pavyzdžiui, minėtas „Lexus LFA“ yra tikras inžinerinio meistriškumo pavyzdys, bet ekonomikos nuosmukio sąlygomis 375 tūkst. dolerių (886 tūkst. Lt) kaina, švelniai tariant, atrodo gerokai per didelė. Be to, nepaisant aukštos kainos, šis modelis veikiausiai vis vien bus nuostolingas.

Pasak „UBS Securities“ automobilių rinkos analitiko Tatsuo Yoshida, jei visa ši informacija apie A.Toyoda automobilių bandymus tėra rinkodaros kampanija, kuria norima parodyti, kad „Toyota Motor“ dirba tikri automobilių entuziastai, tuomet viskas gerai. Kita vertus, jei gamintojo produktų planavimas išties grindžiamas vadovo bandymais, tuomet gresia katastrofa.

T.Yoshida pastebi, kad automobilių gamintojams reikia profesionalių vairuotojų bandytojų, nes bandant automobilį svarbiausia įsijausti į potencialių pirkėjų poreikius, o ne vertinti pagal asmeninį skonį. „CLSA Asia-Pacific Markets“ analitikas Chrisas Richteris pabrėžia, kad grožį kiekvienas supranta savaip, tad vadovo požiūris nebūtinai yra teisingas. Jis taip pat primena, kad jau žlugo daugybė bendrovių, kurioms vadovavo užkietėję automobilių entuziastai.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Net ir popiežiui gali nuleisti padangą (13)

Galbūt popiežius Pranciškus ir yra arčiau Dievo nei paprasti žmonės, tačiau jam nesvetimi ir...

„Gran Turismo“ – ar dar yra tokių automobilių? (7)

„ Gran Turismo “ – automobilinė romantika, prasidėjusi kadaise, kai automobilių lenktynės...

Kodėl „Mazda“ neaukština elektromobilių ir jums jų pirkti nepataria (65)

Elektromobiliai yra transporto ateitis. Su tuo nelabai yra kaip ginčytis ir net „ Mazda “ su tuo...

„Yamaha“ pristatė autonomiškų ir robotų valdomų motociklų (4)

Panašu, kad revoliucija keliuose įgauna pagreitį. Šį kartą ir vėl jums pasakosime apie robotus.

Vadovo ratai – tradiciniai ar su idėja? (21)

„ TopGear Lietuva“ komandos parinktų bandytojų rankose – vadovo automobiliai. Įmonės...

Top naujienos

Šveicarų specialistai įvertino Gedimino kalno gelbėjimo planą: tikrai yra dėl ko nustebti (282)

Lietuvos mokslininkai ir specialistai vis dar nesutaria, kaip gelbėti Gedimino kalną. Kol mūsų...

Nori uždirbti padėdami išvengti įvestų „Sodros“ mokesčių (50)

Netylant kalboms dėl nuo šių metų įvestų „Sodros“ grindų ir jau prasidėjusių atleidimų,...

Orai: laukia šalčiausia šios žiemos naktis (10)

Antradienio naktis bus bene šalčiausia šią žiemą. Vietomis, rytiniuose ir pietiniuose šalies...

Šimonytė pasakė, ką reikėjo daryt LRT: kliuvo ir Karbauskiui, ir Jakilaičiui (279)

Didesnis Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) finansinių duomenų viešumas būtų apsaugojęs...

Galingas Kuzminsko dėjimas išplėšė dramatišką „AX Armani“ pergalę (11)

Italijos pirmenybėse pirmadienį vakare Milano „AX Armani“ namuose po atkaklios kovos 82:80...

Turi priekaištų vilniečiams: kas jums darosi, kad taip pripratote skųstis? (54)

Per paskutinius kelerius metus teko lankytis aštuoniose Europos valstybių sostinėse ir dar bent...

Prieš akistatą su „Žalgiriu“ – trilerį išgyvenusi „Panathinaikos“ ir pavydėtinas Lekavičiaus taiklumas prireikė dviejų pratęsimų (5)

Graikijoje Atėnų „Panathinaikos“ ekipa su Luku Lekavičiumi namuose po dviejų pratęsimų...

Ramūnas Bogdanas. Pirmieji Narcizo metai Baltuosiuose rūmuose (34)

2017 m. sausio 20 d. įvyko 45-ojo JAV prezidento inauguracijos ceremonija. Juo tapo verslininkas ir...

Vienuoliktokų tėvams – bauginanti žinia apie itin užkrečiamą ligą (97)

Pirmadienį Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijos vienuoliktokų tėvai informuoti dėl...