aA
Akio Toyoda tvirtai tiki genchi genbutsu – „Toyota Motor“ doktrina, teigiančia, kad viską reikia pamatyti savo akimis. Dėl to didžiausio pasaulio automobilių gamintojo vadovas dažnai lanko gamyklas, užsuka į prekybos salonus ir bando automobilius trasose.
„Toyota“ vadovas Akio Toyoda
© Gamintojo nuotr.

Paties A.Toyoda teigimu, per metus jis išmėgina apie 200 „Toyota Motor“ ir kitų gamintojų automobilių. Japonijos bendrovės vadovai pastebi, kad A.Toyoda per savaitę paprastai išbando tris automobilius ir vėliau parengia išsamias ataskaitas. „Toyota Motor“ viceprezidentas Yukitoshi Funo mano, kad A.Toyoda parengiamas bandymų ataskaitų skaičius yra tiesiog neįtikėtinas, nes jis pats per mėnesį išmėgina tik vieną automobilį.

A.Toyoda tiki, kad jo atliekami bandymai leis patobulinti automobilius ir padės suteikti jiems savitą stilių bei žavesį. Vadovas palygino save su vyriausiuoju virėju, ieškančiu kaip pagardinti patiekalą. Anot jo, pirmiausia virėjui būtina išsiugdyti skonio pojūtį, tad ir jis pats vairuodamas mėgina suformuoti savo skonį automobiliams.

A.Toyoda tvirtina, kad tik suformavęs savo skonį jis galės pagerinti bendrovės gaminius. Pasak Y.Funo, A.Toyoda nuodugniai įvertina visas automobilio savybes: nuo jo valdymo ir interjero iki konkurencingumo. Savo įspūdžius A.Toyoda leidžia sužinoti ir plačiajai visuomenei: Morizo slapyvardžiu jis rašo apžvalgas „Toyota Motor“ tinklaraščiui „gazoo.com“.

Automobilių lenktynių gerbėjas A.Toyoda naujus modelius mėgina ne tik įprastinėse bandymų trasose, bet ir dalyvauja 24 valandų trukmės lenktynėse legendinėje Nurburgringo trasoje. Tokijo automobilių parodoje pristatydamas sportišką „Lexus“ modelį LFA A.Toyoda pasigyrė pats prisidėjęs prie jo tobulinimo.

Vis dėlto A.Toyoda bandymų aistra sulaukia ne tik pagyrų. Nors niekas neabejoja, kad jis kilęs iš tikrų automobilių gerbėjų giminės, dar nėra aišku, kaip tai atsilieps „Toyota Motor“ finansiniams rodikliams. Pavyzdžiui, minėtas „Lexus LFA“ yra tikras inžinerinio meistriškumo pavyzdys, bet ekonomikos nuosmukio sąlygomis 375 tūkst. dolerių (886 tūkst. Lt) kaina, švelniai tariant, atrodo gerokai per didelė. Be to, nepaisant aukštos kainos, šis modelis veikiausiai vis vien bus nuostolingas.

Pasak „UBS Securities“ automobilių rinkos analitiko Tatsuo Yoshida, jei visa ši informacija apie A.Toyoda automobilių bandymus tėra rinkodaros kampanija, kuria norima parodyti, kad „Toyota Motor“ dirba tikri automobilių entuziastai, tuomet viskas gerai. Kita vertus, jei gamintojo produktų planavimas išties grindžiamas vadovo bandymais, tuomet gresia katastrofa.

T.Yoshida pastebi, kad automobilių gamintojams reikia profesionalių vairuotojų bandytojų, nes bandant automobilį svarbiausia įsijausti į potencialių pirkėjų poreikius, o ne vertinti pagal asmeninį skonį. „CLSA Asia-Pacific Markets“ analitikas Chrisas Richteris pabrėžia, kad grožį kiekvienas supranta savaip, tad vadovo požiūris nebūtinai yra teisingas. Jis taip pat primena, kad jau žlugo daugybė bendrovių, kurioms vadovavo užkietėję automobilių entuziastai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip meluoja filmų kūrėjai: kas iš tiesų nutinka, kai į automobilį pataiko kulka (40)

Automobiliai yra dažnas veiksmo filmų motyvas. Suderinkite automobilių gaudynes su susišaudymu...

Profesionalus fotografas į policijos automobilius žvilgtelėjo kitaip – tokių jų dar nematėte (73)

Policijos tarnybinius automobilius matome kasdien. Tačiau ne kasdien pro savo fotoaparato ieškiklį...

Klasikinių automobilių gerbėjai metus užbaigė kalendoriumi: puslapiuose – nuo „Cadillac“ iki GAZ

Automobilių entuziastai neretai yra linkę metus įprasminti įvairiai. Pavyzdžiui, senovinių...

Beprotiškas lietuvio iššūkis – motociklu važiuos ten, kur dėl šalčio net bijoma užgesinti variklius (64)

Karolis Mieliauskas , motociklininkas iš Druskininkų, pasiruošęs dviem ratais nuvažiuoti ten,...

Massa lenktyniavo su 350 km/h greičiu skriejančiu sakalu (7)

F. Massa savo pasiruošimą pereiti į „Formulę E“ ir pasirengimą lenktynėms sutvirtino...

Top naujienos

Rajono mokykloje dirbanti mokytoja atvira: ne vienas mokinys savo vietą mato užsienio braškių lysvėje (17)

1000 – tokių skaičių mokinių dar pamena mokykloje mačiusi Lazdijų Motiejaus Gustaičio...

Ultimatumas Lietuvai: nesusipratimų virtinė ir keistos pasekmės sugriovė seną mitą (274)

Šimtmečius gyveno kaip vyras su žmona. Buvo visko – ir barnių, ir susitaikymų. Tačiau staiga...

Snygis baigėsi, vairuotojų problemos ne – automobiliu geriau niekur nevažiuoti (128)

Vilniaus vairuotojams prieššventinė savaitė, panašu, taps rimtu išbandymu nervams. Antradienį...

Karolinos Liukaitytės vyras susidūrė su rimtais nemalonumais: verslininkas nuteistas dėl milijoninės aferos (31)

Antradienį Generalinė prokuratūra paviešino informaciją apie laisvės atėmimo bausmę, kuri...

Didžiausio Ukrainos uosto darbuotojai po Rusijos agresijos: taip blogai nebuvo dešimtmečiais (6)

Mariupoliui , pagrindiniam Ukrainos prekybiniam uostui, atėjo sunkūs laikai, rašo BBC. Išties...

Seimo narys Robertas Šarknickas – Santaros klinikose (62)

Seimo narys Robertas Šarknickas pirmadienio vakarą atsidūrė Vilniaus universitetinės...

Iš visos Lietuvos atvažiuoja apžiūrėti vilkaviškiečių šeimos papuošto namo: antro tokio tikrai nėra (73)

Galima pamanyti, kad šiuose namuose įsikūręs pats Kalėdų senelis. DELFI redakciją pasiekė...

Ekspertė apie kalėdinę antį: kepant svarbiausia ne receptas anties su figomis receptas (1)

Neabejotina Kalėdų stalo puošmena – kepta antis . Vis daugiau lietuvių nebeįsivaizduoja...

Gražiausios eglutės rinkimai: parodykite visiems savo namų ir miesto puošmeną fotografuok, siųsk ir balsuok (5)

Nors daugelis aptarinėja tik šalies miestų Kalėdų egles, kiekvienas Lietuvos gyventojas taip...