aA
Tesla Model 3“ gamybos sunkumai pareikalavo daug nervų ir pastangų. Iki šiol ne viskas yra sureguliuota, tačiau dabar automobiliai gaminami padoriu tempu ir klientai jais yra patenkinti. Aišku, dar ne laikas atsipalaiduoti, tačiau darbuotojai dabar jau prisimena, ką teko ištverti. Kartą jiems teko žingsniuoti ir per išsiliejusias kanalizacijos atliekas, o ir saugumo problemų būta įvairių.
© AFP / Scanpix

Dažymo cecho darbininkai prisimena, kaip kartą gamykloje įvyko nedidelis, praktiškai buitinis įvykis - kanalizacijos vamzdžių avarija. Išsiliejusios atliekos užtvėrė jiems kelią iki darbo vietos. Ir ką tokiu atveju reikėtų daryti? Įprastomis sąlygomis darbas tiesiog sustotų, nes eiti per tokią masę nėra nei malonu, nei saugu. Paslydęs ir taip susižeidęs darbininkas būtų aprašomas per visas žiniasklaidos priemones. Tačiau šįkart, kaip prisimena „Tesla“ darbuotojas Dennisas Duranas, vadybininkai paskatino žingsniuoti tiesiai per šlykščias atliekas, nes „Model 3“ gamybą reikėjo skubinti.

Tai būtų tik juokinga istorija, galbūt net parodanti kompanijos darbuotojų ryžtą prisidėti prie „Model 3“ gamybos apimčių didinimo. Ir iš tiesų, kartais turi daryti viską, kad tik tinkamai atliktum savo pareigas. Tačiau ši istorija primena kitas „Tesla“ problemas, susijusias su saugumu. Nuo 2013 metų pagrindinėje „Tesla“ gamykloje užfiksuota 40 saugumo pažeidimų, tačiau buvę darbuotojai puse lūpų pasakoja, kad situacija iš tiesų buvo kur kas prastesnė.

Anksčiau buvo skelbiama, kad „Tesla“ gamyklose dažnai lankosi greitoji pagalba. Darbuotojai dažnai patirdavo traumas, dirbdami labai arti robotų, judančių konvejerių ir važiuojančių automobilių bei krautuvų. Priežasčių galima ieškoti įvairiose vietose. Visų pirma, „Tesla“ per pakankamai trumpą laiką įdarbino labai daug žmonių. Nemažai jų neturėjo patirties ir, tikriausiai, kompetencijos. Antra, skubi automatizacija neleido tinkamai sureguliuoti žmonių ir mašinų judėjimo gamykloje. Nereikia pamiršti, kad „Tesla“ yra labai jauna kompanija automobilių pramonėje, todėl patirties trūkumas yra išties akivaizdus.

Blogiausia tai, kad incidentai buvo galimai slepiami. Dar balandį pasirodė pranešimas, kuriame buvo teigiama, kad dalis incidentų įvyko dėl to, kad „Tesla“ vengė įspėjamųjų ženklų ir lipdukų klijavimo dėl estetinių priežasčių. Kitaip tariant, perspėjimai darbuotojams galimai nebuvo įrengiami, nes jie negražiai atrodytų. Taip pat buvo teigiama, kad kompanija galimai neteisingai apibūdindavo darbuotojų traumas, kad šios neterštų kompanijos įvaizdžio.

„Tesla“ visą tai karštai neigia ir tvirtina, kad darbuotojų saugumas yra svarbiausia. Kad ir kaip ten bebūtų, ateityje situacija tik gerės, nes „Tesla“ įgyja patirties - darbuotojai bus apmokomi geriau, gamybos linijos bus geriau sureguliuotos. Traumų pasitaiko visose didelėse gamyklose, todėl ambicija tapti saugiausia gamykla pasaulyje yra sveikintina.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kodėl „Porsche“ užvedimo spynelę montuoja kairėje vairo pusėje? (26)

Jei jūsų automobilis vis dar turi užvedimo spynelę, kurioje vairo pusėje ji yra? Spėtume, kad...

Aukcione galima įsigyti dvivietį Marilyn Monroe kabrioletą (1)

Juodas kino žvaigždės Marilyn Monroe kabrioletas gali būti parduotas už pusę milijono dolerių...

Kodėl policijos automobiliai naudoja mėlynas ir raudonas šviesas (12)

Policijos automobiliai yra ryškiai paženklinti, kad būtų atpažinti net iš didesnio atstumo....

Kalba apie naują automobilių vagysčių metodą: kauniečio mašiną bandė išvežti kaip „nupirktą“ (46)

Įsivaizduokite situaciją, kai prie jūsų automobilio atvažiuoja „tralas“, o jo vairuotojas...

Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno: atsakymas paprastesnis nei galvojate (87)

„ Mazda MX-5 “, „ Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „ Fiat 500 “ bei „Mini“ ir...

Top naujienos

„Putino liudininkai“: 2012-aisiais prasidėjo tikros nesąmonės (159)

Vitalijaus Manskio dokumentinis filmas „Putino liudininkai“ – viena iš svarbiausių...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (136)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

20 metų jauniau atrodanti moteris išklojo savo paslaptį: tereikia valgyti kelis produktus dvidešimtukas (6)

Elizabeth Peyton-Jones – 49-eri, bet ji atrodo lyg būtų 30 m. amžiaus. Natūropatė, žolininkė,...

Žaidėjus išteisinęs ir sirgaliams dėkojęs Jankauskas: tai jau kelia neviltį specialiai iš Ploješčio (61)

Ploješčio miesto tuščios stadiono tribūnos nesukliudė antrąkart rumunams įveikti Lietuvos,...

Po žinių apie sniegą – patikslinta sinoptikų prognozė: nemalonumai užklups netikėtai (19)

Sekmadienio dieną Lietuvos padangė bus debesuota. Nedideli pragiedruliais pasirodys kai kuriose...

Lori Anne Allison - vienintelė moteris, sugebėjusi nutempti Johnny Deppą prie altoriaus: kas ji ir kodėl apie ją nekalbama? (1)

Gerokai anksčiau, nei suvaidino kapitoną Sparrow ar policininką Tomą Hansoną, Johnny‘is Deppas...

Kodėl daugelio žmonių virtuvės neatitiktų restoranams keliamų higienos reikalavimų

Restoranų ir kitų maitinimo įstaigų virtuvių zonos turi be jokių išlygų atitikti nustatytas...

Dar vienas skandalas Kaune: medikus šokiravo motinos elgesys su mažyliu – skubiai iškvietė vaikų teises (596)

Motina meta kaltinimus Kauno klinikų medikams . Anot jos, šie galimai per stipriai suspaudė vaiką.

Rumunai suvarpė Lietuvos vartus ir išmetė rinktinę į žemiausią divizioną (342)

Šeštadienį daugiau nei 15 tūkstančių vietų turinčiame Ploješčio miesto stadione vykusiose...

Lietuviai nusiteikę skeptiškai – dalis gyventojų mano, kad ekonominė padėtis šalyje blogėjo (2)

Gyventojų nuotaikos išlieka stabilios - trečdalis mano, kad ekonominė Lietuvos ir jų šeimos...